Jump to content
Sign in to follow this  
Florinpredica

Probleme la rece

Recommended Posts

Va salut!

Am o problema cu un cruze 1.6 113cp

La pornire când motorul este rece are o urcare a turației pana la 1200 și  după câteva secunde sade și vibrează motorul, asta in decurs de 1-2 minute pana se incalzeste după motorul merge foarte bine și nu are erori.

Ma puteți ajuta cu un sfat?

Share this post


Link to post

pai nici acolo nu stiu cauza. eu am mai zis: tind sa cred ca senzorul de temperatura nu mai da valoarea corecta.

Share this post


Link to post
Acum 1 oră, rich1974 a spus:

pai nici acolo nu stiu cauza. eu am mai zis: tind sa cred ca senzorul de temperatura nu mai da valoarea corecta.

Ai idee unde este poziționat și ce valoare trebuie sa dea?

Share this post


Link to post

sincer, nu stiu. la mine la aveo e langa termostat. in mod normal, daca pui diagnoza inainte de pornire, ar trebui sa arate temperatura exterioara. presupunand ca diagnoza citeste acelasi senzor.

eu presupun asta in conditiile in care zici ca la cald, motorul merge normal.

Share this post


Link to post

Am verificat senzorul de temperatura și este bun.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

salut! ma scuzi ca intreb: cum ai verificat senzorul de temperatura si ti-ai dat seama ca e bun?

Share this post


Link to post

Am urmărit pe testar temperatura lichidului de răcire.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Tu ai avut aceasta problema și ai rezolvat-o înlocuind senzorul?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

la pornire, temperatura trebuie sa fie la fel ca afara,  sper ca e asa.

eu am motorul de 1150, e diferit. am avut simptome de pornire greoaie, dar a fost de vina pompa de benzina, ca nu mergea bine nici la cald. daca dumneata zici ca merge bine la cald, nu e de la pompa.

singura problema, zic eu, este ca motorul nu mai face bine amestecul la rece. la rece, trebuie amestec mai bogat, benzina mai multa si aer mai putin.

asa ca, poate sa fie si senzorul MAP (ala de presiune in galerie) sau poate trage aer fals pe undeva. sau poate, daca la rece se inchide clapeta de acceleratie mai mult, poate nu se mai inchide suficient. sau poate fi si sonda lambda care nu mai masoara cum trebuie oxigenul.

citeste putin aici:

https://www.mechanic.com.au/news/understanding-short-term-and-long-term-fuel-trims1

Share this post


Link to post

Temperatura este la început cea exterioara și pe urma creste ușor.

Pot sa fie senzori defecți fără sa dea eroare?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

pai pot sa fie, ca eroarea, adica check engile-ul,  apare la un anumit nivel de defectiune, altfel ar fi aprins mai tot timpul. e programat sa apara de la un anumit nivel in sus. si la mine sunt momente cand da putin in nas, in mers, dar nu se aprinde nimic. e clar ca e o eroare, dar e la un nivel la care check-ul nu se aprinde.

de asta zic, in momentul in care motorul se balbaie asa, trebuie sa urmaresti live valorile alea de fuel trim si sa stii care ar fi parametrii normali. ti-am zis, la pornire, orice motor cu benzina merge cu amestec mai bogat. pe vremuri, trageai socul, daca stii, la carburatoarele de dacie si oltcit, aveai soc manual. daca nu il trageai, nu pornea. pe masura ce motorul se incalzea, in impingeai manual.

uite aici ceva interesant:

https://cartreatments.com/air-fuel-ratio-at-various-conditions/

Share this post


Link to post

Da știu.

La asta soclul este electric .

Multumesc pt sfaturi!

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ce ruganinte am: daca rezolvi situatia, sa postezi aici, ca poate e de folos si altora.

Share this post


Link to post

La Captiva mai patesc si eu asta cand e vremea rece, la mine mai mult ca sigur e supapa EGR pe care ar trebui sa o curat, dar a mea e diesel, e alta poveste.

Tu ai benzina, din ce m-am uitat in treacat pe manualul de service ai "drive by wire", deci clapeta de acceleratie este comandata exclusiv de ECU, ceea ce inseamna ca inclusiv la relanti ECU (calculatorul masinii) comanda foarte putin deschiderea clapetei (ca si cum ai avea socul tras). Problemele incep sa apara cand se depune mizerie pe clapeta de acceleratie (mai ales pe spate, unde nu se vede) si atunci clapeta se "lipeste" de corpul clapetei cand este inchisa. Totodata din cauza mizerie mai putin aer trece si calculatorul incearca sa ajusteze, rezultand un relanti oscilant si de regula la o turatie mai redusa. Cand temperatura motorului creste clapeta va fi tinuta inclusiv la relanti mai deschisa (nu mai este socul tras), deci masina incepe sa mearga normal.

Daca ai condus preponderent in oras sau daca masina are ceva km (chiar si sub cei 80000km precizati in manual) este foarte posibi ca asta sa fie cauza. Curatarea este foarte simpla, iti trebuie cateva carpe de bumbac si un spray de curatat franele sau de curatat clapeta de acceleratie/ carburatorul (daca gasesti) - vezi recomandarile de mai jos din manual. Parchezi masina pe o bordura astfel incat lichidul pe care il spray-ezi sa curga in afara (sa nu se duca spre motor) si cureti frumos cu carpa clapeta si pe fata si pe spate. Sfat: o carpa pusa in zona unde se curge lichidul de curatare din corpul clapetei te va salva de a spala motorul.

 

Iata ce scrie in manualul de service, urmeaza pasii de aici:

Verificarea şi curăţarea clapetei de acceleraţie — 1.6L LDE, LXV, 1.8L 2H0 şi LUW

Notă: Pe o perioadă extinsă de timp sau la un kilometraj mare se pot acumula depuneri pe spatele plăcii clapetei de acceleraţie. Sursa depozitelor îl constituie gazele de evacuare. În mod obişnuit aceste depozite nu constituie nicio problemă. În anumite ocazii însă depozitele se pot acumula într-un punct la care este influenţat efortul resimţit al pedalei sau este afectată mişcarea clapetei de acceleraţie. Această procedură nu trebuie efectuată la acest autovehicul cu kilometrajul sub 80450 km (50,000 mi).

Avertisment: Înainte de a introduce degetele în interiorul clapetei de acceleraţie, DECUPLAŢI contactul. Deplasarea neaşteptată a clapetei de acceleraţie poate provoca accidentarea.

Atenţie: Nu introduceţi scule în alezajul corpului clapetei de acceleraţie pentru a evita deteriorarea plăcii clapetei de acceleraţie.

Atenţie: Nu utilizaţi solvenţi care conţin metiletilcetonă (MEK). Acest solvent deteriorează componentele instalaţiei de alimentare cu combustibil.

Demontaţi conducta de evacuare a filtrului de aer. Consultaţi Schimbarea canalului de evacuare al filtrului de aer : 1.6L LDE, LXV, 1.8L 2H0 şi LUW .

Verificaţi alezajul clapetei de acceleraţie şi placa clapetei de acceleraţie cu privire la depuneri. Va fi nevoie să deschideţi clapeta de acceleraţie pentru a verifica toate suprafeţele.

Curăţaţi alezajul clapetei de acceleraţie şi placa clapetei de acceleraţie cu o lavetă uscată şi cu un curăţător uzual.

Montaţi conducta de evacuare a filtrului de aer. Consultaţi Schimbarea canalului de evacuare al filtrului de aer : 1.6L LDE, LXV, 1.8L 2H0 şi LUW .

Share this post


Link to post

Multumesc de sfat, am sa încerc sa curat clapeta.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
La 31.12.2021 la 17:26, Florinpredica a spus:

Multumesc de sfat, am sa încerc sa curat clapeta.

Am făcut și test de compresie și a ieșit 11;11;10,5;11, când voi avea timp curat și clapeta de acceleratie. Va țin la curent.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Test de compresie faci pe masini obosite sau daca ai banuieli ca ai ciupita garnitura de chiulasa - bule in lichidul de racire sau se murdareste repde lichidul de racire. In plus cu probleme d-astea nasoale ai fi vazut ca nu merge rotund nici la cald. Apropo, cati km are masina? I-ai schimbat distributia? Bujiile, fisele sunt cat de cat noi? Nu are treaba cu problema expusa de tine si nu e urgent sa le schimbi, dar daca tot ai umblat la ele sa faci testul de compresie, mergea sa le schimbi,

Edited by ches

Share this post


Link to post

Masina are 114000.

Am schimbat bujiile, fise nu are, este cu bobina de inductie direct pe bujii.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Atunci nu ramane decat sa investesti o ora si un spray in ea si ar trebui sa mearga brici. Daca tot face figuri dupa aceea nu strica sa mergi la unii care se pricep la diagnoza computerizata (doar la unii care se pricep, altfel poti sa verifici si singuri codurile) si sa vezi daca ai probleme cu corpul clapetei de acceleratie - se verifica pozitia ceruta vs pozitia reala a clapetei. La Opel stiu ca erau o problema comuna la unele modele.

Pacat ca au trecut la designul cu bobine in capul bujiei, sunt costisitoare si se defecteaza mai usor ca atunci cand sunt amplasate mai departe de motor.

Share this post


Link to post

Masina nu are coduri de eroare, deacea nu știu de la ce poate fi. 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Da, nu este suficient sa citesti codurile, pentru ca masina arata coduri doar cand parametrii sunt depasiti cu un anumit prag. Daca la tine gama de functionare pentru clapeta nu este depasita fata de valorile setate de GM, atunci nu vei vedea nici-un cod. De aceea am zis ca trebuie sa merg la unii care se pricep si care sa ia masina la bibilit.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...