Jump to content
Sign in to follow this  
mongoose

Cati litri de ulei de motor intra la un Espero?

Recommended Posts

Vineri fac revizia de 80k. Vreau sa ma duc cu uleiul meu sa nu ma trezesc ca nu au ce vreau. Dar pentru asta trebuie sa stiu cati litri de ulei intra la Espero sa nu ma trezesc ca am luat prea putin.

Share this post


Link to post

Ia-ti un bidon de 4 litri. Eu am schimbat uleiul si au intrat fix cei 4 litri din bidon.

Share this post


Link to post

Ok. Mutzam.

Ce ulei ai pus? Cati kilometri ai?

Share this post


Link to post

Aloooo... e minciunică asta bre ! scrie în manual că la 1.8 intră 4.75 litri. Eu mă duc cu un bidon de 4 litri şi unul de 1 litru, şi de obicei mai rămâne niţel din cel de 1 litru - bun pentru completat ulterior, dacă e cazul, şi alte treburi casnice :) .

Share this post


Link to post

A, thanks. Atunci trebuie sa iau 5L.

Nashpa. Iar se duc doua mil.

 

Aloooo... e minciunică asta bre ! scrie în manual că la 1.8 intră 4.75 litri. Eu mă duc cu un bidon de 4 litri şi unul de 1 litru, şi de obicei mai rămâne niţel din cel de 1 litru - bun pentru completat ulterior, dacă e cazul, şi alte treburi casnice :) .

Share this post


Link to post

De ce două milioane, că eu mi-am luat OMV 5w40 cu 1.600 ?

Share this post


Link to post

mongoose, suna la auto-total pe plevnei la nr 410.74.36 shi intreaba cat e bidonul de 5 litri de ELF ST 10W-40 semisintetic. NU ai nevoie de mai mult la un motor de conceptzie mai veche..

eu am reno turbo la care merge beton!..

ultimul pret pe care il shtiam era de vreo 850mii bidonul de 5 litri..

BAFTA!

A.. tot ei sunt importatori la prima mana de filtre MANN (the best..)

Intreaba shi de un filtru ptr espero (codul este W 712/22)

Share this post


Link to post

Pentru ca vreau sa imi pun Aral. De asta am de asta pun mai departe.

Am inteles ca un litru e cam 400 000. Dar mai caut, poate gasesc mai ieftin.

De ce două milioane, că eu mi-am luat OMV 5w40 cu 1.600 ?

Share this post


Link to post

Am pus exact ce zice producatorul/mecanicul, adica DAEWOO 5W30, 1.200.000/bidon! Nu regret nici macar 1 secunda! Cat despre cat intra... Hmmm... Am golit motorul de uleiul vechi, am pus bidonul si nivelul la joja e maxim... Ce sa intelegem din asta?

Share this post


Link to post

Că nu ai 1.8 ? :P Filtrul l-ai schimbat bănuiesc.

Share this post


Link to post

Normal! Schimbat tot ce se cheama consumabil, ca sa am un punct zero de plecare.

Share this post


Link to post

La Augsburg am vazut ca au Aral 5W40 cu 1 400 000. Nu sunt sigur ca e cu sau fara TVA, dar oricum merg pe Aral. Asta a mancat pana acum asta mananca mai departe.

 

Am pus exact ce zice producatorul/mecanicul, adica DAEWOO 5W30, 1.200.000/bidon! Nu regret nici macar 1 secunda! Cat despre cat intra... Hmmm... Am golit motorul de uleiul vechi, am pus bidonul si nivelul la joja e maxim... Ce sa intelegem din asta?

Share this post


Link to post

Am facut azi revizia. Am pus Aral High Tronic 5W40 = 380 000 litrul.

Intra cam 4L si vreo 200 ml la un schimb. Deci trebuie 5L din care mai ramane ceva pentru completari ulterioare.

Share this post


Link to post
Intra cam 4L si vreo 200 ml la un schimb.

 

Told ya :afro:. De fapt ar intra 4.75L, dar cum motorul nu se goleşte cu adevărat de ulei decât dacă-l demontezi...

Share this post


Link to post

De fapt si de drept in carte scrie clar: 4.25litri la motor de 1.8 si 2.0, si 3.75 la motor de 1.5. Asta ca sa fim superexacti. In plus ei recomanda uleiurile 5w30, 10w40, 15w40. Parerea mea sincera , si a multor mecanici profesionisti este ca aceste specificatii au fost bine gandite cand au fost date!

 

Alte capacitati la Espero:

 

Ulei cutie de viteze manuala = 1.8L

Lichid de frana = 0.5L

Lichid de comanda ambreiaj = 0.5L

Ulei servodirectie = 1L

Ulei cutie de viteze automata = 6.5-7L

Share this post


Link to post
In plus ei recomanda uleiurile 5w30, 10w40, 15w40.

 

Nu doar astea. 5w40 este în josul tabelului ăla, la "uleiuri multigrad cu capacitate de ungere îmbunătăţită" şi acoperă una din cele mai mari plaje de temperatură.

Share this post


Link to post

Corect, doar ca ce scrisesem eu era fix din specificatii, nu din tabelul din stanga...

Share this post


Link to post

Eu zic ca e mai bun asta de 5W40 decat 5W30. Anyway, o sa vad in timp cum merge si va zic.

Share this post


Link to post

Eu nu zic nimic, ca nu sunt de meserie... :coool:

 

Dar cartea (si mecanicul) zice asa:

 

"Uleiul de motor tip SAE 5W-30 va fi utilizat in cazul scaderii sub -20C a temperaturii mediului ambiant pentru o perioada mai lunga de timp".

 

Cum la noi au fost si peste 20 de zile cu minus rau de tot, mi s-a parut corect, si asa a fost, a pornit la prima cheie cand inca avea gheata pe toate geamurile!

Share this post


Link to post

Sa postez la piese auto desfasuratorul facturii de la revizie?

Share this post


Link to post

Ar fi OK, ca toti am bagat deja acolo...

Share this post


Link to post

Salutare!

Pentru VIPER:

Ai folosit 4 litri de ulei pentru ca ti-a mai pus mecanicul de la el, asa, ca te cunoaste.

 

Ontopic:

Uleiul de motor este cu atat mai fluid (mai putin vascos) la temperaturi joase (iarna), cau cat prima cifra din clasa lui de vascozitate este mai mica; asta e un parametru de apreciere a usurintei pornirii motorului iarna si a vitezei de uzare a motorului la regimuri termice joase (de la pornire si pana la regimul normal de lucru, cand motorul e "incalzit"). Deci uleiul 0Wxx este mai bun iarna decat 5Wxx, asta e mai bun decat 10Wxx, etc.

 

Uleiul isi scade vascozitatea pe masura ce se incalzeste, cu atat mai putin cu cat a doua cifra a lui este mai mare. Asta arata capacitatea lui de a unge bine cand motorul este la un regim termic ridicat. Deci uleiul xW50 e mai bun decat xW40, care e mai bun decat xW30.

 

Problema e ca astea sunt doar aspecte generale. In practica, fiecarui motor i se potriveste mai bine un anumit tip de ulei, si asta o stabileste producatorul experimental. Daca a doua cifra e prea mare, putem cadea in extrema cealalta, adica scade randamentul mecanic al motorului, datorita vascozitatii exagerate a uleiului.

Pe de alta parte, cum pretul unui litru de ulei e cu atat mai mare cu cat diferenta dintre cele doua cifre e mai mare, poate ar fi bine sa luam un ulei pentru iarna si un altul pentru vara. Asta, bineinteles, daca facem macar 10000km (perioada clasica dintre schimburi) intr-un sezon.

 

Uleiul Daewoo este foarte bun pentru masinile Daewoo. Si Aralul.

De altele nu stiu. Stiu doar ca Shell-ul este cel mai prost, deoarece se consuma (se arde) exagerat de mult, astfel ca trebuie sa tot completezi pana faci cei 10000 km.

 

Recomandarea firmei Daewoo Motor Oil este:

5W30 SJ (sintetic) pentru Leganza, Espero, Nubira, Cielo Executive (deci motoarele cu 2 axe cu came)

10W30 SJ (partial sintetic) pentru Cielo, Matiz, Tico, Damas, Nexia, Lanos

 

 

SJ este clasa de severitate a uleiului. Cel mai prost este uleiul de clasa SA, iar mai bune sunt SB, SC, etc.

De exemplu, la Tico manualul recomanda doar clasa SF de ulei, pe cand la Matiz deja un ulei mult mai bun, SJ.

Share this post


Link to post
Pentru VIPER:

Ai folosit 4 litri de ulei pentru ca ti-a mai pus mecanicul de la el, asa, ca te cunoaste.

 

O, pai saru-mana, shefu'!!! De ce nu zici asa, sa va cinstesc?

Share this post


Link to post

La cielo intra 3.75 l ulei.Eu pun texaco 5W-40 si am pe cineva care face rost de ulei mai ieftin decat in magazin.Aproape la juma' de pret.Uleiul e recomandat de AUTONET.Nu am avut probleme la motor.Este f bun in conditiile in care merg sportiv cu masina chiar daca e automata.

Share this post


Link to post

eu am facut acu o saptamana schimbul la espero 1.8

am luat 5 lt, dar am bagat cam 4,1 ...

N-am avut rabdare sa citesc cam cat v-a costat pe voi uleiul, dar eu m-am dus la service reprezentanta Daewoo si mi-au spus ca ma costa vreo 2.500.000 un schimb, plus ca uleiul ce-l bagau nu era o marca prea cunoscuta... I-am bagat in origini si m-am descurcat pe cont propriu... Am luat de la Metro 5 lt de ulei Castrol pe care am dat 1.200.000 lei, am mai luat un filtru care m-a costat 100.000 lei si cu o cheie am facut eu toata treaba... Concluzia: Calitate mai buna la jumate de pret...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...