Jump to content
Sign in to follow this  
XXL

Martor Motor - Check Engine

Recommended Posts

Urgent: prietena plecata pe autostrada, cam din 50 in 50 de kilometri i se aprinde "un bec galben" (presupun ca e Check Engine) si i se opreste motorul. Verificat de mine azi-dimineata nivelul uleiului (OK), completat apa in vasul de expansiune (era doar pe fundul vasului, am pus apa distilata pana a ajuns la jumatate - unde se imbina cele doua parti ale vasului), bateria schimbata acum o saptamana. Zice ca daca sta zece minute pe loc isi revine si poate sa mai mearga. Masina: Espero 1.8 CD, 1997.

 

Daca se poate un raspuns rapid, as fi recunoscator.

Share this post


Link to post

Sa verifice daca mai are apa in instalatia de racire. Daca zici ca mai era doar pe fundul borcanului inseamna ca pierde pe undeva.

Cauzele pot fi multiple, mai bine s-ar intoarce cu masina fiindca nu se stie cand n-o sa mai vrea sa porneasca.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Cand am completat cu apa, a facut un pic de bolborosi, presupun ca intra apa in instalatie si iesea aerul. De asemenea, arunca niste stropi (nu multi) pe esapament. Mi-e sa nu fie garnitura de chiuloasa. Senzorul de temperatura zice OK, ajunge la prima gradatie (adica sub jumatate).

Edited by airwave88

Share this post


Link to post

Chiar si dupa 100 km de mers stropii de apa apar pe esapament?

Share this post


Link to post

ovi_jer: asta n-am mai apucat sa vad, ca dupa ce prietena a ramas in drum, am refacut din cap istoricul si am ajuns la concluzia ca ultimul drum mai lung de 20 km fara pauza a fost anul trecut, prin decembrie... In rest, a fost doar masina de acasa-serviciu si retur.

Edited by airwave88

Share this post


Link to post

Revin cu o intrebare, dupa ce am facut ceva munca de cercetare prin forum. Este probabil ca problema respectiva (descrisa mai sus) sa fie generata de o pompa de benzina uzata?

Share this post


Link to post

Pompa de benzina poate fi numai defecta :)

Daca nu mai asigura debitul necesar poate duce la un cod de eroare de amestec sarac citit de sonda lambda .Pina la urma trebuie sa pui testerul pe masina daca vrei sa-i dai de cap.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

ovi_jer: eu ma gandeam la alta treaba, ca pompa cu pricina se incalzeste si nu mai merge - se leaga cu faptul ca a facut asa la primul drum mai lung de 20 km fara nicio pauza. Deci da, se poate spune ca e defecta, dar defectul se manifesta numai in anumite conditii. :) Cu detaliile astea, se leaga simptomele mai sus descrise (aprins Check Engine, masina incepe sa se zdruncine si motorul moare in cateva secunde) cu problema indicata de tine?

Oricum, poimaine, Esperache va fi ascultat si intrebat ce il doare - se pare, de catre un nene care poseda in dotare si testerul cu pricina. Si aici vine a doua intrebare: nenea cu pricina, dupa citirea codului de eroare, va putea spune "asta e defectul" si "asta e solutia"? Sau va fi nevoit sa o ia cu "hai sa schimbam asta, sa vedem daca mai face..."?

 

Offtopic: ce ciuda mi-e ca nu ma pricep. Duminica am schimbat juma' de ora la un bec al Lanciei.

Edited by airwave88

Share this post


Link to post

Important este sa notezi codul de eroare :)

Share this post


Link to post

Noutati: mecanicu' cica nu a gasit niciun cod de eroare, dar el suspecteaza "ceva" pe care eu il suspectez ca e delco-ul.

Explicatia exprimarii mele este ca discut cu mecanicul prin intermediul unui translator, dar care (translatorul) nu se pricepe la masini. Traducerea literala a fost "chestia aia din care ies firele care se duc la chestiile care fac scantei", pe care eu am tradus-o in "delcou" - ca din el ies firele (aka fisele de bujii) care se duc la chestiile care fac scantei (aka bujii).

 

Acum, treaba e alta, mi-am adus aminte ca fisa centrala e veche rau de tot - restul au fost schimbate acum vreo 3000-5000 km, dar pe-aia centrala nu au schimbat-o, pentru ca avea pe ea si fisa de la GPL si au zis ca nu se baga. Daca ar fi doar fisa m-as declara fericit.

 

Intrebarile sunt: e posibil ca fisa aia sa mearga "din doi in trei"? Intreruperea ei genereaza simptomele descrise mai sus (se aprinde Check Engine, moare motorul, nu porneste apoi decat dupa 20-30 minute de stat pe bara)? Daca fisa e intrerupta "definitiv", eroare se vede pe scanner? Ca asta zice ca a scanat computerul masinii, da' nu a gasit nimic.

Share this post


Link to post

Pe vremea cind aveam un Espero 1,5 DOHC am avut o problema oarecum asemanatoare. Motorul mergea bine insa, la accelerari bruste (pedala la fund) dadea in nas. Daca acceleram usor, era OK. Indicatorul Check Engine parca nu mi s-a aprins insa ... dupa citeva plimbari pe la service-uri Daewoo problema tot nu a fost depistata/rezolvata. Absolut intimplator am scos fisele de bujii din deloc si am descoperit o cantitate mare !!! de rugina. Am inlocuit fisele, am curatat capacul de delco si motorul a revenit la normal.

 

O alta cauza pentru care motorul mi-a mers tare rau intr-o perioada a fost data de o piesa din delco. La vremea aia nu aveam manualul de service, habar nu am cum se cheama. In tot cazul, masina mergea perfect pina cind se incalzea motorul. Dupa ce se incalzea, pur si simplu se oprea si nu mai pornea o vreme buna dupa aia. Piesa la care fac referinta are aspect de bobina, are un mic conector si se introduce pe axul delcoului. Din cite imi aduc aminte (au trecut vreo 7-8 ani de atunci) are rol de a "citi" viteza de rotatie a axului delcoului. La demontarea delcoului imi aduc aminte ca mecanicul a insemnat pozitia acestuia, pentru a nu da aprinderea peste cap

Share this post


Link to post

Espero 1.8 automat sau cutie manuala?

Daca e automat aceeasi problema am avut-o si eu( check engine si gata murea motorul) ...dupa multe aberatii ale domnilor mecanici , problema a fost... uleiul de la cutie .

Schimbat ulei , filtrul si gata merge excelent...

Share this post


Link to post

Nope, e manuala. Si mecanicul zice in continuare ca nu a gasit nimic si ca a verificat si fisele - cica de acolo a inceput, de fapt.

Share this post


Link to post

...

pai daca eu am fost la service daewoo si asa mia zis acuma ce sa fac sa ma duc iara?

Edited by tolin
sters citat inutil al postului anterior

Share this post


Link to post

salutare!am si eu o problema cu becul acesta martor motor!

am nubira 1, din 1999, o am de doi ani

problema mi-a aparut acum mai mult timp sa zic un an...masina cam papa ulei cam asa 200 300 ml la mia de km si mergand pe autostrada turat la 4000 4500 mi s-a aprins becul cum am scazut acceleratia si turatia a scazut sub 2200 becul s-a stins..am mers cu 70 la ora de mia venit acru in gat...am schimbat uleiul si nu am mai avut probleme o perioada apoi mi s-a aprins iara cu simptome identice am schimbat iar uleiul si tot asa folosesc ulei MOBIl..masina nu se comporta diferit atunci cand se apride becul..am fost in service...au tinut masina turata la 4000 vreo 10 secunde si nu a aparut nicio eroare...mentionez ca kilometrajul meu este blocat la 80 de mii de cand am luato...si acum ce sa fac? sub capota nu a umblat nimeni de cand am luato...daca merg cu ea prin oras viteze mici si turatii mici nu am probleme cum o forjez cum imi apare becul si apoi se stinge la turatii mici...segmentare?..e pompa de apa? incotro so apuc daca cei de la service daewoo au zis ca nu apare nicio eroare...

va multumesc!

Edited by tolin
corectat titlul topicului

Share this post


Link to post

@bruglio

La tine miroase a VSS dus, adica senzorul de viteza al masinii. Daca si acul de la acceleratie merge in salturi sau nu mai merge deloc, ar cam fi senzorul. La uleiul care ti-l mananca miroase si a segmentare, doar daca nu-ti pierde pe undeva, ramane sa identifici problema. Daca indicatorul vitezei merge normal, buba e din alta parte. Tind sa cred ca e senzorul VSS, deoarece cand pica asta nici kilometrajul nici jurnalierul nu mai merg. La mine a fost ceva diferit, din cauza unui ulei prost in cutie s-a deplasat pinionul conducator vitezometru si nu mai ajungea miscare la senzorul de mai sus. Mergi la un service cu scanner Daewoo sa-ti citeasca eroarea, cea stocata mai veche daca nu apare acolo.

Adi Iacob

Later edit: la mine cand se aprindea checkengine nu mai tragea bine peste 3500 de ture, trebuie sa verifici unde e buba sa nu te apuci sa schimbi la nimereala piese la recomandarea meseriasilor, ca o faci pe buzunarul tau.

Edited by Adi_Iacob

Share this post


Link to post

Cand cumperi o masina asa veche si cu multi km, primul lucru, intri cu ea intr-o revizie "extinsa". Un test de compresie este printre primele. Acesta iti spune pe care cale vrei merge mai departe.

Share this post


Link to post

bruglio dupa cum vezi s-a mai discutat despre martorul motorului in acest subiect si nu trebuie sa deschizi cate un subiect identic la fiecare ora.

Daca martorul motor se aprinde si inca nu ai aflat codul de eroare sunt 3 posibilitati :

-ECM defect.

-Scaner defect.

-Interpretare incorecta a datelor de pe scaner.

Share this post


Link to post

...

deci iar am fost la service daewoo bacau am pus masina pe scanner si nu apare nicio eroare..miau zis ca parametrii functioneaza normal...am schimbat cureaua de distributie ...filtru de aer de benzina...am facut plinul si am bagat solutie pt injectoare...si miau zis baietii ca sa merg cu ea pana ramane becul aprins ca altfel nu au ce sai faca ca nusi pot da seama...voi ce ma sfatuiti sa fac?

Edited by tolin
sters citare inutila a postului anterior - prima atentionare

Share this post


Link to post

Aparent (pentru ca n-am luat inca masina din service), mecanicul a rezolvat problema de care povesteam mai sus schimbind o "chestie" (n-am inteles ce) din "chestia" cealalta (despre care eu banuiesc ca e delcoul). Intrebarea ar fi: cat costa un delco? Ala a zis ca piesa pe care a schimbat-o el a fost aproape 200 EUR, in timp ce "chestia" cea mare (presupusul delco) este cam 250.

 

Mii de scuze pentru exprimarea eliptica, dar toate discutiile se poarta prin intermediul unui translator care n-are nicio taina cu masinile.

Edited by airwave88

Share this post


Link to post

Mai bine ceri la cineva din tara sa-ti trimita.

Share this post


Link to post

Martor check engine aprins din motive nestiute la inceput.Schimbat capac delcou, bobina delcou si "lulea" pt ca aprinderea era ca si cum nu era :wallbanger: .

 

Becul nu s-a stins.Schimbat bobina inductie pt ca dadea scantei la greu pe la fisa centrala, schimbat si fisele, Becul tot aprins ramanea chiar si dupa reset.

 

Curatat IAC, nimic!!! In cele din urma s-a dovedit a fi de la niste fire care sunt pe langa IAC pe acolo care din cauza rateurilor de-a lungul timpului au iesit din lacasul lor.Bceul s-a stins si cu ocazia asta am si aprindere noua :drinkers:

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Sambata am alimentat cu benzina Omv Carera 100 vreo 20 litri (mai aveam 20 litri de benzina de 95 in rezervor).

Azi dupa vreo 10 Km in regim de turatie constanta la 3500 ture a inceput sa palpaie martorul chek engine. Redus viteza si trecut pe gaz. Becul sa stins dar in momentul in care am revenit la turatia de 3500 pe gaz (aprox 110-120 Km/h) becul a inceput sa palpaie din nou.

Am redus viteza la o valoare de 80-90 Km/h si becul sa stins.

 

Problema ar putea fi de la benzina de calitate buna ? Motorul trage foarte bine. Alte simptome nu apar.

Ce ar putea fi ?

 

Va multumesc.

Share this post


Link to post

Trebuie sa mergi la service sa-ti puna testerul pe ea.Risti sa ti se scoata masina din garantie daca circuli cu martorul aprins la motor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...