[i_unit] Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 Stiu ca s-a mai discutat despre ECM Check Engine, dar problema mea este urmatoarea: oricat as incerca sa o turez (stand pe loc), totul este ok. Motorul se incalzeste bine, functioneaza in parametri. Daca fac o tura, fix cand acul vitezometrului arata 50km/h, frumusete de check la bord, de care nu mai scap decat daca opresc motorul. Vreo idee? Link to comment
NFS Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 Te-ai scos, ai facut rost de cruise control! Lasand gluma, opreste-te la un service si roaga-i sa-ti puna testerul. E cel mai simplu. Link to comment
[i_unit] Posted April 11, 2006 Author Share Posted April 11, 2006 (edited) Mi-e lehamite de service-uri. Dar daca altfel nu se poate, n-o sa am incotro. Numai ca as fi vrut si parerea voastra despre acest fenomen. Din ce am citit in manual, ar putea fi urmatoarele: -senzor MAP -senzor oxigen -senzor detonatie -reglare amestec benzina-aer nefunctional Deci, ar putea fi o sursa de aer fals (furtune sau garnituri), pierderi in galeria de evacuare, avans incorect (produce detonatia) PS Ca si completare, cred ca este legata de viteza de deplasare a vehiculului, altfel se aprindea si in stationare turata peste, sa zicem, 3500-4000 rpm. Edited April 11, 2006 by ionutz Link to comment
[i_unit] Posted April 25, 2006 Author Share Posted April 25, 2006 Revin cu date despre rezolvarea problemei. Codul de defect 500 - eroare a senzorului de viteza. Am observat ca acesta nu aparea intotdeauna la fix 50km/h, ci in plaja 45-55km/h. Dupa desfacerea panoului cu instrumente, am constatat slabirea unui surub, prin urmare un contact lipsa la senzorul de viteza (nimic altceva decat un tub de sticla cu 2 lamele metalice in interior, care sunt atrase de un magnet solidar cu axul cablului de viteza, asemanator releelor reed, de doua ori la fiecare rotatie). As vrea sa mai pun o intrebare: timpul de deschidere al injectoarelor (care la mine este de 4ms, daca am retinut bine, spre deosebire de vreo 2 cat mi-a spus mecanicul ca este normal), este cumva dat de o posibila murdarire a senzorului de oxigen? Intreb asta deoarece nu l-am desfacut (inca), dat fiind faptul ca se infileteaza inapoi cu o solutie antiblocare a filetului. Mentionez insa ca am gasit initial blocat traseul de recirculare a gazelor (traseul dinspre conducta de evacuare care trece prin chiulasa spre supapa EGR), de aici rezultand sigur o murdarire (macar) a senzorului de oxigen (sonda lambda cum i se mai zice). Link to comment
tolin Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Bravo tie, ai pus mana pe manual si pe surubelnita si ti-ai rezolvat singur problema. Cu ce era blocat traseul acela la EGR ? Sonda de O2 se afuma de la mersul au ralanti, se curata usor, iar sonda o poti demonta usor si tot asa o pui la loc. Etasansarea este destul de buna, poti merge pe ea pana gasesti solutie de blocare, totul este sa faci operatiunea la rece si sa stragi cu simt de raspundere. Eu am umblat de N ori acolo, n-am avut solutie si nu s-a desfacut sonda singura si nici pierderi de gaze nu s-au produs. E ca o interventie la o bujie. PS: Completeaza-ti profilul de pe forum cu toate datele. Link to comment
[i_unit] Posted April 25, 2006 Author Share Posted April 25, 2006 In urma rk la motor, am constatat blocarea traseului galeriei de evacuare de funingine, calamina (nu stiu ce altceva sa zic...). Galeria de evacuare are 3 orificii care preiau gazele de esapament de la cilindri, precum si un orificiu care preia gazele de la cilindrul 3, reintroducandu-le in circuitul de admisie prin intermediul supapei si electrovalvei EGR (trecand printr-o conducta "sapata" in chiulasa). La mine a fost infundat orificiul dintre colectorul cilindrului 3 si canalul din chiulasa; atat de infundat incat am reusit numai cu un electrod de sudura indoit sa eliberez canalul respectiv. PS: Am mai completat din profil, doar ca fara foto (deocamdata) Link to comment
tolin Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 In cazul acesta, ai verificat de tot traseul, cu valva EGR si pana in galeria de admisie ? Calamina e durerea, funinginea nu-i problema, cum o stergi asa se pune la loc. Cati km are motorul tau si cati a mers asa de rau de s-a depus calamina pe traseul acela ? Timpul mare la injectie poate fi si dintr-un amestec sarac vazut de ECM, dar prea bogat in realitate. N-ai stat cu un instrument pe sonda de O2, dupa incalzirea ei, sa monitorizeri semnalul dat de ea ? Poate nu mai rezolvi ceva cu ea si se cere alta. Umbla cu incredere la ea, mai rau decat acum n-ai ce-i face. PS poza sa fie fata si profil. Link to comment
[i_unit] Posted April 25, 2006 Author Share Posted April 25, 2006 He, he, he! N-as vrea sa stiu cati km are masina si nici alte amanunte. Cert este ca eu i-am facut reparatie capitala la motor (manualul service a fost biblia). Cat timp am asteptat sa strang banutii de reparatie (cateva luni, pentru ca nu erau programati), am curatat si verificat orice orificiu, piesa, dimensiune, etc. Pe tester au iesit in regula toti parametrii (numai timpul de injectie ma cam nelinisteste acum, nu am avut timp sa ma uit pe manual, sa vad daca este de bine 4ms).Nu am stat sa monitorizez activitatea senzorului de oxigen (eu da, mecanicul nu, vazut parametri, in regula, un singur cod de defect, eu bucurie mare ca era 500 si nu altceva mai grav) fftopic: Poza ma reprezinta; ar trebui sa ma vedeti pe mine Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now