Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Criza Mondiala Si Autoturismele

Recommended Posts

Se vede ca n-ati produs vreodata, pretul de vanzare n-are nicio legatura, dar nicuna, nici macar ce-i dupa zecimala, cu pretul de cost.

 

PS1 pretul de vanzare este ca o tinta care joaca dupa conjuctura, dupa rata de schimb, dupa zvon, dupa orice este variabil pe lumea asta, iar producatorul sta in transee, cu apa pana la genuchi si incearca sa "tinteasca", pe timp de noapte, legat la ochi, cu ZB-ul si cu cartuse din WW2.

 

PS2 as vrea sa va vad macar o zi in postura de producator: cu clientul pe un fir, sa-i spuneti cand sa bage euro in cont, cu furnizorii in lei sau in dolari pe altele, sa vedeti cat va costa piesele, cu banca pe altul, sa dati ordinele de schimb si de plata si din toate acestea sa ramaneti cu oarece profit. Daca voi credeti ca productie insemna ce fac negri si tractoarele, va inselati, aia a fost in '950 si s-a terminat in '989, deh, pentru unii s-a terminat o data cu mileniul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Eh, hai totusi sa nu ii plangem pe producatorii auto. Au niste marje incredibile. Un agent de la vanzari (e adevarat ca nu orice agent, dar nu asta e relevant) isi cumpara masina cu cel putin 30% discount fata de pretul de vanzare din acel moment. Renault produce (sau producea) Megane-ul cu 4000 de euro si mai baga inca 2000 in promovare. Il vindea cu 10.000. Deci nu sunt intr-o situatie de plans. Ceea ce se intampla acum in Germania, care este pana la urma etalonul economiei europene de auto se intampla din cauza deprecierii euro. Asa dupa cum se stie, nivelul de trai al nemtilor a scazut dupa ce au trecut la euro. Adica DM era mai puternica decat EUR. Este un efect de domino: americanii au ajuns intr-un final la fundul (sa vedem cat de adanc) al sacului lor carpit de arabi si asiatici, dolarul a picat peste euro, care a picat peste europeni. Industria auto a fost si ea afectata, inevitabil, de aceste socuri. De ce nu auzim plangeri dinspre Norvegia, de exemplu? Pentru ca lor li se rupe de economia UE, coroana lor sta tapana acolo unde era si acum 10 ani, economia lor nu e bazata pe speculatii bursiere asa cum sunt economiile europene.

 

Ceea ce se intampla acum e un caritas modern si gigantic. Continuarea "fabulei" cu broscuta se poate deduce simplu, daca iti pui intrebarea "cum si-au platit totusi taranii datoriile?". Raspunsul vine la fel de simplu: "nicicum, pentru ca nu aveau de unde". Si atunci ce s-a intamplat? Bancile s-au ales cu garantiile oferite de girantii taranilor, adica cu roabe, lopeti si galeti, care pe hartie valorau 'j de mii de euro, dar in realitate nu valorau nimic, intrucat nimeni nu le cumpara. Iar cand bancile respective au trebuit sa isi plateasca depunatorii...i-au platit in galeti si roabe. Extrapoland asta, obtinem o privire simplifacata a economiei "moderne". Cam asta ne e realitatea.

Share this post


Link to post

Poate acum citiva ani il costa pe Renault un Megane 4000 euro . Acum cu cresterea preturilor la materii prime ( numai bateria s-a dublat la pret datorita plumbului ca ex ) , si furnizorii de piese si producatorii de masini trebuie sa reduca marja de profit .

In plus regulamentele de siguranta si securitate devin tot mai restrictive , lucru care inseamna investitii in proiectare , dezvoltare si elaborarea unor tehnologii noi ca sa reziste pe piata .

Pentru respectarea regulamentelor de emisii , uneori producatorii " gituie motorul " ( vezi logan euro 4 si nu numai ) , lucru pe care clientul il sesizeaza imediat , modelul anterior demara mai bine decit ce a cumparat el.

In plus , cu cit produci un lucru mai complicat , cu atit te va costa mai mult , va fi mai putin fiabil si mai greu de reparat .

Share this post


Link to post

Cu ultima frază nu pot fi nicicum de acord.

Dacă umanitatea ar fi evoluat aşa, evoluţia ar fi fost de fapt o involuţie.

Şi am fi renunţat la a mai inova, pe principiul ăsta.

Share this post


Link to post

Ultima fraza nu-mi apartine mie , e replica unui italian producator de instalatii de gaz pentru vehicule si numai , cu care am avut o discutie despre viitorul tehnicii in acest domeniu .

Share this post


Link to post

Faptul ca se fabrica mai multe automobile decat este necesar a cam terminat marja "enorma" de profit a producatorului. Decand nu mai exista listele de asteptare de pana la 3 luni si cunoasterea viitorului proprietar de pe banda de asambalare, inscris pe o vigneta aplicata pe parbriz (ce vremuri !), profitul se scurge in marketing, promovare si in dealering (daca imi este permis termenul, atunci imi pun copyright). Aceste activitati costisitoare, care vand iluziii, n-au aparut sa suplineasca penuria de clienti ? Pentru a exista clienti, pe hartie, potentiali, s-a inventat (de catre baietii destepti) leasingul, adica o supozitie, lucru foarte bun, daca lucrurile merg ca unse. Pentru ca baietii destepti au inteles ca lucrurile merg bine doar pe hartie, au inventat reasigurarea, adica, marim "camata", au asigurat riscul, cica. Si cand riscul a aparut, au bubuit firmele de reasigurare, si pe lant, tot ce se afla sub ele, pana la productor. Din pacate, schema asta nu asigura reproducere, "nu inchide cercul", nu repara lantul rupt, din contra, leaga fenomene care, aparent, n-au legatura.

 

Noi trebuie sa fim optimisti, baietii destepti nu si-au epuizat imaginatia, se va imagina o alta iluzie, inghitita de catre pelicani si "lumea" va merge mai departe, oricum, "lumea" plateste toate oalele sparte.

Share this post


Link to post

Problema nemtilor tine de orice altceva, si mai putin de criza globala. Ei nu vor sa taie din preturi, ei nu vor sa schimbe...absolut nimic. S'atunci normal ca, in timpuri in care toata lumea merge catre 'outsourcing' si 'globalizare', ei nu pot tine pasu'. Acuma, cat de buna o fi si globalizarea asta...cert e ca ii loveste pe britanici de numa-numa. Au pierdut astia o romanica in nici o saptamana... :|

 

 

LE: "The FTSE 100 has now had 24 per cent of its value wiped out over this week." - ceea ce s-ar traduce, in pierderi 'brute', la cca. 2*PIBu' românicii.

Edited by Immortal

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...