Jump to content
Sign in to follow this  
XXL

Martor Motor - Check Engine

Recommended Posts

Pus pe tester, totul e ok, o fi fost de la frig...!!!

Edited by lospaa

Share this post


Link to post

Ma intriga o chestie, am scos mufa senzorului din filtrul de aer, si nu se aprinde check engine, am scos de proba lambda, s-a aprins imediat check engine, am scos apoi mufa de la senzorul de depresiune din galerie, la fel, imediat s-a aprins, dar la cel din filtrul de aer, parca nu ar fi conectat la ECM, nu reactioneaza la decuplarea lui. E vorba de Espero 1.5 16v.

Share this post


Link to post

Problema mea este urmatoarea...

 

Mi se aprinde martor-ul Check atat pe benzina cat si pe gaz. Acum 3 luni cand a inceput problema am fost la scanner si mi-au spus ca este ori valva EGR or sonda de oxigen.

La momentul ala se aprindea doar dupa ce masina ajungea la temperatura de lucru.

Acum, se aprinde la maxim un minut dupa pornire.

 

V-ati confruntat cu asa ceva?Daca da care dintre cele 2 repere au fost de vina. As vrea sa cumpar componenta defecta si sa o inlocuiesc singur deoarece cei de la service spun ca nu le au pe stoc si nu imi pot spune din aceasta cauza care item este vinovat.

 

Apropos, sonda de oxigen se poate schimba usor?...ma gandesc la locatia ei in galerie, caldura, filet blocat, etc.

 

Merci.

 

P.S. Daca ajuta la formarea unei idei cat mai corecte, la accelerare, dar si la luarea piciorului de pe acceleratie, chiar si in viteza 3-4-5 mi se pare ca da in nas.

Share this post


Link to post

Ma intriga o chestie, am scos mufa senzorului din filtrul de aer, si nu se aprinde check engine, am scos de proba lambda, s-a aprins imediat check engine, am scos apoi mufa de la senzorul de depresiune din galerie, la fel, imediat s-a aprins, dar la cel din filtrul de aer, parca nu ar fi conectat la ECM, nu reactioneaza la decuplarea lui. E vorba de Espero 1.5 16v.

 

ai accelerat si tu masina putin... ?

Share this post


Link to post

L.E. Imi puteti spune unde se gaseste valva EGR la 1.5 DOHC? Eu nu am reusit sa gasesc o diagrama in manualul de service.

Share this post


Link to post

Argon@ : Cand l-am scos cu motorul oprit si apoi am pornit fara senzor, NU s-a aprins check-ul in bord. L-am scos apoi in timp ce motorul era la relanti si s-a aprins in bord imediat.

Daca tot ai dubii cu privire la functionarea martorului din bord, accelereaza pe loc cu senzorul scos, se va aprinde.

 

Bella@ : daca nu ma insel, 1.5, 16 V din 2002 si 2003, ( cum e si al meu Cielo ) pana la revenirea la 1.5 8v, nu are EGR.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Interesant...atunci de ce oare mi-au scris cei de la service pe foaia de constatare ca e posibil sa fie sonda de oxigen sau valva EGR :scarpin:

Share this post


Link to post

O sa ma uit sub capota. Eu nu imi amintesc de existenta ei din memorie dar, a trecut ceva de cand m-am uitat ultima oara la motor.

 

Merci.

Share this post


Link to post

Are valva egr insa este vacuumatica deci nu are de ce sa se uite la poze de euro3.Daca ti se aprinde imediat dupa pornire atunci problema este alta decit sonda lambda sau egr-ul.

Share this post


Link to post

Maestre...loveste-ma cu un sfat, un punct de plecare ceva... [-O< .

Martor-ul se aprinde atat pe gaz cat si pe benzina(fara nicio diferenta) si, dintr-un post mai vechi al tau, am inteles ca sonda lambda nu poate fi problema...Dar atunci? :scarpin:

Share this post


Link to post

Sonda lambda iti poate aprinde check-ul numai pe benzina si in anuminte conditii cum ar fi :temperatura normala de lucru a motorului,anumita valoare map si turatia mai mare decit cea de relanti(cu alte cuvinte numai in mers).EGR-ul mai aprinde sporadic check-ul la dohc-ul euro 2 in mers la cele cu instalatie de gaz insa se stinge repede.Imi este greu sa-ti spun ce ar avea mai exact.

Share this post


Link to post

Merci Ovi. Macar stiu ce nu are. :rolleyes:

 

Mai sap...

Share this post


Link to post

Revin cu informatii.

 

Se pare ca aprinderea imediata de la pornirea motorului era de la contactul dintre cablu electric si senzorul de temperatura(?) de pe furtunul care intra in filtru de aer.

Asadar, martorul de aprinde in continuare dupa ce motorul ajunge la temperatura de lucru sau 10-15 min de mers prin oras.

O sa incerc sa verific si alte conexiuni vacumatice sau electrice. Ca o alta chesti observata mi se pare ca da in nas atat la accelaerare cat si la frana de motor chiar daca motorul este treapta corecta la o viteza corecta.

Share this post


Link to post

Are cineva o lista a codurilor de eroare? Adica ce reprezinta fiecare. Multumesc.

Edited by alleks

Share this post


Link to post

Pana la urma, l-am gasit. Aici aveti o lista a erorilor de scan, de asemenea fiind prezentata si metoda de citire a erorilor cu agrafa. Ma gandesc ca poate ajuta pe cineva, cum m-ar fi ajutat si pe mine.

 

Bafta.

Daewoo Fault Codes.doc

Edited by alleks

Share this post


Link to post

Salut. Am un Cielo Standard cu GPL din fabrica, are 49.000 km si e fabricat in 2006, fiind Euro 3. Pana acum nu s-a aprins martorul "check engine" niciodata. S-a aprins acum 3 zile pe la Obarsia Lotrului. Nu cred ca am fortat masina prea tare... nu am depasit 3000 rot/min si in general depasesc rar aceasta turatie. Am ajuns acasa si am scos bornele de la baterie pt ca sa se reseteze. Am verificat mufele la toate cablurile de pe la motor, nu este nici una iesita sau slabita. Am suflat filtrul de aer cu toate ca nu prea avea praf. Am urmat toti pasii descrisi pe forum pentru resetarea ECM si martorul nu s-a mai aprins. Am plecat la drum pe benzina si timp de vreo 17 km nu am avut probleme. Masina "tragea" la fel de bine. Am trecut-o pe gaz si iarasi nu am constatat nimic deosebit, pana in apropiere de casa cand iarasi s-a aprins becul. Am oprit motorul, l-am repornit pe benzina si martorul este aprins in continuare.

Mentionez ca temeperatura apei este in parametrii normali, motorul merge la fel de bine ca inainte, teava de esapament nu prezinta nici un fel de depuneri, etc. Uleiul trebuie schimbat intr-adevar, deoarece are cam 8000 de km, - insa nu cred ca e de la ulei... in trecut l-am schimbat si la 10.000 si nu am patit fenomenul asta.

De asemenea mentionez ca nu am curatat niciodata filtrul de gpl ( nici nu stiam pana de curand ca are asa ceva si nu stiu unde este). Fenomenul cu aprinderea "check engine" apare si se mentine si pe benzina si pe GPL.

Azi ma duc la un service care are tester. In convorbirea telefonica de ieri cu mecanicul, acesta mi-a spus ca e un simptom frecvent la multe masini si ca de obicei implica o nefunctionare corecta a sondei Lambda, sau probleme la catalizator. Nu ma pricep la mecanica auto, insa nu cred ca am catalizatorul infundat... masina asta a mers 99% numai pe gaz... folosind benzina numai la pornire sau in drumuri de 20-30 km ( am inteles ca se recomanda astfel de drumuri o data pe luna, pe benzina, - pentru buna functionare a injectoarelor).

Sunt curios ce va spune testerul respectiv.

Daca e vorba de sonda Lambda, o schimb, am inteles ca nu e scumpa.

Dar catalizatorul... habar nu am cat este, insa am citit undeva ca ar fi in jur de 1500 ron! Hm... mai bine, fara...

Va tin la curent cu situatia.

(daca are cineva vreun sfat, multumesc anticipat).

----------

Am uitat sa va comunic un lucru: Cum ziceam, masina are 49.000 km. Bujiile nu au fost schimbate niciodata, sunt cele cu care a venit din fabrica ( Champion RN9YC cred...). Am vrut sa le schimb acum vreo 7 luni ( cu toate ca motorul merge perfect) si le-am scos pe rand. Mecanicul s-a uitat la ele si a zis ca NU E CAZUL. I-am spus ca in carte zice ca trebuiau schimbate la 20.000 km. A spus ca bujiile sunt perfecte, au lucrat corect, nu au nici un fel de depunere si a insistat ca sa nu le schimb. Si nu le-am schimbat.

Edited by Cristian W

Share this post


Link to post

Daca eroarea e misfire, atunci schimba-le. Trebuiau schimbate, chiar daca ai mers majoritar pe GPL. Si ar fi bine sa ai un mecanic care sa stie sa urmareasca un grafic de revizii, nu urechea stanga...

Share this post


Link to post

Mircea, nu stiu ce e aia "misfire" insa sa-ti spun ce am facut la tester: A butonat-o ala vreo juma' de ora si mi-a spus ca "un senzor de aer indica o problema cu temperatura... e prea mare temeperatura la aer". Am reprodus exact ce a spus. A resetat din tester toata minunea aia si becul s-a stins. Apoi a pornit-o atat pe benzina cat si pe gaz si nu s-a mai aprins becul. A mai citit niste parametrii pe acolo si a spus ca acum e totul OK. Mi-a recomandat sa schimb bujiile, - chiar daca inca nu fac probleme. Am cumparat ulei, filtru, filtru de aer si bujii. Maine merg sa le schimb. Am facut un drum de vreo 20 km pe benzina si gpl si becul buclucas nu s-a mai aprins.

Mda... ceva misterios!

Share this post


Link to post

Nu ti-a zis exact ce cod de eroare ai avut? Ar fi fost bine de stiut.

Share this post


Link to post

Mircea, nu stiu ce e aia "misfire"

Rateu de aprindere pe unul sau mai multi cilindri. Cauzat in general de bujie/fisa sau injector in unele cazuri :)

Temperatura mare aer pe admisie? Hmm... Si de ce nu s-a resetat cand ai scos borna?

Share this post


Link to post

"Temperatura mare" la un senzor de temperatura apare la un scurt pe firele lui. Pana nu s-a indepartat scurtul, nu se poate reseta eroarea.

Share this post


Link to post

Da, uite o chestie la care nu m-am gandit, avand in vedere problemele pe care le-ai avut in trecut cu rozatoarele...

Share this post


Link to post

Revin cu informatii.

 

Se pare ca aprinderea imediata de la pornirea motorului era de la contactul dintre cablu electric si senzorul de temperatura(?) de pe furtunul care intra in filtru de aer.

Asadar, martorul de aprinde in continuare dupa ce motorul ajunge la temperatura de lucru sau 10-15 min de mers prin oras.

O sa incerc sa verific si alte conexiuni vacumatice sau electrice. Ca o alta chesti observata mi se pare ca da in nas atat la accelaerare cat si la frana de motor chiar daca motorul este treapta corecta la o viteza corecta.

 

Problema rezolvata!!!

Sonda lambda e "inseriata" prin calculatorul de gaz. Legaturile electrice, normal?? :wallbanger: , facute fara a fi cositorite au facut in timp depuneri. Am curatat firele in zona in care era legata sonda si de atunci, nicio problema.

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu problema cu 'check emgine'.S a aprins dupa ce am schimbat distributia si celelalte curele si sta mereu aprins.La viteza mare si constanta clipeste,iar la viteza mica ramane aprins.Masina merge normal,nu mi face probleme.Un tester,care nu reusea sa mi gaseasca modelul de motor-cielo executive 1,5 euro 3 2005 - a reusit intr un final,pe o platforma de opel sa mi gaseasca o eroare la sistemul de racire,ceva de genul eroare P 0100.Acum ce ar putea fi?Masina merge bine,nu mi face probleme,numai ca vazand mereu in bord becul aprins ma cam streseaza.Sunt deschis la orice solutie.

Multumesc!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...