Jump to content

mobutu

Membru
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About mobutu

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 03/02/1977

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Aveo sedan 1,4 16v
  • An
    2007
  1. Va salut am un aveo sedan 2007 1,4 16V , 57.000km Acum vreo 3 ani, cand avea cam 25k km, am trait experienta MILului si a unui tremurat puternic al motorului. Recomandarea celor de la Radacini: schimbat supape. Nu am facut operatia, ci am pus benzina de 99 si forja. Becul nu s-a mai reaprins pana in sept 2012. In sept anul trecut, am luat masina din service ( probleme cu o groapa ) si imediat s-a aprins MIL. M-am intors, a fost pusa pe tester si raspunsul ceva de gen missfire la cil 4. Solutia recomandata: forja si benzina "buna". Am aplicat forja, ca benzina "buna" nu e niciuna. Dupa vreo 2 luni, pus iar pe tester si la fel. Ceva la cil 4. Becul a ramas aprins in bord si recomdarea a fost sa schimb fisele. Bujia de la cil 4 arata bine. Fisele le-am schimbat cu fise originale GM, s-a sters MIL ( cod P0300 ) si dupa vreo 5 km s-a reaprins. Am zis ca il las asa si sa ma apuc de studiat pe forum, asta pentru ca singurul simptom era acela de usoare fluctuatii ale ralantiului, imediat dupa accelerari, dupa care se stabiliza. Pornirea a fost impecabila toata iarna, nu am avut caderi de sarcina, nici tremur al motorului ( sau cel putin nu imi pare sa fie, desi daca stau sa il ascult, pare ca are niste mici caderi ritmice ). Azi am ajuns pe la pagina 100 a forumului si deja imi pusesem in plan ca sapt viitoare sa obturez EGRul si sa curat IAC si clapeta de acceleratie. Dar azi am avut si un drum de facut. Pe drum, caldura mare, zic sa dau drumu la AC. Cum i-am dat drumu ( eram intre doua viteze la ralanti ), a murit motorul ( fac precizarea ca sapt trecuta, fimiu mi-a umblat la butoane -are 1 an si mi-a lasat becul de plafon aprins asa ca mi-a mancat bateria fara sa imi dau seama. Am reincarcat-o cu alternatorul, pornind cu ajutorul unui prieten cu cabluri ). Dupa reincarcare, am mai facut cateva drumuri scurte prin Bucuresti si ieri am ajuns la tara pe langa Titu. Bateria nu a fost schimbata de cand am luat masina. Orice incercare de a da drumu la AC si fara sa fie in sarcina, a dus la oprirea motorului. In sarcina, pornirea AC ducea la o scadere a turatiei,dar daca compensam prin accelerare totul era in regula. Stilul meu de condus e unul sportiv, mers intre 2500-3000 turatie si schimbat vitezele pe la 3200-3500. Mai ales din septembrie de cand s-a reaprins becul galben si pana acum, am mers de regula cu turatii intre 2800 - 3500, ba chiar am facut cateva drumuri cu 4000 turatie pe distante de mai bine de 100 km de fiecare data. Drumurile le fac in marea majoritate in afara Buc. Nu merg cu masina la serviciu, deci drumurile prin Buc sunt f putine asa ca nu prea aveam ocazia sa merg "loganistic" Cumva problemele mele pot fi din cauza bateriei? Sau credeti ca ar putea fi si altceva? Ca sa imi ies din parere, stiti vreun service in Bucuresti care sa aibe camera video capabila sa vada supapele? Sa stiu daca au sau nu calamina. Recunosc ca prin vara lui 2011, in nepricepereamea, am mers cateva luni cu accelerari sustinute si apoi lasat la ralanti ( credeam eu ca fac economie de benzina, dar testul a fost un esec ). Totusi, daca atunci s-a depus calamina, imi e greu sa cred ca i-au trebuit doi ani sa isi arate coltii. Astept un sfat privind ce ar trebui sa fac. Poate aveti un sfat si privind ce scula trebuie folosita sa desfac IACul de pe clapeta. Spatiul e atat de stramt ca nu ma prind. THX
  2. Sal Curand voi fi obligat sa schimb bateria pentru ca da ceva semne de oboseala. Masina este din 2007. Nelamurirea mea este ca nu stiu ce baterie sa ii pun, pentru ca nu prea gasesc de 55Ah. Prefer o baterie buna decat una ieftina. Aveti vreo propunere ce sa iau si cam pe unde pot gasi? Sunt din Bucuresti. Nu as vrea sa ma lovesc de probleme de genu: ca nu incape in tava, ca are bornele inversate si nu o pot conecta sau alte belele. Mersi.
  3. Salut Sa va dau o veste. GM nu mai schimba discurile de frana, pe garantie, dupa vechimea de 2 ani. Aveo al meu are 2 ani si trei luni si am discurile ovale, deci mi-am luat-o la fix. Acum trebuie sa imi cumpar singur si sincer nu mai vreau de la GM ca am toate sansele sa ma trezesc cu aceeasi belea. Care stie ce discuri si placute sa pun? Marca, de unde? Care sunt mai bune? preturi?
  4. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    Mercic mult. Ma apuc de studiat.
  5. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    Nestiind ce este IAC am dat search pe forum exact asa si nimic. Cum sa gasesc daca nu stiu ce este?
  6. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    Man. ce este IACul, unde il gasesc si cum il curat?
  7. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    Mai oameni buni. O pornire corecta dureaza cel mult 2 sec. E, la mine, electomotorul merge cam 3-4, chiar 5 sec pana da semne ca ar porni, momentul in care dau drumu la cheie si din acel moment motorul se chinuie cam alte 1-2 sec pana pleaca efectiv. Deci in total cam 6-7 sec pentru a porni. Ceea ce este enorm. Si asta ar fi cum ar fi, dar cand apar primele explozii motorul face urat de tot, bolboroseste, se balbaie ... Cum am zis, ca o Dacie veche care a prins o explozie si se chinuie sa mai dea si altele. Ca sa zic asa.
  8. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    Ce este acela IAC, unde este si ce face? Din pacate, zilele trecute, s-a repetat problema cu pornire de dimineata, dupa ce nu am mai pornit-o vreo doua zile.
  9. La mine nu are a face daca e cald sau rece. Si nu trebuie sa merg pe drum de tara, e de ajuns sa dau in plombe de sosea. Si cum astea sunt cu milioanele pe soselele noastre ... La mine se pare ca se aude undeva in zona radioCD dar nu e CDul.
  10. Aveti idee ce cloncane in bord cand treci peste o denivelare? Se aude cand e oprita muzica. La revizie i-au facut ceva, nu stiu ce, dar a revenit cloncanitul dupa cateva zile. Zicau ceva de o mufa care nu sta bine, dar nu au dat detalii. Am un coleg de servisi si la fel face si la el. AVEO Sedan, fabr 2007.
  11. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    Deci, vineri seara am bagat benzina 95 Petrom, aveam rez. 50% si am facut plinul. Concluzia: contrar a ceea ce se spune, ca trebuie sa bagi benzina de 99, a mea nu o place. De ce zic asta? Pai de vineri si pana azi, toate pornirile la rece (daca asta e vreme "rece") au fost impecabile. Nu am mai incercat pornirea cu accel. pusa.
  12. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    o sa incerc maine
  13. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    Doar la pornirea la rece imi face probleme. Si asta dupa o zi pe alta. Spre exemplu, azi am luat-o de dimin la servici. La prima cheie nu a vrut sa o ia. Si la a doua a luat-o f greu cu balbaielile de rigoare si contact prelungit. Apoi, la 16 am plecat cu ea si a pornit din prima fara probleme. Cred ca o sa ii fac un reset de ECM, ca nu i-am mai facut din noiembrie si daca nici asa nu merge, ma duc cu ea la dealer.
  14. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    am 9600 km, abia am facut revizia de 1 an - la 8.600km. De cand am luat masina am avut-o doar o data pe rosu, anu trecut, in rest niciodata sub 50% benz in rezervor. Nu e nici o diferenta privind umplerea rez.
  15. mobutu

    Pornire Greoaie La Rece

    Iti spun eu ca nu e deloc normal. O pornire mai lunga cu 3 secunde deja e cam mult si sigur ceva nu e in regula.
×