Jump to content
Sign in to follow this  
mihai_

Scurgere ulei Nubira1

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Mă poate ajuta cineva cu un sfat, pentru identificarea cauzei celei mai probabile a scurgerii de ulei din imagini? Când am făcut pozele schimbam distribuția, și eram prea concentrat pe asta ca să observ și restul. ☺️ Acum a ajuns de miroase după ce se încălzește motorul, probabil chiar picură pe țeava de evacuare.

Înspre față (dreapta în poză), negreala cred că vine de la lichidul de răcire, care scăpa pe lângă garnitura de la termostat - am rezolvat între timp.

Spre spate însă nu îmi dau seama de unde vine, și nici nu sunt 100% convins că e ulei, deși lucește aparte... Lichid pare să fi intrat și în "carcasa" de protecție a distribuției. Bănuieli:

  • Garnitură corp pompă de ulei
  • Simering arbore cotit  (deși scurgerea nu pare să fie din zona aia)
  • Garnitură baie ulei
  • Garnitură capac chiulasă (am schimbat-o între timp din alte motive, dar problema persistă)
  • Garnitură chiulasă (sper că nu...)

1003631460_scurgere_ulei(contrastmarit).thumb.jpg.f8ab34b1105274acb17bcf5cde94245f.jpg

scurgere_ulei.thumb.jpg.afa779a7d52863cd58f2ebe9822687f5.jpg

Multumesc anticipat!

Edited by mihai_

Share this post


Link to post

Simering ax/e cu came ? Curata cu un spray de frine bine de tot apoi tinut sub observatie pentru a localiza sursa . Ori motor spalat si la fel din cind in cind verificat . Nu neaparat ca scurgerea de ulei sa fie in zona indicata . Verificate absolut toate etansele ce au legatura cu uleiul , inclusiv traseul ventilatiei carter . Cel putin eu unu astfel as proceda .

Share this post


Link to post

Multumesc @Viktor pentru sugestii!

52 minutes ago, Viktor said:

Simering ax/e cu came ?

Mi-a trecut prin minte, dar este destul de curat in zona, desi nu am demontat rotile dintate si capacul din spatele curelei de distributie - poza mai jos.

roata_dintata_ax_came.jpg.c35143dc5ed11399564403d85ede2e41.jpg

52 minutes ago, Viktor said:

inclusiv traseul ventilatiei carter

Buna idee! Si as scapa simplu daca ar fi asta. E destul de departe totusi de "locul faptei", la A16DMS.

52 minutes ago, Viktor said:

Ori motor spalat si la fel din cind in cind verificat . Nu neaparat ca scurgerea de ulei sa fie in zona indicata . Verificate absolut toate etansele ce au legatura cu uleiul , [...]. Cel putin eu unu astfel as proceda

Inteles, incerc sa curat cat pot (fara rampa/canal/elevator), poate se va observa atunci de unde vine.

Edited by mihai_

Share this post


Link to post

Da , curat , chiar foarte curat in zona axelor . Cel putin o posibila cauza cade din lista . Metoda spray-ului ii foarte simpla , rapida , eficienta . Altfel , se bijbaie pe intuneric si greu de localizat de nu curge ulei in exces pe undeva ce s-ar sesiza pe nivelul jojei pierderi serioase . Unu - doua spray-uri ( in finctie de cit de contaminat motorul la exterior ) o pensula ingusta si coada lunga pentru zone mai putin accesibine (si nu doar) un vas ceva mai larg sub motor in care sa curga mizeria si la treaba. O pensula neaparat , ajuta foarte mult in a inmuia/desloca grosul iar din urma ajutat cu spray-ul . Se poate si direct doar cu spray-ul insa se consuma mult ce eu consider risipa mai ales ca nu se obtine acelasi rezultat precum in cazul intovarasirii cu o pensula . Acuma , unde nu e acces pentru pensula nu e insa unde se poate ... sa fie !

Share this post


Link to post
On 2/21/2023 at 9:26 PM, Viktor said:

Metoda spray-ului ii foarte simpla [...] o pensula ingusta si coada lunga pentru zone mai putin accesibine (si nu doar) un vas ceva mai larg sub motor in care sa curga mizeria [...]

Da, si oricum va trebui sa curat la un moment dat. Cred ca am si o pensula potrivita, din aia de vopsit calorifere din fonta.

On 2/21/2023 at 9:26 PM, Viktor said:

Da , curat , chiar foarte curat in zona axelor . Cel putin o posibila cauza cade din lista .

Am reusit sa fac o poza dinspre spatele motorului, si se pare ca scurgerea provine de undeva de sus, asa-i? Poate chiar mai sus de pompa de ulei. Daca eliminam simeringurile de la axele cu came, raman doar:

  • Garnitură capac chiulasă - desi am schimbat-o relativ recent, poate n-am pus suficient silicon in anumite locuri.
  • Garnitură chiulasă (inca sper că nu...)

scurgere_ulei.thumb.jpg.974e829440aa8d47bf972b9be71c8794.jpg

Pareri?

Share this post


Link to post

O garnitura noua de regula etanseaza fara de ajutor (silicon) iar in cazul in care folosim totusi silicon un film subtire ii mai mult decit suficient , nu e cazul a se folosi in exces . Poate fi verificata etansa capac culbutori iar caz in care se adevereste ca aceasta ar fi sursa scurgerii de ulei , trebuie continuata investigatia , stabilita si remediata cauza . Poate fi garnitura ciupita , poate fi montata usor defectuos, probabil nu fu respectata in tocmai ordinea stringerii ... poate se acumuleaza o presiune de gaze carter semnificativa in motor ceia ce duce la "umflarea" garniturilor (cea mai slaba cedeaza prima). Acuma , aflindu-ne pe tarimul speculatiilor , n-as scoate din ecuatie nici etansa pompei de ulei .

Share this post


Link to post
15 hours ago, Viktor said:

Poate fi garnitura ciupita , poate fi montata usor defectuos, probabil nu fu respectata in tocmai ordinea stringerii ...

As spera sa fie ciupita, pentru ca asta ar fi cea mai simpla reparatie. Poate a cazut partial garnitura din santul capacului, cand l-am montat - altfel, respectand ordinea si Nm.

15 hours ago, Viktor said:

poate se acumuleaza o presiune de gaze carter semnificativa in motor ceia ce duce la "umflarea" garniturilor (cea mai slaba cedeaza prima).

Se poate oare verifica presiunea de ulei prin ALDL? Ce semnificatie au parametrii "Presiune absoluta" si "BARO", in daewoo.exe modificat de @ovi_jer?

Edited by mihai_

Share this post


Link to post

Probabil sa nu fie nimic serios ci pur si simplu a obosit o etansa . Localizarea ar primul pas . La gazele carter faceam referire anterior punindu-mi intrebarea de acestea au cale libera catre admisie (fara de obturare din cauza eventualelor depuneri ) . Foarte simplu de verificat si improspatat chiar prin curatarea tubulaturii (furtune si ce mai e pe acolo) intre capac culbutori si admisie , inclusiv stuturile de legatura . Curate si priza buna pentru a impiedica a patrunde aer fals ... si la revedere , e in cea mai mare regula si la zi !

Eu unu alta metode de a masura presiunea de ule nu am la cunostinta . Manometru , date concrete referitoare la motorizarea in cauza gen : ce presiune ar trebui se se inregistreze la relanti , cit trebue sa fie la 2000 rpm si la peste 2000 rpm . Senzorul presiunii de ulei dat jos in locul caruia montam manometrul , dat cheie iar cu pret de 15min primim raspunsul pe intrebare . Simplu . Acuma, ca prin service o mosolesc cu orele (doar taxam la ora) pentru un amarit de test presiune ulei de dragul de tine in suspans si a speria clientul , ii alta poveste da' nu-i sarsaila asa negru pe cit pare .

Share this post


Link to post
On 2/26/2023 at 5:36 PM, Viktor said:

Eu unu alta metode de a masura presiunea de ule nu am la cunostinta.

Imi faceam sperante ca senzorul de presiune transmite printr-o rezistenta variabila informatia despre presiune spre ECU, si deci ar fi putut fi masurata cu un multimetru. Dar in cazul de fata e doar un contactor (90336039).

On 2/26/2023 at 5:36 PM, Viktor said:

Senzorul presiunii de ulei dat jos in locul caruia montam manometrul

Pare simplu, multumesc! Vad ca asa scrie si in manualul de service.

Eram pe punctul de a-mi comanda un tester de presiune de ulei, Yato YT-73030, dar se pare ca nu are adaptor pentru M14x1,5 (cum este senzorul 90336039). Mai caut...

PS: De data asta nu m-a anuntat site-ul de mesaj, de asta raspund asa de intarziat.

Share this post


Link to post

Din ce vad in ultima poza e vorba de senzor presiune ulei clasic cu in fir cu masa de pe bloc motor . Ce avem intr-un astfel de senzor ? Membrana actionata de presiunea formata in sistem , arcul si "cocosul" (comutatorul ON/OFF) in functie de pozitia cheii . Si asta poate fi masurat cu multimetrul , rezistenta acestuia de creaza ori ba continuitate la conductor ceia ce nu e cazul in situatia data , nu poate fi banuit de pozibila defectiune cit timp martorul din bord nu sesiseaza asa ceva , nu pilpaie , nu ramine aprins dupa pornire ... Deci , cade din ecuatie ca senzorul in cauza ar fi problematic .

Acuma : avem pacientu' , localizam boala , investigam cauza s'apoi prescriem leacu' .

Altfel , Yato le stiu a fi produse bune .

Share this post


Link to post
On 3/8/2023 at 9:31 PM, Viktor said:

Acuma : avem pacientu' , localizam boala , investigam cauza s'apoi prescriem leacu' .

Perfect de acord!

Am reusit in sfarsit sa adun sculele necesare si sa masor. Pornirea a fost la rece (dupa o saptamana de stat). Cu o roata in aer, planetara se invartea putin in gol, desi evident nu era in viteza; dar suficient cat sa nu scada turatia sub 1000 - de obicei scade pe undeva la 850 RPM. Am auzit chiar si initializarea unitatii ABS, care se face la 5 km/h. 🙂

976304428_Presiuneulei.png.2ac724c9e6fd9a703809f1bd6cf043ab.png

Deci, prin extrapolare la 850 RPM, presiunea uleiului ar fi poate 1,2-1,3 bar. Manualul de service specifica doar un minim de 30 KPa. (0,3 bar) la relanti si 80°C.

Trag totusi nadejde ca 1,2-1,3 bar e normal la relanti. Turat la 2000-3500 RPM, presiunea pare sa atinga un maxim de 3,7 bar.

Pareri?

Edited by mihai_

Share this post


Link to post

Sunt ok presiunile, nu-i mai cauta bube unde nu sunt. Vezi ce garnitura/simering/oring are pierdere, inlocuieste si aia e.

Share this post


Link to post
37 minutes ago, Geo_ZGA said:

Sunt ok presiunile, nu-i mai cauta bube unde nu sunt. Vezi ce garnitura/simering/oring are pierdere, inlocuieste si aia e.

Merci de confirmare! Tot am invatat ceva, si macar stiu ca partea aia e in regula.

O sa continui cu inspectia garniturii de capac de chiulasa.

Share this post


Link to post
On 4/3/2023 at 12:16 PM, mihai_ said:

O sa continui cu inspectia garniturii de capac de chiulasa.

Am descoperit boroboața, si sper sa fie si singura: s-a taiat garnitura (marcaj cu rosu) in zona curbata deasupra axei cu came dinspre fata motorului. Desi debitul scurgerii nu pare mare, cine stie, s-o fi prelins cu timpul si inspre spatele motorului.

2023-04-11_14-02-16_crop_640x448.jpg.190e67044396e21994bff4a65bc8ba63.jpg

Am strans probabil prea tare, desi am folosit cheie dinamometrica. De fapt cheia pe care o am e calibrata doar de la 20 Nm in sus, dar am masurat-o si la 10 Nm cu un cantar de mana, si valoarea era buna.

Poate secventa de strangere s-o fi gresit? In manualul de service nu e specificata. Am gasit acum pe net urmatoarea, aici - o fi corecta? Nu e tocmai in forma de "melc".

TFMXexgdiD52GHmrYRn5E5C8Vps-960.jpg.00a0bbefb9e2f22f3edc06de1560e3fa.jpg

Multumesc!

PS: Rog fara comentarii legate de cantitatea de silicon folosita... 🙂 stiu ca am pus prea mult, si de fapt nu e nevoie decat in "colturi".

 

Share this post


Link to post

De fapt nu e nevoie deloc de silicon... garnitura noua si aia e. Silicon pui doar daca refolosesti garnitura (nu e recomandat, dar toti mai facem) sau daca suprafetele nu sunt plane.

E corecta ordinea, zic eu, avand suruburi si pe mijloc nu prea se poate "stil melc". Ideea e sa pui garnitura noua, suprafetele sa fie curate (adica fara silicon sau ramasite de garnitura noua), strangi toate suruburile la mana/nu f strans, cu atentie sa stea garnitura corect, abia dupa aceea strangi final in ordine. Sunt multe cuvinte, dar e simplu, trebuie doar putina atentie.

Nu mai stiu daca la Nubira e dintr-o bucata, dar daca nu, sa schimbi si cele de la bujii.

Share this post


Link to post
34 minutes ago, Geo_ZGA said:

sau daca suprafetele nu sunt plane.

Da, sunt cateva unghiuri de 90º, pe care cel din link-ul de mai sus le-a si marcat intr-o poza. Vali de la CoastaDeEst spune aici: "La imbinaturi, ca acolo e secretul" / "Din fabrica vine asa... nu pune nimeni asa ca vrea el sa puna". HumbleMechanic procedeaza la fel, aici.

38 minutes ago, Geo_ZGA said:

E corecta ordinea, zic eu, avand suruburi si pe mijloc nu prea se poate "stil melc".

Multumesc pentru confirmare!

39 minutes ago, Geo_ZGA said:

Nu mai stiu daca la Nubira e dintr-o bucata, dar daca nu, sa schimbi si cele de la bujii.

E dintr-o bucata.

Share this post


Link to post

Apropo, doar pentru corectitudine, poza cu ordinea de strangere de mai sus pare sa fie de la Chevrolet Lacetti. La Nubira1 sunt mai putine suruburi:

2023667339_A102C015-Capacchiulasa400x370.png.24c8e0375e1f3bbdc6009321b8933da9.png

Share this post


Link to post

M-a strigat careva ? 🤨

Caz in care nu ne este cunoscuta ordinea stringerii suruburilor fie capac culbutori fie baie de ulei, regula este de la interior (din centru) catre exterior. E bine a se urma instructiunile producatorului insa in lipsa acestora urmatorul pas e "melcul", interesul e de a forta dilatatia catre exterior.

Share this post


Link to post
On 4/15/2023 at 11:31 PM, Viktor said:

M-a strigat careva ? 🤨

Caz in care nu ne este cunoscuta ordinea stringerii suruburilor fie capac culbutori fie baie de ulei, regula este de la interior (din centru) catre exterior. E bine a se urma instructiunile producatorului insa in lipsa acestora urmatorul pas e "melcul", interesul e de a forta dilatatia catre exterior.

Merci! 🙂 Am incercat sa urmez ambele proceduri, dinspre interior spre exterior + melc, atat cat mi-am putut imagina o spirala care sa treaca prin toate suruburile. Sper sa fi reusit mai bine ca data trecuta - deocamdata e OK. 👍

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...