Jump to content

edi

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About edi

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    canada
  • Auto
    daewoo
  • Model
    cielo
  • An
    2005
  1. edi

    Spalare Motor

    Toate bune si frumoase, doar pana cand se intampla sa nu mai porneasca, sa consume mult, sa descare bateria... . Si asta pentru ce? Din spirit de fronda pentru producator care insista sa nu faci aceasta operatiune? Oricum, traim intr-o tara libera...cred.
  2. edi

    Spalare Motor

    Producatorul motoarelor asistate de calculator nu recomanda spalarea acestora cu jet de apa dintr-un motiv lesne de inteles: fata de un motor cu carburatie, motorul cu injectie are forte multi senzori, componente electromagnetice si conectori peste tot prin compartimentul motor. Datorita sarurilor minerale din apa si a curentului elctric din instalatia autovehicolului se produc oxidari ale contactelor electrice care in final vor "genera coduri de defect" in ECM. Eu personal am cunostiinta de forte multe masini cu probleme datorate spalarii motorului. In concluzie ar tebui sa cititi manualul autovehicolului inainte de orice actiune.
  3. Urmand un sfat al lui Abram Burel am postat acest subiect ( "Pasii de urmat pentru a aduga temporizare la stergatorul parbriz Matiz") si aici, pentru toti aceia care vor sa-si imbunatateasca singuri confortul din masina. 1). Pentru masinile care au deja instalatia electrica completa - din conectorul releului de temporizare, situat in partea stanga - jos, pe suportul sigurantelor interiore se scoate strapul existent si se conecteaza releul - se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare - se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului - Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare - Se montonteaza noua maneta care are in plus pozitia "INT" Acum trebuie inversate cateva fire in conectorul manetei. Pentru acest lucru se scot papucii respectivi din mufa folosind un ac de seringa cu care se deblocheaza clema de fixare a papucului. Iata acum ordinea firelor si culorile la instalatiile fara temporizare : - 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate - 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spate - 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9) - 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata - 5 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului - 6 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica - 7 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8) - 8 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare - 9 - N.C. - nu este conectat iar acum ordinea firelor si culorile la instalatiile cu temporizare : - 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate - 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spat - 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9) - 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata - 5 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica - 6 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului - 7 - gri (subtire) - INT (acesta trebuie adaugat instalatiei impreuna cu un papuc pt conectare) - 8 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8) - 9 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare Asa dupa cum se observa trebuie scosi papucii 5,6,7.8 din conector si reintrodusi in ordinea: - 5 la pozitia 6 - 6 la pozitia 5 - 7 la pozitia 8 - 8 la pozitia 9 - iar in pozitia 7 trebuie introdus un papuc cu un fir care se leaga la releu la pinul 1 (daca lipseste) Se monteaza totul la loc. 2). Pentru masinile care nu au instalatia electrica completa - se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare - se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului - Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare Acum trebuie inversate cateva fire in conectorul manetei. (Se procedeaza ca si la punctul 1) Dupa ce sa incheiat aceasta operatiune mai ramane de conectat releul. Cu acesta se procedeaza in felul urmator: fie se foloseste un suport in genul celor pt "releu protectie faruri" de la Dacia, fie se folosesc papuci auto mama cu izolatori. Terminalele releului pt Matiz sunt numerotate in felul urmator: 1, 15, 31, 31b, 53c, 53e. Aceste terminale se conecteaza astfel: - 31 - se leaga la - 12v (caroserie) - 1 - se leaga la pinul 7 din conector maneta - 15 - se leaga pa pinul 8 din conector maneta + 12v (sig F8) - 53c - se leaga pa pinul 4 din conector maneta + 12v motor spalator inainte de a lega urmatoarele doua terminale se sectioneaza mai intai firul albastru de la pinul 6 al conectorului manetei - 53e - se leaga pa pinul 6 din conector maneta - 31b - se leaga la celalalt capat al firului albastru sectionat, care duce la motorul stergatorului Se fixeaza releul si semonteaza totul la loc. Succes!
  4. Da smailmiami, este gresita schema. Poti sa incerci si cu acele conexiuni dar o sa constati ca o data pornit stergatorul nu-l mai poti opri decat cand iei contactul. Si inca o rectificare, atunci cand instalatia este completa tot trebuie sa modifici ordinea pinilor in conectorul manetei. P.S. Nu va temeti, nu sunt fioros.
  5. Asa dupa cum am promis revin cu amanunte. Releul de temporizare pt Matiz a costat 210.000 lei. Pentru cei care se incumeta sa faca chiar ei aceasta lucrare (nu este greu, este nevoie de atentie cateva scule si materialele necesare), acestea sunt amanuntele: 1). Pentru masinile care au deja instalatia electrica completa - din conectorul releului de temporizare, situat in partea stanga - jos, pe suportul sigurantelor interiore se scoate strapul existent si se conecteaza releul - se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare - se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului - Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare - Se montonteaza noua maneta care are in plus pozitia "INT" - se punt toate la loculor si...gata 2). Pentru masinile care nu au instalatia electrica completa - se desface scoica volanului dupa desurubarea celor 5 suruburi de fixare - se extrage spre dreapta, prin apasarea celor doua cleme de fixare, maneta stergatorului - Se scoate conectorul manetei prin tragere avand grija sa se apese clema de blocare Acum trebuie inversate cateva fire in conectorul manetei. Pentru acest lucru se scot papucii respectivi din mufa folosind un ac de seringa cu care se deblocheaza clema de fixare a papucului. Iata acum ordinea firelor si culorile la instalatiile fara temporizare : - 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate - 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spate - 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9) - 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata - 5 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului - 6 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica - 7 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8) - 8 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare - 9 - N.C. - nu este conectat iar acum ordinea firelor si culorile la instalatiile cu temporizare : - 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate - 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spate - 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9) - 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata - 5 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica - 6 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului - 7 - gri (subtire) - INT (acesta trebuie adaugat instalatiei impreuna cu un papuc pt conectare) - 8 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8) - 9 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare Asa dupa cum se observa trebuie scosi papucii 5,6,7.8 din conector si reintrodusi in ordinea: - 5 la pozitia 6 - 6 la pozitia 5 - 7 la pozitia 8 - 8 la pozitia 9 - iar in pozitia 7 trebuie introdus un papuc cu un fir care se leaga la releu Dupa ce sa incheiat aceasta operatiune mai ramane de conectat releul. Cu acesta se procedeaza in felul urmator: fie se foloseste un suport in genul celor pt "releu protectie faruri" de la Dacia, fie se folosesc papuci auto mama cu izolatori. Terminalele releului pt Matiz sunt numerotate in felul urmator: 1, 15, 31, 31b, 53c, 53e. Aceste terminale se conecteaza astfel: - 31 - se leaga la - 12v (caroserie) - 1 - se leaga la pinul 7 din conector maneta - 15 - se leaga pa pinul 8 din conector maneta + 12v (sig F8) - 53c - se leaga pa pinul 4 din conector maneta + 12v motor spalator inainte de a lega urmatoarele doua terminale se sectioneaza mai intai firul albastru de la pinul 6 al conectorului manetei - 53e - se leaga pa pinul 6 din conector maneta - 31b - se leaga la celalalt capat al firului albastru sectionat, care duce la motorul stergatorului Se fixeaza releul si semonteaza totul la loc. Succes! P.S. cam asa inteleg eu sa raspunzi cand stii despre ce este vorba.
  6. Maneta stergatorului de parbriz si releul electronic le poti cumpara de la magazinele de specialitate. Prietenul meu a dat pe maneta 450.000 ROL iar pt. releu a facut comanda dar inca nu a venit. Tot de la el stiu ca la un alt magazin din Alexandria(Tr) a gasit maneta cu 750.000 ROL. In legatura cu montajul imediat ce am sa fac operatiunea pe masina lui, am sa postez o schema explicita si aici.
  7. Multumesc Doru, M-am lamurit, trebuie si maneta si releu. Fac totul si revin cu amanunte si pentru ceilalti de dupa noi!
  8. Am vrut doar ajutor, nu sa supar pe cineva. Asa este, am mai deschis un topic dar acum am reformulat pentru a ma face mai bine inteles (si pentru ca acum m-am adresat si celor care au alceva decat Matiz) desi vad ca tu nu m-ai inteles. Nu-ti contest experienta dar nu am vrut sa dezmembrez maneta stergatorului sa vad cu ochii mei daca are sau nu releul electronic acolo. Am intrebat doar daca cineva a mai facut operatiunea asta de unul singur si nu la service. Astept in continuare. Multumesc pentru bunavointa.
  9. Vreau sa montez singur un temporizator parbriz pentru Matiz. Am schema electrica ( doar pe cea a modelului cu temporizare) si maneta cu pozitia "INT". Cand am cumparat maneta am cerut vanzatorului si un releu electronic de temporizare (in comformitate cu schema electrica) dar acesta mi-a raspuns ca nu este necesar deorece este incorporat in maneta. Am luat-o de buna si am schimbat intre ele manetele stergatorului dar nu a functionat nici macar ca inainte. Am observat cu aceasta ocazie ca din conectorul instalatiei de pe masina lipseste un pin (prin comparatie cu mufa manetei) iar in pozitia indicata in manual pentru releu (adica pe tabloul de sigurante interior) nu era nimic. Concluzia mea a fost ca din instalatia masini lipsesc atat cablajul cat si releul de temporizare. Are cineva experienta unei astfel de operatii? Multumesc anticipat!
  10. Multumesc mult pentru bunavointa de a-mi raspunde. Am sa incerc sa rezolv chiar eu aceasta problema, desi astept inca ajutor si am sa va tin la curent.
  11. Imi doresc ca si Matizul unui prieten pe care l-am mai ajutat si cu alte probleme (alarma si inchidere, casetofon...) sa aiba temporizare pt. stergatorul de parbriz. In primul rand am facut rost de schema instalatiei electrice iar apoi i-am cumparat o maneta stergtor cu temporizare. In comformitate cu schema electrica mi-ar mai fi trebuit si un releu de temporizare dar vanzatorul mi-a explicat cum ca este incorporat. Diferenta dintre ele consta in faptul ca cel care are si pozitia "INT" are si un contact in plus. La o simpla inlocuire am constatat ca stergatorul nu mai functioneaza normal (porneste cu o "ezitare" si nu mai functioneaza toate treptele). Are cineva un sfat pentru mine, va rog?
 

×
×
  • Create New...