Jump to content

Recommended Posts

Florinellll, aici dezbatem idei si nu combatem persoane deci nu asta era ideea :) . Tocmai de asta nu inteleg de ce vrei sa minimizezi cu tot dinadinsul rolul negativ al lichidului de frina neschimbat la timp si sa faci din asta un moft. De particule (pilitura) ai mentionat chiar tu, apa am adus-o eu in discutie. Daca tu vrei sa sustii ca iti patrunde apa in sistemul de frinare din cauza garniturii (insa NU pierzi lichid atunci cind frinezi !) este alegerea ta, nu are legatura cu banii altora (sau ai tai).

 

PS: In tester-ul de lichid de frina ai incredere ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

In weekend am facut o chestie ce trebuia s-o fac cu mult timp in urma, am lasat la o parte conceptia "las-o mah ca merge SI asa carpita" si cu niste banuti (nu multi dar destui) am resuit sa-mi rezolv problema consumului. Daca atunci cand am plecat pe autostrada am consumat aproape jumtate de rezervor de benzina pe o distanta de 136 km, masina era extrem de puturoasa si mai avea putin si "scuipa" benzina pe teaza de esapament acum problema s-a rezolvat.

 

1-corp claptea acceleratie schimbat cu un SH bun (cel original era ovalizat si irecuperabil).

2-senzor TPS nou cumparat acum un an si ceva in urma.

3-IAC cumparat acum o saptamana (cel vechi imi tinea unerori masina la relanit undeva la 1500 RPM, a fost curatat, a mers bine cateva saptamani si ulterior acelasi comportament costisitor)

 

Montate piesele cu pricina (unele cu ceva timp in urma), curatata si reglata clapeta de acceleratie, calibrat senzoul TPS pe valoarea corespunzatoare, resetat ECM si urmata procedura IDLE LEARN din manual de la pagina 339.

 

Concluzie: porneste mult mai bine mai ales dimineata, motorul nu mai dardie, consumul s-a diminuat simtitor (asta in cazul meu), are un mers rotund, acceleratia raspunde mult mai repede.

 

Acum ceva timp am schimbat si caloriferul tot dupa mai multe tentative de curatare esuate (caloriferul era IRECUPERABIL, am postat niste poze cu el decapsulat), pana nu am schimbat nu s-a rezolvat problema caldurii din masina.

 

Concluzie: RESPECTI MANUALUL NU AI PROBLEME chestie stiuta si demonstrata de foarte multe ori pana acum.

 

Urmeaza schimbul lichidului de frana + discuri frana + 4 furtune de frana + curatat etrieri + schimbat garnituri cilindrii de frana (din pacate nu gasesc garniturile pentru etrierii fata).

 

PS: Multumesc pentru sfaturi Salex.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cred ca nu m-am facut inteles, tocmai asta vreau, sa curga lichidul singur, si pe masura ce curge eu sa completez in vas sa nu intre aer in modulul ABS, pana curge lichidul de frana curat la captul conductei. si procedura o voi repeta pentru fiecare conducta in parte pana voi schimba lichidul din instalatie.

 

M-am gandit sa apelez la serviciile unui service, dar "utilajul" ala destept baga presiune in instalatia de franare si scoate lichidul cel vechi, asta nu ar fi o problema, problema e ca nu stiu ce lichid pun oamenii in rezervorul "utilajului" pentru ca are un vas de aproximativ 5 litrii plin de lichid de frana, tu te duci cu lichidul il toarna acolo si presurizeaza instalatia (banuiesc ca amestecul asta de lichid de frana de la diversi producatori nu este ok) pompand in instalatie un lichid deja existent in "utilaj" in plus vreau sa utilizez un lichid de frana bun, nu "supele" care se folosesc in service-uri.

 

Ma gandesc la o "pompa" pe care s-o confectionez singurel, sa vad ce-o iesi.

 

Cand esti mai catolic decat papa, asa patesti.

 

Pompa pentru vidare cu accesor

  • Like 1

Share this post


Link to post

una , stie cineva cum se poate anula imobilizatorul la leganza.

 

Share this post


Link to post

Salut! Sunt nou venit pe acest forum si imi pare bine ca exista :) Am citit multe dintre posturile voastre si mi-au fost de mare ajutor,va multumesc pentru asta! Sunt in anglia si cum multi dintre voi stiti,mecanicii pe aici sunt foarte scumpi,asa ca ajutorul venit de pe forum este aur curat :osanale: Recent,mi-a aparut o problema la Leganza,cand pornesc motorul,pt 5 secunde parca merge in 3 pistoane.dupa care isi revine si merge rotund.Am observat ca face chestia asta cand e rece afara sau umezeala mare.Am un set de bujii nou,cam ieftinele ca m-am zgarcit si am setul de bujii vechipe care le-am bagat inapoi sa vad daca apare aceasi problema. si din pacate,tot asa se comporta. Sa fie coincidenta si ambele seturi sa aiva cate o bujie pe duca? Ati avut careva din voi problema asta? V-as ramane dator,daca mi-ati putea da cateva sfaturi!

Share this post


Link to post

Salut,

Poate cineva sa ma ajute cu sfaturi si mai ales indicatii cu privire la conexiunile firelor cand pui clima automata pe leganza in loc de manuala...la mufe ..restul e montat ?

Share this post


Link to post

Salutari,

 

In martie am rezolvat niste probleme mai vechi la masina, sunt descrise in postul #4127 si toate au fost bune si frumoase pana acum o saptamana. Acum apelez la cunostintele voastre, deoarece masina iar nu sta pe turatia de relanti.

 

Observatii:

 

1-dimineata totul este ok, turometrul sta undeva sub 1000 RPM, dupa ce se incalzeste motorul, la semafor coboara destul de greu de la 1200 - 1400 RPM, dar coboara.

 

2-seara, cand ma duc spre casa la prima cheie sta in turatia normala de relanti, dar dupa ce parcurg cateva sute de metrii turatia la semafor este de 1200 - 1400 RPM, ca sa ii stabilizez turatia pornesc AC-ul pentru doua secunde si il opresc, in momentul in care AC-ul se cupleaza coboara treptat turatia (cam doua secunde) sub 1000 RPM. Are momente din ce in ce mai rare cand coboara turatia sub 1000 RPM singura fara interventia AC-ului.

 

3-cand merg cu ea mai sportiv, indiferent ca este dimineata sau seara ori ploua afara, sta turata non-stop intre 1200 - 1400 RPM cand stau la semafor.

 

4-daca sta turata mult timp, mai mute semafoare prinse in intervale scurte de timp, frane repetate, turatia oscileaza intre 1200 - 1400 rpm (urca si coboara in intervalul asta) se aprinde check in bord. Trag pe dreapta opresc motorul cateva secunde, pornesc motorul turatia sta sub 1000 RPM, cum plec de pe loc si se repeta ce am spus mai inainte iar se aprinde check in bord.

 

Acum 4 luni am schimbat si reglat conform manual senzorul TPS, corp clapeta acceleratie si IAC (origial GM 200 ron) si imi este destul de greu sa cred ca acel IAC iar face probleme, ma gandesc sa caut problema pana in IAC, undeva pe la calculator, un senzor orice imi da impuls in IAC.

 

Ma poate ajuta cineva cu o idee? Un punct de unde sa incep cautarile?

 

Multumesc anticipat,

Numai bine!

Share this post


Link to post

Salut.

Intampin o problema cu etrierele fata in sensul ca au ruginit pistonasele, am comandat pistoane noi, acestea mi-au fost livrate si au dimensiunea de 57 mm.Problema este ca la montare in suport pur si simplu nu au intrat. Este vorba despre o diferenta de cota foarte mica, am masurat pistoanele vechi si au 56 mm.

Este posibil sa fi fost montate doua tipuri de etriere pe Leganza, pentru ca la toti furnizorii apare doar dimensiunea de 57 mm, dar la mine nu intra pistoanele cu aceasta dimensiune?

La unii furnizori apare ca mentiune :

Etrier frana
Parte montare: punte fata
Parte montare: stanga
Sistem franare: BREMBO
R1/R2: 57.0 mm

Este vorba despre doua cote?

Exista posibilitatea sa fie rectificat suportul etrier, pentru a fi adus la 57 mm?

Pana rezolv,am curatat pistoanele vechi, le-am remontat, dar nu ma incanta deloc ideea de a cumpara suporti noi cu dimensiunea de 57 mm, deoarece cei vechi nu sunt defecti.

Vreo idee de rezolvare, cu exceptia celei de a achizitiona alti suporti?

Multumesc

Edited by Catalin99

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Aveti idee pe unde e amplasata pompa spalator parbriz si cum am acces la ea,pt schimbare?

Share this post


Link to post

Da :) . Pe 17 August am schimbat-o si eu :) ).

 

Este amplasata in partea inferioara a rezervorului de lichid pt. spalare parbriz.

 

Ai mai multe variante dar iti spun doar varianta simpla: dai jos farul stinga (iti trebuie doar o cheie de 10). Prin spatiul astfel facut, vezi rezervorul si pompa. O tragi afara, se fixeaza printr-o garnitura de cauciuc. Ideal ar fi ca garnitura sa fie in stare buna. Daca nu este, se poate inlocui cu o garnitura de rezervor lichid de frina (la mine e de Dacie 1310, posibil sa se potriveasca si ceva de la Daewoo).

 

Cealalta varianta presupune murdarie, dat jos aparatoare de noroi ... nu are rost.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Multumesc,varianta cu farul e chiar ok!

 

Nu mai arunca strop de lichid si nici bazaitul specific la actionare nu se mai aude,banuiesc ca pompa e de vina.

Share this post


Link to post

Salutare posesorilor de LEGANZA si nu numai!Un coleg de serviciu a achizitionat de curand o LEGANZA model CDX an fabricatie 1999 cu 118 000 km la bord si cu instalatie gpl BRC.Dupa achizitie a inlocuit un rulment roata spate,garnitura capac tachetisi bujiile.Problema care a aparut odata cu sezonul rece este pornirea" la rece "dupa 3-4 chei,dupa care motorul creste treptat in ture ajutat de acceleratie.La cald pornirea este impecabila,iar motorul dupa pornire merge foarte bine.In intampinarea problemei s-a curatat clapeta si supapa control aer(IAC)dupa care s-a facut idle learn,dar simptomele sunt identic aceleasi.Nu are nici un martor de avarie aprins in bord,si intrebarea mea este daca se preteaza sa mearga la o diagnoza daca ceck engine nu este aprins?Pretul de achizitie al masinii a fost 5000 lei si mi-a" promis"ca mi-o vinde in aceeasi bani cand prinde ceva banuti sa o schimbe,asa sper ca intelegeti interesul meu pentru masina.Orice sfat in legatura cu masina sunt binevenite.Daca mai doriti ceva detalii va stau la dispozitie.Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Filtrul de aer a fost schimbat? Fisele de bujii se incadreaza in tolerante (max 7-8KOhm)?

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Filtrul de aer nu este schimbat dar este verificat si se prezinta bine.La leafa urmeaza schimbul de ulei,filtre,antigel si lichid de frana.Fisele o sa le verific si vin cu detalii.Multumesc!

Share this post


Link to post

Verifica si debitul la pompa de benzina si starea injectoarelor. Presupun ca nu pornesti pe gaz.

Share this post


Link to post

O sa vefific si debitul si injectoarele maine sau poimaine ca azi nu este timp si revin cu detalii.Pornirea se face numai pe benzina.Multumesc!

Share this post


Link to post

Dupa 2 zile de mers doar pe benzinaa masina porneste la sfert fara nici o alta interventie.In concluzie banuiesc problema ca fiind de la injectoare.Cred ca se preteaza o cutatare profesionala ca sa nu mai existe dubii.Multumesc pentru ajutor,si o sa revin cu detalii daca apr modificari!

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.

Nu stiu cum se regleaza ambreiajul (tine prea sus). El saracu era OK, numai ca fara sa vreau asa m-am procopsit cu el de la un "mecanic" a lu' peste. L-am intrebat de ce uneori intra greu intr-a doua si a zis ca este din ambreiaj. L-a saltat mai sus, treapta a doua nu prea s-a rezolvat dar acum tine prea sus. Nu as vrea sa ma mai duc la el, pentru ca nu imi place ce mi-a facut. Pot sa o rezolv singur?

Multumesc pentru raspunsuri.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Ma tem ca te-ai procopsit cu un mecanic f. "procopsit". Nu prea ai ce sa reglezi la un ambreiaj hidraulic. Exceptie face cursa libera a pedalei si despre asta nu cred ca e cazul sa iti povestesc :) .

 

Detalii despre reglarea cursei pedalei gasesti in manualul de Leganza, sectiunea 5C-15.

 

Eu n-as lasa treaba asta neinvestigata, tare imi e teama ca ti-a eliminat complet cursa libera (o explicatie pentru faptul ca tine f. sus) si te trezesti in scurta vreme cu probleme la rulment, disc si placa de presiune ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

 

Am o leganza de noua din 1999 cu aproximativ 245.000 de km. Incepand cu acest an a inceput sa am probleme mari cu ea si am bagat in ea peste 2500 de euro din pacate. (daca stiam ca ajung la suma nu asta nu o mai faceam). Dupa cateva luni de service in final tot nu merge. Am plecat de o simpla schimbare de distributie si atunci au inceput problemele. Dupa multe investigatii pe la diversi mecanici am ajuns la concluzia ca nimeni pana acum nu a reusit sa imi zica un lucru concret.

 

Precizez ca am de 4 ani o instalatie GPL.

 

Simtome:

- motor la relati, si pe gaz si pe benzina, imi palpaie becul de ulei.

- pornita 1 minut pe benzina, schimbat pe gaz, dupa 1 km, cum o las pe liber imi moare motorul si nu o mai pot porni (decat cu greu pe gaz)

- motor incalzit, dupa 20-40 minute de mers, o opresc, porneste foarte greu

 

Am schimbat anul asta asa:

- distributie

- radiator

- 5-6 furtune de apa (multe au cedat dupa ce am schimbat radiatorul)

- senzor acceleratie

- electromotor

- termostat apa

- revizie ulei, filtre, etc

- garnitura chiuloasa

- bujii

- multe altele care nu mi le aminesc chiar acum.

 

Poate cineva de pe acest forum, din Bucuresti, sa imi recomande un mecanic priceput pe daewoo. care sa ma ajute sa o scot din coma?

In prima faza am fost cu ea la Radacini Motors (dealer autorizat daewoo & chevrolet) unde am dat o caruta de bani si cand am iesit cu ea din service nu mergea. Pe urma am gasit un baiat priceput in mecatronica, care mi-a reglat anumite chestii la ea, (bujiile nu erau compatibile), etc, dar deoarece nu avea timp, am renuntat.

 

Astept pe privat un mesaj daca cunoasteti pe cineva priceput in leganza din Buc.

Daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi va sunt recunoscator.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Du-te la Pepinno, la Rux Auto. Sigur te rezolva.

Share this post


Link to post

Salut! Am si eu rugamintea sa-mi spuneti cam pe unde gasesc electromotorul la Leganza si cum pot sa am acces la el.Intentionez sa-i aplic cateva impulsuri cu un ciocan in speranta unei deblocari.Masina este in parcare (pe un trotuar) si imi este greu sa o imping astfel ma gandeam poate porneste in urma acestor impulsuri.M-ar ajuta eventual ceva poze cu pozitia electromotorului.Exista vreun alt truc de pornire in aceasta situatie in afara de clasicul "impins"? Defectul este clasic actionez contactul si se aude acel zgomot de declansare esuata.Multumesc si astept ceva pareri.

Share this post


Link to post

Ti-a crapat starterul (solenoidul), putin probabil sa te mai ajute ciocanul. Electromotorul este dificil de accesat fara sa ai masina pe un elevator sau canal. Iti trebuie multa experienta si dexteritate ca sa-l scoti pe sus.

 

Electromotorul se vede daca te uiti de sus in jos in zona senzorului VSS sub galeria de admisie. Accesul este putin restrictionat de furtunele caloriferului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...