Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Jante de tabla si capace faine Matiz

Recommended Posts

"..uite in iasi circula o serie de capace in 5 spite fine si dragute cu discuri de frana false pe dedesubt.Chiar si pentru un ochi experimentat ca al meu sunt super misto,iti da 85% impresia ca-s jante...si e 600 de mii setul. "

 

 

Salut Pui de drak, poti sa pui un link unde sa vad cum arata capacele respective? sau o poza pe email? (ca aici nu putem sa atasam inca)

 

Eu am jenti din alea naspa (argintii la origine), vopsite in negru, si fara capace, ca-mi place mai mult cum arata cu ele negre. Dar daca alea de care zici tu sunt misto, merita o privire.

 

Multzam.

Share this post


Link to post

nfs...no offense dar cand vad masini galbene ma ia dracu' aici in iasi sunt 70% taxiuri si nu masini personale si toate-s galbene...ma omoara culoarea asta...in fine,ti-am trimis un mail cu ceva foarte asemanator cu capacele.uite,sunt curios de jantele tale gri care le-ai vopsit in negru ca asa am facut si eu...ia fa un test si vezi daca pe la vreo 90-100 la ora nu-ti tremura rotile.dupa doua luni mai fa o data testu si zi-mi ca ale mele alea gri erau tare moi...

Share this post


Link to post

Pui de drak, no offence taken, am facut testul respectiv, am mers cu cit poate masinutza, saraca, adica 145, de doua ori asta vara, la interval de cam 2 luni, adica exact cum vrei tu :)

Prima oara eram 4 persoane, mergeam spre Sinaia si dupa Ploiesti e o portiune foarte buna si dreapta, a doua oara eram pe autostrada si eram doar doua persoane in masina. Nu mi-a tremurat deloc, si nici acum nu-mi tremura pe la 90-100. Cu mai mult n-am mai mers de mult ca m-am dat numai prin Bucuresti.

Mersi pt mail, o sa ma uit.

Share this post


Link to post

Hai ca am comis-o si eu. Am reusit sa indoi o janta... bineinteles, dreapta - fata! Da' e numai un pic, abia se vede... am "cazut" de pe o bordura!

Share this post


Link to post

is kiar asa moi jantele astea argintii? hai sa punem o tarie, un gin sau o vodca pe ele :lol:

Share this post


Link to post

daca va luati cauciucuri cu talon mai mare si umflate cum trebuie nu veti avea nici-o pb. eu de vreo doi ani nu mai stiu ce e aia janta indoita.

Share this post


Link to post

Marti (13 aprilie), dinspre Severin spre Timisoara, gropi acoperite, n-am putut ocoli o balta (ma depasea unu') shi ghinionul a facut ca in balta sa fie niste gropi sanatoase. Rezultatul: jentile de pe partea dreapta s-au facut patrate :) )) . Jenti de tabla argintii.

Le-am indreptat cu ciocanul, am ajuns in Timisoara (cu 60 km/h), si schimband roata de pe fata cu rezerva. Pe urma am verificat la vulcanizare TOATE jentile. NICI UNA nu mai putea fi echilibrata cu plumb (in sensul ca ar fi trebuit sa pun cu sutele de grame de plumb pe fiecare janta ca sa o echilibrez).

 

Acum vreau sa le schimb dar nu stiu cu ce.

La reprezentanta mi-au cerut cca. 8 milioane (????!!!!!) pe bucata, janta de aliaj originala. La un dealer de langa mine (Sama Trading) au zis ca-mi aduc cu 110 Euro bucata, janta de aliaj. In Metro sunt jenti din Magneziu cu 1.800.000 bucata.

Jentile de tabla neagra se gasesc la cca. 700.000 bucata. Oare astea negre sunt mai bune ca jentile argintii?

 

Argintii nu mai vreau.

 

Voi ce ma sfatuiti?

Share this post


Link to post

Daca ar fi dupa capul si buzunarul meu... eu as lua de tabla negre... costa 500.000 lei bucata

Daca se indoaie, le mai indrepti... cind nu mai poti, iei alta... nu te ustura la buzunar...

Alea de aliaj... pe linga ca (,) costa o mica avere ... mai ai si riscul ca taie cauciucurile... si am auzit ca se pot sparge (jentile) daca dai mai tare.

Share this post


Link to post

1. CMS-urile din Metro nu se potrivesc, au distanta la prezoane 100mm.

2. Jantele "originale" de aliaj coreene pentru Matiz costa maxim 2.500.000ROL/bucata, dar se gasesc foarte greu.

3. SH-uri gasesti foarte greu, s-ar potrivi cica cele de Suzuki Alto si Hyundai Lantra, pentru acestea din urma trebuie sa faci cerc de centrare la un strungar.

4. Jantele mele Alessio SanRemo au costat 3.300.000ROL/buc., dar trebuie sa fi foarte prudent cu ele, deoarece distrug in draci cauciucurile daca dai tare prin groape ... nu mai are ce sa se deformeze ...

5 protectia la furt se face cu antifurturi cu COD UNIC (~ 800.000ROL setul ) si suplimentarea Casco cu suma aferenta ...

Share this post


Link to post

Subscriu la ideea cu taxiurile galbene. Ma, da unde te uiti in Iasi vezi numai galben. Am avut un primar inteligent pe care l-au trimis in Cuba :lol: Vopsea galben tot ce prindea. Cit despre capacele cu discuri, vreau sa spun ca atunci cind le-am vazut prima data, am crezut ca s-a inventat Matizu cu discuri ventilate pe spate :lol: Sunt foarte veridice. Cu privire la jantele de tabla argintii, sunt acelea cu cele negre, numai ca sunt vopsite. Drept dovada, demontati rezerva din portbagaj si vedeti ca e vopsita doar pe o parte.

Share this post


Link to post

Iaca le-am schimbat, cu jenti de tabla negre. Am dat 685k lei/buc, plus 320k lei schimbat cauciucul, pus valve si echilibrat, la trei roti.

A patra, surpriza. Batea din fabrica mai tare ca o janta lovita (95 g de plumb pe exterior si 65 pe interior). M-am dus la reprezentanta sa mi-o schimbe. Imi aduc maine alta.

Imi place mai mult cum arata matiz-ul ce jenti negre.

Share this post


Link to post

Indigo, fara suparare, dar la Timisoara s-a descoperit vreun zacamint de aur? spui niste preturi de sta mitza-n coada ... for example, echilibratul, valvele cromate, etc. pentru 2 jante de aliaj m-au costat 150.000ROL; iar pretul de 685.000ROL/janta neagra iar mi se pare dubios ... astea argintii costa 450.000ROL/buc. ... ceva parca nu e in regula, e ca pe vremea Caritas-ului la Cluj ...

Share this post


Link to post

Alea negre de tabla sunt fix 500.000 la Radacini gara de nord.

Am trecut eu pe acolo sa ma uit dupa parasolar cu oglinda de curtoazie... care costa 450.000 lei... si ma gandeam ca mai bine mai pun 50k si-mi iau o janta! :)

Share this post


Link to post

Probabil ca daca stateam sa le iau de la dealer autorizat daewoo le scoteam mai ieftin. Din pacate, de cele mai multe ori, pe aici, dealer-ii autorizati nu au mai nimic, iti aduc totul pe comanda, si de regula astepti de te saturi. Pe la alti dealeri (de orice fel de piese) in general gasesti totul pe stoc, sau cu livrare, cel tarziu a doua zi.

Iar de preturi ce sa-ti spun? Astea le au cam toti...!

Am impresia ca e o mica mafie aici, care profita de tot ce se poate.

 

Uite o adresa:

 

http://www.autocardo.ro

 

reprezentant autorizat Daewoo in Timisoara, si puteti vedea unele preturi acolo.

 

Piese la mana a doua pentru matiz, sau pe piata neagra de aici nu se prea gasesc.

 

In general preturile de aici tind sa devina mai mari decat in oricare alta zona a tarii (nu numai la masini). Dar asta e o cu totul alta discutie

Share this post


Link to post

Va rog sa-mi spunet isi mie daca e bine sa cumpar de la un prieten niste jante negre 5 J13 (le are de la un opel Astra). Vreau sa pun cauciucurile de iarna pe ele 155/65R13.

Stiu ca pe Matiz jantele au 4,5 J13, dar nu gasesc scris pe jante acest lucru?!

Cum pot sa stiu sigur daca 5J13 e bun?

Share this post


Link to post

1. Matiz din vest cu caucioace 175/60 are jante de aliaj 5J13

2. Eu am pe masina jante 5,5J13, nici o problema.

3. Verifica la jantele alea de Astra 2 chestii: distanta la prezoane = 114,3mm si diametrul cercului de centrare (gaura din mijlocul jantei) = 69mm; daca diametrul cercului de centrare e mai mic, le poti arunca, daca e mai mare o sa ai niste jocuri in roata si batai in volan de n-o sa-ti vina sa crezi; se pot folosi in acest ultim caz cercuri adiacente de centrare.

4. O sa arate mai ciudatel 155/65 pe jante 5J13, dar nu e o mare problema.

Share this post


Link to post

Pe janta de 5J se pun pneuri mai late, preferabil 175/60 sau mai mari. Jentile de la alte masini sunt mai bune. Merita.

 

Un singur lucru nu inteleg: la ce folosesc pneuri mai late? Demaraj mai greu, consum mai mare, manevrabilitate mai mica, efort mai mare in angrenaje, uzura mai mare la frine. Apoi, vine iarna. Pana si in WRC se pun pneuri inguste. Cred ca oamenii sheia stiu de ce.

Share this post


Link to post

Pneuri mai late rezulta intr-o mai mare stabilitate ..Da' iarna nu stiu daca se preteaza ca nu-mi dau seama unde mai alergi sa conteze atat de mult stabilitatea ...Iarna as merge tot pe inguste (da' nu maiputzin de 155/65 totusi 145 mi se par prea de jucarie).. :)

Share this post


Link to post

Deci concluzia ar fi ca nu pot sa pun cauciuc de iarna 155/65 pe janta de 5J13, corect?

Share this post


Link to post

Vreau si eu niste capace de Matiz, ca alea originale cred ca sunt pe vreo bashina de Dacie taxi.

Am luat din Vitan unele de 250000 dar sunt superproaste se crapa imediat.

Exista cumva unele turcesti ca alea originale? Dar nu la 700000. Ca tot le fura.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Vreau si eu niste capace de Matiz,

 

 

Am vazut in Buzau la 400k ROL capace de matiz exact ca cele originale.

Share this post


Link to post

Pentru cine intereseaza am vazut ieri la Metro capace de roti originale Matiz la 700 si ceva de mii. :) >- .Eu mi-am luat un set de capace la 1 mil dar inca nu le-am montat. O sa pun si picuri cand le montez ca is f frumoase :D .

Share this post


Link to post

Capace originale pentru Tico nu ai vazut?

 

Eu am gasit, dar la 1,3 milioane. Aproape dublu.

Edited by preda

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...