Jump to content
Sign in to follow this  
raven84

Octavia Nera

Recommended Posts

In afara de deteriorarea gumelor si necesitatea inlocuirii mai frecvente a acestora, eu as mai semnala si riscurile reale de derapaj ! Daca problema geometriei este asa de vizibila (sa nu zic serioasa), sunt convins ca masina nu sta pe drum asa cum a prevazut constructorul. Chiar daca stilul de condus este unul mai domol, nu poti sti niciodata cum scade concentrarea chiar intr-o situatie la limita si fix atunci masina nu e pregatita sa "preia" imperfectiunea soferului. In plus, eu unul, cand plec la drum, indiferent de nevoie, inca am placerea unui condus relaxat si activ. Prefer sa stiu ca masina nu necesita "tratament" special din partea mea, mai ales ca drumurile frecvente pe care le parcurg nu sunt chiar cele mai "pasnice".

Prin urmare, chiar daca necesita o investitie ceva mai mare, eu ti-as recomanda sa rezolvi partea de geometrie, este fix ceea ce "tine lipita" masina de sosea. Costurile financiare sigur ca conteaza, dar sunt o investitie in siguranta ocupantilor masinii.

Share this post


Link to post

Nu este exagerat de vizibila dar e o diferenta intre fata si spate. Daca voi putea rezolv si asta. :))

Acum mi-am amintit ca trebuie sa rezolv si aerul conditionat, se descarca odata la 2-3 luni, am vazut ca are una din supapele de incarcare pe unde bolboroseste un pic si cred ca o sa descarc complet instalatia si pe urma verific supapa si eventual vad ce trebuie inlocuit.

Share this post


Link to post

Un banal ventil :). In fapt, nu e chiar ca ala de la roata, cauciucul este mai special putin. Luasem candva cateva bucati, sa fie ... Imi aduc aminte ca aveau garnitura dintr-un cauciuc verde.

Share this post


Link to post

O geometrie corecta si eficienta se face cu bucsaraia si toate cele la zi altfel ii doar trasa de par. Bucsaraie, pivoti, capete bara, stabilizatoare, caucioace in toate mintile, fara joc rulmenti ... Eu unu n-am facut vreodata geometria rotilor (nici mie nici altuia) cu consumabile ce "inca mai merg". Ii ceva mai costisitor insa imi iau de-o grija pe termen lung plus ca le stiu pe toate la locul lor.

Share this post


Link to post

De acord cu @Viktor dar trebuie mentionat ceva aici. Desi nu imi convine, masina mea este una de familie, condusa aproape zilnic si cu o uzura inevitabila. Desi incerc sa o tin in cea mai buna forma tehnica,  nu pot mereu sa tin pasul. prin urmare, sunt obligat sa fac unele alegeri, sa prioritizez unele lucruri inaintea altora. Acum am cauciucuri noi, bucsaraia e decenta, pivotii nu joaca etc. Deci anul asta imi mai raman galeria de admisie, vreo doi senzori si aerul conditionat de facut. Momentan e bine. La anul ma uit la articulatii, bucsaraie si tampoane, schimb ce e de schimbat.

Ieri am schimbat si noilea cauciucuri, luate de la Best Tires. Nu ca le fac reclama dar sunt profi, au dat cu vaselina de cupru pe partea de discuri care intra in contact cu jantele si s-au asigurat ca rotile sunt montate cu prezoane stranse la cheie dinamometrica. Le-am lasat vechile cauciucuri sa le foloseasca cum vor, oricum nu mai sunt bune de nimic.

 Intre timp, pot sa zic ca in sfarsit am inceput sa folosesc suportul de cauciucuri luat din LIDL, pare sa fie f ok si sa tina gumele ok, fara sa se atinga intre ele.

  image.png.745db5787755f5b2c81eb39068c3395d.pngimage.png.63f50dab97cd5b28aeb5ba02c2396bcb.png

  • Like 3

Share this post


Link to post
5 hours ago, raven84 said:

 

Ieri am schimbat si noilea cauciucuri, luate de la Best Tires. Nu ca le fac reclama dar sunt profi, au dat cu vaselina de cupru pe partea de discuri care intra in contact cu jantele si s-au asigurat ca rotile sunt montate cu prezoane stranse la cheie dinamometrica.

 

"Cei frumos si lui Dumnezeu ii place !"

Raven84, astia chiar isi merita reclama pozitiva de astfel isi manifesta buna vointa in raport cu clientul. Atitudine de pus in rama ! Ce-i de lauda fie lautat (!) iar ce-i de criticat ... lasat la mila mea ca un talent di valeiiii ... de critic la modul serios dau senzatia ca se apropie sfirsitu' lumii nu alta ! 😉

Share this post


Link to post

E greu cu masinile astea, cand ti-e lumea mai draga, atunci te trezesti cu ceva...

Zilele trecute am remarcat ca sta teava de esapament stramba si odata cu ea toata toba finala. 

M-am gandit ca o fi scapat dintr-un suport ceva, dar la o prima inspectie a devenit evident ca toba are un singur suport si se sprijina in acesta si in teava care intra in toba.

Ori bubu era la teava, care se mai tinea de toba doar intr-o portiune subtire din sudura originala.

Vreo 130 de lei mai tarziu si o sudura buna, esapamentul sta bine iar :))

80593b63-5774-45da-93aa-c787d00c429c.thumb.jpg.ce600eba32f44f7d4af5ba60d43957c4.jpg

29ab77e0-8ba9-4274-9e3d-3f370a2abe68.thumb.jpg.b0db0bbe8c20f1f3b10a23db396d31f7.jpg819561618_WhatsAppImage2023-04-11at13_03_59.thumb.jpeg.6e06401a9491920ac7e84646b5210fa4.jpeg

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post

a intrat la post 😁 scapa de chestii

Share this post


Link to post

Si kilometrii au trecut de 250000.

Toate sunt bune si frumoase dar cam calduroase.

Am inlocuit supapele de umplere pentru instalatia de AC cu unele aftermarket (cele originale sunt aproape 100 RON bucata). Initial a mers totul ok, dar cred ca inca pierde gaz din instalatie pe la surubul de plastic al radiatorului de clima.

De cate ori ramane in soare, Nera are o problema cu AC-ul, compresorul hasaie si maraie iar recele vine in valuri, care valuri sunt intercalate de ventilatie la temperatura de afara.

Pornita insa la umbra, totul merge bine si fara probleme.

Share this post


Link to post
On 7/6/2023 at 11:57 PM, raven84 said:

Si kilometrii au trecut de 250000.

Toate sunt bune si frumoase dar cam calduroase.

Am inlocuit supapele de umplere pentru instalatia de AC cu unele aftermarket (cele originale sunt aproape 100 RON bucata). Initial a mers totul ok, dar cred ca inca pierde gaz din instalatie pe la surubul de plastic al radiatorului de clima.

De cate ori ramane in soare, Nera are o problema cu AC-ul, compresorul hasaie si maraie iar recele vine in valuri, care valuri sunt intercalate de ventilatie la temperatura de afara.

Pornita insa la umbra, totul merge bine si fara probleme.

Va trebui sa schimbi radiatorul ala daca tot pierzi pe la capacul ala de plastic.

Share this post


Link to post

Azi am fost sa completez cu R134. Si surpriza surpriza 535 ml in instalatie. Deci problema nu e de aici, ceea ce pe de o parte este foarte bine, dar pe alta...Zau ca nu inteleg ce se intampla. Cum sa nu poata compresorul sa faca ce stie mai bine dar are instalatia plina si de ce se comporta diferit dupa ce e lasata in soare...

Am doi suspecti in momentul de fata: calitatea agentului de racire si contactele electrice ale instalatie. Cum pe primul nu il pot diagnostica, merg pe al doilea si voi curata ce mufe electrice ar fi legate de instalatie sa vedem ce iese.

Share this post


Link to post

Poate ai radiatorul din fata obturat si nu se mai raceste eficient, drept urmare compresorul decupleaza si cupleaza intermitent pe calduri mari.

Ai fi surprins ce gasesti intre radiatoare, uite un exemplu recent.

Compress_20230718_225953_3714.thumb.jpg.aad22d478ec69258ede3f0b9ce875d96.jpg

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...