Jump to content
Sign in to follow this  
AndreiCiprian

Daewoo Leganza 2.2 AT "Americanca"

Recommended Posts

Am mai facut niste km, 156674 mai exact,  am mai reparat cate ceva, am mai stricat altceva :)). 

Sa le iau in ordine zic :

- schimbat garnitura din spatele EGR, am pus-o cu mastic atunci cand am facut mutat motorul, o data cu garnitura am schimbat si termostatul, nu imi mai aduc aminte ce firma am pus

Intre timp masina si-a schimbat domiciliul ajungand sa stea la Mircea la bloc, in caz ca imi ardea sa plec cu ea sa ma plimb scuteam drumul de la tara pana in oras, 30km/sens. 

- schimbat EGR cu totul pentru ca a crapat 2 saptamanii mai tarziu si alta garnitura . 

- schimbat planetara dreapta cu totul pentru ca avea capul mai mult decat distrus, nu am fost atent cand am luat-o din masina donatoare si avea un burduf spart, chestie pe care am constatat-o dupa ce deja dadusem planetara jos. Din ce trebuia sa fie doar un schimb de planetara am ajuns la reconscructie, am pus eu planetara inapoi pe masina, nu am nimerit bine cutia,  pe sus puneam ulei si pe la planetara curgea pe jos. Opera mea de arta a fost bineinteles reparata de @mirceajo si @Dj_Dark :))

Dupa acest mic incident masina a ramas la Polivalenta, urmand sa o iau la un moment dat de acolo, nu prea curand, mi se luase un pic de ea.

Masina a fost recuperata de acolo de catre Mircea si Dj in aceeasi seara, cand s-a mai eliberat traficul. La bloc au constatat, ma rog constatat e mult spus, i-a umplut masina de antigel :)) , crapase o teava care se afla cub admisie . Teava care pe aia de piese era carpita deja, prin tara nu se gasea. Am asteptat vreo 2 săptămânii, pana a gasit dealerul autorizat de piese rare noi @pompiliu92 fix furtunul de care aveam nevoie, in Bulgaria, 141 de lei cu tot cu livrare.

-schimbat teava + al 6 lea rand de antigel cred 

- schimbat ulei + filtru, am zis ca rezolv pierdea de ulei de la buson, am uitat sa dau saiba de cupru jos, si am pus inca una , drept urmare inca pierde ulei :)). Saptamana viitoare o sa ii comand alt ulei , poate de data asta fac cum trebuie. 

- schimbat mecanism complet trapa . 

Dupa ce am schimbat planetara a disparut bataia aia pe care o auzeam cand viram stanga + ca acum pleaca masina normal de pe loc, inainte pleca un pic mai greu. 

Nu am mai adunat multi km, pentru ca mai mult a stat masina, am mers predominant cu Nubira .

Urmeaza daca permite bugetul, saptamana viitoare sa ii fac geometria si sa umplu instalatia de AC cu freon .

received_325246909528762.jpeg

received_326567032907414.jpeg

received_516180416643298.jpeg

received_329795782463257.jpeg

received_294914852817329.jpeg

received_1026554274928719.jpeg

received_1055578498504993.jpeg

received_544904227052277.jpeg

received_974574096533525.jpeg

received_900628361337986.jpeg

received_529336738863283.jpeg

received_3466997560204565.jpeg

received_3106825086251801.jpeg

received_515115056893191.jpeg

received_320699090167872.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post

 Asa e cand ai masina veche. Sa iti explic acum cativa ani (mai multi asa) cand bejul era singura masina o iarna am tinut-o in garaj fiindca ma saturasem sa reparar ceva si sa se strice altceva? 🙂

Cu toti am trecut prin asta, macar ai 2 masini, eu nu aveam atunci.

  • Like 1

Share this post


Link to post
12 hours ago, Dj_Dark said:

 Asa e cand ai masina veche. Sa iti explic acum cativa ani (mai multi asa) cand bejul era singura masina o iarna am tinut-o in garaj fiindca ma saturasem sa reparar ceva si sa se strice altceva? 🙂

Cu toti am trecut prin asta, macar ai 2 masini, eu nu aveam atunci.

Asta e singurul avatanj, ca am doua si se strica pe rand :)) 

Share this post


Link to post

Unii probabil ar spune "macar nu te plictisesti".

Acuma, pornind de la ideea ca cine face si desface are permanent de face, eu vad a se deschide oportuninatea de a deveni mecanicos inrait. E un avantaj !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ca sa mai sterg putin praful :)) tocmai am implinit 160.000 km, cred ca am facut cu ea vreo 5700 km de cand o am. De o luna merg cu Leganza, Nubira sta cuminte pe dreapta.

Inca pierde ulei pe la buson, momentan a ramas asa, il verific o data la 2-3 zile ca sa nu sparg alt motor degeaba.

I-am bagat freon in sfarsit acu vreo 3 saptamanii , mometan vad ca il tine, face rece bine. Am zis sa ajung iar la baiatul care a bagat freon, sa se uite daca pierd pe undeva.

Aprinde ocazional check-engine, ba missfire pe cilindrul 3, ba o lambda ( asta cred ca e de la missfire) , ba un senzor pozitie axe ( ca e pacat ca doar Nubira sa il aiba stricat de 1 an :)) ) .

Sper sa ii iau luna asta alt ulei, cu tot cu buson nou si saiba, un set nou de bujii, si sa masor fisele , ca poate reusesc sa scap de missfire si de pierderea de ulei. 

Si cum nu am umblat deloc la franele spate de cand am masina, si cum banuiesc ca masina a stat extrem de mult in ultimii ani, franele pe spate sunt blocate, se incinde usor roata, la mers normal si pe distante scurte 30-40km nu se incing, urmeaza si astea :))

 

In rest doar benzina (multa) si talpa :))

 

 

received_643200803477076.jpeg

received_783820173055072.jpeg

received_762766531531288.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Zi cu trapa aia 😄

  • Haha 2

Share this post


Link to post
On 8/2/2022 at 7:45 PM, Dj_Dark said:

Zi cu trapa aia 😄

Hai ca zic si cu trapa :)) , acum ca am facut-o .

La vreo ora dupa ce am postat aici, am incercat sa inchid si eu trapa, canci , a ramas deschisa, am amânat-o atat din lipsa de timp.

Concluzia, iesise un fir :)) , chestie pe care am constat-o dupa ce desfacusem tot plafonul, cu gandul sa schimb mecanizmul trapei cu totu :)) , pot sa zic ca nu m-am repetat vreo 5 minute cand am gasit mufa aia.

Am facut vreo 500km saptamana asta :))

  • Like 2

Share this post


Link to post

Am mai adunat niste km, ca asa e cand e daily masina :))

Bineinteles ca s-a mai stricat cateva ceva minor la ea , a inceput sa piarda brusc foarte multa apa, golea vasul dupa un drum de 30km . Am zis gata, iar alt furtun, care il gasesc prin cine stie ce tara si stau fara masina cateva zile.

Sâmbăta dimineața am inceput sa desfac la masina cu @mirceajo , bineinteles ca Leganza mea pierdea apa pe la presetupa pompei de apa :)), noroc ca am gasit la un magazin sa livreze in aceeasi zi. De data asta am luat Hepu in Ianuarie cand am facut distributia am pus SKF care a tinut in jur de 8000 de km. O data cu pompa am pus alt antigel, al 6 lea rand de antigel daca nu ma insel :))

Initial aveam planuit pentru week-end sa schimb doar uleiul si busonul ca sa rezolv cu pierdea de ulei :)) , teapa, am schimbat busonul cu unul nou, nu mai pierde ulei pe la buson, pierde pe la garnitura de la baie , de ce mi-a fost frica tot nu am scapat :))

Momentan ramane asa cu pierdea asta de ulei, pana reusesc sa strang bani , nu curand asta e clar. 

A primit la începutul lunii un set de becuri pt faza scurta Osram HB4 +150%, se vede o usoara diferenta, dar la cat de matuite sunt farurile, pana nu le dau un polish nu pot sa vad vreo diferenta. O data cu becurile pt faza scurta, am luat si becuri pentru marșarier ( mai mult le-am primit decat cumparat) , si i-am mai schimbat la interior ce becuri nu aveam, cel de la selectorul de viteze, si de la scrumiera, ambele erau arse de cand am luat masina , nu m-am putut abtine si i-am luat leduri si pentru planofiera si usii, plus pozițiile de America :)) , asa e cand lasi copilu nesupravegheat la becuri.

Momentan adunam doar km, 161.580 acum cand postez aici :)), inca vreo 400km si face 10.000 km de cand o am in mai putin de 1 an de cand funcționează. 

Am gasit o poza cu km pe care ii avea masina cand am luat-o si am schimbat ceasurile cu unele de Europa :))

received_1062574451316874.jpeg

received_786907476074776.jpeg

received_780756423112595.jpeg

received_587502479774137.jpeg

received_1091396591500624.jpeg

received_1537292406702704.jpeg

received_324692773143482.jpeg

received_1556988674733191.jpeg

received_943283899955063.jpeg

received_755685072372327.jpeg

received_626517278894485.jpeg

received_2148039918711478.jpeg

received_1008537906484231.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Misto! 🙂

 

Imi place, la tine, ca primesti totul in ras. Mie, cand mi se strica masinile... fac spume.

  • Like 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, vrazvanc said:

Misto! 🙂

 

Imi place, la tine, ca primesti totul in ras. Mie, cand mi se strica masinile... fac spume.

Stai linistit ca si eu fac urat, mai ales cand se mai strica Leganza :)) 

Dar aia e, mergem inainte, daca mi-am luat jucărie de America ma joc cu ea :))

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Sa te pisi pe ea de skf, sa stiu sa nu iau niciodata 🙂

Oricum, pana acum eu numai hepu am luat la toate masinile, mai putin bejul care acum are nipparts din ce imi aduc aminte.

@vrazvanc Urmareste OLX-ul, cand apare masina acolo de obicei i-a ajuns 🙂 Sta o zi doua si dupa o scoate 😄

Pana acu i-a ajuns de vre-o 2 ori.

Edited by Dj_Dark
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Ca tot am intrat pe forum, momentan Leganza isi tot schimba locul de parcare, a ramas fara RCA  de pe 6.12.

Ca noutati, a inceput sa ploua in ea prin trapa, s-a desprins geamul de mecanismul metalic, am fost acum 2 zile si l-am lipit la loc, am pus si pastila pt retrovizoare, sa speram ca o sa tina ghidusia de la trapa.

Inca pierde apa si ulei, mai nou nu face contact cum trebuie switch-ul de la pedala de frana, si nu doreste sa iasa din P ocazional.

Poze momentan nu am la indemana.

O sa mai revin si cu poze si cu update-uri cum era sa intru in cimitir cu tot cu masina, acum vreo luna si ceva :))

Dar per total, tot e fun cand merg cu ea :)) 

Share this post


Link to post

Uleiul ca uleiul insa apa de se pierde ... cam da fiori pe sina spinarii .

 

Share this post


Link to post
11 hours ago, Viktor said:

Uleiul ca uleiul insa apa de se pierde ... cam da fiori pe sina spinarii .

 

Am schimbat acum cateva zile, cele 2 furtunuri care intra in caloriferul de caldura, pt ca au cedat amândouă :)). Momentan inca pierde apa, merg cu busonul de la vas deschis :)).

Da ghidusia de la trapa a tinut, doar ca a inceput sa ploua pe sub cheder, s-a aplicat un strat fin de mastic :)) , momentan pare ok 

Share this post


Link to post
12 hours ago, AndreiCiprian said:

 Momentan inca pierde apa, merg cu busonul de la vas deschis :)).

Da ghidusia de la trapa a tinut, doar ca a inceput sa ploua pe sub cheder, s-a aplicat un strat fin de mastic :)) , momentan pare ok 

E frig afara, riscurile sunt minime, diferenta de presiune nu se simte la temperaturile astea.

Legat de trapa ... cand eu am zis ca experienta cu trapa de Leganza mi-a ajuns si nu mai vreau sa aud de trapa ever, hai sa vad cine se stie cu musca pe caciula (pentru ca nu a fost de acord cu mine :))) )

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Asa ca ramasesem dator cu niste poze :))

Am facut un drum de Pitesti cu ea prin Noiembrie, mi-a placut maxim cum se simte nemernica asta la drum lung :)) 

Am aflat intre timp pe unde pierde apa , a cedat un dop din lateralul blocului, fix primul, unde e presiunea mai mare de la pompa de apa. 

O sa se schimbe zilele astea dopul cu pricina si sper sa fie ultimul lucru major care cedeaza la masina asta. Bineînțeles ca operatiunea de schimbare e facuta de @mirceajo si de @Dj_Dark :)) , era prea riscant sa incerc sa il schimb singur, cel mai probabil terminam inainte sa incep :)).

Momentan pare sa nu mai ploua in masina , ramane de vazut daca tigania mea cu masticul tine.

Pana sa cedeze dopul , masina a implinit 166000 , bine caroserie, motorul are aproximativ 196000. La mers normal am scos 13.2% cel mai mic consum, cu pornit dimineata si lasata jumatate de ora sa se incalzeasca, ca deh, piele fara incalzire nu e fun deloc :)).

O data cu schimbarea dopului de gheata, urmează cred ca al 11 lea schimb de antigel de cand am masina :)), plus ce am mai tot completat in timp. Probabil in Ianuarie o sa imi dau silinta sa ii schimb si baia ca sa rezolv si pierderea de ulei.

received_5258701680901837.jpeg

received_551115950132177.jpeg

received_5880697518656533.jpeg

received_1384494198959010.jpeg

received_1205454380368124.jpeg

received_5722466624508858.jpeg

Share this post


Link to post

Lumineaza-ma te rog.

La modelele astea consumul se raporteaza la litri/h ? Adica, cu cit ii dai mai tare cu atit ajungi mai repede la destinatie din care rezulta un consum mai mic ?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

@Viktor: la toate modelele consumul implica si o coordonata de timp. Doar ca, din motive de simplificare si din faptul ca (noi) consideram ca timpul nu costa ... ne multumim sa folosim un indicator usor mincinos, respectiv litri/100km (ignorand, astfel, timpul). Daca ar fi sa bagam in ecuatie toti parametrii care caracterizeaza o deplasare, timpul ar schimba dramatic lucrurile ... Doar ca nu putem face asta 🤣

Share this post


Link to post

Timpul costa, e chiar foarte pretios ! In trafic, timpul in mare parte e halit de bizoni/bizoance care, odata primind carnet cadou si taxa de drum platita (cred) considera deja tarlaua (autostrada spe ex.) drept proprietate personala, mostenire de la ma-sa unde, se maimutareste dupa bunul plac ! Oare. Ce mama draq cauti mosolind-o pe banda 2 sau 3 cind ai banda 1 libera ? De ce nu tii dreapta ? Eu unu tin dreapta pe cit se poate si asta fara mosoleala, evit pe cit posibil a stinjeni traficul, unii mai "grabiti" de fel n-au decit sa-i dea talpa cit doreste , isi asuma si nu ma priveste. Astia de se intind bine la drum ori mai dau virfuri de dragul condusului ii inteleg perfect (ca nah, fusei si io tinar 😉) da' pe mosolangii nu-i inteleg neam (!) iar singura explicatie e ca la nastere au iesit cu picioarele inainte drept urmare pe ultima suta de metri le-au afectat creierul ! Necunoscind datele problemei reale, nu pot decit sa presupun ca o mare probabilitate de comportament neadegvat in societate cauza fiind cea mai sus amintita Punct Acuma, raspunde-i decent (de te tin nervii) unui copil la intrebarea "de ce al din fata pe banda 2 merge mai incet decit noi be bada 1 in limita admisa ? E corect ? NU, nu e corect, dat fiind se deplaseaza cu mult sum limita admisa ar trebui, obligatoriu sa tina dreapta ! Insa, astora nu prea ai ce le cere, astfel sau nascut, cu picioarele inainte ! Fara sa mai adaug ca-s prosti, cretini si idioti ! Insa pot sublinia un mare ASA NU ! Nu e corect, nu e frumos, nu se cade!

Share this post


Link to post

Rog mai marii a-mi muta "aberatiile" de pe topicul omului, p-aici pe undeva de se incadreaza. Multam !

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Ca sa imi incep cum trebuie anul, pe 4 Ianuarie am schimbat împreună cu @mirceajo dopul cu pricina :)) , momentan nu mai pierde antigel pe niciunde, a ramas de schimbat baia ca sa rezolv si pierderea de ulei.

Cum am hotarat sa raman doar cu Leganza, Nubira sa o abandonez total dupa ultimul incident, am zis ca necesita si ea niste anvelope, ce avea masina de cand era la mine erau niste Lassa din 2012, care erau mai mult slick-uri decât anvelope de iarna/vara. Costul a 4 anvelope noi pe dimensiunea minune a Leganzei adica 205/60/15 ajungeau undeva la 1000 de lei, sh nu am gasit deloc pe dimensiune, asa ca am ales mai bine sa ii iau alte jante cu tot cu anvelope :)).

Pastrand traditia de la Nubira, eu nu schimb anvelopele, schimb jantele cu totul :)), asa ca Marti dimineața mi-am luat directia Constanta sa imi iau jantele cu tot cu anvelope. Le-am gasit pe olx, niste Ronal-uri 7j et40 de pe un Megane 3, gume de iarna dot 2018, pot sa mai trag de ele inca minim o iarna, costul jantelor 850 de lei, cu tot cu drum totalul a fost undeva la 1200 de lei, dar nu a vrut sa le trimita prin curier, doar cu ridicare personala. 

Cum am zis si tura trecuta cand am mai facut un drum mai lung, imi place maxim masina asta la drum lung :)), Bucuresti -Constanta si retur pana la Lehliu, nu simteam ca am deja prea multe ore la volan :)), fata de Nubira, care ma distrugea doar pana la Lehliu :)).

Mers semi decent pe A2, viteza medie 125-130 cu pilotul, consum de 9.1% , alimentat dimineața inainte sa plec, si la intoarcere din același loc am alimentat, eram prea curios sa vad cat a scos :)) . Vreo 2 varfuri de 180 , asa random am avut, in rest mers in limitele decentei .

 

received_910941116584693.jpeg

IMG-20230113-WA0001.jpg

received_441619808067744.jpeg

received_710107220764471.jpeg

received_580747230531548.jpeg

received_1804354296611962.jpeg

received_1280495939167254.jpeg

  • Like 4

Share this post


Link to post

In sfarsit arata si ea a masina, adica spalata 😛

  • Like 2

Share this post


Link to post

Bineinteles ca pierde iar apa :)) , tot pe la presetupa pompei de apa, noroc ca asta a tinut 10.000km :))

O sa ajung in faza de o sa stiu si in somn ce trebuie sa desfac ca sa ajung la distributie.

Oficial pierde iar apa, ulei si am vazut ca scade si lichidul de servo :))

Ori fac eu ceva gresit cap coada, ori masina asta chiar vrea sa moara si eu nu vreau sa o las :))

171.000 km, vreo 19000 de cand e la mine.

Share this post


Link to post

Ceva nu-i a bine acolo , ori sare cite un dop , ori crapa pompa ... Fa un test de presiune a instalatiei de racire . Busonul vasului de expansiune de-i in toate mintile ... Doar 10.000 km ...

Share this post


Link to post

Salutar , scuze ca intreb de Nubira in topicul cu Leganza , dar unde e Nubira ?? tot asa a ramas ?? 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...