Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

tolin

 

-sunt miloane de masini ai caror posesori merg subturat si baga benzina "naspa" , de ce la alea nu mai apare problema asta ???

Nu exista milioane (din cate ai auzit tu) de motoare euro3 sau euro4, in Romania, care rezolva problema poluarii prin valva EGR si in a caror manual sa scrie ca se conduc peste 2000 rpm si care sa aiba becul de la MIL in functiune pe eroarea P0300.

Cred ca n-ai inteles problema. Limitarea emisiei de noxe se face prin amestecul aerului cu gaze arse pentru scaderea temperaturii interne in camera de ardere. In cazul acesta, daca nu mergi suficient de turat, temperatura de acolo nu mai ajunge la temperatura de auto-curatare (> 450'C) si depui, intr-o veselie. Cand supapele se incarca suficient sa nu mai etanseze, incepe balciul. In cazul acesta exista un singur verdict: bad user. Cauza principala este rulajul nejustificat intr-o treapta superioara de viteza + utilizarea excesiva a motorului la turatia de ralanti (scos din viteza si rulat asa 500m pana la urmatorul stop pe rosu).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

tolin tocmai asta incerc sa spun , crede-ma ca stiu sa conduc , si merg cu ea "ca la curse" iar de scos din viteza si mers pana la semafor in nici un caz , prefer frana de motor ... (reducand intr-o treapta inferioara) . masina mea vede zilnic 6000 rpm , si schimbat fac numai de la 3500 in sus ,incerc sa nu merg cu ea sub 3000rpm , prefer sa merg numai in a 2a dar sa stiu ca turometrul nu coboara sub 3000 rpm .

 

Acuma poate problema o fi alta la mine ...o sa va tin la curent ...

 

De consum , nu il mai fac , ca nu are rost , merg oricum ca nebunul cu ea , ptr cativa litrii de benzina prefer sa-mi mearga ca-lumea masina ,decat sa mai am problemele care le-am avut cu ea , cand murea la relati si trmura de ziceai ca e dacie

Edited by DMX

Share this post


Link to post

Iar n-ai intes (poate n-ai citit atent), n-are nici o legatura cu stiinta condusului. In rest, in cazul tau, pana nu margi la tester si postezi codurile de eroare active si cele in asteptare (pending), n-are rost sa vorbim.

Share this post


Link to post

Daca esti foarte curios ce eroare ai, poti sa vii la mine sa o citim. Ne mai culturalizam si noi.

Si da, la Logan se opreste motorul mai curand decat sa spuna ca e ceva in neregula.

Share this post


Link to post

Hai sa ma bag si eu cu un MIL aprins, si bineinteles stins. E vorba de un Kalos 1.2. Sper sa aflu care este problema pana iese din garnatie peste o luna.

Putina istorie.

1) In prima luna de viata. Am parcat-o frumos dar peste noapte a venit zapada si baietii cu dezapezirea au facut un mal de zapada intre masina si drum. Dupa ce am turat-o putin am reusit sa scot dar s-a aprins MIL. Pana am ajuns cu ea la service (in aceeasi zi) MIL s-a stins in istoric nu era nimic altceva decat P1382 - Rough Road Data Invalid care dupa manual nu ar trebui sa aprinda MIL.

2) Anul trecut mergand pe A1 spre Bucuresti pe la 130-135 km/h s-a aprins MIL, care dupa o zi in drum spre Timisoara iar s-a stins. La service pe scanner nu a aparut in istoric de cat P1382. care nu ar trebui sa aprinda MIL.

3) Duminica asta mergand de la Sinaia spre Timisoara (off topic: pe unul dintre putinele drumuri inca deschise circulatiei in tara asta ) MIL s-a aprins din nou.

S-a aprins si s-a stins de 4 ori in 500 km. Ultima oara s-a stins azi dimineata. Cu ocazia asta maine dimineata e programata in service si pentru revizia de trei ani(30k km).

Sunt curios ce DTC are stocat. As paria ca iar P1382. (Am uitat sa adaug: de fiecare s-a aprins dupa ce am mers cu 120-130 km/h dupa o bucata de croaziera cu 80-90km/h)

 

Imi pus totusi intrebarea daca se aprinde MIL, se inregistreaza un DTC de ce se stinge MIL asa de repede se sterge si DTC-ul si nu ramane in istoric decat P1382 (care teoretic nu aprinde MIL)? AM vazut cu ochii mei pe scanner.

Daca nu s-ar aprinde MIL nu ai banui nici o problema, nu are pierdere (lipsa) de putere, variatii la ralanti, etc. Masina nu obisnuieste a fi subturata. Nu este alimentata decat cu benzina de la MOL. preponderent de 95 ca de 98 nu prea prezinta dupa parerea mea avantaje.

Edited by alins75

Share this post


Link to post

De ce nu schimba ei senzorul G, ce asteapta, sa iasa masina din garantie ?

Share this post


Link to post
De ce nu schimba ei senzorul G, ce asteapta, sa iasa masina din garantie ?

NU stiu ce astepata, am dus deja masina in service si astept rezultatul.

Oricum senzorul G nu se foloseste doar la varianta fara ABS? Kalos-ul in discuitie are ABS.

 

Later edit:

 

Am luat Kalos-ul din service. Codul de eroare era evident P1382. Mi-au spus ca nu este nicio problema, poate a fost o detonare, intrucat masinile pentru Romania nu au sensor pentru drum dificil.

NU stiu daca e asa sau nu. Oricum P1382 nu ar trebui sa aprinda MIL. Prin urmare au reprogramat-o pentru vineri la o inspectia mai amanuntita dupa ce le-am pomenit de manualul de service in care spune exact ce trebuie sa faci.

 

Oricum eu banuiesc ca habar nu au. Totusi ce este asa de greu sa executi niste pasi din tabelul de diagnosticare?

Edited by alins75

Share this post


Link to post

Cine a zis ca P1382 nu se aplica la ABS? Poate din lipsa de... Page Down :)

Habar n-am daca exista sau nu senzorul ala (de ce totusi nu ar fi?), dar ma intriga de ce problema asta nu a mai fost raportata. Asta inseamna ca e un caz particular, adica un defect oarescare. Daca nu ai avea senzor, nu prea ar fi motive sa se stocheze eroarea aia.

Eu nu am avut rabdare sa parcurg algoritmul de diagnosticare, dar tu ce parere ai? (intrebare... psihiatrica :) )

Share this post


Link to post

Spune-i dobitocului din service, scuzati limbajul dar m-am saturat, ca senzorul de drumuri grele nu aprinde in mod direct

MIL, insa in situatia in care drumul estre rau anuleaza temporar alti senzori care APRIND MIL. Sa il schimbe.

 

http://www.bba-reman.com/content.aspx?cont...ATA_INVALID_ABS

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

Pe cine sa schimbe? Pe MIL?

Share this post


Link to post

Da pe MIL. :-@

 

Eu ma refeream la wheel speed sensor .

Share this post


Link to post

Si eu tot aia banuiesc, ca e ceva legat de (ne) detectia de drumuri grele din tara noastra din cauza unui senzor defectuos, nu vreau sa merg mai departe si sa cred ca ECM-ul are o problema.

Ctitind despre subiect am gasit:

 

The engine control module (ECM) identifies engine misfire by detecting variations in crankshaft speed. Crankshaft speed variations can also occur when a vehicle is operated over a rough road. The Anti-Lock Brake System (ABS) can detect if the vehicle is on a rough surface based on wheel acceleration/deceleration data supplied by each wheel speed sensor... The ECM then uses this information to determine if the crankshaft variations are being caused by an actual engine misfire or from being driven on a rough surface.

 

Mai departe, dupa logica mea, mergand pe niste denivelari apar aceste variatii iar ECM neavand indicatie de "rough road" va crede ca apar "misfire" si aprinde MIL. Dupa o vreme descopera ca nu e vorba de misfire si stinge MIL. Interesant este totusi ca in istoric nu ramane decat DTC P1382.

Poate ca intradevar masina nu are sensor de drumuri grele, dar citind aici nici nu are nevoie, se foloseste de ABS pentru asta.

 

Prin urmare am tiparit metoda de diagnosticare de la link-ul urmator (nu varianta non-ABS, cea ABS apare daca derulezi mai jos) si maine ma duc cu ea la service

http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Kalo...html#T1F0P1382

 

Sper sa descopere problema si sa o rezolve inainte de a iesi din garantie peste o luna.

Share this post


Link to post

E greu de presupus ca in cazul in care unul din cei patru senzori de pe roti se defecteaza, atunci prostia aia de ECM sau EBCM (sau HECU?) interpreteaza ca daca 3 roti se zgaltaie si una nu se mai invarte, atunci de fapt nu-ti mai merge bine motorul :D

Dar pe lumea asta orice e posibil!

 

Uitasem sa spun: diagrama aia de diagnosticare e un copy-paste ordinar! Ce are sula (din coaste) cu prefectura? (A se citi ABS cu non-ABS :) )

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Nu-mi vine sa cred ca pentru RO nu se pune senzor G. Dupa cum este metoda de determinare a unui misfire, ar clipi MIL-ul din 10 in 10 m.

Share this post


Link to post

Teoretic nu prea ar fi nevoie. In fond, poti spune ca daca cei 4 senzori de pe HECU sunt in dezacord de un anumit grad, atunci e echivalent cu o atentionare data de senzorul G. Ceea ce ar insemna ca e nevoie de un singur fir intre HECU si ECM, care este. HECU poate prelua astfel o parte din sarcinile ECM (detectia de drumuri grele) si sa spuna doar da sau ba.

Evident, e discutabil daca un senzor de accelatie e mai bun sau o combinatie "indirecta" de mai multi senzori colaterali.

mai mult sau mai putin evident, e doar o deductie logica si posibil proasta ca oricum nu ma prea pricep :)

Share this post


Link to post

Daca toti producatorii il folosesc (senzor G) pentru a distinge un misfire de un drum rau, nu cred ca noi, care n-am cercetat aceasta problema, putem spune ca nu trebuie. Altfel, daca am sta sa rationam, metoda de determinare a unui misfire (variatia duratei intre impulsurile de la senzorul de turatie a motorului) necesita reactie continua la fiecare rotatie a arborelui cotit, pe cand senzorii de rotatie de la roata o pot face prea tarziu, datorita demultiplicarii. Ideea de a elimina un senzor conectat la doua computere prin conectarea intre ele a celor doua imi pare o solutie de tip Dacia, ceva de genul substitutiei cauzei cu efectul.

Share this post


Link to post

E irelevanta demultiplicarea aici. Conditia respectiva (drum dur) e de relativ lunga durata in raport cu durata unei rotatii a arborelui si faptul ca motorul ar apuca sa faca cateva rotatii pana sa se "prinda" rotile nu e o nenorocire.

E adevarat ca se inlocuieste detectia cauzei cu a efectului, dar chestia asta are avantajul de a "incorpora" un caracter statistic (4 senzori), care-i confera si ceva redundanta.

De unde si mirarea ca aprinderea MIL in cazul asta ar fi de la vreun senzor defect.

Share this post


Link to post

Eu vorbeam de conditia detectarii unui misfire, pentru aceasta procedura este nevoie de senzorul respectiv.

Share this post


Link to post
Uitasem sa spun: diagrama aia de diagnosticare e un copy-paste ordinar! Ce are sula (din coaste) cu prefectura? (A se citi ABS cu non-ABS :) )

 

Cu asta n-am (prea) inteles ce ai vrut sa spui. :o

Am specificat ABS sau NON-ABS pt ca in manualul respectiv codul P1382 apare de doua ori. Prima data apare pentru varianta non-ABS care pare sa aiba sensor G (vezi digrama), iar mai jos pentru varianta cu ABS care pe diagrama nu prezinta sensor G doar 4 "wheel speed sensor".

Oricum nu pretind ca stiu ce are, sau ca fiind vre-un specialist, ma pricep. Totusi, cand de la service mi-au zis ca au rezolvat problema cu scannerul (adica au sters eroarea din istoric), convins fiind ca asa este, am inceput sa caut mai mult detalii.

 

Dupa parerea mea, ce am scris in posul anterior mi se pare destul de logic.

Edited by alins75

Share this post


Link to post

Am luat masina din service. Ei zic ca au verificat tot si ca au rescris firmware-ul in ECM pentru varianta fara sensor G, cea cu ABS. Eu mai stiu ce sa cred.

Chiar au fost cu ea in test pe drum dificil. Sunt convins de asta ca am luat-o plina de namol si cu 10 km in plus.

Share this post


Link to post

Dar te-ai uitat daca sunt diferente intre diagnosticarea celor 2 situatii? Eu unul n-am vazut niciuna, cu toate ca sunt clar alte componente in joc!

 

tolin, dar daca semnalul care ar fi dat de G este "dedus" din jocul celor patru VSS de pe roti de catre HECU, ce e rau in asta? Mie ideea mi se pare simpla: acelasi drum scarbos va face atat G-ul sa se balangane, dar si rotile sa se miste "neuniform". In plus, din cate am inteles, "decizia" de drum scarbos nu e "instantanee", ci statistica (ceea ce este normal), deci nu se pune problema a preveni asa, un rateu pe un cilindru. Oricum, aici nu poate fi vorba decat de "confuzia" cu P300 (sau cat era ala cu toti cilindrii). Si ala are si el un comportament statistic.

 

Stau si ma intreb daca masina in cauza are cu adevarat ABS si daca schemele sunt cele din manualul de service, pentru ca mi se pare tare ciudata situatia. Pare mai degraba o problema intre ECM si HECU in conditiile astea (HECU si cu gasca de senzori rine loc de G in acest caz).

Share this post


Link to post
Dar te-ai uitat daca sunt diferente intre diagnosticarea celor 2 situatii? Eu unul n-am vazut niciuna, cu toate ca sunt clar alte componente in joc!

...

Stau si ma intreb daca masina in cauza are cu adevarat ABS

 

Pai eu vad doua diagnosticari diferite pentru cele doua tipuri de masina ABS vs non-ABS.

vezi: http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Kalo...html#T1F0P1382

Prima este pentru masina fara ABS - daca te uiti in tabel la pasul 3 vezi: CHECK: G sensor seal missing or damaged.

Daca derulezi, in continuare ajungi la versiunea cu ABS care la pasul 3 are: CHECK: Wheel speed sensor seal missing or damaged.

 

La intrebarea ta daca masina are ABS iti spun ca are. Crede-ma ca recunosc zgomotul specific al ABS-ului atunci cand actioneaza. Are chiar si un beculet in bord pentru ABS.

 

Logica pare simpla: senzorul gravitational G determina miscari pe verticala ale masinii cauzate de un drum neregulat. De asemenea si cei patru sensori WSS ma gandesc ca pot determina prin ne-unifromitatea raspunsului lor daca drumul este cu denivelari. Daca ei pot face asta pot intelege de ce nu mai este necesar un sezor G.

Share this post


Link to post

Pai tocmai asta e chestia cu copy-paste: despre care senzor de pe roata se vorbeste? Ca e mai multi!

As intelege ca e suficient de subtil ca sa-ti traga o eroare d-aia numai ca sa te instiinteze ca un senzor sta cu fundul la roata.

Dar atunci de ce nu se alerteaza martorul de ABS, care serveste un sistem critic de pe masina, cel de franare. Sau, ma rog, un martor oarecare?

 

Incepe oricum sa fie clar. E probabil un senzor de la o roata si sistemul asa reactioneaza (de ce, asta-i alta poveste).

 

Mai ramane sa-i cauti si sa-i verifici. Probabil ca va trebui sa-i gasesti tu ca sa-i arati baietilor din service :)

Share this post


Link to post
... In plus, din cate am inteles, "decizia" de drum scarbos nu e "instantanee", ci statistica (ceea ce este normal), deci nu se pune problema a preveni asa, un rateu pe un cilindru. Oricum, aici nu poate fi vorba decat de "confuzia" cu P300 (sau cat era ala cu toti cilindrii). Si ala are si el un comportament statistic ...

Asta sa fie cauza pentru care se aprinde MIL-ul si apare codul P0300 la unele masini cu ABS ?

Share this post


Link to post

Intrebare : a ajuns careva sa depuna plangere la OPC ? daca sute de utilizatori de Kalos ar depune plangeri ,s-ar rezolva ceva?

Benzina cine o plateste si drumurile ,media este de 200-300 km facuti si o zi pierduta pentru aceste probleme de supape si alte tremuraturi.Sunt unul din cei care au luat putin teapa cu acesta masina, dupa oltcit, dacia, solentza,opel, pot spune ca problemele sunt doar la ..kalos!

Nu vorbest decat de masini benzinare, solentza 44000 km nici o problema, opel 11.000 km nici o problema, kalos 28.000 km tremuraturi si bec aprins;

Gasesc vreun "om bun " sa o cumpere?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...