Jump to content
Sign in to follow this  
MAVERICK_SS

Daewoo Matiz Euro 4 Se Power

Recommended Posts

@steph: Pai in principiu dupa ce iese masina din garantie o vindem (asa am facut pana acuma cu toate masinile pe care le-am avut). Crede-ma ca m-am gandit sa cumpar eu ulei ca lumea si sa il schimb la alt service, insa poate sa apara urmatoarea situatie: Se face revizia cu 10W40. Eu apuc sa il schimb cu 5W30 abia dupa vreo 500-600-1000 de km; Masina merge cu 5W30 urmatorii 4000-4500 de km, dupa care la urmatoarea revizie primeste iar 10W40 pentru 500-600-1000 km pana apuc sa pun eu mana pe ea si sa ii bag 5W30. Nu e o problema sa mearga in 5000 de km cu 2 feluri de ulei ?? De aceasta cauza am precizat in postul meu anterior, citez partial: "sa schimb de 2 ori uleiul intr-un interval de 5000 de km si nici nu cred ca e bine."

 

Oricum, eu umblu rar cu masina, ma duc cu ea de obicei la intalniri la TM sau la cate o nationala care e mai aproape de AR, in rest folosesc masina de la munca... Insa, ca fapt divers, poate voi incepe sa umblu si eu mai mult cu Matiz-ul daca demisionez de la munca si atunci voi avea mai mult timp sa o bibilesc si sa o ingrijesc mai bine decat acuma...

 

 

Stima.

Share this post


Link to post

In primul rand nu vad de ce nu lasi uleiul 10k km.

 

Else in conditiile astea nici eu nu mi-as bate prea mult capul.

Share this post


Link to post

Maverich!.Exista si o solutie( motor flush parca )care curata uleiul uzat (ramas)in motor .Dupa ce dai jos uleiul vechi(binenteles).

Share this post


Link to post

Se pune inainte de schimb, se lasa la ralanti cateva minute (scrie pe eticheta produsului/in instructiuni), apoi se face schimbul.

Share this post


Link to post

@steph: Pai uleiul e schimbat la fiecare revizie (din 5 in 5000 de km), asa ca nu ma agit sa il las 10.000 de km. Cat despre solutia de motor flush propusa de puchi si EM!L, le multumesc pentru recomandare, am sa vad daca o sa o pot folosi daca ma hotarasc sa fac schimbul de ulei candva.

 

 

Stima.

Edited by MAVERICK_SS

Share this post


Link to post

Revin cu o problema: Azi cand a fost mama cu masina la cumparaturi, in momentul cand era pe drumul de intoarcere, i s-a aprins CHECK-ul in bord iar masina a inceput sa dea in nas. Dupa cateva secunde problema a disparut, dar a revenit din nou chiar inainte sa ajunga cu masina in garaj. Eu nu am apucat sa o conduc sa vad exact cum se comporta, dar sper ca nu are nimic daca ma duc luni cu ea la service in starea de acum (presupun ca nu trebuie sa o trag pana la service...). Astept sfaturi !!!

 

 

Stima.

Share this post


Link to post
i s-a aprins CHECK-ul in bord iar masina a inceput sa dea in nas.

Ai grija, la fel am patit si eu numai ca dupa 2 km de mers sa oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca deloc, asta sa intamplat de 3 ori pana sa depistat problema: pompa de benzina. Eu zic sa te duci la service sa vezi ce se intampla sa nu ramai cu ea in drum cum am patit eu.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfat, o sa le spun sa verifice pompa de benzina. Am vorbit deja cu mecanicul de la dealer iar luni la prima ora ma duc la service cu ea.

 

Stima.

Share this post


Link to post

Am fost azi la service cu masina si mi s-a inlocuit una din fisele de la bujii (asta dupa ce masina a fost pusa pe tester. Eroarea a fost "Cylinder misfire" si mai era ceva inainte, dar asta am retinut eu).

 

Cost total: 86 RON inclusiv manopera (30 manopera si 56 un set de fise).

 

Problem solved !

Share this post


Link to post

Probabil "random/multiple cylinder misfire"(P0300 )

 

L.E Just, @tolin :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

P0301/2/3, ca avea probleme doar pe un cilindru. Dupa cod s-au dus tinta la cablul de la aprindere.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Corect, asa ceva era inainte de cylinder misfire, nu prea am inteles atunci semnificatia, asa ca am retinut doar ce stiam ce inseamna...

Multumiri @tolin si @EM!L pentru lamuriri

 

 

Stima.

Edited by MAVERICK_SS

Share this post


Link to post

Update:

 

Masinuta a depasit azi 22.000 de km si iar au aparut probleme. Se pare ca a cedat inca o fisa de bujie, taman cand eram in Ungaria in mijlocul campului, intre 2 localitati. Aceleasi simptome ca si la cealalta fisa : in momentul in care mergeam putin subturat (70 in a 5-a sau 30 in a 3-a de exemplu) incepea sa scuture si sa dea in nas. La intoarcere simptomele s-au amplificat si s-a aprins si CHECK-ul. Ca norocul aveam la mine celelalte 2 fise de rezerva, asa ca, cu pretul catorva arsuri minore, am reusit sa schimb celelalte 2 fise (problema era la fisa numarul 3 deoarece o parte din ea a ramas prinsa de bujie cand am dat-o jos.). Si acum am si o intrebare de verificare : Dupa ce am schimbat fisele, motorul si-a revenit, merge rotund si nu mai scutura deloc; insa CHECK-ul a ramas aprins. Din cate stiu eu, pentru a se stinge CHECK-ul, trebuie stearsa eroarea din memoria ECM... Bine zic ?? Intreb, doar ca sa fiu sigur ca stiu bine, deoarece maine ma duc cu ea la service sa o puna pe tester, sa stearga eroarea si sa verifice daca nu este si altceva in neregula.

 

 

Stima,

 

MAVERICK_SS

 

 

Later edit: Se pare ca totusi s-a stins CHECK-ul, acuma m-a sunat mama sa ma anunte, dupa ce a oprit la garaj si a pornit din nou masina CHECK-ul s-a stins...

Edited by MAVERICK_SS

Share this post


Link to post

Pai, de ce n-ai scos siguranta de la ECM cat timp ai schimbat fisele ? Altfel, becul se stinge la a doua pornire dupa disparitia erorii.

Share this post


Link to post

@tolin: Sincer, nu mi-a trecut prin cap sa scot siguranta, mai ales ca nu eram in tara cu masina si am avut si ceva emotii ca nu ajung cu ea inapoi... M-am bucurat cand am vazut ca problema s-a rezolvat relativ usor si simplu. Intrebare: din moment ce s-a stins CHECK-ul, sa ma mai duc cu ea maine in service sau nu mai e cazul ??

 

 

Stima,

 

MAVERICK_SS

Share this post


Link to post

Multumesc pentru lamuriri si recomandari, dar totusi am trecut azi dimineata pe la service unde mi s-a spus ca in momentul in care a cedat prima fisa de bujie, trebuiau schimbate toate 3 desi, prima data, cand am intrebat de ce nu inlocuiesc si celelalte 2, mi-au spus ca din moment ce sunt bune, nu are rost. Inca o data m-am convins ca in cazul unei defectiuni, mai bine cer ajutor pe forum, inainte de a merge la service cu masina.

 

 

Stima,

 

MAVERICK_SS

Share this post


Link to post

Revin cu un mic update si cu cateva nelamuriri:

 

Masina are deja 26.000 de km si incep sa apara greierasi in zona hayonului, care scartaie cand trec peste denivelari mai pronuntate. Cum pot sa reglez hayonul astfel incat sa nu mai scartaie? E destul sa ung balamalele sau mai trebuie facut si altceva?

 

Si inca un lucru: A dat cineva jos mocheta din masina?? Ce etape trebuie parcurse pentru a o da jos si ce operatiuni implica acest lucru? Intreb deoarece s-a varsat niste ciorba in dreapta fata si degeaba am sters ce am putut, fiindca incepe sa miroase cam ciudat in masina si ma gandesc ca s-a imbibat mocheta (sau s-a adunat niste ramasinte intre mocheta si caroserie) si incepe sa putrezeasca ceva pe acolo si de aceea as vrea sa o dau jos si sa o curat/spal/usc.

 

 

Stima.

Share this post


Link to post

Trebuie sa desfaci plasticu de la schimbator si de la use si iese usor daca vrei sa scoti toata mocheta desfaci si scaunele si platicele de la frana de mana.

Share this post


Link to post

Multumesc Robert pentru indicatii, am reusit sa desfac, insa doar pe partea dreapta pe moment. Am observat ca sub mocheta este un burete lipit de el. Are ceva daca desfac acel burete si nu mai pun nimic in loc ?? Intreb, fiindca toata ciorba varsata s-a adunat in acel burete si incepe sa putrezeasca...

 

Stima.

Share this post


Link to post

Il scoti il spei si il pui la loc. Daca il lasi scos o sa ai un mic val la picioarele pasagerului.

Share this post


Link to post

Sper ca reusesc sa il scot cat mai intreg tinand cont ca pare destul de bine lipit... Va voi tine la curent cu evolutia situatiei.

Share this post


Link to post

Am reusit astazi sa finalizez mica operatiune de schimbare a buretelui de sub mocheta. Nu am mai demontat toata mocheta ci doar partea din dreapta fata. Buretele se dezlipeste destul de usor, insa am observat ca nu este o singura bucata de aproximativ 35/40 cm cum am vazut eu initial ci o bucata mult mai mare care se continua si spre sofer. Aceasta observatie ulterioara m-a "costat" cam 20 de minute de munca in plus deoarece a trebuit sa decupez doar partea care trebuia schimbata. Ca norocul, buretele nu a inceput sa mucegaiasca (sau cel putin nu avea niciun semn vizibil) insa mirosea foarte neplacut. Bucata ce am decupat-o am inlocuit-o cu o bucata similara de burete insa nu asa de absorbant ca originalul, iar pentru a obtine o grosime asemanatoare a trebuit sa lipesc mai multe straturi intre ele. Pentru lipire si fixare de mocheta am folosit silicon sanitar (o fasie de 10-15 cm lungime pe fiecare latura a buretelui) iar mocheta am curatat-o cu BioCarpet si am uscat-o cu uscatorul inainte sa lipesc bucata noua de burete. Din pacate, operatiunea nu a iesit perfect deoarece au aparut mici valuri in locul unde a fost buretele original, insa aceste valuri sunt vizibile doar la o privire mai atenta. Oricum, din testele initiale reiese ca mirosul a disparut, urmeaza sa fiu sigur maine dimineata. Rezultatul final in ceea ce priveste montatul/demontatul este multumitor tinand cont ca fac acest lucru pentru prima data si nu am fost ajutat de nimeni.

 

Pe langa schimbatul buretelui am strans toate suruburile de pe usi, bord, faruri, stopuri. Am constatat ca marea majoritate a suruburilor trebuiau stranse deoarece erau un pic slabite (am strans fiecare cu surub cu aproximativ 1/2 - 1 tura).

 

Urmeaza ca in vara sa demontez toata mocheta si sa izolez masina cu pasla de 3, ca si la colegul horatiuamb. Apropo, am auzit eu bine ca o mocheta noua de Matiz costa cam 250 RON ??

 

 

 

Stima.

Share this post


Link to post

Revin cu un mic update: Maty se apropie cu pasi repezi de revizia de 30.000 de km (acuma are 27.500 km). Probleme majore nu au aparut. Dintre problemele minore pot sa enumar bateria care am impresia ca isi da incet-incet duhul si cutia de viteze. Am observat ca in momentul in care motorul e rece, indexarea vitezelor 1 si 3 se face foarte greu, de parca tot uleiul din cutie ar fi foarte vascos, trebuie depus un efort serios ca sa selectez viteza 1 sau 3, in plus se simte ca si cum nu ar intra cum trebuie in viteza, desi acest lucru se intampla. La celelalte viteze 2-4-5 nu am nicio problema. Problema dispare odata cu incalzirea motorului. Din ce cauza patesc asa ? Intreb, deoarece service-ul la care fac mentenanta e destul de departe de casa si pana ajung acolo problema dispare. Sa fie cablurile timoneriei de vina? Sau e ceva mai serios ?

 

 

Stima.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...