Jump to content
Sign in to follow this  
Artois

În ce mașină ar merita să investesc?

Recommended Posts

Am și eu o boală la cap și tot caut să iau cîte o mașină mai veche sau mai obscură pînă nu dispar toate de pe piață. La următoarea (și sper ultima pe o perioadă mai lungă de timp), mă gîndesc să fie una cît mai bine întreținută și practică pentru condus de zi cu zi (găsesc loc de parcare și cu Espero, dar mai greu), așa că iată la ce m-am gîndit pînă acum:

  • Tico
  • Matiz
  • Golf 2 (preferabil 1.3 sau 1.6 benzină, dar nu refuz un 1.6 TD)
  • Opel Kadett E (ultima generație)
  • Renault Twingo (prima generație)

Ce păreri aveți? Cele mai noi din listă ar fi Twingo și Matiz, produse pînă în 2005 și poate chiar și după, sunt cele mai probabile să fie dotate cu servo și alte opțiuni, deși nu caut să am neapărat o mașină cu multe dotări.

Share this post


Link to post

Cati ani ai? Twingo ala e haios, dar e tineresc asa... aproape adolescentin. Si cam de gagica. Am condus unul inchiriat acum vreo 15 ani... mi-a placut, recunosc... dar parca nu m-as mai vedea intr-unul d-ala... ;))

Share this post


Link to post

Eu am avut un twingo închiriat în 2002. Și e mai mașina decât m-am așteptat. 

Share this post


Link to post

Din lista aia eu as merge pe un kadett e cu c20xe (daca tot faci o treaba) 🙂 . Mecanica e cam cielo peste tot, mai putin motor.

Share this post


Link to post
On 4/30/2020 at 9:03 PM, Artois said:

Am și eu o boală la cap și tot caut să iau cîte o mașină mai veche sau mai obscură pînă nu dispar toate de pe piață. ... deși nu caut să am neapărat o mașină cu multe dotări.

Am si eu o intrebare: care este scopul achizitiei ? Mi se pare foarte important acest aspect pentru ca de el depind multe. Vrei o masina pe care sa o restaurezi, sa o faci "tipla" si apoi sa o pastrezi doar pentru ocazii rare ? Esti pasionat doar de stilul anilor 1990-2000 si vrei o masina pe care sa o utilizezi frecvent ?

Cred e al naibii de important sa vezi care piata pieselor de schimb si in ce masura chestia asta corespunde cu intentia ta !

  • Like 1

Share this post


Link to post
6 hours ago, Salex said:

Am si eu o intrebare: care este scopul achizitiei ? Mi se pare foarte important acest aspect pentru ca de el depind multe. Vrei o masina pe care sa o restaurezi, sa o faci "tipla" si apoi sa o pastrezi doar pentru ocazii rare ? Esti pasionat doar de stilul anilor 1990-2000 si vrei o masina pe care sa o utilizezi frecvent ?

Cred e al naibii de important sa vezi care piata pieselor de schimb si in ce masura chestia asta corespunde cu intentia ta !

Nu sunt pasionat doar de stilul anilor 90 - 2000, dar în acest moment mi se pare că mașinile din perioada asta au cel mai mic preț. În general vreau o mașină mai de ocazie, pe lîngă Espero, mai am un Seat Leon din 2001 care își face treaba foarte bine, deci nu mi-ar trebui una de uz frecvent (deși un Matiz sau un Twingo, cum am pus în listă, ar fi din seria „combin utilul cu plăcutul” și aș putea să le folosesc ca mașini de oraș.

7 hours ago, Dj_Dark said:

Din lista aia eu as merge pe un kadett e cu c20xe (daca tot faci o treaba) 🙂 . Mecanica e cam cielo peste tot, mai putin motor.

Nu știu ce motoare au (de altfel, în anunț nici nu precizează), dar am găsit un Kadett E hatchback în 2 uși undeva prin Harghita și un sedan prin Deva. Ai mei au avut un sedan asemănător, inclusiv la culoare, deci aș merge pe ăla, doar că e cam departe. Mă gîndeam și eu cei drept să fac rost de un motor c20xe pentru Espero (eu am motorul de 1.5) sau eventual un c20let.

On 5/1/2020 at 4:44 AM, NFS said:

Cati ani ai? Twingo ala e haios, dar e tineresc asa... aproape adolescentin. Si cam de gagica. Am condus unul inchiriat acum vreo 15 ani... mi-a placut, recunosc... dar parca nu m-as mai vedea intr-unul d-ala... ;))

Am vreo două zeci și ceva de ani, deci cu vîrsta merge 🙂. În afară de Matiz, am mai condus pînă nu de mult o Corsa C ca să spun că ar fi din aceeași categorie. E mai comodă decît Seat-ul sau Espero, dar e destul de slabă. E varianta 1.0 în trei pistoane și se cam îneacă cînd o accelerez, să nu mai spun troncănituri de la plasticuri și mai curge și apă la pedale după ce plouă.

Share this post


Link to post

Incearca o KIA OPIRUS.😉

Share this post


Link to post
10 hours ago, Artois said:

Nu sunt pasionat doar de stilul anilor 90 - 2000, dar în acest moment mi se pare că mașinile din perioada asta au cel mai mic preț. În general vreau o mașină mai de ocazie, pe lîngă Espero, mai am un Seat Leon din 2001 care își face treaba foarte bine, deci nu mi-ar trebui una de uz frecvent (deși un Matiz sau un Twingo, cum am pus în listă, ar fi din seria „combin utilul cu plăcutul” și aș putea să le folosesc ca mașini de oraș.

Nu știu ce motoare au (de altfel, în anunț nici nu precizează), dar am găsit un Kadett E hatchback în 2 uși undeva prin Harghita și un sedan prin Deva. Ai mei au avut un sedan asemănător, inclusiv la culoare, deci aș merge pe ăla, doar că e cam departe. Mă gîndeam și eu cei drept să fac rost de un motor c20xe pentru Espero (eu am motorul de 1.5) sau eventual un c20let.

Am vreo două zeci și ceva de ani, deci cu vîrsta merge 🙂. În afară de Matiz, am mai condus pînă nu de mult o Corsa C ca să spun că ar fi din aceeași categorie. E mai comodă decît Seat-ul sau Espero, dar e destul de slabă. E varianta 1.0 în trei pistoane și se cam îneacă cînd o accelerez, să nu mai spun troncănituri de la plasticuri și mai curge și apă la pedale după ce plouă.

Corsa C : poti pune si XE, si LET pe ea.  Poti pune punte spate cu discuri si frane fata mai mari, de gsi. Ai deja masina, nu mai trebuie investit in alta. Troncane plasticele pt ca probabil nu sunt prinse bine, la a sotiei nu troncane nimic.  Apa la pedale se rezolva usor, sub grila stergatoarelor ai pompa de frana si si cutia BCM, pe acolo intra, se rezolva cu alte garnituri si/sau cu silicon.

Share this post


Link to post

Nu mi-o lua in nume de rau dar la 20+ de ani ai 3 masini? Nu mai bine tii una si mai tinerica si sa nu fi nevoit sa treci fiecare ITP anual cu spaga? Stai la bloc sau la casa?

Share this post


Link to post
13 hours ago, Geo_ZGA said:

Corsa C : poti pune si XE, si LET pe ea.  Poti pune punte spate cu discuri si frane fata mai mari, de gsi. Ai deja masina, nu mai trebuie investit in alta. Troncane plasticele pt ca probabil nu sunt prinse bine, la a sotiei nu troncane nimic.  Apa la pedale se rezolva usor, sub grila stergatoarelor ai pompa de frana si si cutia BCM, pe acolo intra, se rezolva cu alte garnituri si/sau cu silicon.

Am văzut ceva tutoriale pe youtube cum să repar faza cu apa, dar n-am reușit să dau jos toate de pe ea ca să ajung la garnitură. Mașina e foarte bună, nimic de zis (deși din nou, se îneacă motorul). Acum o conduce maică-mea deoarece eu am SEAT-ul, deci nu cred că-i trebuie motor nou pe ea încă.

9 hours ago, Akon said:

Nu mi-o lua in nume de rau dar la 20+ de ani ai 3 masini? Nu mai bine tii una si mai tinerica si sa nu fi nevoit sa treci fiecare ITP anual cu spaga? Stai la bloc sau la casa?

Practic SEAT-ul e încă pe numele lui taică-miu ca să nu o i-au de la capăt cu asigurarea, doar Espero e al meu. (Deci teoretic am una, practic două). Ce-i drept, mă tentează să iau una mai nouă, eventual un ZOE second pentru oraș sau să iau ceva nou din reprezentanță (gen un Logan, deși mulți mi-au zis mai bine nu).

Cînd vine vorba de ITP Seat-ul stă foarte bine în toate aspectele (mai puțin o aripă ruginită, dar aia se schimbă). Nu am avut niciodată erori sau reparații serioase, nu ne-a lăsat niciodată pe drum și consumă puțin. Atîta doar că aș vrea altceva pentru plăcere personală.

Stau la casă.

Share this post


Link to post

Eu dacă as avea loc și timp sa ma ocup, as lua o mașină potențial collector. Din perioada aia ar merge un citroen xantia activa (de preferință v6). Deja preturile au atins minimul și încep s-o ia în sus. E una dintre cele mai confortabile mașini și din ce știu încă n-a bătut-o nimic la testul elanului.

Pe forumul monomarca era una de vânzare în stare buna, model extrem de rar cu motor de 2.0 (18 exemplare făcute). 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...