Jump to content
Sign in to follow this  
Cocolino

Probleme La Spalatorie

Recommended Posts

Azi am dus Matizul la spalatorie. Stateam in masina pe cand o spalau baietii si am avut surpriza sa se aprinda singura plafoniera. Am stins-o, dar cand sa plec, (datorita alarmei care cupleaza avaria cand este o usa deschisa si cheia in contact) au pornit avariile si a trebuit sa merg pana acasa cu avariile si bineinteles fara semnalizare. Dupa ce am lasat-o in garaj cca 10 min. i-a trecut si totul a revenit la normal. Este limpede ca s-a produs o punere la masa pe circuitul intrerupatoarelor de la usi, capota sau portbagaj din cauza apei, dar problema este ca nu stiu unde si imi este frica sa nu se intimple lucrul acesta vreodata in trafic, din cauza ploii-cand as ramane fara semnalizare sau, mai grav daca ploua noaptea afara sa imi dea din aceasta cauza semnal fals de usa deschisa si sa imi porneasca alarma. S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

Share this post


Link to post

Nu te agita asa. Desfaci plafoniera si strangi piulita de la prinderea antenei. Eventual o desfaci si altcineva aseaza cauciucul de etansare bine pe suprafata tablei pana strangi piulita cu simt de raspundere. Asezarea si fixarea antenei pe capota e o treaba de 2 persoane si probabil ca, tehnologii din fabrica au considerat ca este suficient doar o persoana.

Share this post


Link to post

nu ar putea fi si de la apa intrata la unul din comutatorii de usa? mai ales ca la multe matizuri nu exista acel cauciuc peste buton (ca la cielo, nubira etc.)

Share this post


Link to post

La comutatoarele de la usi nu se poate strange apa.

Share this post


Link to post

Cred ca era util daca deconectam portbagajul si capota atunci cand facea figuri. Aici am comutatoare metalice, neprotejate cu cauciuc. Daca ar fi de la antena nu ar trebui sa intre apa si in habitaclu?

Share this post


Link to post

Da, cu siguranta.

Share this post


Link to post

Am studiat atent problema si am ajuns la concluzia ca singurul loc care poate face probleme este contactul de la capota.( la plafoniera este exclus, am desfacut-o si nu pare a avea urme de apa). Problema este ca la capota intrerupastorul a fost montat pe marginea aripii, exact in canelura prin care se scurge apa de pe parbriz si fiind montat in pozitie verticala este [posibil sa se fi infiltrat apa intre masa si fir.

Voi cum avet montat intrerupatorul la capota? Banuiesc ca in general se monteaza intrerupator modelul acela mai lung metalic nu din cel de usi, cu cauciuc.

Share this post


Link to post

Deobicei, apa la 12V este izolator. Intrerupatoarele acelea sunt proaste, se pot bloca pe deschis la anumite manipulari. Faptul ca totul s-a petrecut intr-o spalatorie poate fi doar o coincidenta.

Share this post


Link to post

Offtopic: am un senzor de "inundatie" alimentat la 9 V. Mai exact 2 spire pe un carton. Si la teste in apa senzorul a "declansat", deci cei 9 V mi-au fost suficienti pentru a "strapunge" prin apa.

:o fftopic:

Share this post


Link to post

Cu acel curent de "strapungere" nu aprinzi un bec de 5W de la plafoniera.

Share this post


Link to post
Deobicei, apa la 12V este izolator. Intrerupatoarele acelea sunt proaste, se pot bloca pe deschis la anumite manipulari. Faptul ca totul s-a petrecut intr-o spalatorie poate fi doar o coincidenta.

 

Garantat este de la apa. Nu stiu daca are putere sa aprinda un bec, dar ar fi prea mare coincidenta ca stand in masina, cum a pus furtunul pe parbriz sa se aprinda becul si apoi sa inceteze dupa cca 10 min, cand masina era in garaj, fara sa fie miscata.

Edited by Cocolino

Share this post


Link to post

Am pus un intrerupator de usa la capota chiar in partea din fata (aproape de dispozitivul de deschidere al capotei) Curios am gasit niste gauri care se potrivesc la fix - este posibil sa fie destinate chiar pt. asa ceva. Ma intreb de ce la service unde am montat alarma nu mi-au pus in acest loc intrerupatorul. Intre timp astept sa spal si masina sa vad daca este eficient.

Edited by Cocolino

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...