Jump to content
Sign in to follow this  
AndreiCiprian

Daewoo Nubira 2

Recommended Posts

Stiu ... De aia ma si gandeam ca nu e cazul sa iti para rau ca ai ratat un gratar de vanat ! Te costa mai putin sa iei ceva din supermarket, din toate punctele de vedere. 

Ca fapt divers (si oarecum offtopic ...), un amic si-a luat o caprioara pe o autostrada din Ungaria. Volvo, dauna totala, adusa pe platforma. Din fericire, toti ocupantii au fost OK ... caprioara a sarit aproape in mijlocul parbrizului. Intre noi fie vorba, eu nu as compara un Daewoo cu un Volvo, cel putin nu la partea de siguranta !

 

Share this post


Link to post
23 hours ago, Salex said:

caprioara a sarit aproape in mijlocul parbrizului. 

 

Nu prea înțeleg cum s-ar putea produce o dauna totala in condițiile astea.

Share this post


Link to post
10 hours ago, Akon said:

Nu prea înțeleg cum s-ar putea produce o dauna totala in condițiile astea.

Model mai vechi, valoare mai mica... capota, parbriz + ce alte maruntisuri or mai fi fost, depaseste reparatia valoarea masinii. Asa am luat eu dauna totala (economica) dintr-un far, bara, aripa si un colt de capota

  • Like 1

Share this post


Link to post

Capota, parbriz, stalp A, tavan, airbaguri. De asta am zis ca la el au contat cei 20-30 cm ...

 

Share this post


Link to post

Bun, referitor la carprioara masina inca e stramba, nu am avut timp sa stau sa caut elementele la culoare.

Anu trecut am avut o prima tentativa de a pune un motor de 2.0 pe XNT, motor cu putini km. Din lipsa de timp/bani toata chestia cu pandemia si nu imi gaseam de munca nu s-a mai concretizat din pacate si acum mai am momente cand regret motorul ala :)). Dar daca nu a fost sa fie nu a fost.

 

Pe sfarsitul lui 2020 eram in concediu si tot nu puteam sa stau cuminte, rupeam un pic Olx si cateva site-uri din afara cautand o Nubira 2.0 buna sau o Nubira adusa din SUA. In timp ce rupeam site-urile de prin Portugalia/Spania imi aduc aminte de o Nubira de America tot albastra din Bucuresti :)).

O caut in sistemul de roviniete de la munca, vad ca inca e pe strazi, il deranjez ca de obicei pe Mircea care imi spune unde e masina :)) ca doar na, nu credeati ca doar eu am o problema :)).

Soc si groaza cand m-am dus prima data sa vad masina pt ca era lovita, i-am lasat omului bilet in geam ca daca vrea sa o vanda sa ma sune. Dupa vreo 2 saptamanii ma suna, imi povesteste pe scurt de ea si care e ideea cu accidentul si ne intelegem sa ne auzim cand e gata cu asiguratorul. Intre timp s-a hotarat ca vrea sa o dea la rabla ca sa isi ia masina noua ( nu Logan). Stabilim frumos sa ii dau eu un voucher pt masina , doar ca si anul trecut nici asta nu s-a concretizat.

Dar omul a fost fair-play pana la capat m-a chemat sa imi iau tot ce vreau de pe masina lui.

In mod suprinzator nu mi-a cerut nimic pe ce am luat, asa ca am reusit si eu sa pun mana pe un set de lampi spate de America si inca vreo cateva bunatatii :)).

Masina era 2.0 AT si avea 67k mile, adica undeva la 115k km, cam cat XNT-u.

si cateva poze cu "epavele"

Masina in cauza a fost prima Nubira omologata la noi, fiind adusa in 2005 in Romania. Povestea e extrem de lunga, toata chestia durand undeva la 5-6 luni.

Asa ca se pare ca XNT-u " nu v-a moare " curand sau sper eu ca vreodata.

received_433234721128435.jpeg

received_686677268705234.jpeg

received_276911237332089.jpeg

received_142285277880413.jpeg

Share this post


Link to post

Si motorul nu l-ai luat? 🙂

Share this post


Link to post

Si usa, si aripa...

Share this post


Link to post
On 6/4/2021 at 9:52 PM, Dj_Dark said:

Si motorul nu l-ai luat? 🙂

Nu, pentru ca omul mi-a spus ca tot ce iau sa pun piesa inapoi, nu am vrut sa schimb motoarele intre ele in parcare :))

On 6/4/2021 at 10:16 PM, Geo_ZGA said:

Si usa, si aripa...

Aripa nu aveam semnal, iar usile era de la jumatate in sus cu lacul sarit :))

Share this post


Link to post

Hai ca iar am uitat de topicul asta si am lasat praful sa se depuna 😂😂

Cum a scris si @pompiliu92 m-am procopsit datorita lui cu un set de ceasuri Supervision , sau cum imi place mie sa le spun "ceasuri originale dă Koreea boss" :)), nu le avem in plan , stiam de existenta lor si de incercarea lui Pompiliu sa puna mana pe un set pentru el si unu pentru mine.

Momentan ma apropii de 5000 km de cand am pus ceasurile :)), aveam o problema cu indicatul benzine de ceva timp, doar ca am reusit performanta sa raman in pana , am solicitat suport tehnic, moral si carburant de la un coleg de munca :)), am încercat de atunci sa o tin mereu cu peste jumatate de rezervor ca sa evit telefonul : " am ramas fara benzina iar, am eu palnie ". 

Am reușit ca la sfarsitul lunii August sa bifez si eu primul meu drum lung cu Nubira, pentru cine nu stie la drum lung am mers mereu cu Kia lu taică-meu ca na gpl mai ieftin, consuma la fel ca Nubira dar e ok :)). Nu am apucat sa fac o poza frumoasa la mare, poate la anul. 

Fiind primul ei drum lung am fost putin speriat de bombe, daca se rupe, daca sare pistonu prin bloc, daca rup distributia, daca ma face cineva acordeon pe A2, drept urmare am decis ca e cel mai optim sa plec la 3 dimineata cand eram singur pe A2 :)), doar ca nu am luat in calcul ceata , am avut portiuni unde am mers cu 60 la ora . Am vrut eu neaparat sa ii fac un consum dupa drumul asta, mi-a iesit undeva la  8.2% pe 550 km parcursi, dar la dus am mers mai mult cu 80-90 cu cateva varfuri de 160-170 ( astea in Germania ca e limita la noi) , iar la intoarcere am venit pe Harsova mers constant cu 110-120, cu un varf de 150 ca pierdusem turma :)). Super incantat de cum s-a comportat si de consum.

Si pentru ca deja insistam cu distributia sa o schimb, astazi am reusit sa o fac dupa cred ca aproximativ 7-8 ani si undeva la 70.000 km, mai rezistau dar nu mult :)). Cureaua si rolele le-am luat Ina iar pompa de apa Hepu, daca tot umblam sub capota am schimbat fisele si bujiile, am luat Bosch si fise si bujii sa vedem cum se comporta , toata operațiunea a fost facuta de @mirceajo daca incercam singur riscam sa porneasca motoru invers .

De aproximativ 2 luni ma simteam ca intr-un Vag corect si corespunzator, aveam check engine aprins din cauza senzorului pozitie axe came, am mers pe Delphi in detrimentul celui OE, diferenta la pret fiind de aproximativ 130 de lei, nu mult dar am zis sa încerc cu Delphi intai, sper sa tina.

Cum ma regaseam astazi pe sub masina, am descoperit ca motorul meu e foarte sensibil si plange pe la garnitura de la baie :)) , in aceeasi ordine de idei am descoperit ca am un burduf la planetara dreapta dus, sa vad ce e mai rentabil si din punct de vedere financiar si al montajului, daca sa iau doar burduful sau sa caut prin dezmembrari o planetara buna.

Am reusit dupa suficient de mult timp sa imi schimb si textilul de pe plafon, al meu fiind extrem de murdar, si daca tot am textil nou am primit cadou si o plafoniera de la un model cu trapa, imi mai trebuie doar trapa. Si spre uimirea mea, a fost primul lucru pe care l-am schimbat singur la masina asta si am reusit in timp relativ util si fara pagube materiale.

Pe drumul spre casa astazi era sa fac cunoștință cu unu nene cu un Astra H care nu a vazut ca eram oprit sa fac stanga, imi pare rau ca nu am camera pe masina pusa, a tras pe acostament ca sa ma ocoleasca, acostament care era cu mult sub nivelul asfaltului, ma uitam la el ca urma sa intre in masinile de pe contrasens cand a redresat masina si a intrat iar pe asfalt. Astept sa vad daca avea cineva din jurul meu camera de bord si daca apare filmarea pe undeva, ca la ultimele 2 accidente si de data asta ma uitam la el cum se infige in mine, am cam imbatranit vreo cativa ani pe loc.

Da da stiu am scris mult :)) dar asta e .

Ps: am avut un supervizor de nadejde astazi la distributie :))

Urmeaza ca  pana la sfarsitul anului sa ii schimb amortizoarele si platourile de la frana de mana, si poate ma conving ca e momentul sa atac rugina si sa repar gaurile ( pentru cine nu stie, am mare aerisire in pragul din dreapta:)) ) si daunele de la căprioară:))

Incet dar sigur imi indeplinesc nebunia de a avea cea mai dotata Nubira 1.6 din lume :). 

 

received_1200681767023476.jpeg

received_2944302105838920.jpeg

received_577864859897614.jpeg

received_226216749363324.jpeg

received_537583987512636.jpeg

received_381509470140933.jpeg

received_459839855072761.jpeg

received_572312180581258.jpeg

received_215071430603960.jpeg

received_545884403338910.jpeg

received_584777685903170.jpeg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Antigelul pare a fi usor contaminat, asta deduc din interiorul capacului vasului de expansiune.Acuma, capacul ala ori schimbat ori bine curatat ca supapele acestuia sa lucre in parametri pentru a stabiliza presiunea in instalatie. Pare a fi o chestie minuscula da' de luat in seama ca peate aduce surprize neplacute.

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 9/26/2021 at 7:58 AM, Viktor said:

Antigelul pare a fi usor contaminat, asta deduc din interiorul capacului vasului de expansiune.Acuma, capacul ala ori schimbat ori bine curatat ca supapele acestuia sa lucre in parametri pentru a stabiliza presiunea in instalatie. Pare a fi o chestie minuscula da' de luat in seama ca peate aduce surprize neplacute.

Nu e usor contaminat :)), e direct pamant, o sa incerc sa imi fac timp luna viitoare sa scot iar radiatorul si majoritatea furtunurilor sa le spal inclusiv vasul de expansiune iar, si sa ii schimb antigelul de vreo câteva ori poate se curata. 

Am spalat tot asa toata instalatia anu trecut cand am pus clima, nu stiu de ce s-a facut in halul asta.

Share this post


Link to post

Pt ca ai pus antigel de proasta calitate si/sau apa de la robinet. Baga Hepu cu apa distilata si nu o sa mai ai probleme... asta dupa ce cureti tot, evident.

Share this post


Link to post

Mie din start imi fuge mintea la pompa de apa cind vad un lichid de racire la culoare anormala. In vara m-am ocupat de caleasca unui amic cu rugina in instalatie. Spalata, pompa noua si apa de la robinet in prima faza ca asta fu la indemina apoi de miine zic, dupa ce iti procuri apa distilata o schimbi la doua-trei zile si de 10 ori daca e cazul pina ce ramine curata apoi o rogi frumos cu antigel. Zis si facut ? NU. Problema a revenit ? DA. Sa ma ocup oare din nou de troasca dupa cum se doreste ? Categoric NU! 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post

Anul trecut când am pus clima am pus antigel low-cost :)) , aia e, momentan ramane asa.

In alta ordine de idei, viata Nubirei ramane un pic incerta, practic a inceput sa se dezmembreze, piesele o sa raman in apropiere toate la cineva care le apreciaza la fel de mult ca mine, poate chiar mai mult :))

O sa ramana stock, doar lupele o sa mai ramana pe ea. Mai primeste un RCA pe 1 an si un itp si sa vad ce o sa vrea tata sa faca cu ea. Cel mai probabil o sa merg tot eu in continuare cu ea o perioada.

Momentan e in "lucru" cealalta masina, dar bineinteles ca tot un Daewoo e :)) 

O sa revin posibil cu topic separat pt noua jucarie , când o sa fie gata :))

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ceva probleme la motor ... la noua jucarie ? 🤨

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
42 minutes ago, Salex said:

Ceva probleme la motor ... la noua jucarie ? 🤨

 

Posibil :))

 Sambata se rezolva 

Share this post


Link to post

Cum a zis si @Salex jucaria noua a avut niste probleme la motor, probleme pe care le-am rezolvat in week-end, doar ca au apărut altele intre timp :)) o sa detaliez in topicul dedicat cand o sa ma hotărăsc sa il fac .

Referitor la Nubira, ca doar e topicul ei :)) ;  am schimbat atunci cu distributia senzorul pozitie axa cu came, senzor care ori nu functioneaza ori am  un fie intrerupt, pentru ca check engine-u a ramas aprins constant. Ieri am prins SCAN-ul pe mana si am intrat sa vad ce eroare imi da, aveam in Istoric eroare pe EGR si pe senzor pozitie axe.

Am sters erorile si imi da constant eroare pe senzor, sper sa imi fac timp anul asta sa curat mufa si sa verific cablajul, sper sa nu fie senzorul pt ca m-am zgarcit la 120 de lei :))

received_419122086367003.jpeg

received_967148387342803.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am abonat topicul asta de tot, oficial masina nu mai are :

ceasurile Supervision 

Interiorul de piele

Pilotul automat ( doar de forma)

Acum cateva zile am gasit-o lovita in parcare, ieri am fost la constatare la Euroins, masina e dauna totala economica.

De la ultima postare masina s-a degradat considerabil din toate punctele de vedere. 

Cel mai probabil nu o sa o mai repar , o sa ma concentrez pe Leganza. Imi pare rau de ea sa renunt, dar deja depasesc valoarea masini cu mult.

 

received_5705337292915043.jpeg

received_1333931400708135.jpeg

  • Sad 4

Share this post


Link to post

Nasol chiar am vrut sa intreb ce face si pe unde e , Mr Nubira :)) Nasol ca in partea asta pe care e lovita si donatoare 😑

Share this post


Link to post
On 3/8/2023 at 2:26 PM, Mark-Damas 97' 98' said:

Salutare , ceva noutati ?? ai reparat-o ?? 

Salutare, nu, am schimbat farurile cu alea originale cu care a venit masina, am indreptat aripa asa de forma.

A mers taicameu cu ea fara toba vreo 3 săptămânii cat a avut Kia in service ( supapa sparta) .

Momentan zace langa Leganza de piese.

 

received_1274026549857507.jpeg

  • Sad 1

Share this post


Link to post

Hmm nasol că nu poți merge cu 2 mașini deodată și Nubira e pe dreapta , dar poate o să revină și ea :))

  • Like 1

Share this post


Link to post
21 hours ago, Mark-Damas 97' 98' said:

Hmm nasol că nu poți merge cu 2 mașini deodată și Nubira e pe dreapta , dar poate o să revină și ea :))

La cati km fac eu lunar, ma descurc sa merg cu amandoua :)) . Probabil nu o sa mai revină masina asta curand.

Share this post


Link to post
6 hours ago, Mark-Damas 97' 98' said:

E bine daca circuli cu ambele 😉

Circulam intr-o perioada cu amandoua, Nubira pe săptămână si Leganza in week-end. Nubira zace de o săptămână si ceva in curte

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...