Jump to content
Sign in to follow this  
ticolino

Transalpina Pe 2 Roti

Recommended Posts

Gata, o facui si p-asta!

Asa cum am zis, sambata am luat-o de nebuni spre Transalpina. Cu Matizul.

Cred ca pe la ora 12 am ajuns in Novaci, apoi am urcat catre Ranca. Drumul deja este spectaculos, parerea mea, cu pante serioase (am vazut si un 12%), cert e ca majoritatea se urcau cu a doua cu Matizul, poate cu altele se poate si cu a treia, nu conteaza.

Ranca mi-a lasat un gust amar, se construieste cu disperare, in disperare, practic e un intreg santier, parca e o intrecere socialista, sint foarte aproape una de alta etc. Naspa, presupun ca va deveni o statiune plina de manele, galagie, fite, bleah! Din aceasta cauza, nu ma pot hotari daca sa imi doresc sa se asfalteze vreodata Transalpina sau nu!

Revenind la traseu, am inceput sa urcam. Va anunt ca nu stiu ce culmi, care varfuri cum se cheama, ca n-am avut o harta prea grozava, si nici n-am stat sa caut asa ceva. La inceput drumul este rezonabil, si am facut un popas undeva dupa locul unde se desparte drumul catre lacul Petrimanu' (drum pe care parca as vrea sa-l incerc si pe el...a fost careva pe acolo? :) ). Locul era dumnezeiesc, temperatura placuta, si liniste...multa liniste...pajiste montana...priveliste impresionanta in toate partile.

 

Am plecat mai departe. Drumul a inceput sa sa ingusteze, au inceput sa apara cataroaie mai mari, varfuri de stanci. Am inceput sa mergem foarte aproape de marginea prapastiei, si fara sa exagerez, la un moment dat mergeam foarte aproape de margine si imi era frica sa ma uit in stanga! Am facut o poza la un moment dat, dar nu rezulta cat de abrupt era acolo...

La un moment dat drumul a inceput sa coboare (dupa vreo 5 km de la Ranca), si drumul chiar a inceput sa fie rau de tot, in principal bolovanilor foarte mari si sleaurilor de la torente.

 

Cam in aceasta zona, am facut si cea mai mare cretinatate posibila, dar deh, asa invata omul, dand cu creierul de praguri, de sus, de jos, nu conteaza! Ne-am gandit noi la un moment dat sa scurtam o bucla a drumului, destul de sparta de torente, si sa o luam pe un tapsan care avea un fel de drumeag facut de altii, si care arata foarte imbietor si linistit. Doar ca pe la jumate era o bucatica de noroi. Si bucuresteanul inteligent, intruchipat in persoana subsemnatului, a zis ca ocoleste prin iarba. Care mustea de apa. Urmarea se vede in poza 102: (nu ma lasa sa pun link...whatever, o vedeti in album)

 

Norocul cel mare a fost un nene cu un Aro camioneta, cu 2 locuri, de prin 1870 toamna, care m-a scos cu ajutorul sufei primita de la altii baieti dintr-un BMW rosu ursulet care treceau si ei pe acolo. Le multumesc din suflet si pe aceasta cale.

 

Dupa aceasta aventura, a inceput sa picure, urmand ca dupa Pasul Urdele sa ploua de-al binelea. Traiasca meteorologia de la noi din tara, cu prognozele lor cu tot! Revenind insa la drum, in zona cea mai inalta, a Pasului Urdele, drumul este teribil de greu, in primul rand din cauza stancii dezgolite, cu colturi ascutite si inalte, combinate cu o rampa destul de dura, si din cauza torentilor in partea dinspre Obarsia Lotrului, torenti care sapat santuri adanci si au dezgolit bolovani sanatosi.

In partea asta, cam inainte sa coboram/intram prin padure, au fost cateva balti, dar nimic serios care sa puna probleme oricarei masini.

Finalul a fost trist, cand inainte de a ajunge la Obarsie am gasit cateva zone despadurite complet, copacii rasi pe hectare intregi si alcatuind un peisaj dezolant. "Traiasca" afacerile cu lemne ale burtosilor de orice culoare...a pielii sau politica! Huuuo!

 

Dupa un scurt popas cu putina papica, am luat-o catre Petrosani, apoi catre Targu Jiu. Ocazie cu care am mers prima oara prin defileul Jiului, care este foarte spectaculos, mai ales prin prisma caii ferate. Cand ma gandesc ce s-a putut face pe vrema lu' "de trista amintire"....ma apuca rasu/plansu cat a durat sa faca astia doua cocoase la iesirea din Bucuresti, sau cat dureaza sa "consolideze" podul de la km 36 de pe A1.

 

Revenind la Transalpina in sine, este un drum greu, teribil de greu. Intr-adevar este un drum de 4x4, in primul rand datorita garzii necesare, cat si a tractiunii, mai ales daca te apuca ploaia. Iar daca n-ai 4x4, enduro, tractor sau ATV, si vrei neaparat sa mergi pe-acolo, MAtizul este urmatoarea alegere logica, sau alta masina cat de cat mica (Ignisul s-ar comporta foarte bine acolo, mai ales daca e si AWD). Faptul ca e scurt, ca are consolele scurte si ca e ingust mi-a permis sa merg destul de fara probleme. Am atins de vreo doua ori pe dedesubt, dar asta nici macar in portiunile cele mai grele, si s-a intamplat mai mult din cauza neatentiei si oboselii (dupa un timp e greu sa fii atent sa ocolesti toti bolovanii, sa sortezi cea mai buna cale de acces si sa optimizezi traseul...). Daca vrei cu alta masina, trebuie sa fii pregatit sa o pui cu burta pe jos din loc in loc. Am vazut Dacia 1300, Opel Vectra B, un Logan MCV, un BMW ursulet un RangeRover si un SantaFe nou. Si vreo 3 Aro. Si evident, vreo 6 bikeri ( 3 si 3, ultimii 3 fiind straini, vorbeau frantuzeste si se uitau foarte admirativ la Maty ... :rolleyes: )

 

In concluzie, zona este magnifica, nu regret drumul facut, dar parca a doua oara mi-ar fi mila sa mai ucid Matizul, desi a iesit bine din aventura, in ciuda innamolirii cand i-am omorat ambreiajul (degeaba, evident), de a mirosit o gramada dup-aia, si a faptului ca in mlastina aia practic a stat pe burta si spoiler. Dar in rest a fost remarcabil!

 

Mai puneti voi intrebari...

 

Poze!

Share this post


Link to post
@MCojo :) ) :) ) Nu, frate dar stau prost cu aproximarile. :scarpin:

Am dat mai inainte cu ruleta. Masina goala parcata pe asfalt, rotile la presiune 2.1@azot ~18 cm de la prag in jos (mijlocul pragului, exact intre usi), probabil ca pe fata e mai putin cu 1 cm, 2 fata de spate, cel putin asa pare, dar nu am masurat ca si asa m-am murdarit ca dracu (deh e nespalata de 3 saptamani masina). :redface:

Probabil cu 2 oameni inauntru + bagaje se mai micsoreaza cu maxim 2 cm garda + trebuie luat in calcul si balansarea masinii prin gropi. Deci ca sa nu fie probleme ma gandesc cu o marja destul de toleranta ca cea mai mica garda in conditiile in care drumul e denivelat ar fi 10 cm, masina fiind destul de rigida si neinclinandu-se foarte mult. :)

 

@ticolino

Nu sunt ingrijorat neaparat de garda masinii (mai stiu si eu sa incalec o groapa sau sa trec peste o denivelare) cat de latimea drumului ca sa fiu sincer, daca imi permite sa fac asemenea manevre de ocolire (vezi poza 1, pare cam mica latimea aia de drum). De asemenea ma ingrijoreaza marginea drumului sa nu fie surupata de viituri, vezi poza 2 sau acoperita de apa, vezi poza 3. Apogeul il reprezinta podul din poza 4. Tot in aceeasi stare este sau l-au reparat localnicii/autoritatile? Sincer ma gandesc ca daca au trecut 2 skoda Superb (mai late si cu garda mai mica) nu e imposibil de trecut cu putina atentie, dar vreau sa fiu precaut si sa stiu la ce ma astept pe bune acolo.

 

Sursa pozelor este forumul Softpedia ca sa nu existe probleme ca de ce le-am postat aici si daca tin bine minte sunt de anul trecut.

 

Mersi anticipat pentru eventuale raspunsuri. :lavolan:

 

P.S. Care ar putea fi probabilitatea sa se intalneasca 2 masini pe o portiune de drum gen cea din poza 1? :D

 

 

 

apropo de baltoaca din poza 3 ,am ceva amintiri...post-11112-1193653367_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...