Jump to content
Sign in to follow this  
cristeck

Incalzire Oglinzi Laterale Cielo

Recommended Posts

Ai vorbit cu cineva care a facut la service sau ai verificat la ei daca incalzirea merge cum spui tu?

Eu nu cred ca ei au facut mai complicat decat am facut eu.

Pentru mine e mai ok sa se opreasca si oglinzile conform termostatului de la luneta. ex: nu mereu vrei sa folosesti oglinzile, de multe ori se abureste luneta si atat si uiti ala pornit dar se opreste singur de la termostat.

 

Si nu cred in: Dezaburirea spate se opreste automat dupa un timp/este oprita de catre sofer insa incalzirea oglinzilor ramane activa pana la oprirea motorului

Din cate am inteles, gagiul de radacini asa face sistemul. Pe masina parintilor mei, ce are dezaburire oglinzi std exact asa functioneaza sistemul(incalzirea oglinzilor ramane activa pana la oprirea motorului) si este logic si normal sa fie asa. De obicei vrei sa-ti functioneze chestia asta cand ploua afara, sa-ti usuce oglinzile. In acelasi timp, luneta de obicei se abureste cand ploua afara(eu nu-mi aduc aminte sa o fi folosit vreodata cand era vreme uscata). Pai ce fac, stau cu dezaburirea spate pornita in permanenta pentru asta? Este acceptabil ca incalzirea oglinzilor sa functioneze in continuu, avand in vedere ca are un consum mult redus fata de instalatia din luneta, care este cel mai mare consumator.

  • Like 1

Share this post


Link to post

multumim pentru schema.

 

Eu personal raman la sistemul care il are masina.

Share this post


Link to post

Daca citesti tot topicul mi se pare ca se mentioneaza undeva ceea ce a zis closchkutza despre legarea la dezaburirea de luneta,dar mentinerea incalzirii pe oglinzi in momentul in care termostatul pentru luneta se opreste.Insa am impresia ca cei care mentionau asta,au mai spus si despre un buton de unde se poate orpi independent incalzirea oglinzilor pentru momentele cand nu mai e necesara functionarea lor,asta ca sa nu mai faci un popas ca sa opresti motorul.Banuiesc ca acest intrerupator separat e foarte util.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior, foloseşte AddReply sau FastReply

Share this post


Link to post

Toate masinile care au incalzire in oglinzi functioneaza dupa principiul asta. Sa te apuci sa pui un buton in bord pentru chestia asta este o metoda daciota de a umble masina de intrerupatoare si butonele digratioase pentru orice rahat. Oglinzile alea consuma cat un bec de pozitie. Mult nu-i asa, termina bateria? Nu numai ca din punct de vedere functional nu se justifica asa ceva insa nici din punct de vedere logic nu se justifica un asemenea buton.

Share this post


Link to post

Prietene,acest intrerupator este optional si a fost pus la cererea celor care si-au pus incalzire pe masinile care nu aveau.Evident este ascuns undeva si nu apare un cablu pe deasupra bordului sau ...Si aici nu e vorba de consumul sistemului de incalzire,care e evident mult mai mic decat cel al lunetei,ci de incalzirea nejustificata...functionarea aiurea si degeaba atunci cand faci drum lung,s-a oprit ploaia,s-a dezaburit/dezghetat/uscat oglinda si nu trebuie sa opresti masina ca sa opresti incalzirea.Logic ca e mai bine sa nu mearga incalzirea 3 ore cat mergi tu cu masina (dau un exemplu) aiurea doar pt ca ai pornit-o ca sa dezaburesti luneta si oglinda la plecare.Si prin acest mod poate fi oprit si acest sistem daca se doreste.

Depinde de cerinta/dorinta posesorului de autoturism si de priceperea celui care instaleaza.

Edited by EM!L
înlăturarea citării integrale a mesajului anterior
  • Like 1

Share this post


Link to post

Toate ca toate! Pana sa pun incalzire pe oglinzile laterale, sau sa le schimb cu altele compatibile.

Astea pe care le am eu acum se rabateaza ? Eu am incercat sa misc de ele dar mi`e frica sa nu trosneasca sau sa se intample ceva rau.

 

Hmmm...nu reusesc sa incarc poze cu oglinzile .. pt ca nu`mi dau seama...dar oglinzile snt in culoarea caroseriei, snt ovale, nu patratzoase ( gen Opel Kadett ... parca )

 

 

 

 

Sau cred ca am reusit :uff:

Share this post


Link to post

incearca ca mai intai la poza oglizii unde este acel brat pivotant sa pui WD40 mai mult timp si poate va merge.

 

Astazi m-am apucat si am desfacut o oglinda mai veche de cielo de la sofer si e foarte simplu de desfacut. Maine o sa cumpar si rezistentele si ma apuc de treaba ca doar vine toamna.

Share this post


Link to post

te_pupa_tata2000 pana la urma ai reusit sa faci ceva cu oglinizile tale ?

Share this post


Link to post

Nu am facut nimic inca,dar vine frigul si as vrea sa le fac.Nu prea ma incumet singur...nu as vrea sa stric ceva.Geamuri de oglinda de Logan am gasit ieftine (cu incalzire) si vreau sa iau rezistenta de pe ele si sa o pun la cele de Cielo.Daca as stii pe cineva care se pricepe sa le faca...ar fi super.

Edited by te_pupa_tata2000

Share this post


Link to post

operatia e destul de simpla...eu am reusit cu rezistenta scoasa din niste oglinzi de opel astra F(modelul oval de oglinda),iar pentru a avea reglaj electric am folosit mecanismul cu motorase din oglinzi de logan si butonul de reglaj tot de la logan cu tot cu mufa aferenta

in cazul tau operatia contine cativa pasi:

1.se iau geamurile originale de cielo se baga sub jet de apa fiarta de la robinet(sau fierbi apa si le lasi intr-un lighean)dupa aproximativ 5-10 min plasticul care tine sticla incepe sa se inmoaie si il indepartezi usor astfel incat sa iti permita sa scoti sticla din el...

2.acelasi lucru faci si cu geamurile de logan...numai ca aici trebuie sa ai ceva grija in + pentru a nu rupe sau deteriora rezistentele...odata ramas cu geamul cu rezistenta pe el deoparte de rama de plastic...bagi iar in apa fiarta geamul cu tot cu rezistenta si tragi usor de rezistenta...

3.dupa ce ai reusit sa desparti rezistenta de pe geamul oglinzii de logan...iei sticla de cielo si lipesti rezistenta de el(rezistenta are deja un lipici care la apa calda se inmoaie),pentru acest lucru nefiind nevoie de alte chestii de lipit...

4.se iau ramele de plastic de la cielo si se dau in fiecare cate 2 gauri(eu am folosit letconu bine incins)pentru papucii de pe rezistenta...

5.dupa ce ai dat gaurile se baga iar in apa fiarta pentru a se inmuia si a-ti permite sa montezi in interiorul lor geamurile cu rezistente...

6.tragi cate 2 fire din fiecare usa(din dreptul oglinzii)pana la butonul de la dezaburire...aceasta operatie implica sa desfaci ambele fete de usi,partea de plastic si gura de aerisire de deasupra torpedoului si plansa de bord(cea cu butoanele de la dezaburire,proiectoare,ceata,avarii)....pentru a trece cu firele prin burduful usii eu am folosit o surubelnita in cruce lunga(cam 10 cm partea de metal)de care am izolat(cu un izolier band)cele 2 fire...am trecut prin burduf de la un capat la altu surubelnita si apoi cand a iesit la celalalt capat am scos izolieru am tras de fire si am tras surubelnita...firele ramanan trecute prin burduf...

7.pentru a trece cu firele prin carcasa oglinzii aceasta trebuie demontata de pe masina...si scoase cele 3 suruburi(cu oglinda pe masina se pot vedea undeva sub oglinda) care tine partea prinsa pe masina de restul carcasei(care este la culoare cu masina)

8.dupa ce ai conectat cu papucii potrivi-ti rezistentele...se ia mufa de la butonul de dezaburire si se leaga unu din cele 2 fire de la rezistenta(cele 2 fire de la oglinda stanga se unesc cu cele de la dreapta...nu exista polaritate...important e sa fie unul de la stg cu unul de la dreapta si perechea lui cu perechea celui cu care e unit) la firul mov din mufa si celalalt la cel negru...sunt 2 negre la mufa...se poate utiliza oricare din ele...se izoleaza cu izolier...nefiind nevoie de vreun releu aditional...

 

sper sa va fie de folos instructiunile mele...pentru orice fel de intrebare va stau la dispozitie...iar cand o sa ne apucam de oglinzile lui Costi o sa fac si cateva poze...poate si un mic tutorial despre cum se pot face si cu reglaj electric...ca eu nu am mai stat de poze cand le-am facut pe ale mele

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.
  • Like 3

Share this post


Link to post

Gata,am reusit sa fac oglinzile cu incalzire si electrice. :banana:

E ceva de munca,insa nu e foarte greu de realizat.Mai greu e cu tragerea firelor prin burdufele usilor,bine,mai greu a fost la mine ca aveam si firele boxelor si lampilor,deci inca 4 fire.

Am folosit pana la urma buton de reglaj de Logan,asta pt ca am facut rost si de mufa aferenta.Nu am reusit sa dau de cap neam butoanelor initiale.

Multam Papi pt suportul acordat.

 

Bag ceva poze cu operatia.

 

PS.Daca santeti interesati trag si un tutorial.Asta daca-mi permit admini.... :P

post-18944-026919500 1290707983_thumb.jpg

post-18944-017296600 1290707987_thumb.jpg

post-18944-053054700 1290707990_thumb.jpg

post-18944-003512500 1290707993_thumb.jpg

post-18944-045288000 1290707999_thumb.jpg

post-18944-076591300 1290708002_thumb.jpg

post-18944-062681500 1290708005_thumb.jpg

post-18944-052259100 1290708009_thumb.jpg

post-18944-009817800 1290708012_thumb.jpg

Edited by velican_costi
  • Like 5

Share this post


Link to post

Dar CIelo nu le are din facere incalzite si electrice? ca la Espero toate-s stas asa..

Share this post


Link to post

E mistocut reglajul ala stil joystick de pe Logan, era una din chestiile care imi placea la Dacie, dar parca vine ciudat pus asa pe usa. N-avea loc pe consola centrala pe undeva, cam cum e pus si la Logan?

Share this post


Link to post

MErgea mai bine unul de Daewoo, ala de Logan pangareste masina.. :o

post-3429-019076300 1290709765_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

E bine sa-ti faci imbunatatiri, dar; cel putin la masina mea, atunci cand am porniti mai multi consumatori electrici motorul nu mai merge rotund in gol. Nu se incarca prea mult alternatorul cu atatia consumatori electrici care functioneaza in acelasi timp(ma refer la incalzirea oglinzilor+dezaburire luneta+faruri+ventilatie)?

Share this post


Link to post

Oricum dezaburirea care e cel mai mare consumator se decupleaza dupa 10-15 minute. Acum ...depinde si de ce drumuri faci, cat de lungi, daca sunt drumuri scurte atunci se schimba situatia.

Share this post


Link to post

Misto! Spune-mi te rog, incalzirea oglinzilor e legata la dezaburirea lunetei, sau se incalzesc atunci cand joystick-ul este in pozitia 'o' (mijloc). Cred ca duminica fac o plimbare dupa piese.

Share this post


Link to post

MErgea mai bine unul de Daewoo, ala de Logan pangareste masina.. :o

 

Era mai complicat de adaptat butonul de Espero la motorasele de Logan. Nici lui nu i-a placut si avea un buton de alfa foarte misto, insa nu aveam mufa, trebuia sa adaptam ceva si pinii erau destul de complicat de gasit fara schema. Probabil ii dadeam de cap intr-un final insa era chin si nu a mai vrut sa se complice cu improvizatii.

 

Nu se incarca prea mult alternatorul cu atatia consumatori electrici care functioneaza in acelasi timp(ma refer la incalzirea oglinzilor+dezaburire luneta+faruri+ventilatie)?

 

Alternatorul original este identic cu cel de Espero care are oglinzi electrice si incalzite standard cum s-a laudat colegul Argon mai sus :) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Adica 85 A(1000W), nu am patit sa nu incarce, sau sa palpaie farurile cu tot ce e consumator pornit, in principiu ECM-ul ar trebui sa creasca turatia motorului cand nu mai face fata la ralanti( adica scade voltajul), de aia ma mir ca la Cielo ai probleme, poate ti s-a parut.

 

PS: Acum am vazut..el are Cielo romanesc standard, fara dotari gen AC, geamuri electrice , sa nu fi pus pe asta un alternator mai mic craiovenii?

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ai vazut prost. Costi are GLE.

 

In alta ordine de idei - butonul de logan arata destul de bine acolo. Singurul motiv pentru care nu l-as fi pus acolo este puzderia de fire necesare...

Pune un switch separat pt incalzirea oglinzilor - sa nu porneasa musai cand dai drumul la dezaburire.

 

Si ultima idee - daca nu mai ai manetele de la oglinzi - muta-ti tweeterele acolo (alea de la tavan)

Share this post


Link to post

Dar cine se referea la Costi? era vorbe de zeneseu, ca el a ridicat problema.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Vorbea de zeneseu domnu', e dimineata...stiu :P

 

Nu cred sa fi pus alt alternator totusi pe astea mai noi facute la craiova.

Cum la fel nu cred ca ECM-ul mareste turatia la tensiune scazuta in instalatie, cel putin la mine nu a facut-o cand l-am avut defect si nici cod de eroare pentru tensiune scazuta nu am vazut in manual.

Share this post


Link to post

M-am cam saturat de cautat, dar, stiu ca se mai discuta pe undeva problema asta, si din cate tin minte aparea la Cielo mai noi.

@argon Nu mi se pare, variatia de ralanti la pornirea consumatorilor electrici este clara. Daca stau sa ma gandesc si fara consumatori, ralantiul are variatii ( mici ce-i drept). Acestea se accentueaza in situatia de mai sus.

 

@ Dj lasa-l domne' pe madkat, vreo 2 ani i se permit astfel de greseli dimineata. :D

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Voi ati legat la dezaburire oglinzile fara releu nu?! Am facut acceasi operatie si eu la Matiz si tot asa le legasem, si pe ceata densa oglinda dreapta nu se dezaburea ok, adica mergea dar foarte slab, total ineficient. Pana nu am pus releu separat pentru ele nu au mers ok. La voi la Cielo cum se comporta?

 

 

Share this post


Link to post

Trebuie musai releu! Consumul e destul de mare. Zeneseu, suma consumatorilor care se pot afla la un moment dat in functiune trebuie sa fie mai mica decat capacitatea de incarcare a alternatorului. Daca tu ai problemele de care spui, la un cielo stoc, nemodificat, sfatul meu este sa-ti pui niste cabluri ca lumea in special la masa ;)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...