Jump to content
Sign in to follow this  
th3_grimreaper

Tico - mici probleme

Recommended Posts

Cand dau la cheie, becul rosu din bord (ulei) nu se stinge, dar nici nu are putere sa invarta...adevarul e ca de ceva vreme, ca sa pot da la automat, fortam putin contactul, iar acum nu mai vrea deloc...

De asemenea, am sesizat ca in mers, daca apas frana in timp ce semnalizez, nu mai semnalizeaza...in plus, din cand in cand se aude zgomotul acela ca si cum ar fi o usa deschisa.

-alternatorul incarca bine, cureaua este stransa;

-bateria are curent in ea.

Suspectez un scurt-circuit pe undeva, dar oricum nu asta ar fi problema cu contactul.

Ma ajuta careva si pe mine cu un contact second-hand, dar functional ? (cam greu de crezut ca schimba cineva un contact bun)

E greu de schimbat contactul la tico? Daca nu, care sunt pasii?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Incearca sa faci urmatorul lucru: pune contactul si cu o sarma fa un scurt la electromotor. Daca porneste contactul ii de vina. De obicei se buleste pozitia de start din el.

 

Nu este grea de schimbat. Cateva suruburi si l-ai dat jos.

Share this post


Link to post

pune un anunt pe 4tuning poate ai noroc , eu nu am ca te ajutam .

daca nu unu nou sau secondhand de la nicubarbu

Share this post


Link to post

S-a rezolvat, era din alta parte problema: alternatorul nu incarca bine si imi murise bateria (acum a trebuit sa-i schimb releul alternatorului); de asemenea, am schimbat si carbunii la electromotor si am gasit si scurt-circuitul.

O alta problema, sper ca pot sa postez aici: am avut pana acum cateva zile shokul infundat, nu circula apa pe-acolo si din cauza asta nu declansa. Acum apa circula pe acolo, shokul declanseaza, dar apa fierbe foarte repede. Apa este destula in vasul de expansiune, ventilatorul functioneaza aproape non-stop, dar totusi apa fierbe, si asta destul de repede. Mai rau, azi mi s-a oprit motorul in mers, pentru ca am mers prea mult cu masina. Cand am oprit, am constatat ca iesea abur de la baza motorului, nu mi-am dat seama exact de unde (eu sper ca vasul de expansiune a evacuat apa fierbanda, aceasta ajungand pe galeria incinsa...sper ca e numai asta)

Ce poate fi mai rau in aceasta situatie (adica ce s-a intamplat azi, de unde putea proveni acel abur)?

Si mai ales, care ar fi cauza pentru care fierbe apa asa repede? Termostatul presupun ca functioneaza, din moment ce ventilatorul porneste...

Share this post


Link to post

Verifica furtunele din spatele motorului, de la baza lui si de langa galerie

Share this post


Link to post
Termostatul presupun ca functioneaza, din moment ce ventilatorul porneste...

 

Dar asta nu inseamna ca si trece apa prin radiator. Verifica fiecare furtun in parte daca se incinge, undeva ai un dop sau un furtun spart. Apa iti lipseste? Radiatorul a fost spart, se vad urme?

Share this post


Link to post

Termostatul (termocontactul care poneste electroventilatorul) functioneaza, dar aici cred ca este vorba despre termostatul de pe cicuitul de racire ,care nu deschide , da-l afara si probeaza-l intr-un ibric ,oricum schimba-l nu cred ca e scump !!! :) >-

Share this post


Link to post

Atentie...nu confundati termostatul cu termocontacttul!

-Termostat:supapa termica care asigura incalzirea mai repede a motorului.Practic tine inchisa calea lichidului de racire catre radiator(pompa invarte apa doar prin canalizatiile motorului)pana la o anumita temperatura-de obicei 80-85 de grade C,dupa care treptat deschide calea si catre radiator.Defectarea lui se poate produce in doua feluri:se blocheaza deschis-si atunci motorul se incalzeste foarte incet sau iarna chiar deloc-sau blocat inchis,caz in care apa nu mai ajunge in radiator si motorul se supraincalzeste.Este piesa cea mai nefiabila din circuitul de racire,dar nu coasta mult si se schimba foarte usor.

-termocontact:electrocontact de temperatura care la apropierea de punctul de fierbere a lichidului de racire porneste electromotorul suplimentand fluxul de aer prin radiator.Este de fapt un intrerupator bimetalic.Se defecteaza rar,si ca o remediere de urgenta pe drum pur si simplu se scoate mufa de pe termocontact si se scurtcircuiteaza cu o agrafa cei doi ploti de contact din mufa.

Si daca tot suntem la acest capitol:

-Termosonda sau sonda termica : senzor de temperatura care urmareste regimul termic al motorului si transmite informatia catre indicator(instrument sau bec)si in unele cazuri si la dispozitive speciale ...ca de fapt si pe Tico -cele care au catalizator.In general aceasta sonda urmareste temperatura lichidului de racire,dar la Tico masoara temperatura galeriei de admisie (ciudata alegere...).Ceea ce eu inca nu am descoperit la ce serveste a doua sonda identica de pe galerie? :-?

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...