Jump to content
Sign in to follow this  
Kinetix

Aer Fals

Recommended Posts

Stiti cu totii ca un mare inamic al mersului frumos, regulat, rotund, al motorului este si aerul fals. Aerul fals patrunde prin orice neetanseitate a canalizatiei de admisie si modifica amestecul, fapt care se simte in special la pornire si la ralanti, dar uneori se acompaniaza de ezitari la accelerare sau de rateuri in carburator, tradand un amestec saracit. Uneori apare un fasait sau suierat al motorului care ne indica locul unde exista fisura/neetanseitatea. Alteori, locul de patrundere trebuie cautat.

Locurile pe unde putem suspecta intrarea aerului fals sunt:

1) axul clapetei de acceleratie (garnituri uzate, joc marit)

2) talpa carburatorului cu garniturile aferente

3) diversele prize de vacuum de pe galeria de admisie cu furtunele lor:

- priza cu furtunul pentru capsula vacuumatica a distribuitorului

- priza cu furtunul pentru deschiderea camerei 2 a carburatorului

- priza cu furtunul pentru valvele PCV, EGR, BVSV, IAC (doua furtune), electrovalva pentru ralanti accelerat

- priza cu furtunele pentru servofrana (sunt doua bucati la Tico)

- priza cu furtunele pentru capsula de deschidere a clapetei de soc

4) garnitura intre galeria de admisie si chiulasa.

5) garnitura de chiulasa

6) ghidurile supapelor.

Unele din situatiile prezentate mai sus se pot identifica/repara numai intr-o unitate service. Pentru cele mai simple prezint in continuare o metoda simpla de depistare.

Metode de depistare:

- se asculta motorul in functionare identificand orice fasait/suierat suspect

- se masoara depresiunea (vacuumul) din canalizatia de admisie (=460+/- 20mmHg, se masoara de obicei in service)

- se lasa motorul la ralanti la cald si se saraceste un pic amestecul din surubul corespunzator, apoi se pulverizeaza cate putin cu spray de pornire (se gaseste in benzinarii sau magazine de piese auto) analitic, prin locurile enumerate anterior. Se asculta motorul (sau se priveste turometrul): orice accelerare inseamna ca in locul unde s-a facut pulverizarea era o neetanseitate si tragea aer fals pe acolo. Se remediaza, apoi se continua "vanatoarea".

- dupa remediere se va regla din nou ralantiul.

Succes!

 

P.S.: In acest fel am descoperit un furtunas scurt (de la valva BVSV, sub carburator, in "spatele" motorului) care avea doua crapaturi. Am folosit spray de curatat carburatorul "2+2" si a functionat. :thumbl:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...