Jump to content

Tiz

Membru
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

About Tiz

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2006
  • Nr. Inmatr.
    B-79-TIZ
  1. Inca nu am identificat cei 2 pini dar am reusit sa testez alternatorul cu bormasina. Am pus sarcina deocamdata un bec de 20W halogen. Pare ca merge perfect, in parametri. Ce am observat: La inceput se invarte foarte usor, La un moment dat, pe masura ce cresc turatia bormasinii, incepe sa se simta mai greu, in sarcina, si se aprinde becul. Apoi mai cresc turatia bormasinii, tensiunea la iesire ramane constanta, dar dupa o anumita turatie dispare si senzatia de sarcina, iar se invarte usor.
  2. Cum identific care-i pinul L si care-i pinul IGN din mufa alternatorului? Ca sa verific alternatorul in casa trebuie sa conectez IGN la un +12V, corect? Daca gresesc si pun pinul L la 12V mi-e sa nu se strice releul. Carbunii par ok, nu sunt consumati, nici altceva nu se vede vizual. Nu cumva daca pinul IGN este intrerupt in timpul mersului, alternatorul nu mai incarca? Mi-e sa nu fie asta cauza, sa fi demontat degeaba alternatorul.
  3. Am reusit, multumesc de ajutor. L-am scos pe sus. A trebuit sa scot intai vasul de expansiune, canistra, suportul pe care culiseaza si sa scot conducta de benzina ca sa-i fac loc. Acum urmeaza sa-l depanez, sa vad ce are.
  4. Firul de masa? Pai masa nu e caroseria? Ala prins cu piulita este firul de (+). Nu cred ca am loc sa-l scot pe sus, nu am loc nici sa bag mana, dara sa scot magaoaia. Pe jos trebe, dar nu pare sa aiba loc nici pe acolo, mai trebuie demontat ceva.
  5. Pai asta e clar, trebuie demontate cele trei suruburi. Dar nu explica si ce faci dupa ce le-ai desfacut, pe unde scoti alternatorul, ca nu e loc?
  6. Inteleg ca de atunci nu ai mai avut probleme? Adica sigur a fost puntea de diode. 200 lei a fost ce? puntea? manopera? sau ambele? Nu inteleg cum e defectul asta, cand merge, merge perfect in parametri, iar cand il apuca nu mai merge deloc. Adica nu da alternatorul nimic, nici 1 V. Poate la tine era belita vreo dioda si incarca ceva dar nu suficient ? La mine e digital, ori e 0 ori e 1, nu exista intre Ai idee baietelul acela cum a reusit sa-l scoata pe jos? Adica ce altceva a mai demontat ca sa poata sa-l scoata? Sa nu ma apuc sa demontez totul pe acolo si sa-mi cada motorul in cap. Si cred ca si pe sus mai trebuie demontat ceva, nu ajung la al treilea surub (de intindere a curelei).
  7. Azi am reusit sa-l prind iar cand nu incarca. A mers vreo 5 minute cu farurile aprinse si AC pornit, incarca in jur de 13.5V, daca stingeam farurile si lasam AC sau invers, opream AC si lasam farurile pornite, incarca cu 13.9-14V. Apoi brusc nu a mai incarcat. Aveam 12.7V pe baterie si scadea. Am masurat tensiunea pe borna (+) a alternatorului, aceeasi tensiune, deci cablurile sunt ok. L-am accelerat un pic si si-a revenit, 14.4 la relanti, 14.1 cu AC sau cu faruri, 13.5-13.8 cu toate, inclusiv aeroterma la maxim. Deci trebuie sa-l dau afara, sa vad ce-i cu el. Acum se pune problema cum naiba il scot de acolo? Nu am rampa, sunt in fata blocului, cu masina ridicata pe o capra pe partea cu alternatorul si cu roata fata scoasa. Am scos inclusiv aparatoarea de plastic dintre roata si curea.
  8. Pana rezolv cu alternatorul vreau sa schimb si bateria, am o Caranda acum ajunsa la sfarsitul vietii (mai are maxim 10Ah capacitate). Ce recomandati intre Caranda Durabila 35Ah 180 lei si Banner Power Bull 40Ah 175 lei ? Inteleg ca ambele sunt cu tehnologie Calciu. Cum e tehnologia asta Calciu fata de cea clasica, in conditiile in care masina sta mai mult pe dreapta, e folosita rar si pe distante scurte (1-2 km)?
  9. masina are 40.000 km, din 2006. despre care borne vorbesti, cele de la baterie? alea sunt curate, stranse, totul ok. Ca sa ajung la alternator sa verific contactele, trebuie sa ma bag sub masina? Adica e suficient sa o ridic pe cric? Sau se poate ajunge la el daca scot roata fata dreapta?
  10. Am probleme cu incarcarea bateriei, din cand in cand nu se mai incarca. O monitorizez cu un voltmetru conectat tot timpul pe baterie. Se intampla aleator si poate tine mai mult sau mai putin, apoi o perioada merge bine. Aseara am pornit masina, a mers ok vreo 20 minute, am stationat vreo 5 minute cu motorul pornit si farurile aprinse cand s-a aprins martorul bateriei. M-am uitat la voltmetru, avea 10V. Am oprit masina, am lasat-o 10 minute, nu a mai pornit. Am adus alta baterie, am pornit masina, nu incarca. Ghinion ca era seara si trebuia sa merg cu farurile aprinse, abia am ajuns in fata blocului uitandu-ma cum se descarca bateria. Ultimii 10 metri am impins-o, bateria a ajuns la 6V si s-a oprit motorul. Dimineata pun bateria (incarcata pe redresor peste noapte), merge perfect, incarca norma, 14.5V. O las vreo 5 minute la relanti si brusc nu mai incarca, tensiunea era 13.5 si scadea. Accelerez usor si isi revine, 14.4. Dupa 10 minute iar nu mai incarca. Scot borna bateriei sa vad cat da alternatorul, moare motorul instantaneu. Pun borna, pornesc motorul, incarca iar. Scot iar borna bateriei, nu mai moare, merge normal. Masor tensiunea pe baterie si am asa (in aceasta ordine): La relanti = 14.55 Faza scurta = 14.35 Faza lunga = 14.30 Relanti = 14.55 Relanti + AC = 14.25 AC + faza scurta = 14.10 AC + faza lunga = 14.00 Relanti + AC = 14.25 Turat = 14.50 Turat + AC = 14.30 Turat + AC + faza lunga = 14.20 Relanti = 14.50 Opresc motorul, tensiunea pe baterie = 13.8 Pun contactul, tensiunea pe baterie = 13.3 Pornit, relanti = 14.45 turat = 14.50 Decuplez bateria cu motorul pornit, tensiunea pe alternator: relanti = 14.60 turat = 15.10 Cureaua este buna, intinsa, alternatorul se invarte normal atunci cand nu incarca. Dupa mine pare ca alternatorul nu e defect, el functioneaza perfect atunci cand functioneaza. Sa fie vreun contact prost? Unde, si chiar asa sa se manifeste, ori merge ori nu merge, nimic intermediar?
  11. IDEM si la mine! Am scris si mai inainte, la fel mi-au spus si cei de la service, de 3 (trei) ori, adica la fiecare revizie !!! Cel mai mic consum scos vreodata cu el: 6.6 % Pt. ca vad ca se poarta listele de consum, o pun si pe a mea aici, cu dedicatie pt. closchkutza ! Si la fel, vechea (foarte vechea) dacie consuma mai putin! 5.8 - 6 afara, 8-9 oras. Si da, motorul nu are de loc putere! Nu vreau sa prind 100km/h in 6 secunde, dar vreau macar sa-i prind... closchkutza, lucrezi cumva pentru Daewoo, ca prea lauzi cu infocare acest ghem de tabla? consum.xls
  12. Cel mai mic consum Extraurban de pana acum: 6.6 %! Mers exact 200 km numai afara cu 90-130 . Ultimul consum urban: 12%! Masina are 10500 km, tocmai am fost la a treia revizie unde iar m-am plans de consum si de lipsa de putere si iar mi s-a explicat ca masina nu are nimic, e in parametrii( pe scaner) si e totul in regula. Cu toate astea nu pot sa trec de 140 km/h nici daca o leg de-un avion si consuma la fel ca batrana Dacie... Eu fac numai plin "ochi", pina da benzina pe-afara, ca sa nu fiu dependent de aceeasi pompa. (dar numai cand nu e coada la pompa, sa nu ma-njure lumea ...). In ultimele luni, numai Efix de la Rompetrol, statia de la Dristor.
  13. Nu stiu ce au Matizurile voastre (sau al meu ), ca eu nu am vazut consum sub 7 la al meu nici in oras nici in afara. Are 8000 km / 1an vechime si tin evidenta la tot consumul de cand l-am luat (litri si km). Ultimul consum 7,35% Buc.- Valcea- Sibiu-Valcea si putin imprejurimi. AC 75%, pe A1 cam 120-130, in rest 100-110, ca nu aveam timp sa prind mai mult. Si iar nu inteleg cu ce viteze mergeti voi, ca la intoarcere pe A1 de la Pitesti la Buc. (adica la vale) cu pedala la blana, fara AC, am reusit sa ating 141 pe GPS (145 pe bord), dar asta dupa ceva avant... Incarcarea: 3,5 pers.=70+50+40+10 kg. si ceva bagaje (~ 20 kg.) Pana acum am facut 2 revizii la Autocenter si de fiecare data mi s-a spus ca merge "perfect", citit si cu scanerul.
  14. Temporizatorul descris mai sus (de Nubira) este realizat cu circuitul integrat U641B, al carui datasheet este atasat mai jos. Din descrierea lui (si din studierea releului scos din carcasa) se vede ca : - schema de mai sus este, intr-adevar, gresita, pinii 1 si 53c sunt inversati. - ofera temporizare la pornirea stergatoarelor cand se actioneaza pompa spalatorului (acestea pornesc numai daca maneta este tinuta minim 0,6 secunde, intervalul poate fi modificat schimband un condensator) - ofera temporizarea si la oprirea stergatoarelor dupa ce a fost spalat parbrizul (cate curse face stergatorul) - ofera temporizare reglabila pentru pozitia INT cu un simplu potentiometru de 5K~10K legat in serie intre pinul 1 al releului si pinul 7 al manetei. In interiorul releului mai este o rezistenta serie de 8,1K ce da acea temporizare de 4 secunde. Rezistenta poate fi redusa, la nevoie prin lipirea alteia in paralel. Iata si exemplul de schema extras din pdf, seamana cu cel din releul de Nubira dar difera putin valorile componentelor: U641B.pdf
 

×
×
  • Create New...