Jump to content
 

Engine

Membru
  • Content Count

    403
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About Engine

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 07/14/1974

Contact Methods

  • MSN
    n-am
  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    bogdanpst

Profile Information

  • Interests
    Autoturisme
  • Din
    Tulcea
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Leganza CDX
  • An
    1999

Recent Profile Visitors

1008 profile views
  1. Adica nu e in cea mai mare parte, fostul motor de pe Opel Kadet, sub egida GM ? Sa nu uitam de necesitatea ca in cele 60 de pagini ale topicului, sa gasim indicatii furnizate de Daewoo, cu privire la cel mai bun ulei pt motoarele lor. Abia astept sa aud Castrol. Din cate stiu eu, la Cielo si Espero, manualele dau doar vascozitatile uleiurilor. Doar la Leganza apare o marca (Castrol) si norma API SJ, de la acea vreme. Dar cum uleiurile ulterioare, contin si normele anterioare...avem o compatibilitate retroactiva. Pana la urma, de ce un ulei GM LL, nu e bun pt un motor Daewoo ?
  2. Culmea e ca acest lucru, il spui exact dupa ce ai sters postul meu, in care spuneam asta. Ca lipsa aprobarii GM (implicit LL-ul), nu constituie o problema si ca ar fi bine sa evite 0W30. Sa inteleg ca mi-ai sters postul fara sa-l citesti ? In alta ordine de idei, vreau sa vad in cele 60 de pagini, recomandarile constructorilor. Motoarele Daewoo sunt nonGM ??? De pilda, MOL nu se sfieste sa recomande un ulei GM LL, pt motoare Daewoo, bagandu-le in aceeasi categorie cu Opel si Chevrolet. Deci concret, de ce un ulei GM LL nu e bun (dauneaza) unui motor Daewoo ? http://www.molromania.ro/ro/produse/lubrif...tetic_de_motor/
  3. Atentie, Quartz 9000 5W40 nu e ulei full syntetic, ci unul bazat pe tehnologia de sinteza, adica un ulei hidrotratat. Cifrele vascozitatii nu spun mare lucru despre tehnologia de la baza uleiului (exista uleiuri sintetice 10W60). Dupa cum exista uleiuri 0W30, tot bazate pe tenhologia de sinteza prin hidrotratare, adica semisintetice. Oricum, nu acest lucru e important, ci nivelele de performanta indeplinite (API si ACEA), aprobarea constructorului motorului si nu in ultimul rand, starea si maniera de utilizare a motorului, in care e folosit.
  4. Salex O motor care face intre 8.000-10.000 km pe an, intr-un climat fara treceri bruste de la o extrema la alta, fara porniri dese la rece, fara sarcina mare, adica are o utilizare in limitele normalitatii, nu are de ce sa schimbe un ulei bun, la doar 6 luni, ci anual. Adica poate sa prinda doua sezoane, unul cald si unul rece, fara extreme sau treceri bruste. Corect. Dar astea sunt extreme care se sustrag mediei, deci relevanta lor in cazul de fata e prea mica. De aceea si raspunsul meu de la postul 1219, suna astfel : "Asadar eu presupun ca un mers fara excese de turatie, indiferent de anotimp, nu va duce la consum de ulei, chiar daca ai schimbat indicativul acestuia." Deci cum ziceam amandoi, e probabil si nu obligatoriu, pe baza mirabilei formule : "motor la 100.000 km = motor uzat, mancator de ulei". Ce spun eu, e ca nr de km parcursi si/sau folosirea unui ulei 10W40 inainte, NU reprezinta conditii pt evitarea unui ulei 5W40, ci starea motorului si conditiile de utilizare. Omul a intrebat daca merita sa foloseasca acel ulei. Si cum calitatea (bunatatea) duce la merite... Mai tarziu chiar confirma ca nu-i mai tacane compensatorii, deci uleiul era mai bun. Corect. Si eu prefer sa completez decat sa bag "smantana". Tommy Ba e. Conform criteriului tau, din moment ce nu mai tacane, am motor nou. Nu tacanitul a cativa compensatori, da nota de uzura a unui motor...ci doar a compensatorilor. Un motor uzat, printre altele, are necazuri cu consumul de ulei in conditii de exploatare normala, zgomote anormale in carter, compresie proasta etc. Asadar, eu am motor nou la 145.000 km si nu nou la 50.000 km. Exista tineri de 20 de ani si tineri de 30 de ani. Noutatea e contextuala si conditionata. Eu invers. Motoare de 100.000-120.000 km care merg bine ca in prima zi.
  5. Tineretea unui motor se stabileste in functie de numarul de km si starea de uzura. Nu in ani de la cumparare. Poti avea o masina de 10 ani cu 75.000-80.000 km parcursi. E un motor vechi ? Omul spunea ca are 95.000 km (postul 1203). Nu suna a motor vechi.
  6. Un motor care consuma ulei, desi e utilizat la parametri normali de exploatare, un motor care prezinta o uzura de natura sa ceara segmentare la 100.000 km, SE REPARA. Nu se carpeste cu ulei mai gros, decat daca omul vrea sa mai traga de motor, amanand cheltuiala inevitabila. Un motor aflat in prima patrime sau chiar treime a duratei sale medii de viata, este sau ar trebui sa fie nou. Ramane ca posesorul sau, sa verifice acest lucru. In alta ordine de idei, desigur, si eu stiu cazuri de Cielo cu schimbare de axa si compensatori la doar 80.000 km. Motivele sunt de intuit. Masina mea are 1450.000 km. Conform cartii service, fostul proprietar folosise inclusiv ulei 10W40, in apropierea "fatidicilor" 100.000 km. Consecinta ? Cand a trebuit sa mi-o vanda, i-am cerut reducere pt tacanitul compensatorilor. Dupa care, cu acei bani, am pus compensatori noi si am folosit numai ulei 5W40 (4 schimburi). Consecinta ? Nu afuma, nu consuma (ulei), nu tacane si trage bine. In contextul acestui subpunct, am mers cu Espero de 400.000 km , fara sa fi fost segmentat vreodata. Iarasi motivele sunt de intuit. La fel, chiar azi m-am intalnit cu-n coleg cu Cielo la 165.000 km. Nu umblase la motor deloc si-i mergea bine (nu consum de ulei, nu tacanit). Sunt de acord ca o buna parte a motoarelor Daewoo din Romania, au fost sau sunt in situatia de a fi segmentate prematur si solicita (la modul conditionat), o vascozitate sau alta. Asta e si motivul pt care afirmatiile mele au fost bivalente si deloc dogmatice, acoperind intreg spectrul de utilizari. 1. Iti consuma (ai uzura mare), ii dai talpa, vrei sa mai tragi de el pana la reparatie ? OK, pune ulei 10 W40. 2. Nu-ti consuma (ai o uzura normala), mergi normal ca turatii, vrei protectie mai buna la rece ? Ok, pune 5W40. Insa niciodata nu voi considera altceva decat mit, utilizarea unui ulei mai gros doar pe criteriul intitulat "100.000 km". Utilizatorul trebuie sa determine singur ceea ce poseda, cum exploateaza si sa decida in context. Nu sunt necesare studii de specialite pt astfel de concluzii.
  7. Din motive de uzura, temperatura si mod de exploatare, dar numai daca acestea exista. Nu stiu niciun producator de masini, care sa recomande cresterea vascozitatii uleiului, dupa doar 100.000 km. In manualul de Cielo, n-am gasit recomandari in functie de uzura, ci doar de temperatura atmosferica. In manualul de Leganza, nici macar atat (5W30, API SJ). Un motor de 100.000-120.000 km e inca nou, raportat la durata sa de viata in bune conditii de exploatare. C-o intretinere buna si la timp, se ajunge fara probleme pana dincolo de 400.000 km, fara segmentare. Urmarisem discutii similare si pe alte forumuri si argumentau unii, ca-i un mit trecerea la un ulei mai gros (semisintetic), cu exceptia motivelor de mai sus (uzura, temperatura si mod de exploatare). De altfel, daca motorul papa ulei la turatii normale, da, daca se circula vara preponderent urban si se mai da si talpa, da, se justifica un 10W40. Daca nu, nu, mai ales iarna cand poate duce la cresterea uzurii camelor si a compensatorilor precum si la cresterea consumului, pana se ajunge la temperatura de eficienta a uleiului. Stim cu totii ca pornirea la rece e criminala pt un motor si acolo e nevoie de cea mai rapida si mai buna lubrifiere. In general, trendul productiei de uleiuri auto de azi, e dat de uleiuri cu vascozitati mai mici dar mai protective la uzura, in ciuda acestei vascozitati reduse. E motivul pt care intalnim din ce in ce mai des 0W30 si 5W30, API SM. Sumarizand, in cel priveste pe @velican_costi, e simplu. Daca deja ii consuma ulei la turatii normale si vara face destul de mult orasul, sa ramana la 10W40. Daca nu, 5W40 e binevenit. Iarna va avea o protectie mai buna si un consum mai mic.
  8. Are cineva Sachs pe Leganza ? Daca da, cum sunt ?
  9. 1. Ia in calcul ca orice tratament suplimentar uleiului utilizat, poate afecta reteta aditiva a acestuia din urma. De regula, tratamentele se pun la motoare muribunde, de care vrei sa mai tragi un pic. Daca motorul tau n-are uzura mare si nu-ti creaza probleme, spala Duralube-ul si tot ce a fost impreuna cu el inainte, dupa care pune uleiul nou. Iar ca sugestie suplimentara, pt o curatenie si un nou inceput in ceea ce priveste lubrifierea motorului tau, da jos baia de ulei si fa-o farmacie (asta dupa ce pui acel engine flush si arunci tot ce-a fost). 2. In cazul meu, am observat ca uleiul nu s-a consumat in functie de anotimp, ci de turatii. De cate ori am mers tare timp indelungat (4000 de ture si peste), uleiul (5W40) s-a consumat dar in parametri predictibili. Asadar eu presupun ca un mers fara excese de turatie, indiferent de anotimp, nu va duce la consum de ulei, chiar daca ai schimbat indicativul acestuia. Mai adaug la lista de sus : SWD Rheinol Primus GM 5W30
  10. Eu daca am doua persoane de talie medie (70-75) in spate, se cunoaste. Nu mult, dar se vede ca nu-s gol.
  11. E normal sa nu mai tacane, deoarece ai trecut la o vascozitate mai mica. Indicat era sa fi folosit si un engine flush (solutie de "spalare" a uleiului anterior), inainte de schimb (peste uleiul vechi). Plus ca uleiul Total, nu-i deloc o petarda cum se spusese anterior. Vine pe motoarele de origine franceza, caz in care ar fi putut fi considerat cel mult, mai putin compatibil cu-n motor GM.
  12. Voi continua lista cu uleiuri ce intrunesc specificatiile GM-LL-A-025 (benzina). Castrol SLX Longtec Professional 0W30 Motul 8100 E-Tech Lite 0W30 VPS Heradon LL-II SAE 5W30 Atasez mai jos detaliile tehnice ale uleiurilor Genuine GM (preparate de Mobil) : GM Super Synthethic LongLife 5W30 (ACEA A3/B3/B4; API SL/CF) GM_Super_Synthethic_LongLife_5W30.pdf GM Semi Syntetic LongLife 10W40 (ACEA A3/B3; API SL/CF) GM_Semi_Syntetic_LongLife_10W40.pdf
  13. 1. 3 litri de ulei la 10.000 km e un consum mare. Eu am 145.000 km si daca nu merg pana la 4000 de turatii, nu-mi papa deloc. 2. Vara n-are nimic. L.E. Am mai gasit niste uleiuri de adaugat la lista de sus : FINA First 600 0W30 Total Quartz Energy 9000 0W30 Elf Excellium GM 5W30 AMSOIL Synthetic 5W40 (European Engine Oil) Mobil 1 Extended Performance 5W30 Mobil 1 5W30 Texaco Havoline Ultra G Longlife 5W30
 

×
×
  • Create New...