abishoiu Posted August 29, 2008 va rog frumos pentru cine poate sa-mi de un sfat sincer nu stiu ce sa mai fac.locuiesc in Israel si am un matiz an2000 cred ca e non euro. am avut-o la secvice o sapt dar mi-au dat-o inapoi la fel cum am dus-o.porneste bine si merge bine timp de 10-20 min cand motorul este rece apoi dintr-o data incepe sa inrerupa si apoi cand apas pe acceleratie se decelereaza in loc sa se accelereze.dupa ce se incalzeste motorul incepe sa faca mai des la 2-3 min. opresc pornesc iar merge bine 2-3 min la relanti merge bine doar cand apas pe acceleratie nu se accelereaza.am schimbat pompa benzina,filtru,capac delco,fise,bujii,valva pvc si sincer nu stiu ce sa mai fac.cei de la service spun ca ar fi calculatorul de bord dar nu au tester ca sa poata se conecteze.daca cineva a avut aceasta problema sau are cat de cat idee ce ar putea fi va rog dati un sfat.MULTUMESC Share this post Link to post
tolin Posted August 29, 2008 (edited) - nu exista acolo service Daewoo care sa aiba SCAN100 ? - indicatorul Check Engine se aprinde cand incepe s-o ia razna ? - au gasit un cod de eroare la ECM ? - au umblat la surubul de limitare a clapetei de acceleratie (cel marcat cu vopsea) ? Edited August 29, 2008 by tolin Share this post Link to post
abishoiu Posted August 29, 2008 - nu exista acolo service Daewoo care sa aiba SCAN100 ?- indicatorul Check Engine se aprinde cand incepe s-o ia razna ? - au gasit un cod de eroare la ECM ? - au umblat la surubul de limitare a clapetei de acceleratie (cel marcat cu vopsea) ? da au umblat si acolo si nu iinca nu am gasit un service autorizat care sa aiba tester Share this post Link to post
tolin Posted August 29, 2008 (edited) Pai, acolo nu trebuia sa umble. Altfel, e posibil sa fie dereglat senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie (TPS). La ralanti, tensiunea livrata de acesta ar trebui sa fie aprox. 0,4V, iar reglajul se face prin rotirea senzorului. Reset la ECM ai dat ? Edited August 29, 2008 by tolin Share this post Link to post
abishoiu Posted August 29, 2008 aaaa si nu se aprinde nimic in bord.dar eu l-am luat sh si nu stiu daca functioneaza led-ul Share this post Link to post
puchi Posted August 29, 2008 (edited) Atunci chiar ai o problema .Mai este pe forum un coleg cu aceasi problema(surub dereglat) .Sfatul meu gaseste un service daewoo. Mai incearca reset ECM. Edited August 29, 2008 by puchi Share this post Link to post
tolin Posted August 29, 2008 ... nu se aprinde nimic in bord.dar eu l-am luat sh si nu stiu daca functioneaza led-ul Daca nu se aprinde cand pui cheia pe pozitia Ignition, un pas inainte de demaror, e ars becul. Share this post Link to post
abishoiu Posted August 29, 2008 nu se aprinde deci cred ca e ars. reset adica sa scot borna de la baterie o perioada de timp? Share this post Link to post
abishoiu Posted August 29, 2008 cred ca am facut o mare gresala . am deconectat si conectat bateria cu cheia pe ingnition on . spune-mi te rog cam pe unde e siguranta ecm Share this post Link to post
tolin Posted August 29, 2008 (edited) Nu scoate bateria, daca n-ai codul de acces la radio-cass. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13923 Edited August 29, 2008 by tolin Share this post Link to post
abishoiu Posted August 29, 2008 Nu scoate bateria, daca n-ai codul de acces la radio-cass. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13923 k am inteles cum se face .am sa incerc maine.pt cass nu e nevoie de cod ca vad ce e deja schimbat Share this post Link to post
tolin Posted August 29, 2008 Nu garantam ceva, doar ca, nu te-am invatat ceva rau. Share this post Link to post
abishoiu Posted August 29, 2008 Nu garantam ceva, doar ca, nu te-am invatat ceva rau. multumesc .oricum sa inteleg ca singura solutie e testerul.aa si inca ceva cei de la service au zis ca ar putea fi computerul de bord .e posibil asa ceva? Share this post Link to post
tolin Posted August 29, 2008 (edited) Posibil este, dar rata de defectare este mica. Distrugi greu un ECM cu doar 12V de la baterie. Nu se strica nici daca pui bornele invers la baterie. Solutia este testerul daca la capatul lui este un tip care cunoaste Matiz sau macar Daewoo. Edited August 29, 2008 by tolin Share this post Link to post
abishoiu Posted August 29, 2008 oricum nu-mi dau seama de ce numai cand ajunge la temp mare face asa .cand e rece dimineata merge chiar o perioada buna de timp sau dupa ce nu o folosesc un timp Share this post Link to post
tolin Posted August 29, 2008 Pentru ca regimul de lucru al unui motor termic difera cat timp el n-a ajuns la temp de regim, la rece, amestecul este mult mai bogat. Altfel, n-are rost sa speculam cat timp nu stim care-i defectul. Share this post Link to post
abishoiu Posted September 1, 2008 ieri am schimbat sensul valvei pvc si a mers perfect . numai ca dupa cativa km s-a oprit motorul si nu mai vrea sa porneasca. nu mai vine scanteie la bujii. astia de la service sustin in continuare ca e calculatorul de bord dar nu stiu de ce nu prea imi vine sa cred.mai degraba cred ca este ceva cu instalatia.si inca ceva am gasit siguranta 'ef19' arsa .daca poate cineva sa-mi dea si mie schema cu tabloul de sigurante din interior de sub bord.multumesc.nu stiu de ce dar cred ca am cumparat cel mai jaf matiz din lume Share this post Link to post
tomis Posted September 1, 2008 Valva PCV este asimetrica, are un capat mai gros, nu prea intra invers pe furtunase... Siguranta Ef19 ( 15 A ) din compartimentul motor e de mare importanta, motorul nu va merge fara ea. Da curent la procesor, injectoare, pompa de benzina, senzor oxigen, alarma supraturatie, supapa EGR, supapa vapori benzina, relee ventilator si priza de testare. Eu as pune repede una buna, sa vad poate nu se mai arde, altceva n-are ce sa se intample. Schema o am intr-o carte, sorry... Share this post Link to post
tolin Posted September 1, 2008 (edited) Ef19 este siguranta si de pe alimentarea ECM-ului, injectoare, bobine de aprindere, EGR, A/C ... in concluzie, siguranta de pe releul principal de alimetare. Multe posibilitati de scurturi pe ramura asta. Edited September 1, 2008 by tolin Share this post Link to post
tomis Posted September 1, 2008 Schema pentru Matizul 2000 e putin altfel, asta e pentru Euro 3. Bobina de inductie (unica) e pe Ef4, pompa de benzina in schimb este pe Ef19. Share this post Link to post
tolin Posted September 1, 2008 (edited) In anul 2000, in lume, se vindea Matiz II (euro3). Doar in RO s-a facut pana in 2005 modelul din '99. Edited September 1, 2008 by tolin Share this post Link to post