Jump to content
Sign in to follow this  
danutz

Probleme La Instalatia De Racire

Recommended Posts

Daca acul de temperatura sta unde trebuie nu trebuie sa te agiti... Daca incepe sa creasca temperatura excesiv atunci schimbare antigel si termostat...

Share this post


Link to post

acul sta la jumatate..banuiesc ca e bine ...ms ptr raspunsuri

Share this post


Link to post

Help,

 

Am fost ieri la service cu masina pentru ca dupa un drum de aprox. 10 km prin oras cand scoteam capacul la vasul de expansiune dadea antigelul pe afara. Bun! termostatul. Schimbat termostatul, azi dimineata aceeasi problema. Mers cu o falca in cer si cu una in pamant la sevice. Mecanicul imi spune ca e radiatorul spart, ca trebuie schimbat si ca asta ar fi cauza. Am asa o senzatie ca nu au nici o legatura una cu alta. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Multumesc!

Share this post


Link to post

Te rog sa ne lamuresti care au fost motivele pentru care ai scos capacul vasului de expansiune cu motorul cald?

Asta este o prostie si zi merci ca nu te-ai ales cu arsuri grave. Nu mai fa chestia asta niciodata!

Intotdeauna cand scoti capacul vasului de expansiune cu motorul cald este NORMAL sa iti iasa afara apa/antigelu din vas!

Pe viitor tine cont ca circuitul de racire este proiectat la lucreze in conditii de presiune.

Teoretic daca presiunea este mare atunci temperatura la care iti fierbe lichidul in circuitul de racire este mai mare iar riscul aparitiei acestui fenomen este diminuat daca circuitul de racire lucreaza la presiuni mai mari.

Ce vreau sa spun daca in mod normal lichidul de racire fierbe la 100gr C la conditii normale de mediu, in instalatia ta de racire fiindca lucreaza sub presiune el va fierbe la 120+gr C.

Acum daca ar fi sa luam un scenariu simplu, termostatul tau sa spunem ca deschide la 90grC asta inseamna ca apa din motor din apropiata vecinatate a termostatului are o temperatura mai mare de 90grC, dar noteaza ca in anumite locuri in motor poate fi chiar fara probleme la 120grC -chiar daca tu ai oprit motorul- sau mai ales imediat dupa ce ai oprit motorul.

Acum e simplu sa ajungi la o situatie anormala in sistem gen tu scoti capacul de la lichidul vasul de expansiune, si lichidul sa sara in toate partile.

In esenta tu ai lichid la temperatura da 120grC in anumite parti ale motorului, dar lichidul nu fierbe fiindca in sistem este presiune. Brusc intervii tu si scoti capacul. Pesiunea scade dramatic. Lichidul care initial avea 120grC incepe si fierbe instantaneu in toata masa lui, impingand afara lichidul din vasul de expansiune -ceea ce ai putut tu singur sa constati.

 

Deci ce te-a facut sa scoti capacul de la vasul de expansiune? Curiozitatea???

 

Sfat: Poti considera ca ai probleme la racire numai in momentul in care vezi ca temperatura lichidului -citita la bord- ajunge in imediata vecinatate a zonei rosii, desi tu mergi in conditii normale.

No apoi pana atunci cand aproape dai de zona rosie poti sa uiti de sistemul de racire.

Si totusi daca urci Transfagarasanul si se intampla sa creasca temperatura atunci nu te alarma e normal - eventual mai faci o pazuza sa se mai raceasca motorul -sau verifici daca nu cumva mergi tu prea turat. :lavolan:

Share this post


Link to post

Just. Nu e Dacia, sa mearga fara capac la "borcan", hehe...

Verifica te rog daca ventilatorul porneste, daca are sensul corect, eventual la ce temperatura porneste. La mine la Espero porneste imediat ce a trecut de linia de jumatate, dar stiu ca la Cielo au modificat circuitul sondelor de temperatura. (au scos una, practic) Asa ca totul poate fi doar o sonda sau ventilatorul. Si NU MAI SCOATE BUSONUL!!!Risti sa fii oparit din plin.

Acum, daca circuli mult la turatii mici, stopuri, etc, si ai antigelul foooarte vechi sau radiatorul infundat, e clar ca sare acul ca nebunul. Daca e posibil, fa o curatare a circuitului, a fost descrisa aici metoda cu otet si apa chioara. Daca nu ai schimbat antigelul, fa-o. Si nu te zgarci la bani, e foarte important.

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Buna ziua,

 

am parte de fenomene ciudate in vasul in expansiune. Daca aveti ceva idei, le astept. Deci, in urma cu cateva luni am vazut ca apa din vas (apa+antigel, desigur) dispare. Din cand in cand mai completam cu aprox 2l. Saptamana trecuta, am oprit masina, si cand am vrut sa completez apa din vas, la deschiderea busonului, a tasnit afara. Nu stiu daca fierbea sau pur si simplu se aerisea. Am schimbat termostatul, am completat cu apa si antigel si acum, dupa fiecare oprire a motorului, ma uit in vas. Uneori da ceva apa pe afara, alteori doar iese presiune de aer. Acum m-am uitat in vas si, dupa ce a mai dat ceva apa pe afara, am observat ca nivelul din vas fluctueaza intre aproape gol si normal (1/2 vas). Apa la bord sta intre jumatate si o idee doar mai sus (deci nu trece deloc pe rosu, dar e posibil sa nu fie senzorul bun, si nici nu stiu unde e), ventilatorul si termocupla functioneaza. Deci, din masina, totul pare OK. Dar stiind ce se intampla in vas, mi-e frica sa nu calez motorul.

Daca stie cineva ce are, il rog sa imi dea un raspuns pertinent.

 

Espero- motor 1.5cmc, 16V, DOHC

 

10x

Share this post


Link to post

Eu aveam la fel pierderi de antigel,vasul de expansiune era cel original.Fara sa ma mai uit la altceva,am schimbat vasul ,a fost ieftin 125 000 .Cind am scos furtunul afara de pe unul din stuturile superioare a iesit cu plastic cu tot.Alta boala a rezervoarelor antigel este fisurarea intre capacul superior si cel inferior la lipitura dintre ele.Dupa ce am completat cu antigel totul a fost OK.Sfatul meu ar fi sa verifici(schimbi)vasul,mai ales daca este cel original al masinii.

Share this post


Link to post

Mersi de interes si informatii. Ceea ce ma facea sa desfac busonul era curiozitatea de a verifica nivelul de lichid. Dupa ce m-am mai gandit si eu, am ajuns la concluzia ca masina nu are nimic, doar un usor tacanit la volan. Mi-am dat si eu seama ca atunci cand ii iau jos busonul, presiunea si temperatura scad brusc, deci fenomenul e perfect normal. Am verificat termocupla prin pornirea AC (si merge).

Deci, totul e in ordine, mai putin eu ca m-am crizat de pomana.

 

Va multumesc tuturor pentru interes. Bafta!

Share this post


Link to post

Aceeasi problema am avut-o si eu, am rezolvat prin schimbarea vasului de expansiune si spalarea radiatorului pt ca era infundat, iti recomand sa faci acelasi lucru...la un service...bafta

Share this post


Link to post

Antigel - OK , curat, frumos...roz bombon, fara pierderi. Dupa ce merg mult cu masina, se aude o " borfoteala" la interval de 1 minut dinspre vasul de expansiune, identic cu zgomotul produs de...un stomac nemancat... Ce se intampla?

Share this post


Link to post

Cel mai probabil ai aer in instalatie...

Dupa ce se schimba antigelul acest proces apare pe parcursul mai multor KM, depinde daca sunt facuti urban sau extra.

 

Acuma, daca tu ai schimbat antigelul acum 1000Km si face asta,..ma retrag. :redface:

Share this post


Link to post

E de anul trecut in instalatie antigelul... are vreo 20.000 km...deci tre sa-l schimb oare? nu se poate aerisi cumva?

Share this post


Link to post

La masinile noastre, aerisirea se face automat in timpul mersului, nu ca la Dacie. Asteapta sa iti raspunda cei care s-au lovit de problema. Eu, dupa ce l-am schimbat, a facut ce spui tu la aproximativ 3-4 drumuri, aprox 150 Km.

 

Succes.

Share this post


Link to post

Verifica daca iti apar bule de aer cand bolboroseste.

Ai probleme cu garnitura de chiulasa daca iti apar frecvent.

Share this post


Link to post

Cu chiulasa?? mama mia, Ovi, m-ai terminat. Deci daca apar bule in vas...chiulasa e pe moarte?

Share this post


Link to post

La mine se aude ceva de genul dupa ce am mers, motorul e cald si am oprit undeva. Evident, abia e perceptibil. La mine se pare ca e capacul la vasul de expansiune cu figuri. Daca se slabeste scurt (1/4 tura) nu mai se aude nimic apoi. Nu pierde antigel. In schimb e vechi si va trebui schimbat cat mai repede.

Acum, ovi_jer poate sa ne lamureasca, ori e capacul la amandoi, ori avem garnituri de chiulasa smechere amandoi...

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post
Cu chiulasa?? mama mia, Ovi, m-ai terminat. Deci daca apar bule in vas...chiulasa e pe moarte?

Garnitura de chiulasa este pe moarte, nu chiulasa.

 

Ca sa verifici daca garnitura de chiulasa este dusa, trebuie sa te asiguri intai ca ai strans bine busonul de la vasul de expansiune si ca nu ai mai mult lichid de racire decat nivelul maxim al vasului. Dupa ce lichidul ajunge la temperatura normala, desfaci busonul incet si cu foarte mare atentie. Daca vasul se umple brusc de lichid de racire sau macar nivelul acestuia trece mult peste maxim si apa este aruncata afara atunci sigur garnitura de chiulasa este dusa ...

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o posibila problema acum.. De ceva vreme.. de cand a dat frigul mai exact (aproape o luna), acul de temperatura sta mai mereu la un sfert cand merg prin oras.. si chiar mai jos cand merg pe afara.. Iau ca exemplu ziua de azi, cand am stat sa vad exact ce se petrece.. Dat drumu la motor dupa-masa si lasat sa mearga in gol. Dureaza aprox 15 min sa ajunga aproape la un sfert acul si inca vreo 15 min sa ajunga aproape de primul punct (nu il atinge), moment in care se declanseaza ventilatoarele (nu stiu pe ce treapta). Deci avand in vedere ca i-am dat drumul la aprox 12-14 grade afara (nu f frig deci), a durat fix juma de ora (cronometrat) sa ajunga la (aproape) primul punct! Nu e cam mult timp? Toata vara a mers f bine acul ala, statea cam intre cele 2 puncte mai mereu, cu un consum relativ bun (aproape 7 afara si aproape 12 oras). Nu am facut si un consum exact in ultima luna, dar la o observare aproximativa, as zice ca ia vreo 14%.. Banuiesc ca acest consum se datoreaza si faptului ca motorul nu lucreaza la temp optima.. Relanti-ul e ok, in aprox 3-5 min e la 850-900 rpm. Antigelul nu l-am schimbat deloc de cand am luat masina (9 luni), dar pare curat, albastrui, fara mizerie. Caldura da dupa aprox 10 min.

 

Acum eu banui termostatul, ca nu mai inchide cum trebuie .. se poate sa inchida doar pe jumate.. sa zic? Imi confirma cineva va rog ca acesta ar trebui schimbat? Stiu ca se umbla si la distributie pt schimbarea acestuia, deci costa ceva, dar as face asta daca as fi convins de termostat. Mai pot sa verific ceva?

 

PS: Scuzati postul lung, dar am icnercat sa fiu cat mai detaliat.. multumesc!

Share this post


Link to post

Probabil este termostatul dus. Se demonteaza cureaua de distributie.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Eu credeam pana acum ca garnitura s-ar duce daca in vas ar aparea urme de ulei, ceea ce nu e cazul ... acum am 100k km, dar nu stiu, cred ca apa din vas a dat afara si cand masina era noua, daca imi aduc bine aminte... deci sigur e asa : daca apa da afara din vas, garnitura e dusa ? sigur-sigur?

 

Pavcostel> la mine e exact la fel, zgomotul e abia perceptibil si cand masina sta pe loc. Se aude acum, apoi peste vreo 2 minute...nu am incercat sa desurubez capacul sa vad daca se mai aude...

Edited by radux

Share this post


Link to post

Daca apa fierbe si tasneste afara cand scoti busonul de la vas, atunci sigur ai garnitura dusa. Sper sa nu confunzi asta cu situatia normala cand se aude un fasait scurt si sar cativa stropi la desurubarea busonului, ceea ce este de altfel normal datorita presiunii create in circuit.

 

Inca o modalitate sa verifici daca ai garnitura dusa este sa verifici daca ai cumva spuma pe joja sau pe busonul de la capacul culbutorilor.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Spuma nu este sigur, nici pe joja nici pe capac. 100% nu exista. Deci exista o speranta sa nu fie garnitura dusa?

Share this post


Link to post

Mai urmareste asta cateva zile. Daca nu iti apare spuma si nici nivelul apei nu scade sigur nu este dusa.

 

Vad ca masina este din 2003. Ca sa se duca garnitura, ar fi trebuit sa ramai fara apa, adica furtun sau radiator spart, deci ma gandesc ca sansele sunt destul de mici. Ceva bolboroseala si "agitatie" prin vasul de expansiune sunt normale ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...