Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Zgomote Motor La Turatie

Recommended Posts

Am primit un PM cu conţinutul următor:

 

Am si eu o mica "problema" dar nu am avut timp sa caut pe forum sa vad daca este o rezolvare ceva.Daca poti si vrei sa ma ajuti raman dator.

Azi am plecat cu masina, am alimentat de la rompetrol(co 95) cam 28 litrii.In rezervor mai aveam cam 10l.Am plecat la drum.Am mers cam 150 de km si la intoarcere,cand eram aproape de casa , motorul a inceput sa se auda turat cam la 2800-3000 rmp.Cu ceva timp in urma am turat-o pana la 4500 intr-o depasire chiar daca nu am facut acea 1000 de km(momentam am ~900km)

Tin sa precizez ca zgomotul pe la 3000rpm este la fel cum ar trebui sa fie la 4300(aprox)

PS:AVEO 5u 1,2...Inca ceva:pana acum am bagat tot de la rompetrol si nu am avut probleme.

 

Eu unul, de data asta nu am decât o părere... minimală :) (de genul: s-a "agăţat" cumva cablu de acceleraţie sau clapeta de aer). Cum anume sau ce se putea întâmmpla mai precis, habar n-am.

 

Păreri mai competente?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Aaaaa...

motorul a inceput sa se auda
? Nu are turometru? Deci... pana la urma, care e problema?

Share this post


Link to post

Să presupunem că:

a) se dă dovadă de auz fin şi... cunoscător; atunci, ce ar putea fi?

b) ar putea fi o impresie; atunci către autor:

- Aveai cumva A/C-ul pornit?

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Am turometru.AC nu-l aveam cuplat.Nu e o impresie...Motorul la 3000rpm se aude ca si cum ar avea ~4300.Mai mult nu stiu ce sa zic.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Bănuiesc că ai un termen de comparaţie (pentru zgomotul... turat) aşa că nu insist. Ceva nu e în regulă. Am scris undeva (parcă pe la Revizii) că am auzit un Kalos în "stocul" de la un dealer, care se auzea ca un... diesel, chiar la relanti.

Cum eu am impresia că, chiar dacă ţi s-ar indica o cauză ipotetică, ar fi cam greu să-i dai de cap, aş insista pe sugestia: service.

Dar poate weekend-ul e un... sfetnic bun :)

Share this post


Link to post

AB@ Eu credeam ca tu stii sa faci diferenta dintre zgomot si turatie anormala.Pina la urma cum e? face zgomot sau se tureaza?

Share this post


Link to post

Păi, uite: "omul cu problema" tocmai glăsui înaintea mea de... dinainte. Zi tu cum e :)

Share this post


Link to post

Pai nu e logic ca e vorba de zgomot?

wass@Ai turat motorul in gol cu masina oprita si capota ridicata sa vezi daca zgomotul se aude si afara?

Share this post


Link to post

Ovi, mie nu mi-e chiar clar că omul înainte a avut maşinuţă de jucărie cu turometru. Chiar şi aşa (am avut eu mai multe, dar fără :) ), ce anume face atâta zgomot?

Notă: La Kalos, după ştiinţa mea de subturangiu, zgomotul de la 4300 rpm, deşi plăcut, e net distinczt de cel de la 3000 rpm (amândouă turaţii de... urgenţă :D )

Share this post


Link to post

"Turare" ? Poate turatie. Eu zic sa mergi totusi la un service.

Share this post


Link to post
Am turometru.AC nu-l aveam cuplat.Nu e o impresie...Motorul la 3000rpm se aude ca si cum ar avea ~4300.Mai mult nu stiu ce sa zic.

 

AB@ Asta poti sa distingi : Motorul la 3000rpm se aude ca si cum ar avea ~4300

E vorba de zgomot sau de turatie anormala?

Share this post


Link to post

Ovi, tu-mi dai mie sfaturi sau "împricinatului"? Ok, ai dreptate! Te rog, mai departe... (evident off-topic, eu :( )

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Nu.Decit incercam sa elucidam problema.

Solutia este exact cea scrisa de adostar.Ceva este slabit si intra in rezonanta la turatie.

Share this post


Link to post

Cum ziceai tu cândva: să nu se confunde soluţia cu problema. Deci, nu vă grăbiţi. Omul are timp. Nu-l zăpăciţi!

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

@wass > N-are legatura cu benzina, vezi intai cablul de acceleratie. Vine neintins suficient, plus ca arcul de aducere in ralanti este slab. Si mai este ceva acolo: mecanismul de reglare prin MTIA. Da-i un reset la ECM.

Share this post


Link to post

Nu am incercat cu capota ridicata.M-am grabit sa ajung acasa.E un zgomot mai ciudat.Maine trebuie sa plec cu masina si am sa-i fac in drum un restet ECM poate ajuta...daca nu ma duc in service cu ea.

 

LE:LA relanti nu are nici o problema..acel zgomot se aude pe la 3000rpm.Mai revin maine cu detalii

Edited by wass

Share this post


Link to post

Pe de altă parte. Ovi are dreptate: dacă ai turometru (şi dacă chiar te uiţi la el, ceea ce bănuiesc că oricum e adevărat, ţinând cont de precizia lui 4300), atunci e doar o "senzaţie" de... zgomot. Deducem că wass ştie că cum "face" la ambele turaţii şi că e exact cum a zis: dintr-odată face mai mult zgomot la aceeaşi turaţie.

Mie chestia asta nu mi-a apărut decât de la A/C (de unde şi întrebarea).

Share this post


Link to post

Resetul la ECM a ajuns un fel de ''buna ziua '' pe aici.

Probabil ca nu mai e mult si se va face in loc de revizia la 15k km :) )

Share this post


Link to post

AB :D upa cum am zis si in acel PM am mers cu cateva minute in urma la 4500rpm deci sesizez difernta de zgomot.Oricum revin maine cu noi detalii.

PS:Multumesc celor care au raspuns

Share this post


Link to post

Problema s-a rezolvat in urma unui reset ECM si a unor adjustari facute de Tolin caruia ii multumesc inca o data.Multumesc celor care au postat.Se poate inchide

Share this post


Link to post

Pai de ce sa se inchida?Cand iti arde buza trebuie sa stea deschis si cand rezolvi trebuie sa se inchida fara sa spui care a fost rezolvarea?Sau crezi ca nu e normal sa afle si altii care se vor confrunta cu problema asta si care a fost rezolvarea defapt?

Share this post


Link to post

Am gasit colierul de strangerea furtunului pe corpul clapetei strans superficial si furtunul murdar cu vapori de ulei din circuitul de recirculare a gazelor din carter. Posibil ca erau pierderi de vaccum pe acolo, intr-o anumita situatie, de unde si zgomotul acela. In rest, totul este ok, poate doar valoarea turatie de ralanti impusa in ECM este ceva prea mica (~ 750 rpm), motiv pentru care sarcina era mai mare decat la motorul meu (~20,8% fata de ~18%). Oricum, la doar 900 km, motorul nu s-a "lasat" inca. Mai discutam dupa 2500-5000 km rotiti pe bord.

Share this post


Link to post

Ovi_jer imi cer scuze ca nu am detaliat mai mult dar nu sunt in domeniu si nu prea ma pricep.Vad ca a postat Tolin care au fost exact problemele.

PS:Sper ca nu o sa se mai intample sa ma grabesc sa cer inchiderea unui topic.Imi cer scuze din nou :osanale: :osanale:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...