Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

" B 68 VLD " vad eu ca tu ne cam iei de papagali , ce o fii fost in capul tau cand ai zis " Eu am volanta usurata decat cu vreo 2.5kg si se simte.

"

Decat 2.5? :wallbanger: =)) =)) =)) ...pai volantul are la nubira 4Kg ... iar pompa ta cu debit marit...face fix un (cuvint_urit) daca nu ai unblat la ECM sa dea comanda la injector sa tzina deschis mai mult 5 milisecunde ceea ce nu cred ca ai facut fiindca 1 - nu shtiai 2 - nu are cine sa rescrie programul la mashinile Daewoo 3 - injectoarele originale nu ar suporta un timp asha mare de deschidere o perioada lunga

Asa ca shi crocodilii zboara , dar mai pe jos.. :)

Edited by NFS

Share this post


Link to post
iar pompa ta cu debit marit...face fix un (cuvint_urit) daca nu ai unblat la ECM sa dea comanda la injector sa tzina deschis mai mult 5 milisecunde  ceea ce nu cred ca ai facut  fiindca  1 - nu shtiai  2 - nu are cine sa rescrie programul la mashinile Daewoo 3 - injectoarele originale nu ar suporta un timp asha mare de deschidere  o perioada lunga 

Pai nu ti-a "explicat" omu' ca "ECU simte acest lucru si trage mai mult aer" ... in piept, asa cum l-au tras si meseriasii pe el ?

Adevarul este altul, o presiunea mai mare in rampa, dar nu oricat de mare, pe acelasi injector, favorizeaza un debit marit la acelasi timp de deschidere (evident, cu pretul uzurii premature a injectorului, viteza de curgere marita, frecare mai mare). In acest caz, amestecul este mai bogat, adica cantitatea de aer ramane aceeasi si cea de benzina creste (invers decat crede omu'), de unde si cresterea de performantza. Dar asta nu e posibil daca nu "manaresti" ECU incat sa nu intre in "bucla inchisa", ca altfel ECU, care asa este programat, va reduce timpul de injectie pentru a pastra raportul aer/benzina la nivelul nepoluant.

Pe asta se bazeaza si asa zisul chip-tuning, pe care baieti fara cunostiinte si-l fac pe bani grei. Cel putin, la modelul de Cielo fara sonda de O2, dau banii fix de pomana pentru ca manaria se face din acel potentiometru pe care fiecare poate sa-l pozitioneze fara a decarta. Dar un amestec mai bogat necompletat de de o bujie mai rece si o distributie modificata conduce la ardere incompleta, la spalarea cilindrului de ulei si uzura rapida a motorului.

Dar toti acesti "pufarinos" sunt convinsi ca marile firme platesc cu bani grei laboratoare de cercetare si ingineri incompetenti care nu stiu sa dea dintr-un motor tot ce poate el si ca prin garajele din Bucuresti sau aiurea zac mecanici anonimi care sunt adevarati magicieni ai ciclului Carnot. Doua lucruri se platesc in viatza si unul este domnia.

Share this post


Link to post
Doua lucruri se platesc in viatza si unul este domnia.

 

Amin!

Share this post


Link to post

Am gasit o pagina interesanta care face tunning (fara a altera ECM) la orice model de Daewoo cu injectie multipunct (costa aprox5 Lire sterline, dar problema este cu transportul)

 

tunning daewoo

Share this post


Link to post

Asta nu e modificarea aia tampita cunoscuta sub numele de anularea sondei lambda, rezultatul fiind un consum mai mare pentru o slaba impresie de castig de putere ? Poti sa faci si singur asta, fara sa le dai lor 5 pounds.

Share this post


Link to post

Fraierii merg mai departe, dau 30 de lire pe un pot si un buton (vezi pe site in jos).

Share this post


Link to post

Hmm...nu e rau...vad ca pachetul contine chiar si lipici.

Auzi...buton reglabil de prostire a ECU =))

Plus ca odata montat da un aer de xdrive > :)

Edited by akaionut

Share this post


Link to post

...ca sa-l puna pe Ferrari !!!!!

Share this post


Link to post

:>

si totusi vrem tuning, eu nu pre ma stiu la motoare si modificari si aleta treburi dar vreau sa va spun ca sunt din cluj si un amic de al meu si-a luat un cielo la 1500 de euro facut varza dar omu a facuto bucati , si a adus din germania un kadet 2.0 gsi pt 600 de euro si a pus motorul si punte si alela alela si...fratilor credetima ca mia picat fata cind am vazut masina dupa 2 luni si ceputere avea , deci cu ceva banuti o faci de nu stim sa tinem masina pe drum, in concluzie si eu asi vrea

Share this post


Link to post

Pai asta este tuning, cand te apuci si umbli la motor si schimbi piese, pui piese de curse, pui alt motor etc (scuzati limbajul de afon, dar asta sunt, afon in mecanica), la trenul de rulare etc. Restul sunt apa de ploaie...

Share this post


Link to post

Chiptuningul nu e chiar pacaleala. Cel putin la turbo (diesele sau benzina) variabil efectul e semnificativ. La benzinare aspirate nu e chiar asa de puternic, insa diferenta se simte.

Chiar si panarama aia de "cutie de prostire a ECU" are efecte, insa are si efecte secundare babane, cel mai important fiind cresterea consumului.

Share this post


Link to post
Ce spui tu aici despre tuning am auzit si eu.

Asa e. Daca schimbam complet galeria de evacuare se castiga bine la cai.

Cu cat este mai dreapta cu atat este evacuarea mai buna si altfel se simte.

Filtrul de aer la fel. Pus unul de firma face bine si la motor si la senzatie. In al doilea rand si masina va consuma mai putin.

Amortizoarele mai sunt o buna investitie. Cele sport sunt mult mai confortabile si nu te mai inclina pe curbe ca cele standard insa nu sunt asa confortabile pe drum de tzara sau oarecum accidentat.

Si jantele fac o treaba buna.

Majoritatea isi iau jante ca sa para masina mai frumoasa. Asa e, insa daca stii si de care sa-ti iei, mai late in special, automat va sta si masina altfel pe drum.

Discurile de frana se schimba si ele (Brembo) spre exemplu care am inteles ca in Bucuresti ar fi la vreo 30-40 euro bucata, parca, nu se incing ca cele originale si prezinta si mai multa siguranta.

De Chip pentru motor nu stiu ce sa zic fiindca nu cunosc pe nimeni care sa-si fi pus. Cel putin in listele siteurilor precizate de tine eu n-am gasit nici o Nexia sau Cielo deci pentru mine poate nu se poate.

Oricum daca aude cineva de chip pe Cielo sa bage vorba aici ca si mie mi-ar placea asa ceva.

Am vazut intr-o revista de masini (i-am uitat numele, sorry), un aparat gen chip pentru motor care se conecta la computerul masinii si facea singur tot ce trebuie cu reglaje exacte. In Germania era faza si costa vreo 600 de euro parca.

Era super tare, regla consumul, si marea puterea motorului cu vreo 30 %.

Aveti grija si circulati cu prudenta, dar tare!

 

 

Se poate pune chip pe cielo am asa ceva, castigi cam in jur de 10 cai si mai mult ai cuplu maxim la o turatie mai mica si la fel toti caluti la o turatie mai mica si consumul intr-un regim de mers normal scade cu 1L

Edited by tolin
Ce facem, citam mai mult decat scriem ?

Share this post


Link to post

:o fftopic: Pacat ca unii nu ati inteles ideea acestui topic!!!!!

Era vorba daca vreti ,de idei pe scurt ,despre ceea ce poti face la un Daewoo (oricare ar fi el) pe bani multi sau putini in functie de fiecare buzunar.

Ceea ce scrie un user e problema lui dar dupa cum stiti fiecare e "specialist" in ceva care nu intotdeauna are legatura cu domeniul auto

Carcotasi si prosti de gura gasesti pe toate drumurile dar cred ca o idee sau un sfat folositor ar fi mult mai util.

Cu parere de rau astea sunt si motivele pt care nu mai vin la intalnirile Daewoo Club ."DOCTORI IN TOATE" gasesti peste tot iar pt cei ce nu sustin ideea de tunning pe un Daewoo mai bine nu postati.

Scuze pt aceia din voi care se identifica in randurile de mai sus dar...incercati mai bine sa dati idei folositoare tuningului decat sa fiti cretini

Share this post


Link to post

Tu in care categorie te incadrezi, ca sa stim cum sa te tratam, ca un cretin nu poate da idei folositoare unui prost, pentru acesta din urma orice idee este nefolositoare.

Share this post


Link to post

@mariusrow, uite acilea idei de tuning:

1. anvelope bune nu stifturi la second hand sau carboave de montana, lassa, etc.

2. frane cum scrie cartea: discuri, placute, lichid + verificari pompa, conducte, etc

3. suspensii (amortizoare, arcuri, bucse, capete de bare, etc)

 

Deci daca astea nu sunt puse la punct.. nu vad ce tuning sa faci la un cazan de 10-15 ani, a coror posesori nu realizeaza cat de slabita e structura de rezistenta a unei masini dupa trecerea timpului.

 

Am vazut prea multe cozi de rechini pe masini carora le fulau rotile, si/sau cu frane pe o parte (uneori au fost si fatale).

 

In cazul cand cele de sus nu sunt o problema, si daca presupunem ca partea electrica e impecabila.. poti adauga:

jante, suspensii, evacuare, filtru de aer mai bun.

 

Dar iarasi, is satul de cei carora li se pare scump sa cumpere anvelope bune, dar cauta cipuri si alte iluzii manarite din pix..

Un grafic pe dyno lamureste clar ce se poate scoate dintr-un motor mic aspirat, si in ce plaja de turatii.

 

In rest stopuri colorate, semnalizari, leduri, etc.. sunt la fel de inutile ca si neintelegerea, dar din fericire mai putin periculoase.

 

Hai ca m-am saturat, revin in editia viitoare.

 

In principiu.. daewoourile nu sunt niste masini care se preteaza la tuning, sunt facute sa mearga mult si la costuri mici.

Share this post


Link to post

Tin sa precizez ca tin Cielo DOAR pt a fi modificat in rest merg cu alta masina.

Tunning la marcile consacrate fac mai toti dar la o masina ce a fost conceputa sa aiba consum mic sa reusesti sa ajungi cu ea de la 75 de cai pana la 100-120 de cai poate si mai mult e cu totul altceva.Evident pt asta se vor face modificari majore atat la sistemul de alimentare cat si la cel de franare,suspensie etc

Tunning nu inseamna spinnere,filtru de aer,anvelope,jante sau orice altceva gasesti prin Vitan,Cora etc .Din pacate se pot aduce multe de afara ,cel putin pt Cielo, dar fie vor sa le cumperi in cantitati de la 10-20 in sus fie NU lucreaza cu Romania.

Pana acum am pus pe masina:

-evacuare de 50 de la Borla(800 ron) si urmeaza serpisorii aprox 1000 ron

-discuri fata Brembo ventilate+tamburi Brembo aduse de cei de la Elit-700 ron

-amortizoare fata-spate Sachs pe gaz tot de la Elit -cam 200 ron bucata( nu mai tin minte exact)

-stopuri spate de tip lexus -750 ron(pt faruri si semnalizari sunt in discutii foarte avansate cu un prieten din LA care poate modifica la o firma de tunning cam orice inseamna faruri si stopuri-aprox 250 USD/buc fara transport si alte taxe)

Urmeaza:

-modificarea admisiei si a sistemului de alimentare

-arcuri H&R

-Kit inductie directa+filtru conic K&N

-Jante OZ pe 15

-instalatie Xenon

-scaune Recaro

-o alta culoare eventual ceva unicat

-dupa ce vor fi efectuate toate aceste modificari si poate altele ce vor interveni pe parcurs urmeaza chip tunning

Share this post


Link to post

Tommy te rog frumos, nu pune montana si lassa in aceeasi oala :D

In general nu prea se face tuning pe motoare sub 2000 cm. daca vreti tuning pe woo intai aranjati tinuta de drum a masinii cum zicea un forumist si tommy mai sus (suspensii,frane,roti), apoi aruncati un C20XE de opel si daca tot nu sunteti multumiti, incepeti sa faceti tunning. Acum intr-adevar se poate vedea o modificare.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

A auzit cineva de cutiile de Power Booster? SUnt niste cutii cu soft care se conecteaza prin 5 fire la calculator "pentru a capta si optimiza datele de la senzori". Pentru mai multe detalii intrati aici: http://www.powersystem.fr/UK/index.php# . Ei zic ca la un motor de 80 cp cresc puterea cu 20 cp. Suna bine dar cat o fi 

de adevarat. Eu le-am gasit pe un site de anunturi iar cei care le vand nu asigura si montarea.

Are cineva asa ceva? Ce ziceti, e reala faza sau ar merita o investitie de 1200 Ron?

Share this post


Link to post

PowerBox-urile sunt un mare fas, ele nu fac altceva decit sa pacaleasca ECU cu datele primite de la senzori . Este la fel de simplu sa montezi rezistente pe anumiti senzori astfel ECU va modifica avansul si cantitatea de benzina injectata. Oricum acesta este tuningul saracului DAR trebuie sa fii bogat sa-ti permiti noul consum .

Cel mai bine iti recomand chip tuningul, exista o firma in Bucuresti care te poate ajuta, erau 2 colegi pe forum care aveau softul schimbat si masinile mergeau chiar ok . Eu iti recomand RBN tuning (RABANE), te costa in jur de 250E modificarea si se simte bine, masina trage mai bine iar in cazul Cielo/Espero chiar scade consumul .

Share this post


Link to post

Atata timp cat ai un potentiometru (de CO) de la care sa reglezi timpii de injectie orice chiptuning la cielo/espero non-euro este inutil.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

HA HA HA, bad joke, atunci cum se face ca Cielo-ul lui ZDB tragea ca Espero al meu, la fel si Cielo lui Vlad tragea foarte bine. Eu la Espero am reglat potentiometrul CO in toate felurile si degeaba, masina nu tragea mai bine . Este vorba de modificarea managementului motorului care la Cielo/Espero este cu probleme, adica performante scazute si consum mare din cauza de injectare aiurea de combustibil. Cu un soft bine optimizat masina poate scoate performante mai bune .

Share this post


Link to post

Am citit pe forum de schimbarea chiulasei, a axei cu came si a culbutorilor cu unele de opel 1,6 sau de DOHC. A facut cineva manevra asta? M-ar interesa sa stiu daca se potrivesc perfect sau trebuiesc facute modificari si cam ce presupune mai exact asta. Care din cele 2 ar fi mai indicata ( opel sau dohc) si cam la ce bani m-ar duce.

 

Multumesc :osanale:

Share this post


Link to post

Incepe procesul de admisie a aerului in cilindru. OK.

La un momentdat, ECM-ul ii spune injectorului sa arunce niste benzina.

Urmeaza compresia, SAMD.

 

AFAIK, cu cat amestecul aer/benzina este mai omogen, cu atat arderea este mai buna.

La 800rpm (relanti), sunt 1600 de curse /minut ale pistonului in cilindru. (sau cel putin asa imi ies mie calculele la ora asta).

Asta inseamna 37.5ms / ciclu de admisie.

 

Daca am incerca noi sa aplicam sistemul Multijet de la Fiat, intr-un mod barbar, ce ar iesi?

Daca aruncarea benzinei se face undeva la inceputul ciclului de admisie, ar fi OK. Altfel - nu prea.

 

*** Vorbesc de Cielo pt. ca asta am si pe asta pot testa, dar in principiu se poate aplica la orice masina cu sistem de injectie asemanator.

Share this post


Link to post

Eu zic ca poti arunca benzina prin injector, doar, cat ai supapa de admisie deschisa. Daca vrei sa arunci benzina in mai multe reprize, trebuie sa dublezi debitul injectorului (ori duze mai mari, ori presiune mai mare, ori ambele).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...