Jump to content

sorin_ncs

Membru
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About sorin_ncs

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Not Telling

Profile Information

  • Din
    Bucharest
  • Auto
    Mercedes-Benz
  • Model
    190E (W201)
  • An
    1992

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mda...vad ca ai facut experimentul dar daca nu ai filmat curelele de la motor imi e cam greu sa imi dau seama daca motorul a pornit sau nu. Dupa faptul ca anumiti martori nu s-au stins trag concluzia ca nu a pornit. Exact asa mi s-a intimplat si mie, banuiesc ca desi exista scinteie cu mufa aceea scoasa (doar asa scrie in manual) probabil ECM-ul nu da drumul la benzina daca nu stie nimic despre existenta/inexistenta scinteii. Eu nu am mai facut nimic la masina, a venit vremea friguroasa si zilele foarte scurte si greu ma urnesc pe o vreme ca asta sa mesteresc la masina. Merg cu ea asa in trei cilindri si ma enervez de imi vine sa innebunesc. Dar observ totusi in clip o chestie..la tine delcoul este in asa fel pozitionat incit mufele ies din el prin spate.la mine sint jos un pic spre in fata...adica cu alte cuvinte este deplasat mult fata de pozitia in care il vad la tine...probabil insa ca poti sa il invirti cit vreii...daca schimbi intre ele si fisele care vin la el in final se obtine acelasi lucru...sau nu? P.S. laptopul meu are placa de sunet arsa...
  2. Injectoarele sint legate toate in paralel asa ca nu au cum sa se activeze in perechi. A se vedea schema electrica.
  3. Din cite vad in manual zice sa deconectezi cablul de la ECM la delcou in alte circumstante...in fine banuiesc ca este acelasi lucru pina la urma. Daca nu ai scinteeie la bujie cu el conectat incerci si cu el deconectat. Mie imi pare logic. Din ceea ce scrie acolo rezulta clar ca scinteia exista si cu acel cablu deconectat...de fapt chiar exista sanse sa sa nu ai scinteie cu el conectat dar sa ai dupa ce l-ai deconectat. Cit despre injectie...cum adica nu stie ECM cind sa dea drumul la injectoare? Dar asta nu este injectie secventiala domnilor, unde ar conta si momentul de timp la care se deschid injectoarele. Aceasta este o injectie nesecventiala in care injectoarele sint deschise toate o data in impulsuri mai dese sau mai rare in functie de cum vin informatiile de la sonda lambda (amestec prea bogat/prea sarac). Momentul de inceput al injectiei este arbitrar ales nu are nici o legatira cu pozitia arborelui cotit/axei cu came.
  4. Ala variabil e din ECM, in manual scrie ca se scoate mufa care vine de la ECM la delcou si in acest fel ramine doar cel static. Atunci se regleaza cu lampa stroboscopica...In fine nu cred ca are legatura cu problema mea dar mai stii?
  5. Fostul proprietar mi-a spus ca a reglat avansul static la aprindere (rotind delcoul) "dupa ureche". Adica asa cum faceau Doreii la dacie. Deci va trebui sa imi cumpar lampa stroboscapica sa il pun la punct...Oricum, nu cred ca de acolo e problema. Dar mai stii?
  6. Wow..multumesc de sfaturi, le voi lua pe rind...tin sa precizez ca eu am cielo de curind...si inca nu stiu exact ce sint alea MAP, IAC...de fapt acum ma pun la punct..citesc documentatiile. Eu pina acum am avut mercedes 190 (tot automat) si ala avea o aprindere ceva mai "evoluata" decit cielo in ciuda faptului ca era din 92. NU era de tip "wasted spark", era tot cu distribuitor (delocu) dar in respectivul "delcou" nu era nimic altceva decit un rotor (luleaua). Senzorul aprinderii era pe volanta si trimitea impulsurile la un modul electronic care alimenta bobina de inductie iar de la aia pleca fisa centrala in capacul de delcou si de ala ala fisele la bujii. Simplu! Nu era cu senzor Hall in delcou ca la cielo. Sistemul de alimentare cu combustibil (benzina) era cu pompa electrica, insa totusi pe carburator. Deci nu avea sonda lambda. Stiu si acum sa curat, sa refac si sa reglez carburatorul acela cu ochii inchisi. Deci nu avea MAP, IAC si alte minuni de astea. Furtune de vacuum in schimb avea si masina aia la greu. Cred ca Mercedesul este masina cu cele mai multe instaltii de vacuum din lume. In fine...ma pun eu la punct incet, incet si cu Cielo. Scuze de off-topic. Revenind insa la problema de fata (cea de la Cielo) am observat ceva ciudat...poate ii aprinde cuiva un beculet intimplarea asta. Deci la rece merge perfect fara nici o problema. Dupa ce se incalezste imi da miss-fire-uri la unul din cilindri. Pe liber (Park, Neutral) mai putine, in sarcina (in drive cu piciorul tinut pe frina) mai multe. Si dupa ce plec de pe loc se simt o gramada de miss-fire-uri la unul din cilindri pina cind turatia depaseste 2000 rpm. Fiind automata, nu prea trece de 2000 rpm daca o iei usor si mergi "babeste" asa cum imi place mie de la o vreme. Pentru a merge peste 2000 rpm trebuie sa o calci tare. Dar o data ce a schimbat la a treia turatia va creste caci nu mai are trepte de viteza. In regim de circulatie normal turatia de 2000 rpm se depaseste la 60 la ora cind cutia este intr-a treia. Si de aia peste 60 la ora nu prea mai face, caci am trecut de pragul de 2000 rpm. Daca era manuala o tineam eu mai tot timpul peste 2000 rpm si mergeam cu ea asa fara mare stres...dar eu nu am mai condus manuale de ceva anisori, mi s-a cam lluat de ele, Aici in Bucuresti faci febra musculara la piciorul sting si la bratul drept...Ideea este ca atunci cind o apuca efectiv merge numai in trei cilindri...si abia dupa ce trec de 2000 is da drumul si al patrulea chiar cu o smucitura puternica...mi-e frica si de toate socurile astea transmise in cutia de viteze ca stiu ca astea automate sint sensibile si nu e bine sa le fortezi in nici un fel...Dar intr-o zi.. am plecat de pe loc in trei cilindri..si a mers numai in trei cilindri de a dreaq ce e ea pina la viteza de 60 la ora (cel putin asa arata vitezometrul - din cite am observat este mecanic deci nu cred ca indicatiile sint influentate de computer) dar turometrul a stat nemiscat la 2000rpm in tot acest timp. NU am putut depasi deloc acea turatie dupa cum nu am putut depasi nici viteza de 60 Km/h oricit am accelerat-o iar al patrulea cilindru nu si-a mai dat drumul deloc. A trebuit sa opresc motorul si sa il pornesc din nou pentru a-si "reveni". Revenit in sensul ca dadea doar miss-fire-uri nu era complet mort respectivul cilindru. Acum eu nu stiu daca toate acele miss-fire-uri sint la un singur cilindru, dar asa pare din moment ce are perioade in care un cilindru este complet mort...Iar daca problemele exista doar la un singur cilindru eu ma gindesc ca asta restringe mult cauzele posibile. Adica ar fi ori injector ori capac delocu ori fija bujie sau bujie. Sau ar putea fi si alte probleme?
  7. Fratilor, revin si eu aici cu o problema dupa ce am citit tot topicul de fata...Observ ca de citeva zile mi se bilbiie motorul. De remarcat ca nu face la rece cind merge la ralanti marit ci doar dupa ce se incalzeste. Se simte ca motorul tinde sa moara si cu masina stind pe loc in Park Sau Neutral, dar mai tare se simte dupa ce pun maneta in drive iar masina este tinuta pe loc cu piciorul pe frina. Merge oarecum in suturi si dupa ce masina este pusa in miscare dar suturile se estompeaza o data cu viteza. La viteze de peste 60 la ora nu prea se mai bilbiie deloc decit in frina de motor...dupa ce iau piciorul de pe acceleratie. Are cineva vreo idee ce ar trebui sa verific prima oara? Bujii? Injectoare? Fise bujii? Sau cel mai probabil e tot problema electrica?
  8. Cutia nu e japoneza ci este americana toata ziua. General Motors Turbo Hidra-matic T125C. De acolo si denumirea populara de "masina hidramata". Gigantul General Motors are cea mai mare experienta in cutii automate (ei le-au inventat de altfel) dar cu toate acestea o cutie automata nu va tine niciodata atit de mult ca una manuala. Una manuala face lejer milionul de kilometri...poate chiar si un milion jumatate de km...de altfel shimbi doua trei motoare si pastrezi aceeasi cutie (Daca e manuala). Una automata chiar si exploatata si intretinuta in mod corect este de asteptat sa pice dupa 200.000 Km. In cazul unei masini automate schimbi doua trei cutii si mentii acelasi motor...
  9. Da...s-a rezolvat pina la urma, desi greu de tot m-am urnit sa repar problema...abia cind a dat din nou ploaie am avut motivatia necesara...Motorul de stergatoare nu facea masa la caroserie..aia era toata problema. Si imi pare o idee proasta sa te bizui pe contactul electric intre carcasa metalica a motorului de stergatoare si caroseria masinii, mai ales intr-o zona unde intra apa de ploaie si drept urmare totul rugineste si se corodeaza...Multumiri celor care si-au dat cu parerea...
  10. Fratilor, va cer si eu ajutorul intr-o problema. Nu credeam ca voi ajunge in situatia asta dar uite ca am ajuns. Sint vechi pe forum dar nu prea am postat. Mi-am facut contul doar pentru a comenta ceva referitor la oltcit? Cel putin asa imi aduc aminte. Dar o dam in diverse...de curind au inceput ploile si numai bine m-au lasat stergatoarele. nu merg nci pe intermitent nici pe treapta 1 nici pe treapta 2. Daca le dau pe intermitent se aude un biziit din tabloul de sigurante din bord...daca le dau pe treapta 1 sau 2 se aude un clantanit de releu dar nimic mai mult. Siguranta e buna..miscind de ea am reusit sa pornesc stergatoarele dar doar pentru 4-5 secunde apoi iar s-au oprit. Miscind de bratele stergatoarelor iar s-au pornit dar tot doar pentru citeva secunde apoi mor. Isi mai dau drumul eventual cind trec peste denivelari. Masina in cauza este un cielo din 1996. (coreean). Nu sint deloc pe dinafara in ceea ce priveste instalatiile electrice...as putea spune ca ma pricep destul de bine, dar nu am mai avut cielo pina acum....poate ma pot ajuta unii colegi care sint deja familiarizati cu instalatia electrica a acestei masini deoarece pentru mine mai dureaza putin pina ma pun la punct cu ea. Eu sint mindru fost posesor de Mercedes-Benz 190 care anul acesta nu a mai putut trece ITP-ul din cauza gaurilor de rugina. Solutia de urgenta a fost achizitionarea unui Cielo cu aer conditionat si cutie automata care as aiba deja ITP valabil timp de 1 an. Dar nu ii mai merg stergatoarele...si cum au inceput deja ploile...si nu cred ca se mai opresc pina la iarna...poate ma poate ajuta cineva. Si imi cer iertare in avans daca s-a mai discutat problema pe forum. Eu am cautat cu search si nu am gasit...
  11. Ai spart pompa de ulei a cutiei de viteze. Multa lume nu stie cum se demonteaza corect o cutie automata de pe motor. Multi desfac pur si simplu suruburile de prindere a cutiei pe motor si trag afara cutia lasind hidroconvertorul atasat de volanta motorului. Daca asa ai procedat iti spun eu de pe acum ca ai distrus pompa de ulei a cutiei. Cutia trebuie scoasa neaparat cu convertor cu tot...ca un intreg. Pentru asta mai intii se desface convertorul de pe volanta (trebuie sa existe o ferestruica de vizitare pentru acest lucru) si abia apoi se desfac suruburile cutiei.
  12. sorin_ncs

    Oltcit....

    Se pare ca nu ai citit tot ce am postat eu, deoarece ma ataci prea tare. Stiu de toate acele inovatii tehnologice care existau pe oltcit. Chiar eu am spus ca desi nu am avut niciodata mi-am adus aminte cu nostalgie de vremurile cind, copil fiind, admiram foarte mult aceste masini si de aceea m-am decis sa fac rost de un oltcit. Stiu ca e tirziu pentru asa ceva, dar asa le-am facut eu pe toate in viata...tirziu. Mai bine mai tirziu decit niciodata. Oricum daca era sa avem oltcitul "la vremea lui" trebuia sa il conving pe taica-meu, eu fiind minor atunci, lucru pe care eu l-am incercat dar nu am reusit. Dar hai sa o luam sistematic...motor boxer..ok nu stiu exact care e avantajul motorului boxer altul decit faptul ca poate fi racit si cu aer. Cele mai multe masini din lumea asta au fie motoare "in linie" (4 in linie, 6 in linie etc) fie motoare in V (V6, V8, V12 etc) Motorul boxer nu pare a fi atit de raspindit. Are doua axe cu came pentru ca are doua chiulase, chestie care se intilneste si la motoarele in V. Motoarele moderne cu 4 valve per cilindru (DOHC Double Overhead Camshaft) au doua axe cu came avind o singura chiulasa. Frine pe discuri la toate rotile...ok asta poate parea o chestie de viitor la vremea aceea deoarece abia in ziua de azi incepe sa se generalizeze acest trend. Pina mai ieri (anii 90) cam toate masinile aveau discuri fata, tamburi spate. Si cu toate acestea nu e atit de noua aceasta inovatie. Se intilneau discuri pe toate rotile chiar si la masini mult mai vechi ca oltcit (dacia 1100). Cu discurile ventilate pe fata no comment. Nici in ziua de azi nu au foarte multe masini discuri ventilate pe fata. Cit despre caroseria autoportanta..personal nu stiu nici o masina care sa NU AIBE caroserie autoportanta...nu imi dau seama cit de veche ar trebui sa fie masina sa aiba sasiu separat de caroserie...anii 40? anii 30? Poate atunci. Concluzionind se pare ca m-ai atacat gratuit deoarece nu am spus nicaieri ca nu imi place oltcit. Din contra am spus ca mi-a placut in ciuda fapului ca nu am fost niciodata adeptul masinilor in doua usi si/sau hatchback si ca incepe sa imi placa din nou. Doar cu racirea pe aer nu eram eu foarte convins ca e o idee buna.
  13. sorin_ncs

    Oltcit....

    Si mai precisa decit injectia electronica multipunct este injectia electronica multipunct secventiala. Intr-o lume (cea din zilele noastre) in care se doreste ca motoarele sa fie cit mai usor de intretinut, sa aiba consum cit mai mic si eficienta cit mai mare, sa aiba un nivel redus al emisiilor poluante este evident ca cel putin din aceste puncte de vedere carburatorul este depasit. Si totusi mai sint inca destui puristi in ziua de azi care sustin ca in termeni de tuning pentru PUTERE MAXIMA a motorului carburatorul este imbatabil. De asemenea functionarea acestuia fara electronice complexe care sa necesite software este de asemenea de dorit in unele situatii. Intr-o lume ideala, in care nu ar trebui sa ne procupe consumul, care ne preocupa din cauza preturilor CRESCUTE IN MOD ARTIFICIAL la carburanti, sau nivelul emisiilor poluante din cauza unor taxe aberante impuse de guverne sub pretextul ca "poluatorul plateste" carburatorul ar fi in continuare cit se poate de actual. Cel putin pentru mine personal inca este actual.
  14. sorin_ncs

    Oltcit....

    Da..sint nou venit pe aici dar topicul acesta mi-a atras atentia si de aceea m-am inscris. NU am detinut niciodata un Oltcit dar imi aduc aminte ca le admiram foarte mult cind erau ele "la moda" pe vremea raposatului. Parintii mei aveau Dacia 1300 din 1978 si mie imi parea pe vremea aceea (anii 80) o masina depasita si demodata deja de mult. Erau daciile mai noi cu 4 faruri rotunde pe vremea aceea, dar acelea imi pareau chiar cu mult mai urite decit "clasica 1300". Si mai era Oltcitul, cu un design ultramodern la vremea aceea. In ciuda faptului ca nu am fost niciodata adeptul masinilor hatchback si/sau in 2 usi totusi Oltcitul cu minere tip scoica la usi, cu farurile acelea care includeau pozitia si semnalul, cu volanul cu o singura spita pentru a asigura vizibilitate maxima asupra tabloului de bord, cu oglinda LIPITA pe parbriz, cu acei doi sateliti de comanda pentru faruri, semnal si stergatoare, cu un SINGUR stergator la parbriz si inca unul la luneta, era o masina cu un design ultramodern si chiar futurist pe vremea aceea. Am considerat ca designul Oltcitului e mult mai modern decit al Daciei pina am vazut in 89 o dacie 1320 cu bord CN. Abia aceea se apropia de modernismul designului Oltcitului.Ani la rindul l-am batut la cap pe tatal meu sa vinda dacia si sa cumpere Oltcit, dar nu am avut cu cine. E drept ca exact in aceeassi perioda si soacra tatului meu il batea la cap sa vinda dacia si sa cumpere in schimb LADA 1500. Oricum taica-meu nu m-a ascultat nici pe mine si nici pe soacra-sa. Intre timp am mai crescut si am aflat de particularitatile de mecanica ale oltcitului, care multe din ele indica intr-adevar o masina "ahead of its time" cum spune englishman, si anume, suspensii independente pe toate rotile, frine pe disc pe toate rotile, discurile fata ventilate si amplasate pe panetare la cutie, frina de mina pe rotile din fata (asta cel putin la frantuzoaice). Sa nu uitam ca avea pina si martor pentru uzura placutelor de frina, ceea ce dacia nici nu visa. De asemenea auzisem ca Oltcit e "masina de fuga" si nu are nici o sansa dacia in fata lui. Dar am mai auzit si parerile contrarii, cum ca e foarte greu de intretinut in comapratie cu dacia, ca e naspa de depanat, ca are consum exagerat, ca daca treci prin balta cu ea se opreste, ca ia foc etc, etc, unele din acestea fiind sustinute chiar de taica-meu. Totusi contrar parerilor Oltcitistilor de aici consider ca racirea pe aer e un MARE MINUS pentru Oltcit. Vara in trafic bara la bara sint convins ca se supraincalzeste, iar iarna chiar NU CRED ca poate fi mai buna la cadura ca o masina cu racire pe apa. Ca se incalzeste mai repede sint perfect de acord, dar cantitatea de caldura degajata sint convins ca nu poate fi suficienta si nu poate fi sustinuta pentru mult timp in comparatie cu o masina racita pe apa. AM avut un prieten care a avut oltcit (club 11 RM) si avind mereu probleme cu caldura iarna a facut o improvizatie...a tras un calorifer de la RACIREA ULEIULUI pentru a avea incalzire pe lichid si a zis ca in felul acesta incalzeste mult mai bine decit sistemul de incalzire stock de fabrica bazat pe gazele de esapament. Daca bine stiu eu am impresia ca la ora actuala nu mai fabrica NIMENI dar absolut NIMENi masini cu racire pe aer. Deci se pare ca racirea pe aer este totusi o chestie depasita si neperformanta din moment ce nu se mai foloseste. Anii au trecut, sintem in 2011 si dacii mai exista pe strazi in timp ce oltcituri nu. Dupa toata nostalgia cu care mi-am adus aminte de oltcit, mi-am dat seama de un lucru. Stiu ca nu mai e usor de realizat asa ceva in ziua de azi, si numarul oltciturilor scade pe zi ce trece, cele mai multe fiind deja duse de mult la remat in cadrul programului rabla, dar sint convins 100% ca VREAU un oltcit. M-as gindi sa iau un club 11 RL (frantuzoiaca full option adica stergator la luneta, dezaburire la luneta, ceas electronic digital de plafon, locas de radiocasetofon, bandouri laterale late pe usi si aripi, semnale laterale) din '86 sau din care an o fi fost ultimul an in care s-au produs frantuzesti si sa ii pun dupa aceea motorul si cutia de 12 TRS. Sau doar sa upgradez motorul la 1,3 pastrind blocul de 1,1 si sa ii pun aprinderea tranzistorizata de la 12 TRS si cutia frantuzeasca in 5 trepte. Eventual as da si dacia aia a lui taica-meu din 78, care momentan nu mai e folosita de nimeni si asteapta in garaj un RK, la schimb.
 

×
×
  • Create New...