Jump to content

breakx

Membru
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

About breakx

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Iasi
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Espero
  • An
    1996
  • Nr. Inmatr.
    IS 30 WGC
  1. Pai 4 pistoane dar poate avea 8 sau 16 supape, al meu de expemplu este 16 V, deci are 2 axe cu came, deci 2 roti dintate in partea de sus.
  2. Am mai vazut si metoda asta la un prieten care are un renault si isi schimba singur distributia, am observat ca el scoate bujiile si prin gaurile alea verifica pozitia pistoanelor ...oricum eu te sfatuiesc sa nu-i dai cheie pana nu ai un raspuns sigur din partea unei persoane experimentate ...imi pare rau ca nu-ti pot da eu acel raspuns.
  3. Nu o face singur daca nu esti sigur pe ceea ce faci, asa am zis si eu ca tre sa mearga ca la carte, faza e ca am montat ca la carte si cand am dat cheie am spart 2 pistoane, am indoit supapele, si am spart unul din paturile care tin supapele pe chiuloasa ...ca rezultat a trebuit schimbata chiuloasa, pistoanele si bielele acestora. Eu fac acum schimbul distributiei la un service "de cartier" si ma costa 100 lei, cei de acolo nu se ghideaza dupa reperele fabricantului, au o alta metoda, unul invarte cu mana de una din rotile dintate si celalalt invarte cu o cheie de arborele cotit (dupa ce i-a scos fulia), la un anumit punct cica e gata si atunci baga rolele, cureaua si treaba e gata in mai putin de 30 min. Data viitoare cand ajung acolo am sa rog mecanicul (eventual ii platesc mai mult) sa-mi explice si mie in detaliu care e treaba cu metoda lor pt schimbatul distributiei.
  4. Problema s-a rezolvat cu solutia data de Salex, si totodata ii multumesc pentru sfaturi. Deci bormasina--gaura--surub--piulita. Chestia e ca nu s-a rezolvat in 12 sau 5 min ci a durat vreo ora "bazaiala", a fost foarte greu de trecut cu burghiul prin prezon, dupa ce am trecut de prezon prin materialul galeriei a mers ca-n branza. Pentru amatori ca mine care vor sa mai incerce asa ceva, sa reglati bormasina la turatie mica deoarce rupe mult mai bine din metal decat la turatie mare, initial am dat la turatie mare in ideea sa termin repede dar nu avasam aproape deloc, nu am mai dat pana acum gauri in metal gros de cativa centimetri, am mai gaurit o tabla, un coltar pt mobila, o teava folosita ca stalp, si nu stiam ca nu merge la metalul gros cu turatie mare. Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
  5. De unde la pretul asta? Numai 300 lei? Daca sunt la fel cu cele de pe autodaewoo.ro, adica originale made in korea, cumpar si eu 4 sa am doua si de rezerva, cele originale costa aprox 600 lei bucata. La pretul asta nu cred ca sunt originale ...cu ceva timp in urma am cumparat un far de ceata de la un "mare" magazin de piese auto din Iasi (e vorba de Autocenter), a costat 50 lei, cele originale stiam bine ca pretul este de 100-110 lei, am intrebat de ce e asa de ieftin si raspunsul a fost ca nu e original cica e made in germany, la pretul asta am vrut sa le cumpar pe amandoua ca sa fie la fel dar nu-l aveau decat pe cel de pe stanga, am zis ca nu merita sa ratez oferta il iau chiar daca e numai cel de pe stanga. Ajuns acasa trec la montaj, si surpriza, nu se potrivea in nici un fel pe partea stanga, am zis ca poate e o greseala si e pt dreapta, il pun in partea dreapta dar nu intra nici acolo klumea, in plus era cu fundul in sus scrisul de pe el, l-am fortat eu sa intre in partea dreapta pana la urma, alta surpriza cand il aprind, lumina nu batea nici macar la 1 metru in fata masinii, am zis atunci ca poate e din cauza montajului ca e stramb, ca e cu fundul in sus, si l-am dat jos am prelungit cu doua fire cablajul si l-am testat pe un perete, rezultatul a fost ca era un far total fals, daca te uitai in el lumina era orbitoare daca il puneai sa "bata" pe perete de la 1 metru deja era distanta mare. Acum vreo 2 luni am cautat la un centru de dezmembrari faruri de espero si mi-au zis ca nu au second in schimb au noi si ieftine adica 250 lei bucata, m-am uitat la ele si aratau foarte bine, cu tipla pe plasticul dispersor, am intrebat de ce sunt la sub jumatate din pretul celor originale si raspunsul a fost ca au reglaj manual si nu electric ca cele originale, amintindu-mi de faza cu farul de ceata nu le-am cumparat am zis ca mai bine merg cu ale mele care au oglinzile lipite cu poxipol ( s-au spart in urma unui impact) si "bat la 20-30 metri decat sa le iau pe alea noi si sa "bata" la 1-2 metri.
  6. Da, prezoanele sunt pe galerie si gaurile pe saxofon ...nu ar fi mare lucru de schimbat galeria dar conform pretului de aici mi se pare multisor ...probabil la sh o voi gasi cu 50-60-70 % din pretul asta depinde unde merg si cum mai negocierea. E criza si sunt stramtorat din punct de vedere financiar ...asa ca pt a economisi astea cateva sute de lei voi gauri eu o zi intreaga galeria pe care o am ...sper sa iasa treaba buna. Merci pentru sugestie oricum.
  7. Da, am mai vazut metoda asta ...inrosind cu autogen un surub cu capul rupt, apoi cu un cleste care are pe un maner o piulita de strangere (nu stiu cum se numeste clestele ala, am si eu unul dar nu stiam ca e capabil de o asemea stransoare ) s-a extras afara, cu toate ca dupa cunostintele mele de fizica din liceu un metal incalzit se dilata nu se contracta ca sa se invarta mai usor in filet ( a ramas un mister pt mine operatiunea respectiva).Problema mea este ca unuia din prezoanele rupte i-a ramas in afara galerie vreo 2 mm, deci ala s-ar cam putea prinde cu ceva pt a fi scos, dar celalalt s-a rupt cu vreo 2 mm in interiorul galeriei si ala nu vad cum ar mai putea fi scos de acolo, nu stiu daca s-a inventat vreo unealta cu care sa extragi un surub/prezon dintr-o gaura.
  8. Aha ... abia acum am prins complet ideea ta ...ma voi uita maine sa vad cat e de greu sa dau galeria jos ...oricum presimt ca iar o sa-mi fac o zi intrega de munca ...suruburi care nu se desfac, burghie care se rup etc. ...cred ca e nevoie de un pic de indemanare la dat gauri in otel gros, cand mi-am montat carligul de remorcare am rupt doua burghie de 12 mm (destul de scumpe, peste 20 lei bucata) deoarece gaurile trebuiau date prin portbagaj si foloseam o bormasina mare care nu-mi incapea cum trebuie, nu aveam pozitie kalumea sa o tin si cum inclinam un pic trosc burghiul ...si am facut 3 drumuri la magazin (si nu era foarte apropiat) deoarece am cumparat cate unul ...l-am rupt pe primul, apoi pe al doilea si cu al treilea mi-am terminat treaba Multumesc pentru raspunsuri!
  9. In cazul asta trebuie facut si filet in gaurile date cu bormasina, nu? ...altfel cum infiletezi suruburi in niste gauri date cu bormasina in otel?
  10. Acum vreo 2 luni am fost in service si am schimbat garnitura de la saxofon (acei "ochelari") deoarce imi paraia, facea ca tractorul ...saxofonul se prinde de galerie cu 3 prezoane, atunci am constatat cu mecanicul ca unul din ele lipsea, era rupt ...mecanicul a zis ca nu-i mare problema ca tine si in doua ...ok ...a schimbat garnitura a bagat silicon si acum iar a inceput sa-mi faca ca tractorul ...m-am bagat sub masina si am constatat ca piulita de la unul din prezoane a fugit si se mai tinea in unul din prezoane si la ala piulita era slabita. Am cumparat iar garnitura si un tub de silicon rosu si m-am hotarat sa o schimb eu de data asta ...cand am incercat sa desfac singura piulita care mai ramasese, fara sa fortez prea tare s-a rupt si prezonul ala (observasem eu ca piulita e un pic stramba, probabil din cauza ca saxofonul se tinea numai in aia si fiind si slabita de la trepidatii s-a stricat un pic filetul) ...acum am ramas cu un singur prezon din trei ...am pus garnitura noua am lasat si pe cea veche am bagat silicon la greu si am strans bine piulita din singurul prezon ramas. Acum vad ca tine faza s-a etansat cat de cat nu se mai aude ca la tractor ...problema este ca nu stiu cat va tine ...nu cred ca va rezista prea mult acel prezon ramas ...acuma asi vrea sa stiu ce asi putea face ...se pot suda alte prezoane in locul celor rupte? ...daca da unde asi putea face o asemenea operatiune? ...m-am mai gandit ca asi putea suda saxofonul de galerie definitiv, nici asta nu stiu daca e posibil ...oricum mi se pare o chestie destul de delicata si dificila ...poate primesc ceva sugestii ... Mentionez ca e vorba de un espero 1.5 dohc '96. Va multumesc anticipat pt raspunsuri.
  11. Termostatul il am cumparat deja ...e ieftin (12 lei) Totusi mai am o nelamurire ...din capacul termostatului iese un furtun negru (mult mai subtire decat cel care intra in radiator) care intra intr-o "chestie metalica" (probabil aluminiu) de care este atasat si arcul de la acceleratie si furtunul care vine de la filtrul de aer, apoi din acea chestie metalica iese alt furtun care duce la vasul de expansiune ( in partea de sus a acestuia); debitul lichidului de pe acest furtun cand motorul este la relanti este foarte scazut sau chiar nu curge nimic, pe masura ce accelerez creste si debitul de pe acest furtun( la turatie mare chiar are debit foarte mare). Cum ar trebui sa fie debitul lichidului pe acel furtun cand motorul este la relanti? ...Eu parca imi amintesc ca debitul era destul de mare chiar si atunci cand motorul era la relanti. M-am gandit ca poate are vreo legatura cu caloriferul ...de fapt sigur are ...dar nu stiu exact cum este circuitul lichidului de racire, nu am gasit o schema clara a intregului circuit.
  12. Se pare ca am facut un pic de progres . Dupa inca doua spalaturi, una folosind calgon si inca una cu o solutie de curatat instalatia de la Liqui Moly (nu stiu daca am scris bine), baga caldura suficienta numai sa fie macar un pic turat (cel putin 1500 ture). La relanti vine un aer caldut ...partea buna e ca in timpul mersului acum vine aer fierbinte ...dezavantajul este ca dimineatza ca sa o dezghet tre sa stau in masina sa turez pentru a veni aer cald ...oricum se pare ca tot schimbatul caloriferului va rezolva problema complet ...sunt multumit ca tosi am incercat
  13. Este normal zic eu ...foarte putina spuma ...dar si aia cred ca e normala ...ca orice lichid pe care-l agiti tare
  14. Nu baga caldura in nici o treapta daca nu e turat. Voi incerca maine dimineatza inca o spalatura cu calgon ...daca nu va merge dupa-amiaza merg sa-mi caut calorifer ...pe care sper sa reusesc sa-l si schimb ...am citit aici ca e mult de munca ... Multumesc pentru raspuns.
  15. Am avut rabdarea si am citit ieri si alaltaieri acest topic ...si se pare ca mi-am rezolvat problema partial. Deci problema era ca masina mea (Espero 1.5 DOHC) baga caldura foarte slaba. Astazi dimineatza am golit antigerul (care nu era pus de mult timp) si am umplut cu 4 litri de otet alimentar si am inceput sa merg prin oras. Dupa vreo 50 km a inceput sa bage un aer fierbinte( am zis ca am rezolvat-o) dar acel aer a inceput sa varieze ...cand fierbinte ,cand caldut. Intr-un tarziu mi-am dat seama ca baga fierbinte numai atunci cand tin motorul turat un pic mai tare( vreo 3000 de ture cel putin). Am parcurs cu otetul in instalite vreo 100Km ...dupa care l-am dat jos ...spalat cu apa distilata si pus antigel nou inapoi. Acum se pare ca am caldura asa cum ar trebui numai daca tin motorul turat peste 3000 de ture daca il scap mai jos aerul se raceste imediat (in mai putin de 1 minut). Termostatul cred ca functioneaza bine ...in mers acul sta oarecum la jumatatea scalei, la relanti ajunge pana la trei sferturi ( adik la a 2 a linie a scalei) si atunci porneste ventilatorul si scade inapoi la jumatate. Acum nu stiu sigur care este problema ..eu m-am gandit la 2 variante: 1. pompa de apa nu are destul debit pentru a incalzi caloriferul si numai la turatie mare a motorului reuseste sa bage lichid in calorifer cu debitul corespunzator 2. caloriferul este inca infundat si se incalzeste numai cand lichidul intra cu presiune mai mare datorata turatiei mari a motorului Inainte de a pune otetul nu se incalzea nici daca turam mai tare motorul. Asi vrea sa stiu cu ce anume sa incep sa schimb ...pompa de apa sau caloriferul ...care e mai probabil sa nu functioneze cum trebuie ...
 

×
×
  • Create New...