Jump to content
Sign in to follow this  
boy2nr

Probleme Tamburi Matiz

Recommended Posts

salut

 

am si eu niste probleme cu tamburii astia...mama lor de tamburi

 

problemele au aparut cand am facut revizia de 70k

cica la 60k trebuia sa-mi curete tamburii si sa-mi regleze frana de mana.cum asta nu s-a intamplat l-am rugat pe mecanic sa faca treaba asta la 70k. toate bune si frumoase

dupa circa 1000km au inceput sa hasaie.da exact sa scoata zgomote ciudate.si de aici situatia nu a evoluat decat spre mai rau. am mers asa cu ea ca nu am dat importanta. pe la vreo 79k faceau urat de tot, ba mai rau incepusera sa mai si scartaie ca naiba. asa ca m-am hotarat sa fac si revizia de 80k. am vb cu mecanicu, i-a desfacut si a zis k e doar de la mizerie. i-a curatat au mers ok timp de cateva zile. dupa vreo inca 500km parca au inceput iara sa hasaie. ce naiba sa le mai fac? sa-i mai desfac odata si sa-i mai curat?!?!

sincer, mai bine ii lasam naiba asa..nu mai reglam nici o frana de mana, nimic...

 

thx

Edited by Mircea
Nu mai folosi limbaj IRC, si mai pune si cate o majuscula pe ici, pe colo, pe unde se impune...

Share this post


Link to post

Mai bine scoate tamburii si vezi cat de groase sunt ferodo-urile la cele doua capete ale lor. Verifica sa nu fie, mai ales in partea actionata de cilindru, uzare excesiv, in sensul ca ceva metal de pe suportul ferodo-urilor sa ajunga pe tamburi. Daca da, se impune schimbarea ferodourilor. In caz contrar, inseamna ca ferodo-urile din spate au ceva material metalic mai mult ,acolo unde au ajuns d.p.v.d al uzurii. Simplul fapt ca fac zgomot nu spune mare lucru. Multe masini, cu pretentii superioare matizului, fac zgomot la franare.

Share this post


Link to post

prin ferodouri te referi la saboti nu?

sabotii nu prezinta uzura, nu s-au subtiat, chiar sunt ok

aveau usoare pete de rugina prin diferite locuri.

sa fie oare asta problema?

 

thanks for fast reply

Share this post


Link to post

Sabotul este sabot (piesa metalica), iar ferodoul este materialul de frictiunea aplicat peste sabot care intra in interactiune cu tamburul cand este actionata frana.

Share this post


Link to post

Eu personal nu stiu exact cum folosesti masina, dar daca de obicei merge doar soferul, este bine cand cobori cate o panta sa mai tragi vreo 2-3 dinti de la frana de mana. Din cand in cand, adica la un semafor trage complet frana de mana si apoi apasa cat poti frana de serviciu, de cateva ori, asta teoretic ar ajuta la reglarea automata a sabotilor spate. Oricum, sincer nu e cazul sa te sperii atat timp cat ai verificat si ai ferodourile ok.

P.S. singura conditie necesara este sa fii sigur ca cilindrii spate functioneaza si lichidul de frana are pana in 2 ani vechime.

Share this post


Link to post
este bine cand cobori cate o panta sa mai tragi vreo 2-3 dinti de la frana de mana.

WHAT? :o

 

Din cand in cand, adica la un semafor trage complet frana de mana si apoi apasa cat poti frana de serviciu, de cateva ori, asta teoretic ar ajuta la reglarea automata a sabotilor spate.

Frina de mina de ce trebuie trasa si ea? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Eu ma refeream la zgomotul de franare pe care i-l avea el si la "petele de rugina " pe care tot el le sustinea ca exista pe ferodo-uri. Nu este o practica normala, dar m-am gandit ca masina merge putin si sta in plina iarna afara. In felul asta ajungea sa incalzeasca un pic tamburii spate si poate sa elimine apa care s-ar fi infiltrat acolo.

Pentru al doi-lea raspuns este un post pe forum citit mai demult. In teorie, frana spate la matiz e auto "reglabila". Cineva spunea odata ca tragand frana de mana, sistemul de "auto reglare" ar actiona mai eficient. Practic auto reglarea functioneaza cel mai bine cand i-ii reglezi la mana, invartind tu cu mana ta steluta respectiva.

Edited by mdascalu

Share this post


Link to post

masina merge zilnic :P

de obicei folosesc frana de mana...niciodata nu o parchez fara sa las frana de mana trasa :P

 

dar lasa-ma sa te inteleg...tu vrei sa merg cu frana de mana trasa sa se incalzeasca tamburii, ca apoi sa se elimine apa infiltrata in ei?!??!?!

 

thanks

Share this post


Link to post

Cand ai schimbat lichidul de frana, cel mai recent ?

 

Tamburii, ca orice piesa de metal, ingheata in aceasta perioada a anului. Nu trebuie sa tragi de cateva ori frana de mana, este suficient sa dai doua frane de picior (serviciu) dupa ce ai iesit din parcare, ocazie cu care totul reintra in normal, daca ezista aceasta stare.

Share this post


Link to post

@boy2nr - ceea ce am vrut sa spun eu nu a fost sa mergi cu frana de mana trasa, ci atunci cand cobori o panta sa tragi pentru cateva secunde frana de mana. Matizul meu, dupa o zi de mers prin oras, i-l bag in garaj, iar dimineata la plecarea de pe loc, daca trag frana de mana peste noapte, produce un pocnet (la mine e pe roata dreapta spate). Dupa asta la rulare produce un fel de fasiala ceva timp. Asta tine asa cateva ore. Eu personal scap de fasiaiala asta tragand maneta de frana de mana cand cobor o panta oarecare. Chestia este de la apa care patrunde intre tambur si ferodou, peste noapte rugineste tamburul si ziua apare zgomotul asta (ceva asemanator a spus si TOLIN).

PS. Pocnetul la plecare este foarte asemanator cu zgomotul produs in cazul placutelor fata cand ingheata pe disc, iarna. Eu trag de frana de mana cu butonul apasat (fara cremaliera) iar apoi o eliberez si tot asa.

Daca la tine zgomorul nu dispare, asta inseamna ca cilindrul (cilindrii) de frana spate nu lucreaza cum trebuie, lucru sugerat si de Tolin cand te-a intrebat despre lichidul de frana.

Edited by mdascalu

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...