Jump to content
Sign in to follow this  
catalincristian2009

Aveo 1.2 eroare P0300

Recommended Posts

Buna tuturor,

detin un Aveo 1.2, B12S1 benzina si GPL(Tomasetto). Asta iarna, masina nu pornea decat accelerata. Am fost la Opel GTT pentru resetare clapeta de acceleratie, dar dupa aceasta interventie mi-a aparut eroarea P0300 la mersul pe benzina. Pe gaz merge ok. 

Pornirea este tot greoaie, doar accelerata daca este frig afara. Daca este cald afara pornirea este ok. In cazul in care merg pe benzina palpaie check engine, masina merge intrerupt si nu trage. Cand trece pe gaz masina merge bine.

Am curat clapeta de acceleratie, senzorul MAP, facut idle learn dar degeaba. Bujiile, fisele au fost schimbate acum 10.000 km. Consumul este undeva la 16 litri pe gaz:(

Ce imi recomandati sa ii fac?

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Salut, vad ca ai mai avut un topic deschis anul trecut cu ceva probleme cu ralantiul. Ar fi fost indicat sa continui mesajele acolo.

Din ce imi dau seama, calibrarea clapetei de acceleratie a rezolvat o problema si a generat altele, sau masina are mai multe bube. La aprinderea martorului engine check,  P0300 era singura eroare citita pe tester? 

La motoarele 1.2 probleme cu supapele nu  prea au fost, ideea e sa incerci totusi o curatare de injectoare (ori cu demontare ori cu un  Gunk cleaner /ceva echivalent pus in rezervor si dat o talpa cu 3-4000 rpm timp de o jumatate de ora  in afara orasului (mai greu zilele astea). Ma gandesc la ce ai zis ca pe gaz merge mai ok (dar cu consum mare) si ar putea sa mai fie o problema de pierderi pe la furtunele de vacuum care ti-a dat ceva simptome si cu ralantiul. Ai zis ca ai curatat senzorul MAP, cum ai facut asta ca nu prea e ok sa umbli la el.

Spune te rog cate ceva despre motor, cati km are si de cand i-ai pus gaz. 

Share this post


Link to post

Salut. Multumesc mult pentru raspuns:)

Masina o am de 2 ani de azi. Gazul a fost montat pe la 80.000 km, de fostul propietar,eu am luato pe la 120.000, masina are acum in jur de 160.000.

Povestea belelelor a pornit cam asa: dupa ce am cumparat masina, daca aveam AC pornit si apasam ambreiaj + frana se intampla sa moara motorul. Dupa ce am curatat clapeta de acceleratie, masina ramanea turata, check engine cu amestec prea bogat,  ce am descris in subiectul meu mai vechi. Am reusit sa gasesc pe cineva cu un terster universal care mi-a rezolvat problema. Masina nu a mai avut erori sau probleme cu turatia pana cand a inceput frigul.

Cum a venit frigul, masina nu mai pornea decat accelerata si murea cand apasam ambreiajul pana cand se incalzea motorul. Am dedus ca e din cauza clapetei care nu poate tine relatiul cand e frig si am fost la GTT. le-am explicat problema si ei mi-au resetat clapeta. 

Dupa ce am plecat de la ei, check engine la mersul masinii pe benzina. Verificat cu o mufa OBD 2, P0300. Este singura eroare care apare. O sterg, daca masina merge pe gaz nu mai apare. O trec pe benzina, clipeste check engine aprins, nu mai are putere, apas pedala dar se accelereaza greu. 

Am fost la cineva, curatat din nou clapeta, desfacut capacul unde se afla partea electronica daca nu are vreun dinte ceva rupt(totul parea ok), resetat clapeta dar problema persista.

Curatare cu aditiv pentru injectoare am facut anul trecut dar nu a avut niciun efect(masina avea mici intreruperi cand mergea pe benzina).

Furtunasele de vacum le-am verificat, nu am gasit nimic care sa fie crapat sau iesit de la locul lui.

Senzorul MAP l-am curatat cu un spray de contacte electrice folosit pentru curatarea senzorului de aer de pe admisie. Nu a avut niciun efect(pozitiv sau negativ). 

Problema e ca am citit mult despre eroarea asta, P0300, si cauzele sunt o gramada(de la bobina, compresie, pompa benzina, injectoare, EGR, senzor ax cu came etc). Ma gandeam ca a mai patit cineva aceasta problema si are o solutie. 

O zi faina:)

 

 

Share this post


Link to post
9 hours ago, catalincristian2009 said:

Problema e ca am citit mult despre eroarea asta, P0300, si cauzele sunt o gramada(de la bobina, compresie, pompa benzina, injectoare, EGR, senzor ax cu came etc).

Din pacate asa este, poti adauga si bujiile ! Incearca sa elimini potentialele cauze care nu se limiteaza DOAR a mersul pe benzina. Bobina, senzori ... etc.

Share this post


Link to post
On 5/6/2020 at 9:45 AM, catalincristian2009 said:

Am fost la cineva, curatat din nou clapeta, desfacut capacul unde se afla partea electronica daca nu are vreun dinte ceva rupt(totul parea ok), resetat clapeta dar problema persista.

Senzorul MAP l-am curatat cu un spray de contacte electrice folosit pentru curatarea senzorului de aer de pe admisie. Nu a avut niciun efect(pozitiv sau negativ).

Nu este deloc indicat sa desfaci corpul clapetei, este nevoie de recalibrare si stiu ca se poate face doar cu un scaner original Scan100. Este foarte posibil ca nici cei de la GTT sa nu fi reusit calibrarea corecta, dupa simptome. Sau clapeta nu avea nimic si ei au umblat unde nu trebuie. O eroare de clapeta declanseaza de obicei un DTC P0122. Ar mai fi un test de facut, schimbat corpul clapetei MTIA cu unul de la o alta masina si vazut ce se intampla.

Eventual poti investi intr-o interfata OBD2 si sa verifici etanseitatea galeriei prin monitorizarea senzorului MAP - in galerie la ralanti trebuie sa ai cca 35kPa vacuum.

PS. O resursa importanta: Manuale service Chevrolet GMDAT

Edited by perfidus

Share this post


Link to post

Ma bag si eu in discutia asta. Mie imi miroase a pompa de benzina care nu mai face presiunea care trebue. 

Share this post


Link to post
On 5/7/2020 at 10:41 AM, perfidus said:

Eventual poti investi intr-o interfata OBD2 si sa verifici etanseitatea galeriei prin monitorizarea senzorului MAP - in galerie la ralanti trebuie sa ai cca 35kPa vacuum.

Salut. mersi mult de sfaturi. Mufa OBD 2 am, am verificat presiunea din MAP si la relanti am 58kpa. Cand o turez pe la 3100 rpm presiunea scade pe la 38. Sa fie MAP-ul bolnav sau ar trebui sa ii schimb garnitura de la clapeta?

Mersi mult inca o data:) 

Share this post


Link to post

Doar scot topicu' mai in fata pentru cine cauta si nu gaseste .

Share this post


Link to post

a postat un coleg o problema de pornire la rece. 

prima data, eu as masura presiunea pompei de benzina. 

PS. nu am putut raspunde la subiectul lui. 

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Undeva la 3.5 bari dezvolta o pompa de benzina, defapt intre 3 si 5 bari da' de regula 3.5 Trebuie consultat manualul a se vedea date exacte. Scula cu dedicatie, conectata la iesirea din rampa injectoarelor (la cielo spre ex.) pus contactul si citit valoarea inregistrata . Totodata cu nitica rabdare, de presiunea scade asta vrea sa insemne ca se inregistreaza si o pierdere pe undeva.

Share this post


Link to post

eu nu am gasit la mine ventil la rampa de injectoare, am conectat aparatul direct la pompa de benzina, sub banca. de fapt, nici nu am mai masurat, ca se vedea clar ca nu mai baga. 

Share this post


Link to post

Multe modele nu au ventil de test pe rampa injectoarelor, caz in care se recurge la auxiliare, T-u in coada caruia se monteaza barometrul iar pe celelalte doua ramuri (indiferenta pozitia T-ului ca nu e unisens ) se asigura continuitate prin intermediul unor racorduri pe masura . E indicat a se face testul in compartimentul motor (nu doar la pompa) pentru ca astfel cuprinzi o plaja larga incepind de la sorbul pompei pina la iesirea din rampa chiar cu regulator de presiune inclus. Drept urmare, caz in care se constata nereguli, fie presiune scazuta, fie pierderi, se trece la urmatorul pas cu teste. Spre ex. faptul ca se inregistreaza presiune sub cea necesara, nu neaparat ca pompa ar fi problematica, pe traseu ai si un filtru nu tocmai la zi ce poate da de furca pompei, regulatorul obosit ... La fel si in cazul pierderii de presiune (consultindu-ne cu barometrul, cu contactul pus doar) mergem mai departe cu verificarile "din mufa-n mufa", stringem cercul, spre ex. strangulam cu clesti (pe racoardele flexibile) turul si returul apoi asteptam sa vedem ce greieste barometru. De presiunea se stabilizeaza asta vrea sa insemne ca problema e undeva mai in spate ( catre rezervor) de nu ... ne apropiem de adevar, problema e undeva intre cei doi clesti montati pe tur si retur . Si astfel, ne continuam activitatea ...

Mecanica si carnea de porc ... e grele !

Share this post


Link to post

carnea de porc nu e grea...carnea nu e grea, in general. 

la mine regulatorul de presiune e tot in rezervor, de fapt, e o supapa cu arc pe retur ce tine sistemul sub presiune. am inteles ca la alte masini er fi pe la motor. 

am vrut mai demult sa schimb tot ansamblul pompei de benzina, ca ma disperasera furtunele alea care se topeau. am gasit tot ansamblul pe la 200 de lei, se potrivea acolo dar surpriza, nu avea regulatorul ala. am aflat asta babeste, cand am incercat sa o pornesc. pompa se potrivea la fix, dar nu avea regulator. norocul meu a fost ca mi-a primit-o inapoi la magazin. 

din pacate, tot ansamblul ala e destul de scump. eu am schimbat doar motorasul din interior cu unul de logan. 

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Pe asta, cum ca aveo ar avea regulatorul in de presiune in rezervor n-o stiam . Trebuie sa recunosc ca acum , dupa ce am studiat nitel acest aspect , ma simt cu cel putin 1° mai destept . E totusi un pas , mic da' ... full speranta ! Partea buna a lucrurilor e ca mi-s in plina dezvoltare in a lua la cunostinta lucruri noi (mie) . Cind oi incape a uita lucruri ... ehe , abia atunci "e grele", drept bonus "voci soptite in urechi" ... deja mi teama !

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...