Jump to content

Recommended Posts

Revin cu mai veche mea problema discutata de la postul 3014 pana la 3030, incalzirea uleiului la drum intins (pentru cei care nu stiu si au rabdarea sa citeasca si sa ma ajute cu un raspuns, le multumesc anticipat; deasemenea nu i-am uitat nici pe cei care mi-au raspuns atunci si carora le multumesc inca odata).

Deci: "A trecut iarna geroasa..." timp in care zgomotul acela din rampa nu l-am mai auzit, cel putin prin oras; la drumuri scurte in exterior de pana la 30, 40 de km si mers undeva la 100km/h nu am mai vazut martorul de ulei aprins nici pana ziua de azi cand, calendaristic, mai este putin si vine vara. De la schimbul de ulei de anul trecut (Castrol 5W-40 de anul trecut, acelas ulei care mi-a dat batai de cap la drumul acela de cateva sute de km in afara orasului)si pana in prezent, am facut undeva in jur de 4500 de km. Zgomotul a inceput sa apara de cand s-a incalzit vremea, dar se aude mult mai incet, doar daca asculti cu atentie. Intreb: am nimerit un ulei prost (am auzit si pareri proaste despre Castrol in Romania pentru ca se spune ca "cine stie pe unde este imbuteliat") sau problema de natura mecanica (cuzinetii) despre care mi s-a spus atunci persista? Si daca da, de ce nu s-a mai intamplat si altceva. Cei care s-au ocupat atunci de ea cu schimbarea garniturii de chiuloasa, mi-au spus ca suspecteaza pompa de ulei. Dupa parerea mea de IT-ist, pompa aia trebuia sa cedeze in timpul asta; cum am putut sa fac cateva mii de km fara sa nu se intample nimic. Iar de la prima cheie si pana cand urca apa la temperatura de regim, mers zeci de km in oras si in afara nu se aprinde martorul de ulei (asta daca nu merg cu mai mult de 100km/h)! Cei drept peste 100km/h si tinuta constant nu am mai incercat-o.

 

L.E. Intentionez sa schimb uleiul; sa ma intorc la Daewoo 5W-30 sau sa merg pe GM 5W-30 care mi-a fost recomandat in locul celui Daewoo; la cel de la GM, mi-a atras atentia faptul ca scria ca este fabricat in Korea. Adevar sau marketing?

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Mihai, 5w se pune in motor NOU. Al tau e nou ?

Share this post


Link to post

Salutare

Am si eu o intrebare .

Frana de mana la Leganza catzi sabotzi are pe fiecare roata .

Nu mai imi tine delok si tre sa fac si itp .

Faza e ca atunci cand am schimbat kitul de ambreaj le-am spus baietilor sa imi umble si la frana de mana si au strans-o .

Saboti sant dusi.

Si mai am o problema .

Martorul de abs a inceput sa ramana aprins dupa ce pronesc motorul .

Dar imi face si figuri .

Cand sta aprins cand se stinge bineinteles dupa fiecare aprindere si pornire a motorului .

Trebuie sa umblu la ea ,tre sa schimb placutele de frana ?

Share this post


Link to post

Saboti are 2 pe fiecare roata (pe spate) si sunt montati in interiorul butucului.Acestia se uzeaza de regula daca mergi cu frana de mana trasa! De unde stii ca sunt dusi? Poate n-au reglat bine! La ABS cred ca ai un fir intrerupt.Daca poti verifica vizual treaba asta ,daca nu mergi la un tester. La Bebe Popescu pe rocada au electrician bun.Dan Curca il cheama.

 

Intreb: am nimerit un ulei prost (am auzit si pareri proaste despre Castrol in Romania pentru ca se spune ca "cine stie pe unde este imbuteliat")

Da,incearca altceva si la varsta motorului si km parcursi as incerca ceva mai 10w40.

Nu vreau sa fac reclama dar eu personal am fost multumit de Valvoline. Exista si pentru motoare cu peste 100.000 km.

Edited by DGT

Share this post


Link to post

Pentru ca trag frana de mana si tot pot sa merg cu masina .

Ei mi-au strans foarte tare frana de mana si tine f jos abia poti sa tragi de ea .

Si cu abs-ul sa vad cum pot sa fac sa ajung la un service .

Za big problem - za money .

Asa ca trebuie sa mai astepte putin .

Share this post


Link to post

Da, am inteles dar cand ti-au facut reglajul n-au umblat la saboti si acolo de obicei din cauza ruginei se blocheaza mecanismul.Trebuie intai dat jos si curatat si apoi reglata frana de mana.

Share this post


Link to post

Salutare .

Husele de piele de pe leganza cum se pot da jos .

S-a rupt tapiseria de pe scaunul soferului si as vrea sa o dau jos .

Dar nu stiu cum .

E greu sa o dai jos ?

Sau sa o duc la un tapiter ?

Share this post


Link to post

Saboti are 2 pe fiecare roata (pe spate) si sunt montati in interiorul butucului.

FALS ! Chestia asta este valabila doar in cazul Leganzelor care nu au discuri+placute pe spate (foarte rare aceste modele, eu am vazut pina acum doar 2 bucati, cred ca ambele aveau 4 prezoane, nu 5 !)

 

Revenind la subiect, frina de mina la Leganza este complet independenta de frina de picior iar sabotul arata in felul urmator:

Sabot frina mina Leganza 2.jpg

 

De obicei, nu sabotul este vinovat pentru functionarea defectuoasa a frinei de mina insa putin mecanici se complica sa desfaca roata+butucul si sa faca treaba ca lumea ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Pai eu la Leganza am 5 prezoane pe fiecare roata si sabotul arata exact ca in poza care ai pus-o tu .

Pai si pana la urma sant cate 2 saboti pe fiecare roata da sau nu .

Ca asa m-ar costa 360 de lei 2 perechi a cate 2 bucati si cica originali .

Pana la urma cum ramane ?

Share this post


Link to post

Fiecare rota are 1 (un singur) sabot ! Deci, pentru ambele roti, iei o pereche. Asa ramine.

 

PS: Sfat amical, nu da banii pe saboti pina cind nu desfaci butucul rotii ! Ramin la parerea ca ai sanse mari sa nu ii schimbi.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Scuze Salex, ai dreptate , este un singur sabot! Ce dreq , am confundat! Am desfacut si eu la mine,tot asa nu tinea de loc.DAR daca miscam masina in spate cu frana de mana trasa tineau! Aveam mizerie si rugina la mecanism acolo la roata.

Share this post


Link to post

Azi vreau sa imi bag putin nasul acolo sa vad daca mi-l prind sau nu .

Si sa stiu daca ma duc sa cumpar sabotii sau nu .

E greu de desfacut butucul sa stiu la ce sa ma astept .

Share this post


Link to post

Daca tamburii n-au uzura mare pe interior (provocata de saboti) ar trebui sa poata fi scosi destul de usor, daca au "guler" o sa te chinui ceva...

Share this post


Link to post

E greu de desfacut butucul sa stiu la ce sa ma astept .

Primul pas: slabeste la maxim frina de mina ! (de sub cotiera) Din cele descrise de tine, este exagerat de strinsa, iti va fi imposibil sa dai discurile afara. Oricum, roaga-te sa nu se adevereasca cele spuse de Wolfman ;)

 

PS: Sper ca ai manualul de service la indemina !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salutare

Povestea franei de mana

1-Sabotii au fost buni si nu a mai trebuit sa ii mai schimb .

2-Rugina si murdarie nu a fost .

3-Am slabit la maxim frana de sub cotiera.

Probleme -

1-Am avut cursa moarta la frana de mana, cursa a fost cam de 2 cm sa zic cu aproximatie .

Toata buba a fost in felul urmator: Mecanismul care actioneaza asupra sabotului este format asa

-un butuc prin care vine o parghie ceva gen cap sifon

-2 capace de o parte si de alta a butucului

-capacul din partea stanga a butucului are un sisem gen surub-piulita care iti mareste si micsoreaza distanta sabotului si cat de mult vrei sa intinzi sabotul.

-capacul din dreapta este cel care face toata treaba .

-in butucul intre acea parghie si capacul din dreapta este un stift -tamburus de fier , care la mine s-a tocit in ultimul hal .

Nu a fost nevoie decat sa schimb acel tamurus cu un surub de 4 sau 5 care sa fie cam cu aproximativ 5 mm mai lung decat tamburusul original ,si am scapat de acea cursa moarta care o aveam .

De .la ora 12 si pana la 18 si 30 de minute ne-am chinuit si ne-am dat pumni in cap pentru ca nu ne dadeam seama ce are de fapt sabotii fiind aproape noi .

Si sfant este ciocanul , tamburul a avut un guler mic dar nu asta a fost problema , problema a fost ca s-a scos f greu din cauza ruginii care sa format acolo .

Poate ii mai este si altcuiva de folos sa stie si sa nu pateasca ca si mine cu frana de mana .

Si toata chinuiala din cauza a 2 tamburusuri de fier care fac toata treaba .

Bafta in continuare.

Share this post


Link to post

telescoapele pe spate au flansa in capat ca cele pe fata? mie imi bate unul si nu stiu daca bate el ca telescop sau flansa. daca iau altele noi vin cu tot cu flanse?

Share this post


Link to post

Daca-ti bate ceva, nu e flansa in orice caz, cel mai plauzibil este telescopul sau vreo bucsa.

Share this post


Link to post

Unde gasesc si eu 2 rulmenti spate pt leganza cu abs? Eu am gasit la 450lei / buc, ceea ce e exagerat. Inca o problema: masina ramane turata, poate sa fie de la lambda?

Share this post


Link to post

la autokarma este 379lei skf cu abs... relativ mai ieftin. in legatura cu faptul ca iti ramane accelerata curata clapeta de acceleratie apoi fa-i un idle learn

Share this post


Link to post

Salutare

Povestea franei de mana

1-Sabotii au fost buni si nu a mai trebuit sa ii mai schimb .

2-Rugina si murdarie nu a fost .

3-Am slabit la maxim frana de sub cotiera.

Probleme -

1-Am avut cursa moarta la frana de mana, cursa a fost cam de 2 cm sa zic cu aproximatie .

Toata buba a fost in felul urmator: Mecanismul care actioneaza asupra sabotului este format asa

-un butuc prin care vine o parghie ceva gen cap sifon

-2 capace de o parte si de alta a butucului

-capacul din partea stanga a butucului are un sisem gen surub-piulita care iti mareste si micsoreaza distanta sabotului si cat de mult vrei sa intinzi sabotul.

-capacul din dreapta este cel care face toata treaba .

-in butucul intre acea parghie si capacul din dreapta este un stift -tamburus de fier , care la mine s-a tocit in ultimul hal .

Nu a fost nevoie decat sa schimb acel tamurus cu un surub de 4 sau 5 care sa fie cam cu aproximativ 5 mm mai lung decat tamburusul original ,si am scapat de acea cursa moarta care o aveam .

De .la ora 12 si pana la 18 si 30 de minute ne-am chinuit si ne-am dat pumni in cap pentru ca nu ne dadeam seama ce are de fapt sabotii fiind aproape noi .

Si sfant este ciocanul , tamburul a avut un guler mic dar nu asta a fost problema , problema a fost ca s-a scos f greu din cauza ruginii care sa format acolo .

Poate ii mai este si altcuiva de folos sa stie si sa nu pateasca ca si mine cu frana de mana .

Si toata chinuiala din cauza a 2 tamburusuri de fier care fac toata treaba .

Bafta in continuare.

Sistemul e identic cu cel de la Nubira 2 CDX. Exista la Nubira un tutorial cu fotografii, numai bun de pus in practica pentru urmatorii care vor face ca tine.

Share this post


Link to post

Asta este .

Pana la urma am rezolvat problema .

Am schimbat si fisele de la bujii pt ca inainte imi dadea putin in nas .

Acum nu mai da , intradevar trebuiau schimbate .

Bafta la reparatii .

Edited by ovi_jer
Off-topic

Share this post


Link to post

Salutare. Stie cineva de unde sa iau o pompa de frana mai ieftina pentru o Leganza CDX? Eventual si la mana a doua dar sa fie functionala. A mea se pare ca a cedat (masina e din 1999)... Cand franez, pedala se lasa usor in jos pana la podea, se poate frana dar nu e in regula.. Am fost la service si au zis ca e pompa de frana (1265 lei fara manopera)... De asemenea poate stiti unde gasesc un compresor de AC tot la mana a doua dar sa nu curga... Pe al meu l-am incarcat cu freon si culoare si incet-incet se scurge tot gazzul din el pe la garnituri... Unul nou e foarte scump. Mi-ar mai trebui cablul care face legatura cu rotita de aer cald/rece, s-a rupt o piesa mica din plastic, mai am nevoie si de un parasolar dreapta dar asta nu e o urgenta :) Cine stie de unde pot sa cumpar mai ieftin aceste piese, va rog sa-mi scrieti

Share this post


Link to post

Pana la a schimba pompa de frana verifica placutele sa fie peste limita de uzura, daca sunt uzate ai cursa mare la pedala. Lichidul de frana cand l-ai schimbat ultima data? Daca are peste 4 ani pune DOT 5.1. Compresorul de AC nu trebuie schimbat daca functioneaza, se schimba doar garniturile la un service specializat pe AC.

Share this post


Link to post

Salutare Wolfman! Multumesc pentru raspunsuri. Am schimbat acum o saptamana placutele fata si chiar si discurile. Mi-a zis nenea de la service ca din cauza lor se duce pedala de frana asa usor in jos si face bulbuci lichidul de frana cand apesi de multe ori pe pedala :wallbanger: Dupa acest schimb nu s-a intamplat nimic deosebit, am ramas cu aceeasi problema iar mecanicul a plecat in vacanta... Era totusi nevoie si de schimb de discuri de frana la cum aratau de mancate... Pe spate placutele si discurile aratau bine. Deci, daca nu se facea cumva vreo aerisire sau ceva (cum era la oltcit :) ) nu cred ca mai am ce sa schimb... Iar lichidul de frana este constant, nu sunt pierderi si nici nu au fost inainte de schimbare placute. Pentru compresor am auzit si eu ca pot schimba garniturile, problema ca in Bucuresti am fost la 5 service-uri !!! si au zis ca nu se incurca cu schimbat garnituri ca sunt capsulate, ca nu ofera garantie, etc... Daca poti sa ma trimiti la cineva in Buc care se ocupa cu asa ceva si are si garniturile (pentru ca nici alea nu se gasesc) ti-as ramane recunoscator pe caldura asta :drinkers:

Share this post


Link to post

Eu as fi schimbat si lichidul de frana, sau macar as fi aerisit instalatia, un lichid uzat fierbe la temperaturi mult mai joase decat unul nou. Cat priveste reparatia compresorului, o sa-ti dea relatii Salex, cand o sa intre pe forum, tot el mi-a zis de modul respectiv de reparatie si ca se poate face in Bucuresti.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...