Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Sal all. Fratilor,am un Matiz din 2003 si am ramas cu el in pana la vre-o 100 de km de casa.S-a oprit pur si simplu,,nu sa mai aprinde checku',,invarte da' nu porneste si imi arde siguranta de la calculator.Un meserias mi-a zis,dupa ce a demontat calku,ca-i ars si sa-mi iau altu cu chip si imobilizator cu tot.Da nu l-a pus pe tester si nici n-am vre-0 bulina pe cheie,,,orcum nu m-a convins.Poate cineva sa-mi dea vre-un sfat,,idee cv?Multumiri anticipate.

Verifica cablurile de la pompa de benzina de sub bancheta din spate. cel mai probabil fac scurt. Am patit la fel si de la asta a fost.

 

Buna deunazi am observat ca nu se mai aprind lampile spate cand calc frana, inclusiv cel central de pe haion. Pozitia spate functioneaza, avariile însa frana nu și nu este de la becuri le-am verificat, care ar fi cauza ma ajuta cineva . Mulțumesc anticipat

Cum ai rezolvat-o ca am aceeasi problema?

Share this post


Link to post

Circuit lampi frana Matiz Euro2. Contactul este langa pedala.

post-3919-0-78420400-1378713637_thumb.jpg

Share this post


Link to post

O intrebare, in zona cutiei de viteze, exista vreun sigiliu? Sunt in alerta pentru ca am gasit urme de sobolan sub capota si am vazut niste lite destul de lungi la imbinarea cutiei cu motorul.

Share this post


Link to post

Litele de cupru? :) Le-a intins sobolanul, cu eticheta : do not cross :P Ala sigur era vre-un cablu de masa. Parerea mea.

Share this post


Link to post

Sunt negre de praf, nu stiu din ce sunt, pleaca de la un surub de la CV si probabil ajunge la un alt surub de la motor. O sa ma mai uit, dar cel mai bine ar fi sa ma bag sub ea. Litele sunt ca alea de la sigilii.

Share this post


Link to post

Sa vad cum si cand ma uit mai cu atentie, am gasit banda izolatoare de pe un copex ciufulita, dar nu cred ca sobolanul a gustat-o.

Share this post


Link to post

salut .am si eu o problema..am un matiz din 2006.am plecat dimineata la servici si am uitat farurile aprinse..cand m-am intors pe la 12 (era sambata..program scurt) bateria moarta..am sunat un prieten sa vina sa-mi dea curent de la masina lui.a venit mi-a dat vreo 40 de minute dar degeaba.electromotoru invarte dar nu porneste.am verificat toate sigurantele si nimic..stie cineva ce ar putea fi? (nu prea ma pricep la masini).astept si eu un raspuns va rog..mersii

Share this post


Link to post

Era bine sa fi pornit cu cabluri, pe bateria lui. Bateria "moarta", daca n-a murit cumva, mai poate fi reincarcata la 12,6V dupa ore bune de stat pe un redresor.

Share this post


Link to post

nu porneste deloc.am pus bateria pe redresor dar degeaba.maine o duc la service.a vazut-o cnv si a zis k are un scurt pe undeva :( va tin la curent cu tot ce fac.multumesc :*

 

Share this post


Link to post

Sunt negre de praf, nu stiu din ce sunt, pleaca de la un surub de la CV si probabil ajunge la un alt surub de la motor. O sa ma mai uit, dar cel mai bine ar fi sa ma bag sub ea. Litele sunt ca alea de la sigilii.

 

Surubul ala e sonda de marsarier. Verifica daca ti se aprinde becul alb din dreapta spate cand dai inapoi.

Share this post


Link to post

E mult mai jos lita aia de care vorbesc eu, m-am uitat mai bine si imi are a fi un sigiliu. Adica daca desfaci suburul ala se vede ca ai umblat la ambreiaj... Firele sondei sunt OK si sper sa ramana toate asa, avand in vedere ca NU prea mai scap de aia :roll: .

Merci!

Share this post


Link to post

Pentru alimentarea unui consumator cu tensiune mai mica de 12v,puteti folosi acest adaptor,care afost in comert si este ffbun fiind si protejat la scurtcircuit fara a depasi 300mA.post-41029-0-21005000-1381755828_thumb.jpgpost-41029-0-21005000-1381755828_thumb.j

Share this post


Link to post

Avertizor bec frana ars .Se scoate un papuc (mama) de la contactul de frana (1) sau(2) si se leaga la montaj (papuc TATA) iar celalalt papuc (MAMA) in locul celui scos.Becul de control sau led se manteaza la loc vizibil Du contactul pus la apasarea franei becul se aprinde.Daca searde un bec de frana becul de control clipeste si se stinge.BOBINA se face experimental in functie de releu si de becrile de frana.Pe releu se bobineaza mai multe spire cu sarma de cupru cca 1mm Se face un montaj ca cel de pe masina.Se alimenteaza cu 12v becul de control se aprinde.Se scoate un bec apoi se scot din spire pana se stinge becul de control.Se pune iar becul scos si trbuie sa se aprinda.Repetati operatiunea pana se gapost-41029-0-07270500-1381825230_thumb.jseste foma cea mai buna.SUCCES!

post-41029-0-91856500-1381822518_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Trebuia sa postezi la sectiuinea "Electronica si software auto". De ce ai atasat de 6 ori aceeasi imagine?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din gresala se invata.Sa ma scuze cei mai versati.Am sa fiu mai atent cu alta ocazie.

Share this post


Link to post

Salutare... as avea si eu o rugaminte.In urma cu cateva zile s-a asr becul din stopul de la luneta de la al meu Matiz.Am incercat sa-l schimb desuruband cele doua suruburi dar n-am reusit sa-l desfac .Are ceva sistem sau ceva cleme acel stop?? :-/ Multumesc pentru eventualul ajutor..

  • Like 1

Share this post


Link to post

Referitor la stopul de pe luneta la Matiz trebuie fortat putin cu o surubelnita lata si iese.Becul are soclu normal (21W).

Share this post


Link to post

Odobacu merci de sfat.Am sa incerc sa vad ce fac...poate reusesc si il mai si rup :dacucapul:

Share this post


Link to post

Salut!

Am o problema de natura electrica la masina, mai exact, atat stand pe loc, la relanti, cat si in timpul mersului, se intampla sa creasca intensitatea luminilor din bord cat si a luminilor de drum. Cand variaza la relanti, frecventa variatiilor de intensitate este mare... la mai putin de o secunda scade si creste. In mers, poate sa creasca intensitatea chiar si pentru 10-20 de secunde. Fenomenul nu se petrece mereu, si nu la fiecare drum pe care il fac. De asemenea nu am remarcat nicio legatura cu temperatura motorului. De regula, in mers, se intampla cand merg cu viteza constanta, si foarte rar cand accelerez. In 4 din 5 cazuri daca iau piciorul de pe acceleratie, intra in frana de motor si intensitatea luminoasa revine la normal. Simultan cu cresterea intensitatii luminoase, se observa o semnificativa pierdere de putere a motorului, accelerareaza mult mai greu masina. E ca si cum s-ar lua din curentul de la aprinderea motorului si s-ar transfera la faruri.

Fenomenul dureaza de prin luna august, dupa ce a stat masina cateva zile in service pentru o reconditionare a motorului.

A mai patit cineva asa ceva? Ce solutie s-a gasit? Daca ar fi releul alternatorului, care da prea multa tensiune, n-ar trebui sa se leneveasca motorul.

Share this post


Link to post

Generarea de "prea multa" energie electrica (din motive cunoscute sau necunoscute) se face, bineinteles, cu consum suplimentar de putere (de la motor).

La un sistem care functioneaza perfect, la relanti (si motor cald) se cam simte la ureche cand cuplezi farurile. Probabil face figuri stabilizatorul electronic de tensiune din alternator (piesa de schimb).

Ar fi bine sa ai un volt-metru (de bricheta, de exemplu) sa vezi ce arata cand "cresc luminile" (desi e cam clara treaba)...

Share this post


Link to post

Salut @tomis, aș vrea să știu dacă se poate: stabilizatorul ăsta de tensiune se găsește pe electromotor sau e altundeva în compartimentul motor?

Share this post


Link to post

Deci, modulul stabilizator de tensiune se gaseste in carcasa alternatorului. E de munca pentru schimbarea lui...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...