Jump to content
Sign in to follow this  
Elf

Viteza Functie De Treapta De Viteza Si Turatie La Matiz

Recommended Posts

@akaionut ... citeste postarile astea de aici ... o sa afli mai multe detalii referitoare la turometrul asta

 

Turometru'

Share this post


Link to post

@zerro > Ai putea posta viteza de pe "ceas" pentru fiecare treapta inainte din cutie la care turatia motorului este de 2500 rpm si de 3600 rpm ?

Share this post


Link to post

Zerro, scuze... stiu ca l-am vazut la tine, dar nush de ce ramasesem cu impresia ca ai un Tico!

Share this post


Link to post

@tolin_afc : 2500 ala e pentru a te lamuri la ce viteza e subturata intr-o anumita treapta de viteza???

Share this post


Link to post

@Zerro > Da si 3.600 rpm sa stiu cand sa schimb. Daca nu-i cu banat, treci prin toate treptele si noteaza la 2500, 3600 si 4600 rpm.

Share this post


Link to post

@tolin_afc ... cu 2500 si 3600 o sa se rezolve ... insa nu cred ca cu 4600 ... nu obisnuiesc sa merg atat de turat ... si pe deasupra e pusa o "limitare de turatie" la 4500 pe turometrul meu ... si peste 4500 imi beep-aie continuu - turatia asta iti pot spune doar in treapta a 5-a la ce viteza se intampla ... e oricum undeva pe la 120 - 130 pentru ca inainte aveam limitarea asta setata la 5000 rpm si atingeam exact viteza de 140Km/h ...

 

apropo ... tu consideri astea 2 valori de 2500 si 3600 ca fiind turatiile optime ??? din punctul meu de vedere (si auzind cum suna motorul) cea de supraturare e undeva mai jos .. pe la 3400 - 3500.

Share this post


Link to post

Despre ce supraturare vorbesti tu cand turatia de cuplu maxim e la 4600 rpm si cea de putere maxima e la 5900 rpm ? Supraturare este peste 6000 rpm, din acest motiv este si limitat la 6600 rpm.

Cea de 4600 rpm poti s-o citesti in treptele 1-2-3, in rest trebuie sa fie la 120 km/h.

 

PS ajunge si 4500 rpm, sa nu modifici device-ul.

Share this post


Link to post

m-am exprimat gresit ... ma gandeam la turatia optima de schimbare a urmatoareai trepte superioare de viteza cand am scris "supraturare".

 

o sa fac tabelele astea cu valorile vitezei pe "ceas" in functie de turatiile care te intereseaza cu prima ocazie cand o sa ies cu "copilot" ca nu prea pot sa ma uit si pe turometru si pe vitezometru si sa mai fiu atent si la trafic ... acum le dau dreptate celor care spuneau ca nu l-am amplasat prea bine ... dar pentru mine e ok ... ca nu stau cu ochii pe el tot timpul (pe deasupra acum mai si beep-aie ... e suficient sa-l "auzi") ...

Share this post


Link to post
Daca bagi a II-a la 5km/h esti sub 600rpm - subturat tare

Mergi cu I-a pana la 20 si tot ce-i sub 20

Pot sa ma citez singur? Am si facut-o deja :banana:

 

Trebuie sa mai zic ceva: in primul rand, diminea pe racoare merg mai putin turat pana se incalzeste (o simt eu ca se misca mai greu si nu-i plac turatiile multe). Oricum, pana intra in bucla inchisa nu prea face economie la benzina... Dupa vreo doi kilometri deja vorbim altfel :>

 

In al doilea rand, cam greu se lasa bagata in viteza I in timpul mersului. Daca e (aproape) oprita merge usor. Altfel, prefer sa stau in a II-a si sub 20 km/h si sa o tin din ambreiaj :uff: saracu ambreiaj...

Share this post


Link to post

Daca mai ridici putin pedala de ambreiaj din reglaj si incerci sa simti cutia, poti baga fara efort in treapta a I-a si la 20km/h. Garantat 100%.

Share this post


Link to post
Pt. "getablonda", tabelul si graficul care l-ai atasat (facute in execel) sunt instructive insa daca te apuci sa calculezi consumul sa zicem la viteza de 93km/h in treapta a V a (dupa graficul dat de producator putere functie de turatie, la turatia de 3400 ai o putere de aprox. 34CP) iti rezulta 6,12 kg benzina iar daca mai transformi si in litri ajungi la un consum de 8,5 l/93km ceea ce este enorm pt matiz. Ceva nu este in regula, ori consumul pe CP*h nu este cel real dat de producator ori, felul cum calculez eu, nu stiu. ! :)

 

 

Felul in care calculezi e putin eronat :) . La 93km/h - 3400rpm, 34CP este puterea maxima pe care o poate dezvolta motorul, nu cea pe care o dezvolta mergand costant. Puterea dezvoltata la viteza constanta nu depinde (oarecum) de treapta de viteza si de turatie. De aici toata supraevaluarea consumului din calculul tau.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Plecand de la observatii pe vitezometru si presupunand ca limitarea intra la 6600 rpm, am aranjat datele intr-un tabel in functie de turatie (1200-6600 rpm) si treptele cutiei (1-5). "Tragand" de date pentru a se suprapune cu observatiile reale, am dat peste o "coincidenta" greu de ignorat la trepta a III-a: viteza evolua in pas de 5 km/h la fiecare 300 rpm ! Mergand pe aceasta pista atragatoare si coreland treptele cu rapoartele din cutie, am obtinut un tabel cu valori foarte apropiate de evolutia reala a masinii mele. Repet, totul este relativ la indicatia vitezometrului, de fapt singurul reper in schimbarea treptelor la aceasta masina. Din acest tabel pot extrage viteza minima, viteza de schimbare, viteza maxima si viteza teoretica de limitare pe fiecare treapta pentru functionarea motorului in domeniul sigur de exploatare (2400 - 5900), cu rotunjiri doar la intreg:

 

i.. 15/ 25/ 36 (41)

ii. 25/ 40/ 63 (71)

iii 40/ 55/ 98 (110)

iv 55/ 70/136 (152)

v. 70/...../167 (187)

 

Cum majoritatea acestor cifre le-am regasit in exploatare, exceptie facand vitezele de limitare din treptele 4 si 5 (care nu pot fi atinse datorita plafonarii puterii peste 6000 rpm), pot propune acum o noua schema de schimbare a treptelor:

 

Schema tolin [©2005] = 25 / 40 / 55 / 70.

 

Schema releva si o alta "coincidenta": pasul dintre trepte este de 15 km/h. Un avantaj al schemei pentru Matiz este faptul ca acest pas a coborat cu 5km/h fatza de schema clasica 20/40/60/80 permitind astfel si un consum economic. Dar ea mai releva ceva:

1- in treapta 1 trebuie urcat in turatie pana la aprox 4100 rpm, ca apoi treptele sa se scurteze rapid, aprox 3700 in 2, 3300 in 3 si aprox 2900 in 4 (alta "coincidenta", pas de 400 rpm fatza de 2500 rpm, o limita inferioara de siguranta);

2- pentru un rulaj eficient e nevoie de lucrat des cu schimbatorul;

3- utilizare a motorului la un minim de 46% din maxim = 24 CP, alta coincidenta, 3x puterea la turatia de ralanti;

4- toate aceste "coincidente" si "picaje" pe cifre rotunde imi intaresc convingerea ca ele au facut parte din tema de proiectare a masinii;

4- un dispozitiv shift-light (sound) se complica;

5- recitind postarile din domeniu am gasit si cine a simtit schema (Obi ... ).

Share this post


Link to post
iii 40/ 55/ 98 (110)

Din trafic: limitarea intr-a III-a intra mai sus de 110. Pina la 110 m-am dus eu intr-o depasire si (din fericire) n-a intrat, altfel acolo ramaneam.

Share this post


Link to post

Da, e un pic mai mare de 110, dar am tras de ea sa iasa cifre rotunde, usor de retinut si usor de distins pe "ceas".

Share this post


Link to post

Chiar asa batute in cuie nu sunt lucrurile :)

 

Matizul poate merge mult mai elastic, adica asa:

 

Tr. I: 0 - 35 km/h, cu mers economic intre 10 si 25 km/h si schimbare in Tr. II intre 20 si 25;

Tr. II: 10 - 60 km/h, cu mers economic intre 20 si 45 km/h si schimbare in Tr.III intre 30 si 45:

Tr.III: 25 - 95 km/h, cu mers economic intre 30 si 70 km/h si schimbare in Tr. IV intre 50 si 70:

Tr. IV: 40 - 130km/h, cu mers economic intre 50 si 95 km/h si schimbare in Tr. V intre 65 si 95:

Tr. V: 65 - 160km/h, cu mers economic intre 65 si 125km/h

 

Se suprapun suficient treptele ca sa nu-ti scrantesti mana dreapta.

 

-Am zis ca merge economic intre 2000 si 4500 de turatii. E vreun motiv serios pentru a-l tura mai mult?

-Viteza maxima la 6000rpm

-Cifrele sunt putin rotunjite

-Retrogradarea se face la limitele inferioare: 10, 25, 40, 65

-Mentionez iarasi ca, pana se incalzeste trebuie mers pe la limitele inferioare (de schimbare economica: 20, 30, 50 si 65)

 

Schema getablonda [©2005] :D

Share this post


Link to post

Am si eu ceva de zis in legatura cu limitarea de turatie, mi s-a intamplat, o singura data, pe Bucuresti-Pitesti, ii dadeam in goarna dupa un 206 si un Clio, si culmea m-am tinut eroic, numai ca la un moment dat, acul imi indica ~174 km/h (oare e adevarat??) turatia mea uimitoare(Matizul parca era avion...) s-a dus naibii pt cateva momente si normal am mai pierdut din viteza... Poate nu credeti ce va scriu, dar e adevarat, mentionez ca , normal, batea vantul dinspre Pitesti(de acolo veneam). Oricum m-am tinut bine dupa cei doi, si vreau sa spun ca ajunsi la Buc, la semafor la Pacii, cel cu 206 a deschis geamul si m-a intrebat ce i-am facut Matizului de merge asa tare... :D , nimik, nici revizia nu i-am facut-o de la 20k la 35k cat am acum...

Scuze daca considerati offtopic..

Share this post


Link to post

:^o 174, auzi! =)) Si cind te-ai trezit era dimineatza, nu?

Share this post


Link to post

De ce nu spui că aveai de fapt AC pornit la max? Hai recunoaşte, pls.

Share this post


Link to post

da..., deschis la max, credeam ca sunteti oameni seriosi si ca luati in considerare ce va spun..., nu vreau sa ma dau mare, ci doar sa va impartasesc ceva ce mi s-a intamplat..., in general merg destul de tare, mai ales pe autostrada(ma duc des la Pitesti), si pana acum nu am reusit sa merg cu mai mult de 160...(poate ca sunt nitel nebun, dar asa merg io cu conserva...), cine nu crede poate sa mearga cu mine la un demo..., va salut pe toti...

Share this post


Link to post

160 km/h, cu Matiz, cu restrictor, rezonator si priza aia de aer ? E foarte bine, ce ai bagat in el ? Ca in mod normal, nu sare de 144 km/h, cat scrie la carte.

Share this post


Link to post

nu folosesc decat 95 de la OMV si Petrom, ulei Daewoo bagat de baieti la service, am incercat si cu Top 99+, dar nu s-a cunoscut cine stie ce la viteza ci mai degraba la demaraj, acolo chiar e mult mai bine, in oras faci ravagii la stop(parerea mea...), dar nu prea ti-o permiti de cele mai multe ori..., altceva nu am facut la masina, rotile sunt destul de "patrate" de la gropi si pe la 120 se simt ceva vibratii , dar dupa ce treci de asta e ok, poate vin si eu la o intalnire si va arat conserva, io zic ca se misca destul de bine, si eu am fost uimit cand am pus mana pe ea..., avand in vedere ca e Matiz...

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa va mire daca kilometrajul arata 160 km/h atunci cand acesta are o eroare de +10%. In acest caz viteza reala ar fi aprox. 144 km/h cat da producatorul ca fiind viteza maxima. Insa mie personal mi-ar fi frica sa merg mult timp la viteza asta cu bubuzuza. Cred ca viteza de croaziera cea mai potrivita este intre 110km/h si 120km/h pentru micul gigant. Insa asta depinde de fiecare cum vrea sa-si conduca masina !! Iar in ce priveste viteza functie de turatie si treapta de viteza acum sunt lamurit insa as mai avea o intrebare pentru cunoscatori: la mine in treapta I aproape de viteza de 20 km/h cat si in treapta a II aproape de 40km/h motorul incepe sa se auda destul de tare si ascutit. Si in viteza a III pe la 60 km/h motorul incepe sa se faca auzit insa nu asa tare ca in viteza I a si a II a. Stiu ca izolarea fonica nu e deosebita la Matiz insa va intreb daca si la voi se manifesta acest fenomen. Nu de alta dar trebuie sa ma duc la revizia de 1000 km si sa stiu daca sa ma leg sau nu de zgomotul asta al motorului.

Share this post


Link to post

Dupa calculele mele reiese ca vitezele ar trebui schimbate asa:

- 20

-34.5

-53.58

-74.09

(Valori calculate tinand cont de rapoartele de transmisie)

Eu zic ca pe acolo ne spune si practica :lavolan:

Share this post


Link to post

da...se aude ingrozitor de tare in I-a indeosebi dar si in a II-a..si eu la inceput eram nedumerit...dar te obisnuiesti

Share this post


Link to post
Stiu ca izolarea fonica nu e deosebita la Matiz insa va intreb daca si la voi se manifesta acest fenomen.

Nu, e in regula! Da' chiar nu-ti place sunetul ala?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...