Am gasit de cumparat jenti "de Matiz" second-hand, la 50 lei/bucata.
Erau din tabla groasa, mai groasa decat "foita" din care sunt facute jentile standard de Matiz, erau foarte bine protejate anticoroziv si nu erau strambe, probabil din cauza ca rulasera prin tari cu strazi, nu pe ulitele romanesti
DAR, ca orice lucru care pare prea bun, aveau si niste "bube":
Prima lor "problema" despre care care m-a pus in garda vanzatorul era diametrul gaurii lor centrale, aia de la butucul rotii. Jentile aveau gaura aia cu un diametru cu 1-2 mm. mai mic decat jentile standard, asa ca trebuiau "luate" pe interior. Bun, asta o rezolvasem, am un cunoscut care isi luase jenti pentru Renault (pe 14") carora tot asa, le "largise" si le foloseste si acum, vorbisem sa le faca si pe ale mele.
Intr-un cuvant, ma hotarasem sa le iau, "negociasem" cu vanzatorul un "discount" de 5 lei ca sa-l platesc pe "nenea" ala care urma sa le "largeasca".
Cand sa platesc si sa le iau, vine un nene-cumparator care, tot asa, vroia jenti de Matiz; ala, mai simplu si clar, demonteaza loco roata si da sa "probeze" janta.
Cand colo, ce sa vezi?!? Nu se potrivea la prezoane! Asta cu toate ca "la ochi" pareau "de acolo"
Cand am vazut, nu le-am mai luat, vanzatorul abia atunci a inceput sa "dea din casa" ca de fapt trebuie sa gasim jenti de 13" provenind de la masini japoneze (probabil vroia sa zica asiatice, da' na... ), ca alea pe care le avea el erau de nu stiu ce Polo sau mai stiu eu ce...
Asa ca, aviz amatorilor, fiti atenti la "detalii" ...