Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Espero nou

Recommended Posts

Sa nu se supere pe mine ceilalti forumisti, dar pot sa raspunda si ei daca sunt in tema, si chiar ii rog frumos,Cine si-a cumparat Espero nou nout, cat a dat pe el, facea banii la acea vreme, s-au simtit smecheri ca aveau shalupa cand dacia era masina nationala, i-a durut inima si le-a parut rau, etc.-impresiile lor generale.

Am propus acest topic pt. ca acu daca cumperi unu cu 4.500 merita si face banii raportandu-ne pret-calitate.Dar atunci cum era????

Share this post


Link to post

tata are unu care l-a luat de nou, 1.8 facea 12 000 de dolari. considera ca era cam scump. dupa catava vreme a aparut si megane-ul care avea cam aceleasi dotari, pret...dar parca renault suna mai bine decat daewoo. bine acum mi-am luat si eu unu ca stiu ce poate si ce nu poate , cunosc masina...dar de cumparat noua parca pare un pic cam scumpa.

Share this post


Link to post

Aha...deci inaintasul lui Nubira cum ar veni...n-a fost scump pt.dotarile care le avea...

Share this post


Link to post

A mea ,conform facturii originale, a costat (in august 1996) 48483360 lei. Ceea ce la cursul mediu al dolarului din luna respectiva (3144 lei) , inseamna 15421 $ :!: Asta ma face sa cred o data in plus ca am facut o foarte buna afacere , cumparand-o cu 4400 E la numai 43000 km , masina fiind intr-o stare perfecta, cu exceptia unei tevi de la aerul conditionat, a carei inlocuire ma costa mai putin de 100 E.

Share this post


Link to post

eu l-am luat acum vreo 3 luni cu 4000 E. M-am dus la Asirom sa-i fac Casco si mi-au spus aia ca atunci cand a fost al meu fabricat (Espero 1.8 - sfarsitul anului 1997), cu toate dotarile de pe el costa undeva la vreo

14.500 E. Deci... Cu banii astia iti cumperi acum un Audi A4 vechi de cel mult 2 ani, motor TDI 1.9 etc etc. Ca sa nu mai spun ca cu acceiasi bani gasesti chiar un A6 de prin 2000-2001, de asemenea diesel

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am Un Espero 1.8 din 1998 luat nou cu 12900$ cind cielo GLE era 11500$. Are acum 150000Km maninca ulei la greu, dar pina acum am fost multumit de masina.Cu atentie o poti compara cu Passat sau Mondeo din acea vreme si o sa vedeti ca nu merita sa le cumperi pe alea.Apoi intretinera e mult mai ieftina. :) >-

 

Shespero

Share this post


Link to post

Si mi-a mai zis cineva cand am luat-o pe-a mea second sa caut motor de 1.5 dohc fiind conceptie mai noua rezista mai mult, acum nu stiu daca a avut dreptate dar a mea are 130.000 si nu mananca deloc, in sensul ca nu se vede fum albastru in spate nici la turatie ridicata, in schimb am inceput sa-l pierd pe la toate garniturile posibile :) . Ar fi bun un topic "cat ulei consuma masina voastra in prezent, la cati kilometri si cum a fost intretinuta"

Share this post


Link to post
Am propus acest topic pt. ca acu daca cumperi unu cu 4.500 merita si face banii raportandu-ne pret-calitate.Dar atunci cum era????

a fost masina mea de serviciu in 1995-1996. Unu la mana: era extrem de scumpa (nu bag mana in foc, dar era ceva de genul 17-18k dolari). Doi la mana: design, dotari, putere, fiabilitate ... etc - la superlativ (vorbesc de persoana mea si de momentul 1995, nu sariti, s-au schimbat multe in 10 ani). La condus nu am iertat-o deloc (deh, masina de serviciu...), si nu a facut nici un fel de probleme.

Ca (un fel de) concluzie: mi-a placut extrem de mult, si am ramas cu o nostalgie dupa espero, mi-a parut rau cand s-a scos din productie, nu am sa inteleg niciodata de ce espero out si cielo ... tot inainte.

Share this post


Link to post

Dacă-mi aduc bine aminte era o perioadă când leul a fost puternic supraevaluat... politica PSD de atunci. Dacă ţineţi minte în 97 când a venit convenţia la putere dolarul a sărit de la 3500lei la 7000lei parcă.

 

Adică era 3.500 dar nu puteai cumpăra la liber...deci un preţ incorect.

 

Aşa că este un pic cam greşit să spuneţi că făcea un espero 14.000 - 18.000 dolari... :) . Cam greu de evaluat cât făcea... poate doar dacă s-a vândut şi prin alte ţări direct în euro.

Edited by alexmohora

Share this post


Link to post

Am cautat si-am gasit un site cu istoricul preturilor la masini.

 

Daewoo Espero (1995-98)

4Dr Saloon 1.5 GLXi [AC] (1996/P)

Price New: 12,233 pounds

 

Daewoo Espero (1995-98)

4Dr Saloon 2.0 CDXi (1995/M)

Price New: 13,795 pounds

 

Deci, era ceva ! (pounds = lire englezesti, care acum sunt aproape la cursul de 1 pound = 2 usd)

Share this post


Link to post
Aşa că este un pic cam greşit să spuneţi că făcea un espero 14.000 - 18.000 dolari... :) . Cam greu de evaluat cât făcea... poate doar dacă s-a vândut şi prin alte ţări direct în euro.

ai reusit sa le ametesti bine de tot. euro nu exista in 95, eventual poti sa vorbesti de marci germane, era a doua valuta la putere dupa dolar. preturile daewoo erau in dolari, pana prin 2000 parca, eu insumi am cumparat tico cu... 4700 de dolari, parca... am sa caut factura sa ma documentez.

si pct. b) espero avea pretul de 17 mii de dolari. asta era pretul lui, la daewoo, se platea in lei la cursul zilei. (daca nu ma insel, daca da, ma insel in limita unei erori de 1k dolari, nu mai mult)

LE: vorbesc despre espero cu motorul mic, cel cu motorul de 1.8 litri a aparut mai tarziu.

Edited by zet

Share this post


Link to post

Englezii ăştia au nişte preţuri... dacă vă uitaţi pe Discovery e o emisiune în care cumpără ăia pe degeaba maşini clasice şi pe urmă le aranjează niţel şi le revând să vadă dacă ies în profit.

 

Aţi văzut ce preţuri au la piese sau manoperă... de exemplu vopsit capotă BMW serie 3 de prin 90 a costat vreo 265 lire...adică vreo 381 euro numai manopera. Deci englezii îşi merită preţurile

 

PS: :rolleyes: şi opţiunea cu volan pe dreapta costă

 

ZET: corect! nu era euro :D

dar spune-mi şi mie vindea DAEWOO Espero în USA cu 17.000 USD?

 

Ce vreau eu să spun e că preţul ăla în dolari era făcut de la ţără la ţară (mai ales pt. astea din est) unde inflaţia era în floare şi unde cursul era ţinut artificial de banca centrală. Deci TU nu ai plătit 4700 dolari pe tico ci ECHIVALENTUL în lei.

 

Eu tocmai asta contest: echivalentul ăla era cam artificial şi aţi văzut explozia din 97

Edited by alexmohora

Share this post


Link to post

Inca de acum 10 ani, cand eram proaspat purtator de carnet de conducere, eram convins ca Espero va fi masina pe care mi-o voi lua. Imi placea la nebunie forma alungita, silueta zvelta, impresia de forta stilizata care ti-o oferea. Am intrat la facultate cu promisiunea mamei ca daca o si termin cum trebuie, ma va astepta cu un Espero nou nout in curte. Dar nu a fost sa fie ... deja Espero nu prea se mai fabrica, daca nu ma insel, si am fost asteptat cu o Super Nova... Suparare mare... Dar mi-a mai trecut cand am trecut la Cielito nou pe care il am si acum, asta ca sa raman in familia Daewoo pe care o stimez nespus. Ce mai, am fost si sunt fan declarat Espero, fie el 1.5 sau 2.0 . Alta masina nici nu incapea in discutie pe vremea aceea. Si oricat ar fi costat, l-as fi luat oricum daca era nou, la prima mana. Dar cum am avut intotdeauna niste pasarele cand era vorba de second hand, am renuntat la el . Si ce vis frumos a fost ...

 

PS. Inutil sa mai zic ca pe vremea studentiei din Bucuresti , calarind tramvaiele, ma uitam avid la orice Espero de pe strada si ma gandeam: bai, sa fie alb sau gri metalizat, dar parca albastru e mai fain... si o sa-i pun si CD , si huse de alea, si ... Parca o aveam deja...

Scuzati butoiul cu melancolie in are am picat...

 

A, cred ca s-a renuntat la producerea lui din cauza Nubirei, deh, curentul modernist... Iar inlocuitor la Cielo nu prea s-a gasit de catre cei de la Daewoo, la clasa sa. Sau nu s-a vrut sa se gasesca din varii motive . Parerea mea.

Edited by radux

Share this post


Link to post

:o fftopic: Sa stii ca te inteleg perfect. Uite ca eu pana la urma tot mi-am luat, second e-adevarat.

Share this post


Link to post
...A, cred ca s-a renuntat la producerea lui din cauza Nubirei, deh, curentul modernist... Iar inlocuitor la Cielo nu prea s-a gasit de catre cei de la Daewoo, la clasa sa. Sau nu s-a vrut sa se gasesca din varii motive ...

pai asta nu inteleg... de ce nu s-a scos cielo, espero sa "coboare", sa fie masina lor de entry level si nubira masina mai scumpa, mai buna, etc. oricum era amortizata dpdv al proiectului, punerii in productie etc, aveau de unde sa scada pretul, cel putin asa cred.

in rest subscriu suta la suta cu postul tau.

Share this post


Link to post

Din cate am auzit eu espero nu a fost proiectata de ei, ci de un designer care a venit ulterior de la o alta firma si apoi a plecat. Poate este vre-o legatura sau sunt numai zvonuri, nu stiu. Cert este ca e o masina deosebita dpdv al design-ului (linii mai drepte, mai putine curbe decat celelalte, cielo, nubira, legantza). Din aceasta cauza este singura masina de la daewoo care imi place ca aspect, acum e chestie de gusturi nu-mi sariti in cap toti :) , din spate aduce cu nissan 240sx :D

Share this post


Link to post

Se pare că a fost desenat de Bertone. S-a mai discutat pe forum aici.

Share this post


Link to post

Espero a fost singura desenata de Bertone, restul Daewoo-urilor sunt desenate de Giugiaro.

 

Espero a fost urmat de Leganza, pentru clasa din care facea parte, si nu de Nubira.

Share this post


Link to post

Poate ...dar eu stiu ca Leganza a coexistat pe piata cu Espero, fiind din clase diferite. Si la fel stiu ca Espero face parte din clasa Nubiei, clasa medie. Leganza pun pariu pe orice ca e dintr-o clasa superioara Nubirei sau Espero-ului. Cielo, fiind din grupa compacta , a continuat sa existe... ca nu " e " inlocuitori.

Si cred ca orice producator serios doreste implicarea in toate clasele, de aceea Cielo a ramas , fiind singurul reprezentant al clasei sale. A venit Nubira in detrimentul Espero-ului ca faceau parte din aceiasi categorie , iar Leganza a ramas o buna bucata de timp independenta, singura din clasa peste medie. Bineinteles, Matiz peste Tico la cei mici . Parerea mea, domnilor.

Edited by radux

Share this post


Link to post

Nubira e compacta, Espero e limuzina medie. E cum zice domnu admin.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Toata lumea zice ca e limuzina, asa o fi dar eu tot vad o tenta de sportivitate in ea :D

Share this post


Link to post

Bun. Si Leganza ce e ? dar Cielo? Cielo clasa mica iar Matiz clasa ...infima?

Edited by radux

Share this post


Link to post

Leganza e limuzina medie ca si Espero.

Espero nu a convenit celor de la GM parca si l-au scos prematur din productie, l-au inlocuit cu Leganza. Leganza este mai mare la interior dar are portbagajul mult mai mic decat Espero.

 

Daca tu crezi ca pe orice firma are pe fiecare clasa o singura masina te inseli.

Nu conteaza doar impartirea in clase a masinii si si numarul de volume.

Daca ne gandim ca la baza lui Cielo sedan sta cel in 5 usi asemanator cu Kadet, Cielo la baza a fost o compacta in 2 volume.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...