Jump to content

EdgeGL

Membru în rodaj
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About EdgeGL

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 08/26/1985

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Galati
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Aveo Platinum 1.4L 16v
  • An
    2007
  • Nr. Inmatr.
    GL-11-VOV
  1. Este recomandat sa schimbi tot, adica curea de distributie + ambele role (intinzatoare+ghidare). Suplimentar, pentru evitarea costurilor suplimentare ulterioare, este recomandat de asemenea sa schimbi si pompa de apa, din simplul motiv ca daca cedeaza, va trebui desfacuta iar distributia, adica platesti din nou aceeasi bani. Referitor la role, vazusem mai demult filmuletul si am decis ca nu e de joaca...
  2. Senzorul de oxigen 2 (cel de dupa catalizator sau din aval) este utilizat in scopul identificarii eficientei catalizatorului, si cam atat. Cel care se ocupa de amestec si implicit de consum este senzorul 1 (cel de la iesirea din galeria de evacuare, din amonte). Ce inseamna consum marit? Eu am Aveo din 2007, tot 1.4 16v 94CP cu GPL si scot undeva la 10% in oras si 8 in afara, asta pe GPL, stiut fiind ca GPL-ul creste consumul cam cu 1-2L. Intr-adevar, daca am talpa grea, ajung si la 11-12% in oras. Problemele de la pornirea la rece par a fi simptomele unui corp clapeta/IAC imbacsit. Am patit-o si eu, am rezolvat-o prin demontarea clapetei si curatarea ei si a IAC-ului cu spray de curatat carburatoarele. Cat despre posibilitatea folosirii unor sonde de oxigen asemanatoare, am auzit ca ar merge la Aveo/Kalos multe piese de la Daewoo (Nubira/Leganza). Cauta pe net catalogul NGK sau Bosch de sonde O2 si verifica codurile.
  3. Am pus si eu instalatie BRC Sequent 24.11 de la ProGaz Buzau la 36355km, la Vernesti, langa Buzau. Baietii au fost super profesionisti, toata lucrarea a durat undeva spre 3-4 ore cu tot cu calibrarea instalatiei cu masina in mers. Asezarea cablurilor si conductelor este impecabila, se vede experienta. In poza de mai jos este modul de aranjare al cablurilor prin compartimentului motor. Instalatia se comporta foarte bine, prima revizie urmeaza sa o fac la 30.000km, avand acum putin peste 3000km facuti cu ea (cost total gaz: 903 ron la un pret mediu de 2.94ron/L) -> ~300L gaz -> consum mixt 10%. Am intrebat despre bujii (vazusem altele mai scumpe, dedicate GPL-ului prin comert si vroiam sa ma asigur) si mi-au spus sa merg in continuare pe bujiile recomandate pentru masina (NGK BKR6E-11). Costul total al instalatiei cu rezervor toroidal de 42L a fost 2600ron. Gazul il cumpar in principal de la Rompetrol, Petrom sau Bulrom.
  4. Nu pot da edit la postul meu anterior astfel ca ma simt nevoit sa postez un nou mesaj. Am citit aseara si pe alte forumuri si am descoperit ca daca amestecul este bogat in oxigen, sonda raporteaza un voltaj mic, de pana la 0.1V iar daca amestecul e sarac, un voltaj de pana la 1V. Ok. Ma uit acum pe graficul pus de mine, in primele 4 minute, in care masina a stat la relanti. Voltajul senzorului 1 indica 0.25V - 0.75V pe cand voltajul senzorului 2 indica doar 0.2 ca mai apoi sa scada la 0.1V. Aplicand logica de mai sus, asta inseamna ca valoarea cantitatii de oxigen detectata de sonda 2 este excedentara celei detectate de senzorul 1, ceea ce-mi spune mie ca masina trage oxigen prin alta parte. Prin alte forumuri se mai recomanda verificarea evacuarii de neetanseitati, in special la tubul flexibil. De asemenea, daca ECU compileaza si informatia de la senzorul 2, e posibil sa arunce mai multa benzina in motor ca sa suplineasca excedentul de oxigen. Daca senzorul 2 este luat in calculele ECU-lui nu sunt sigur. Pareri?
  5. Va salut si imi cer scuze ca ma bag peste colegul de mai sus care asteapta si el un raspuns, sper sa nu-l incomodez in gasirea uneia. Problema mea sta in felul urmator: pe data de 4 aprilie am cumparat din Constanta un Chevrolet Aveo 1.4L 16V, km pe bord 47000 (reali, unknown). Am fost cu el in reprezentanta, l-am suit pe tester, totul ok. Totul bun pe drumul spre casa (Galati) si mai departe pana la Tecuci. La Tecuci insa mi s-a aprins MIL. Datorita faptului ca la Tecuci nu am gasit nici un service cu tester capabil sa-mi citeasca eroarea iar la Galati nu prea am avut timp sa umblu sa caut tester am decis sa-mi dau comanda de interfata. Zis si facut, comandat, venit ieri interfata ELM327 cu bluetooth. De conectat o conectez la telefon (un SGS2 cu Torque) sau la laptop (cu ScanMaster-ELM). Aseara am conectat masina la laptop si vad in sfarsit eroarea: "P0420 - Catalyst System Efficienty Below Threshold". Va atasez aici si pozele care le-am facut in tab-urile ScanMaster-ului .aici. Am sters eroarea si am plecat sa fac o tura cu masina ca sa vad graficele voltajelor celor 2 sonde lambda. Plimbarea a durat aproximativ 25 de minute, am sa atasez aici 2 grafice pentru primele 10 minute ale plimbarii ca sa fie cat de cat explicite. Primul grafic este turatia motorului in raport cu timpul (de la 21:38 la 21:48) iar cel de-al doilea grafic reprezinta variatia voltajelor celor 2 senzori in raport cu acelasi interval orar. Din ce am inteles, sonda 1 ar trebui sa aiba un grafic de forma sinusoidala cu medie pe la 0.45V iar sonda 2 ar trebui sa aiba indiferent de sarcina un flat-line tot pe undeva pe la 0.4-0.5V. Dupa cum se vede pe poza, sonda 1 are intr-adevar o oarecare forma sinusoidala chiar cu media pe la 0.45V dar sonda 2 are un caracter total ciudat, avand un flat-line pe la 0.1V ca mai apoi sa preia forma dupa turatiile masinii. Aseara am sters eroarea insa astazi dupa ~50km s-a activat iar, tot P0420. Acum, in weekend ziceam sa ma duc sa-mi pun GPL.. dar vroiam sa aflu mai intai daca e ceva grav cu chestia asta sau nu si daca influenteaza cumva performantele masinii. P.S. Ce scrie omusorul asta aici mi se pare destul de interesant. Practic, spune ca eroarea P0420 apare atunci cand eficienta catalizatorului scade sub o anumita valoare trecuta de producator, care normal e undeva la 90-95%. Eficienta fiind citita de senzorul 2 de oxigen, el recomanda mutarea senzorului 2 astfel incat sa "citeasca" mai putine noxe si implicit sa nu mai dea MIL-ul. Totusi...cum ramane cu ITP-ul? Defapt, daca stau bine sa ma gandesc, ITP-ul se face la relanti, acolo unde daca ma uit pe graficul pus de mine, diferenta de voltaje e semnificativa, deci e posibil sa nu fie probleme. Any logics fail here?
  6. Manualul masinii? La aveo meu, manualul spune 1.8L SAE 75W80. Am gasit astfel de ulei, original GM, la 52 lei litrul.
  7. Salut, de 2 saptamani am cumparat un Aveo Platinum 2007 cu ~45000km la bord. In testul din reprezentanta la vanzare a reiesit ca masina nu are probleme decat pe la bucse si bieleta antiruliu pe fata dreapta insa mi-au recomandat oricum, sa ii fac o revizie completa mai ales ca vanzatorul nu avea manual de service la ea. (nu din rea credinta ci din cauza ca povestea masinii e mai lunga si implica o firma care a dat faliment si care la licitatia bunurilor (masinii) nu a predat si aceasta carte de service) Uleiul si filtrul de ulei le-am schimbat. Saptamana asta mi-au venit si filtrul de aer, polen, benzina (si inca unul de ulei) de la GM. Probabil pe Luni imi vor veni si un set de 4 bujii NGK V-Line BKR6E-11. Uitandu-ma acum pe o carte de service de la un amic tot cu Aveo vad ca ar trebui sa mai fac asa: 1) inlocuire lichid de racire motor (overdue 3ani / 45k km) 2) inlocuire distributie (overdue 4 ani/ 60k km) 3) inlocuire lichid de frana/ambreiaj (overdue 4ani/ 60k km) Avand in vedere ca nu stiu daca schimburile astea s-au facut...cred ca ar trebui sa le fac eu ca sa fiu linistit. Ce parere aveti? Ar mai trebui ceva sa iau in considerare? P.S. Din cartea masinii reiese ca masina a fost inmatriculata intre 2007 si 2010 pe o firma de leasing din Bucuresti, din 2010 pana in 2012 pe o firma de constructii din Ilfov (probabil a fost luata in leasing in 2007 iar in 2010 cand s-a terminat leasing-ul a fost inmatriculata definitiv pe firma). Aceasta firma a dat faliment si masina a fost preluata la licitatie de persoana de la care am cumparat-o eu si care a tinut masina in parcul sau auto din august 2012 pana in aprilie 2013.
 

×
×
  • Create New...