Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

Breather Filter

Recommended Posts

Care e avantajul teoretic cu el ?

La ce e bun ?

La ce eventual poate face rau ?

Share this post


Link to post

e vorba de un filtrut de la recircularea vaporilor de ulei? sau pur si simplu un "breather" pentru carter?

Share this post


Link to post

Habar n-am, d-aia intreb !

Share this post


Link to post

pai efectele sunt diferite- d-aia intreb...

la filtrul pe furtunul de recirculare - se atenueaza "imbacsirea" admisiei cu mizerii din vaporii de ulei recirculati - adica mazga accea care o gasesti pe clapeta de accelratie iac, galerie etc. - ceea ce bine

la gaura cu filtru de ventilare a carterului (care comunica cu aerul ambiant) ar fi o teorie de "depresuirizare" ... nu am inteles niciodata f bine fenomenul, de-asta nu vreau sa ma lansez in explicatii

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Se foloseste la purificarea ventilatiei carterului, la motoare vechi sau de curse. Motoarele moderne nu mai au voi sa ventileze in atmosfera.

Share this post


Link to post

deci varianta unu e cea "legala" :rolleyes:

varianta 2 - asa stiam si eu cu "voia" - dar sunt destul firme de tuning care ofera pentru diferite motoare breathere cu filtru de exterior (nu dau nume)

si aici nu ma refer la furtunasul scos prin gaura scutului la unel modele autohtone :mrgreen:

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Sa mor daca am inteles ceva ! ( eu sunt de vina aici )

Share this post


Link to post

Pe scurt: vaporii din uleiul care se arde in motor nu sunt eliberati in atmosfera ci trasi in galeria de admisie si arsi. Efectul secundar este incleierea galeriei de admisie si a clapetei de acceleraie cu smac negru cleios. Acest filtru se pune pe epuratorul ce iese din carter iar vaporii de ulei se opresc partial in filtru si restu in atmosfera in loc sa intre sa incleiez galeria... Sper sa fi fost coerent in explicatii :) .

 

Pe scurt: vaporii din uleiul care se arde in motor nu sunt eliberati in atmosfera ci trasi in galeria de admisie si arsi. Efectul secundar este incleierea galeriei de admisie si a clapetei de acceleraie cu smac negru. Acest filtru se pune pe epuratorul ce iese din carter iar vaporii de ulei se opresc partial in filtru si restul in atmosfera in loc sa intre sa incleiez galeria... Sper sa fi fost coerent in explicatii :) .

 

LE: Problema e ca la unele masini (de ex din gama daewoo cielo, leganza, nubira) stutul ala de recirculare a vaporilor tine rolul si de PCV, iar daca il astupi trece prea brusc si brutal in frana de motor.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

si ii mai rau daca trece in frana de motor mai tare?

apropo..ii cumva vopba despre un filtru asa cam de 5cm in diametru de se pune pe chiuloasa undeva?

el defapt trage aerul sau il impinge?

 

 

http://www.lotus-europa.com/photos/kn1.jpg

 

despre asta este vorba?

Edited by albanezu

Share this post


Link to post
si ii mai rau daca trece in frana de motor mai tare?

...

el defapt trage aerul sau il impinge?

- trecerea mai tare in frana de motor bruscheaza angrenajele si pasagerii;

- un filtru nu trage si nici nu impinge;

- in general, presiunea este pozitiva in zona aceea, mai mare decat cea atmosferica, deci, gazele ies din motor;

- filtrul in speta permite ambele sensuri de circulatie prin el;

- cartusul filtrant este, in cazul fericit, un "burete" din sarma care poate fi spalat.

Share this post


Link to post

Ideea cu filtrul mi-a trecut si mie prin cap dar nu stiu cum sa o rezolv pe cea cu trecerea in frana de motor :-? . M-ar scuti de curatarea clapetei de acceleratie periodic.

Share this post


Link to post

Eh, incercarea moarte n-are, scoti furtunul care intra in stutul de la capacul motorului, il astupi sa nu bagi praf in motor si faci proba. Cu ocazia asta vezi si cum este programat MTIA sa lucreze.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Probabil trebuie sa-l astup si pe cel ce intra in galeria de admisie pentru ca imi imaginez ca ar trage enorm de mult aer pe acolo...

Ma gandesc ca solutia ar fi doua filtrisoare din astea, unul pus pe capac ca sa retina vaporii de ulei si unul cu o diuza adaptata pe galerie dar oricum o sa fac experimentul de mai sus mai intai :) .

 

LE: Totusi cred ca solutia mai eleganta ar fi un filtru din ala metalic inserat pe traseu (de ex la fiat ducato-ul meu avea asa ceva din fabrica...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

deci daca inlocuiesc furtunul cu filtru...mai tre sa fac ceva adaptari?

Share this post


Link to post

Da, ala este filtrul !

Acum de la motor la motor nu stiu daca e sau nu recomandat sa existe.

Adevarat ca atunci cand am desfacut motorul la mine, pe clapeta de aer era ceva ceva smoloz dar nu mult.

POate candva o sa experimentez, costa f putin .. vedem.

Macar ne-am lamurit la ce e "bun" , evident gratie meseriasilor ce ii avem pe forum.

Share this post


Link to post

mi-am cumparat si eu 2 astfel de filtre si urmeaza sa il montez pe unul dintre ele. Este cam cat un pumn strans filtrul asta si la motoare obosite care o mai dau putin pe ulei merita zic eu pentru a nu mai baga atatea gaze nearse in motor. ideea e ca aceasta recircularea ajuta la scaderea consumului si la o "norma" de poluare mai buna...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...