Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

Nu ti s-a indoit discul de frana de pe partea opusa de pe fata?Si eu la la matizache meu, 2006 cu 140000km imi ardea roata stanga si se bloca efectiv.Am facut schimbul de placute si atunci am vazut ca discul de pe partea dreapta era stramb si franele erau moarte complet pe dreapta, intepenit , efectiv masina numai cu roata stanga frana, mi-a mancat in draci placutele.130 ron discurile si 70 placutele, curatat si merge ok acum. Rulmenti nu am schimbat niciodata la el pe fata, nu stiu sa ma pronunt sa te pot ajuta.Ce iti bbate tie la gropi sunt flansele de la amortizoare.Si eu am schimbat de vreo 2 ori, lucru mult si inutil, in cateva luni iar troncane, asa le-am dat pace. La schimbul de distributie ai schimbat si pompa de apa?

Share this post


Link to post

unde gasesc si eu un tutorial cum se schimba sabotii la matiz pas cu pas...am ramas cu roata blocata si a rupt tot prin interior..a scapat doar pistonasul intreg, vreau sa le montez eu personal ca am masina imobilizata si nu stiu cum sa aranjez arculetele alea din interior... undeva un tutorial sau niste poze??

Share this post


Link to post

unde gasesc si eu un tutorial cum se schimba sabotii la matiz pas cu pas...am ramas cu roata blocata si a rupt tot prin interior..a scapat doar pistonasul intreg, vreau sa le montez eu personal ca am masina imobilizata si nu stiu cum sa aranjez arculetele alea din interior... undeva un tutorial sau niste poze??

 

post-13903-0-47759600-1474094779_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ms de ajutor colegu...revin cu o noua intrebare cat de tare trebuie sa strang piulita care vine peste rulment ? am inteles ca nu trebuie stransa prea tare pt ca risc sa blochez rulmentul. sai ai dau cateva spire s-au sa-l strang cu mana?

Edited by slim_daddy40

Share this post


Link to post

Ii stringi finut la cheie pina incep a se invirte greoi , apoi slabesti piulita o idee sa se invirta usor si fara a capata joc. Cu sfertul de tura (catre inapoi dupa stringere) tine vrajeala in cazul folosirii unei chei dinamometrice , altfel ... "la mica intelegere", dupa simt.

 

Banui ca ai curatat si gresat cele necesare: platoul (curatat) , punctele de sprijin a sabotilor curatate, slefuite chiar de se cere apoi gresate cu vaselina expres pentru (pe baza de cupru) intinzatorul (sau cum naiba-i zice ca nu-mi vine-n minte momentan ... ).

Share this post


Link to post

Sa va zic ce am patit..dupa ce am schimbat sabotii si am montat rulmentul exterior ,am plecat din pitesti catre bucuresti, dupa 20 km sa blocat roata la 80 la ora, problema era rulmentul interior care s.a spart cost pana acum 520 ron platforma de pe autostrada pana in bucuresti si urmeaza reparatia...cauciuc inutilizabil dupa blocarea rotii

Share this post


Link to post

Posibil sa-l fi strans prea tare.

Share this post


Link to post

Asta ar fi una din explicatii, dar posibil ca la momentul montajului rulmentului sa fi prins/lipit de vaselina de pe role ceva pietricele sau praf.

Astfel sau deteriorat rolele si calea de rulare(camasile) ducand pana la distrugerea coliviei rolelor.

 

Posibil sa se fi intamplat si asta...

Share this post


Link to post

am specificat ca e vb de rulmentul INTERIOR (de care nu m-am atins ala intra la presa) cel la care am lucrat eu a scapat intreg , explicatia logica pt mine este ca dupa blocarea de prima data a sabotilor toata vaselia a curs in urma cresterii temperaturii , cand am montat tot ansamblul am uitat sa dau cu vaselina si pe rulmentul cu pricina am dat doar pe cel conic(cel exterior) si uite asta a dus la blocarea rulmentului si la o paguba de cca 1000 lei cu tot cu platforma si piese si cauciuc deteriorat. (jumatate din valoarea masinii)

Share this post


Link to post

Bine ca nu s-a intamplat ceva grav :thumbl: Oricum, infricosator; daca era pe fata, altfel ar fi stat lucrurile.

Share this post


Link to post

Buna ziua ,

Am o problema cu sistemul de franare , si anume PEDALA TARE si cursa scurta (din cauza asta nu merg nici luminile de frana ) dar eficienta la franare e in regula.. Cam pe unde ia aer, avand in vedere ca supapa functioneaza

???

Am uitat un amanunt, adica masina e Matiz , evident :)

 

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

Buna ziua ,

Am o problema cu sistemul de franare , si anume PEDALA TARE si cursa scurta (din cauza asta nu merg nici luminile de frana ) dar eficienta la franare e in regula.. Cam pe unde ia aer, avand in vedere ca supapa functioneaza

???

Am uitat un amanunt, adica masina e Matiz , evident :)

 

Multumesc , nu mai e nevoie ..., s-a rezolvat

Share this post


Link to post

Se facu presu' gramada sub pedala, Caline.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Glisiera blocata . Chestie ce dintre volan si scaun nu se observa (cu ochiul liber) dar se simte.

 

post-20861-0-75539600-1483716993_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut

am si eu o problema la franele fata pe Matiz. Am schimbat placutele ieri si parca pistonul actioneaza putin pe frana. Cand sunt la stop nu e nevoie sa tin piciorul pe pedeala. Nu vreau sa afecteze consumul sau performanta deci caut sugestii inainte sa ma duc la service :)

Share this post


Link to post

1. Vezi care roata se incalzeste mai tare acolo este problema.

2. Daca lichidul de frana are mai mult de 2,5 ani...schimba.l..

3. Posibil sa fi nevoit sa schimbi, pe langa lichid, garniturile etansare si cele antipraf.

4. Piston din etrier care din cauza ruginii nu se mai retrage si ramane impins pe placuta.

Inainte de a cumpara ceva, investigheaza cele de mai sus...

 

App.. O roata sau roti infrante, influenteaza consumul din momentul punerii in miscare.

Edited by buburuza vesela
  • Like 1

Share this post


Link to post

Imi spuneti si mie, va rog, ce cheie merge pe piulita conductei de frana a cilindrului (spate)? De 10? In manual nu am gasit si masina nu o am la "indemana".

Vreau sa cumpar o cheie speciala.

MULTUMESC anticipat!

Share this post


Link to post

Cu inelara de 10 desfaci acolo... posibil ca de la rugina sa nu poti defileta mufa conductei si sa " rotunjesti" hexagonul cu cheia.

Atunci vei incerca cu un cleste mox ( parca asa ii zice).

Eu folosesc din prima o cheie franceza si apoi la cheie...nu.mi plac riscurile ne calculate.. :)

Share this post


Link to post

De aia mi-e frica, sa nu se strice vechiturile. Ruginite chiar nu sunt. Cu piesele vad ca e din ce in ce mai greu, iar cele aftermarket sunt niste porcarii.

Vreau sa cumpar cheia, indiferent ca o sa repar eu sau nu masina (am atasat poza).

Daca tot am mai postat, de stiut, cilindrii noi se monteaza ca atare? Sau mai trebuie desfacuti si unsi cu ceva.

Merci mult! :)

post-36075-0-99599100-1488874816_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Holenderele au fost si ramin componente sensibile ceea ce necesita scule performante (indiferent cit costa) pentru reusita. Modelul din imagine mult cunoscuta cheie "speciala" nu-i mai mult decit o porcarie ce nu-i valabila decit in cazul in care holenderul ii in perfecta stare (probabil nici atunci). Eu unu mi-s in permanenta ca_tare a unei chei anume (ce am folosit-o cindva) cu care nu se exista holender sa nu iasa cu cheia in cauza. E o scula oarecum "homemade" asa-zis, conceputa si proiectata de un nene ce se ocupa cu asa ceva ce din pacate nu dau de el pentru a intra in posesia sculei cu pricina, doar e p-aici pe undeva in cartierul vecin ce l-am colindat in lung si-n lat fara rezultate din pacate. Doar am zis ca dau pe ea cit nu face, numai sa o am, sau macar o schita pe urma careia sa o confectionez. Inca mai sapam !

 

Personal, gresez cilindrii inainte de montaj cu lichid de frina. Intorc garniturile anti-praf pe dos, introduc cu o seringa un strop (doi - trei, dupa caz) de lichid apoi pplimb pistonasele (fara a iesi din cilindru, chiar de iese nu-i problema) de colo - colo pentru a se lubrifica dupa care remontez garniturile.

 

 

Altfel, cred ca modelul asta de la Beta, ar face fata multor holendere.

 

post-20861-0-99611200-1488881686_thumb.jpg

Edited by Viktor
  • Like 3

Share this post


Link to post

Intre timp am zarit pe jos niste pete uleioase (picaturi mai bine zis - nu se vede in rezervor pierderea), lichid de frana cel mai probabil. Vine din zona filtrului de benzina. Ce e deasupra lui? :D Ce mai trebuie sa cumpar? :) ) E cumva un limitator/repartiror ca la 'dacie'? Nu am avut timp sa ma uit prin manual. Pedala e la fel ca inainte. Am bagat capul sub masina, m-am uitat cu lanterna, am pipait; nimic, totul uscat, deci trebuie sa vina de mai sus.


LE: M-am uitat, par a fi doar tevi si furtune. Deci e clar, curge pe la vreo legatura.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...