Jump to content
Sign in to follow this  
barzanv

Consumul de benzina la Espero

Recommended Posts

Bujiile sint Daewooo (cumparate chiar din service-ul Radacini), dar nu stiu ce gap au. In ce priveste injectoarele mi-au zis tipii care le-au curatat ca merg bine.

N-am tinut neaparat sa ma duc la tester... M-am dus la service cu problema : CONSUMA MULT. Chiar asa au scris in bonul lor. Ei zic ca in functie de nivelul noxelor se poate regla consumul. S-a vazut...

Share this post


Link to post

Bujii Daewoo ca bujii Daewoo, dar ce indicativ, ca nu marca conteaza, ci temperatura lor ce se gaseste printre cifrele de pe ea.

Share this post


Link to post

Sincer, nu stiu. Daewoo scria pe cutie. O sa ma uit, dar daca nu se vede din exterior nu am cheie sa desfac una. Ma descurc eu si aflu cumva.

 

Pina acum am retinut : de schimbat filtrul de aer. Mersi pt sugestie

Share this post


Link to post

pai sa va zic si eu de a mea...

1.8 din 1997, am luat-o acum fix doua luni cu 4.000 E

Ma cam speriai cand am citit consumurile voastre... pe bune, mi se pare foarte mult. Eu am facut cam toate probele si mai mult de 11.5 lt/100 km in oras nu am scos... In afara localitatii - cam 8 - 8.5...

Bine, masinuta e intretinuta si are multe chestii noi bagate in ea inca inainte sa o cumpar eu si vreau sa zic ca peste 2000 de turatii nu-i dau in oras... Cu toate astea, am si eu "tremuratul" la relanti...asa ca am impresia ca asta n-are nimic de a face cu consumul (apropo`s de ce spunea cineva mai sus)... E vorba doar ca e motorul puternic si cam asa au fost ele reglate de mama lor - Koreea

Share this post


Link to post

In oras mi se pare ca o duci chiar f bine cu 11.5l/100km. La mine e ciudat ca la mine daca o tin pana in 2000 de ture in oras imi consuma mai mult. Afara in schimb mi se pare cam mult 8 - 8.5, bine depinde de incarcatura, de cate de liber a fost drumul, de viteza de croaziera.. etc.

Oricum s-o stapanesti sanatos! :thumbl:

Share this post


Link to post

11,5l/100Km?!?!?, WOW, pai eu nu am vazut asa ceva niciodata, am avut minimum, sau mai bine zis maxim 8Km cu un Litru, adica fix 12,5%.

 

Despre serviceuri, mai bine va apucati de invatat mecanica, mie nu-mi tine relantiul cand e rece, si cica Espero nu are PCV, asa ca au bagat testerul si cica ar fi rezolvat dupa ce au curatat si IAC-ul, bun, dupa 2 zile am venit inapoi cu garantia, am schimbat IAC-ul, 2 mil. a 3 a zi am venit sa le bag surubelnita in c*r. si m-a las de mers pe la service-uri, de acum in colo ce se strica schimb eu cu manutele mele, o sa ma coste in plus o trusa de scule, dar nu o sa mor eu de atat.

 

Bafta!!!!

 

a si espero meu consuma mediu 13-14% pe GPL mers 50% in afara localitatii, in afara merg cu 100-140 Km/h, cum vi se pare consumul, mie mi se pare gigant.

Share this post


Link to post

La al meu Espero 1.5, consumul se apropie foarte mult de cel indicat in carte!

Adica in oras (Brasov, deci unde alterneaza traficul lejer cu ambuteiajele) consumul mediu nu sare niciodata de 11%, iar de regula e cam 10-10.5% . In afara localitatii, consuma cel mult 5.5, ce-i drept,mers cu 90-100 km/h (de exemplu, pe distanta Brasov-Sibiu,pe care circul foarte des,la mers cu 90 la ora constant peste tot pe unde se poate, ia cam 5.3...)

In oras nu merg sportiv decat extrem de rar, insa nici subturat (intr-un post anterior se spunea ca masina respectivului nu "vede" peste 2000 de ture, ceea ce e cam nesanatos, dupa parerea mea). De regula, schimb vitezele pe la 2200-2400 de ture, cu accelerari lente si uniforme, cred ca de fapt asta e cheia unui consum minim...

Trebuie sa mentionez insa ca de obicei in masina sunt singur sau cel mult cu inca o persoana si ca nu am calculat consumul riguros mai multe ori succesiv.

Oricum, cred ca cifrele pe care le-am indicat sunt foarte apropiate de consumul real al masinii...

Share this post


Link to post

1.Un Espero cu motor de 1.8 L consuma fix 12.5 % in Bucuresti si 8.5% afara la viteza mai mare de 140km/h

2.daca schimbati vitezele sub 2000rpm veti obtine un consum mult mai mare decit cel normal ,trebuie schimbat pe la 2500-3000 rpm unde este cuplul maxim (nu este citita prin cartii ci testata 10.000 km )

3. NU va mai chinuiti sa "reglati" motorul ca sa nu mai tremure la relantii ,motorul de 1800cmc de pe Espero este un motor prost echilibrat si datorita uzurii tremura la relantii ...puteti sa schimbati 999 buji 888 fise de buji +multe altele ...rezultatul este acelasi .

4. Nu umblati la potentiometrul CO aiurea pt ca nu faceti decit rau ...mergeti la un analizor de gaze si jucati-va acolo ...cind obtineti valoarea cea mai mica ...veti avea consumul cel mai mic . :thumbl:

5.Cele mai importante consumabile dupa cum a zis si nenea Tolin sunt filtrul de aer si cel de benzina ...cele mai bune buji sunt NKG-urile care trebuie reglate la 1.1 mm (la mine asa mergeau cu tremurat minim la Espero 1.8l ) .

6.Pentru cine vrea consum de 10% in oras cu Espero este posibil doar cu CV de OPEL Vectra A .

 

:o fftopic:

Ce regret ca nu am facut la Espero 1.8 este chip tuning +i filtru sport ...merita 100%....etajarea stupida a cutiei poate fi remediata cu cresterea cuplului prin chipuire .

Share this post


Link to post

As dori sa stiu si eu reteta consumului de 12 - 12,5 in oras. In afara imi consuma OK. In oras fac drumuri zilnice relativ scurte, de circa 6-7 km. Masina abia incepe sa se incalzeasca cit de cit dupa 2-3 km. Dimineata e super aglomerat, asa ca merf in felul urmator : viteza 1, 2 si mai rar 3!.

Dar chiar si asa mi se pare foarte mare diferenta intre consumul de oras si cel de afara. Toate consumurile din fisierul atasat sint cu metoda plinului.

 

Senzatia mea e ca nu am ce face. Daca mai merg in oras, dar seara (cind e mai liber) consumul ajunge cam pe la 13-14. In rest, 15 - 16!

post-620-1133107129_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Din ce zice thanandar -e clar ca de la agip e cel mai bine sa alimentam. Din pacate nu am pe langa mine un agip :( , dar daca gasesc in drum o sa incerc

Share this post


Link to post

Nu te lasa pacalit cu AGIP-ul. Nu e de fapt nici o diferenta. Pur si simplu o parte din acei kilometri i-am facut pe drumuri mai libere (seara, etc). Am uitat sa precizez ceva : Consumul curent trebuie corelat cu alimentarea precedenta. Ex : am refacut plinul la AGIP iar kilometrajul pe bord era de x...

 

Diferentele dintre consumurile din oras depinde de cit de aglomerat era traficul in perioada respectiva. Mi s-a intimplat o singura data sa fac un drum de 20 de min in 1 ora!

Edited by thanandar

Share this post


Link to post

Espero 2.0, drum Rom-Germ, viteza pe autobahn 140-160 de regula, cu mici oscilatii, consum 7,6%.

O fi bine, o fi rau?

:drinkers:

Share this post


Link to post

Espero 1,8 pe ruta Romania-Italia... mers pe autostrada fix cu 150km/h. Consum cca 7,5L...

 

Numai la noi in tara ia cam 8,5 la viteza asta... ce sa-i faci... altii au 2-3 benzi pe sens.. noi avem 1 pe ambele sensuri... cealalta e plina cu carute... :(

 

Bine ca am pus GPL... de-abia mai mergeam cu masina din cauza consumului...(urban)

Edited by midnight_racer

Share this post


Link to post

Eu in acelasi drum spre Italia am avut consumul mediu la 8,5 ce=i drept cu aer conditionat si cu masina de aproape 200 de mii de km la vremea respectiva.

 

Acum alte probleme. Este a doua iarna in care am consum mai mic decat vara (cam un litru - un litru si jumate). Mi se pare cam dubios. Intr-adevar drumurile mele zilnice sunt lungi (20 de km in zilele cele mai plictisitoare) dar totusi, nu ar trebui sa am consumul mai mare?

Share this post


Link to post

Teoretic da.Poate ai vreo problema cu vreunul din senzorii de temperatura.

Share this post


Link to post

Nu se vede nimic pe scanner si implicit nici becul nu e aprins. Desi indicatorul arata putin m-au convins cu scannerul ca totul e din indicatorul din bord si ca apa are temperatura care trebuie sa o aiba.

 

Acum, nu ca nu imi convine mie ca iarna consum putin dar vara as vrea sa fie mai putin decat iarna.

Share this post


Link to post

Nu e vorba numai de acela :P .Mai este si cel de aer (MAT).Oricum eroarea o da numai daca sant niste diferente foarte mari.

Totul e sa gasesti pe cineva care stie sa interpreteze bine datele nu sa caute coduri de eroare .E cam greu sa il gasesti pentru ca meseriasii au plecat si scanerul e pe inventar la electricieni sau la magazioner si lucreaza cu el cine se nimereste.

Share this post


Link to post

Exista ceva teste empirice ca sa imi dau seama de MAT?

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Masori rezistenta electrica a lui, masori temperatura ambianta si verifici pe tabelul din cartea de service.

Motorul trage mai bine acum ?

Share this post


Link to post

Masoara dimineata la rece rezistenta senzorului temperatura apa(CTS) si cel de aer(MAT).Trebuie sa aiba valori apropiate.

Model cu sonda lambda?

Share this post


Link to post

La ambele intrebari raspunsul este pozitiv: trage mai bine acum si e modelul cu sonda lambda (schimbata acum un an)

Share this post


Link to post

Masori fara conector, sa n-ai tensiune pe ohmetru.

 

Pentru consum e ideal, temperatura scazuta, intre 0-10'C si aderenta la roata.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Buc-Tg Mures 335 km 3 adulti si un minor, portpagaj full (pe sortutzuri) 6,8 litri/100km la 110km/h; in oras iarna trecuta 12 litri/100km. am Nubira I Wagon luata SH 68.000km , am schimbat distributia, filtrele, ulei.

Consumul este influentat si de stilul de condus, calitatea combustibilului utilizat cine spune ca sunt masini paguboase se insala amarnic nu sunt adeptul GPL. Atita timp cit un motor este proiectat sa mearga cu benzina pai numai benzina bagi :D

Share this post


Link to post

1. Aici se discuta despre espero deci ai gresit drumul.

2.GPL se pune din fabrica pe nubira si nu este nici vreo secta sau misa ca sa fi adept.

Share this post


Link to post

Salutare de la mare!

Eu la Espero '96 1,5 DOHC consum cam asa (este vorba de oras):

benzina - 13,8 --> 14,3

GPL - aprox. 16,7

Stiu ca e mult dar la stilul meu de condus cred ca e normal (asta vis-a-vis de faptul ca spunea cineva ca GPL nu poate consuma motorul de 1,5 mai mult de 12...). Cand zic stil de condus ma refer la genul sportiv si grabit... 1- 3500rpm, 2- 3500, 3- 3000 si cand mai apuc si a 4-a ... astea fiind aproximative...

Legat de al meu consum imi poate spune cineva daca la acest gen de condus se poate face ceva sa consume mai putin?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...