Jump to content
Sign in to follow this  
abishoiu

Help Help Help-----probleme Matiz

Recommended Posts

va rog frumos pentru cine poate sa-mi de un sfat sincer nu stiu ce sa mai fac.locuiesc in Israel si am un matiz an2000 cred ca e non euro. am avut-o la secvice o sapt dar mi-au dat-o inapoi la fel cum am dus-o.porneste bine si merge bine timp de 10-20 min cand motorul este rece apoi dintr-o data incepe sa inrerupa si apoi cand apas pe acceleratie se decelereaza in loc sa se accelereze.dupa ce se incalzeste motorul incepe sa faca mai des la 2-3 min. opresc pornesc iar merge bine 2-3 min la relanti merge bine doar cand apas pe acceleratie nu se accelereaza.am schimbat pompa benzina,filtru,capac delco,fise,bujii,valva pvc si sincer nu stiu ce sa mai fac.cei de la service spun ca ar fi calculatorul de bord dar nu au tester ca sa poata se conecteze.daca cineva a avut aceasta problema sau are cat de cat idee ce ar putea fi va rog dati un sfat.MULTUMESC

Share this post


Link to post

- nu exista acolo service Daewoo care sa aiba SCAN100 ?

- indicatorul Check Engine se aprinde cand incepe s-o ia razna ?

- au gasit un cod de eroare la ECM ?

- au umblat la surubul de limitare a clapetei de acceleratie (cel marcat cu vopsea) ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post
- nu exista acolo service Daewoo care sa aiba SCAN100 ?

- indicatorul Check Engine se aprinde cand incepe s-o ia razna ?

- au gasit un cod de eroare la ECM ?

- au umblat la surubul de limitare a clapetei de acceleratie (cel marcat cu vopsea) ?

da au umblat si acolo si nu iinca nu am gasit un service autorizat care sa aiba tester

Share this post


Link to post

Pai, acolo nu trebuia sa umble. Altfel, e posibil sa fie dereglat senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie (TPS). La ralanti, tensiunea livrata de acesta ar trebui sa fie aprox. 0,4V, iar reglajul se face prin rotirea senzorului.

 

Reset la ECM ai dat ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

aaaa si nu se aprinde nimic in bord.dar eu l-am luat sh si nu stiu daca functioneaza led-ul

Share this post


Link to post

Atunci chiar ai o problema .Mai este pe forum un coleg cu aceasi problema(surub dereglat) .Sfatul meu gaseste un service daewoo.

Mai incearca reset ECM.

Edited by puchi

Share this post


Link to post
... nu se aprinde nimic in bord.dar eu l-am luat sh si nu stiu daca functioneaza led-ul

Daca nu se aprinde cand pui cheia pe pozitia Ignition, un pas inainte de demaror, e ars becul.

Share this post


Link to post

nu se aprinde deci cred ca e ars. reset adica sa scot borna de la baterie o perioada de timp?

Share this post


Link to post

Da, s-au siguranta ECM.

Share this post


Link to post

cred ca am facut o mare gresala . am deconectat si conectat bateria cu cheia pe ingnition on . spune-mi te rog cam pe unde e siguranta ecm

Share this post


Link to post

Nu garantam ceva, doar ca, nu te-am invatat ceva rau.

Share this post


Link to post
Nu garantam ceva, doar ca, nu te-am invatat ceva rau.

multumesc .oricum sa inteleg ca singura solutie e testerul.aa si inca ceva cei de la service au zis ca ar putea fi computerul de bord .e posibil asa ceva?

Share this post


Link to post

Posibil este, dar rata de defectare este mica. Distrugi greu un ECM cu doar 12V de la baterie. Nu se strica nici daca pui bornele invers la baterie.

 

Solutia este testerul daca la capatul lui este un tip care cunoaste Matiz sau macar Daewoo.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

oricum nu-mi dau seama de ce numai cand ajunge la temp mare face asa .cand e rece dimineata merge chiar o perioada buna de timp sau dupa ce nu o folosesc un timp

Share this post


Link to post

Pentru ca regimul de lucru al unui motor termic difera cat timp el n-a ajuns la temp de regim, la rece, amestecul este mult mai bogat. Altfel, n-are rost sa speculam cat timp nu stim care-i defectul.

Share this post


Link to post

ieri am schimbat sensul valvei pvc si a mers perfect . numai ca dupa cativa km s-a oprit motorul si nu mai vrea sa porneasca. nu mai vine scanteie la bujii. astia de la service sustin in continuare ca e calculatorul de bord dar nu stiu de ce nu prea imi vine sa cred.mai degraba cred ca este ceva cu instalatia.si inca ceva am gasit siguranta 'ef19' arsa .daca poate cineva sa-mi dea si mie schema cu tabloul de sigurante din interior de sub bord.multumesc.nu stiu de ce dar cred ca am cumparat cel mai jaf matiz din lume

Share this post


Link to post

Valva PCV este asimetrica, are un capat mai gros, nu prea intra invers pe furtunase...

Siguranta Ef19 ( 15 A ) din compartimentul motor e de mare importanta, motorul nu va merge fara ea. Da curent la procesor, injectoare, pompa de benzina, senzor oxigen, alarma supraturatie, supapa EGR, supapa vapori benzina, relee ventilator si priza de testare. Eu as pune repede una buna, sa vad poate nu se mai arde, altceva n-are ce sa se intample. Schema o am intr-o carte, sorry...

Share this post


Link to post

Ef19 este siguranta si de pe alimentarea ECM-ului, injectoare, bobine de aprindere, EGR, A/C ... in concluzie, siguranta de pe releul principal de alimetare.

post-402-1220279432_thumb.png

 

Multe posibilitati de scurturi pe ramura asta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Schema pentru Matizul 2000 e putin altfel, asta e pentru Euro 3. Bobina de inductie (unica) e pe Ef4, pompa de benzina in schimb este pe Ef19.

Share this post


Link to post

In anul 2000, in lume, se vindea Matiz II (euro3). Doar in RO s-a facut pana in 2005 modelul din '99.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...