Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Captiva White Pearl

Recommended Posts

Bag seama ca Captiva e inzestrata cu furtun flexibil ce cade pe etrier conexiune pentru surub banjo. La sistemul asta eu ma folosesc de un surub cu piulita si doua saibe din aluminiu (merg si saibe din cupru da' nu stric orzul pe giste) iar de indata ce am indepartat surubul banjo ridic furtunul de capat in sus si ii montez acel surub cu saibe sa-i sistez scurgerea de lichid apoi il agat de arc (cu o sirma ceva) sa-l mentina in acea pozitie ca aerul odata petruns in furtun sa se localizeze in capul furtunului. Aer oricum o sa patrunda in furtun, indiferent ca se foloseste clesti ori ba, odata cu depanarea surubului banjo (defapt indiferent de conexiune) aerul s-a localizat deja. Adevarul e ca nu m-am confruntat (inca) cu situatie in care sa nu se poata face pedala la rece, cu motorul oprit da' Captiva stie a pune bete-n roate bag seama. Din cite am inteles un mod de a aerisi sistemul se face astfel iar un alt mod tinut la secret este prin fortarea ABS-ului adica, aerisit pe cit posibil la rece dupa care se da un scurt demaraj si se "sare"  in citeva rinduri pe frina ca ABS-ul sa-si intre in drepturi si sa impinga bulele de aer catre aerisitoare drept urmare se re-deschid o ideie aerisitoarele pentru a lasa aerul afara.   

Share this post


Link to post

Salut, abia acum am vazut mesajul de la tine, da exista un furtun flexibil intre etrier si conducta de frana cu surub banjo in capatul dinspre etrier. E buna metoda descrisa de tine, am niste saibe de cupru acasa (de aluminiu nu). Voi incerca metoda asta 👍.

In vacanta de Paste am facut peste 1500km, Bucuresti -> Cluj + imprejurimi -> Sapanta -> Viseu de Sus -> Targu Jiu -> Brasov -> Bucuresti. Din nefericire etrierul dreapta spate tot mai blocheaza putin si am vazut ca pierde foarte putin lichid de frana pe la garnitura pistonului. Din fericire am putut merge cu masina tot drumul si in afara de placute care s-au mancat cam 1/3 si un consum usor mai mare (media a fost de ~8.5l/100km), nu am avut nicio problema. Ba chiar am facut si nitel offroad usor (3-4km) cu ea 🙂 .

Bineinteles ca nu mi-am mai batut capul cu reparatul etrierului vechi si am dat comanda de etrier nou, Kamoka (polonez), 298 lei. Initial vroiam sa iau TRW reconditionat, dar vroiau sa le aduc etrierul vechi la schimb. Eu vreau sa pastrez etrierul vechi ca sa imi dau seama ce este in neregula cu el si pe viitor sa reusesc sa il repar. Cel ai probabil noua garnitura a pistonului sau pistonul insusi este mai mic(a) decat originalul.

Share this post


Link to post

Updates: Captiva a implinit 150000km pe 23 iunie 🥳🥳🥳

S-a intamplat pe drumul de intoarcere din Grecia, ocazie cu care am testat si consumul pe un drum lung si greut - a iesit la ~9.3l/100km, practic fiind necesare 2 plinuri pt ~1200km, unul la dus si unul la intors. Consumul este mai maricel fata de cel cu care eram obisnuit, dar am mers destul de tare pe drumurile "minunate" din Bulgaria. Din fericire nu am stat mult in vami, maxim 20min la intoarcere in vama din Makaza. Altii nu au avut norocul nostru si au stat si >2 ore...

Masina s-a comportat admirabil, chiar si dupa 9 ore de condus cu o pauza de 10 minute totul mergea perfect: AC, frane, putere. Ma bucur nespus ca am reusit sa rezolv problema franelor.

Ultima poza este de pe feribot, ora aprox 8:30 , la intoarcere. Pe masina se pot vedea urmele de nisip de pe 4 plaje din Thassos 😄 . Primul lucru pe care l-am facut la intoarcere a fost sa bag 9 fise la spalatorie ca sa scot tot nisipul din interior si din exterior 😛 .

Captiva_150000km_2023_06_23_1.thumb.jpg.55ebbbe3239c063d01066b165e972e4e.jpg

Captiva_150000km_2023_06_23_2.thumb.jpg.b3afa307e19918b40c847c4c4f53a6a4.jpgCaptiva_150000km_2023_06_23_3.thumb.jpeg.fa0591c769561b0b5f56b11eef2b571e.jpeg

Drumuri bune tuturor!

Edited by ches
  • Like 3

Share this post


Link to post

Mai sterg praful de pe topic, ieri masina a ajuns la 155161 km si 13747 km de la ultima revizie de pe 18 ianuarie (~9.5 luni). Asa ca am profitat de ziua frumoasa si m-am apucat de treaba. Am gasit si niste chestii interesante, detalii mai jos.

Pentru revizia asta am cumparat tot, mai putin filtrele de motorina pentru ca nu le-am gasit pe cele lungi de care am nevoie 😞 . Urmeaza sa mai caut si cu putin noroc le schimb si pe ele toamna asta. Am mers pe urmatoarele piese:

- Filtru de aer Herth+Buss J1320920 - 40 lei

- Filtru de habitaclu Sofima S 4224 CA, il schimb la primavara, cel vechi era curat, l-am suflat cu aer si aia a fost 🙂  - 91 lei

- Filtru de ulei  HERTH BUSS JAKOPARTS J1310909 - 68 lei

- Ulei motor MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 5L, nu am gasit Mobil 1 Dexos 2, ci doar ceva dubios pt Ford, asa ca am mers pe Mobil Super 3000 - 230 lei

--------------------

Total: 429 lei 

20231001_165224.thumb.jpg.423e8f6171e30d20daf7a52e576e9500.jpg

Primul pas a fost sa ma tavalesc pe sub masina si sa dau jos scutul, operatiunea cea mai neplacuta de la fiecare revizie. Apoi am desfacut busonul de la ulei si am scurs uleiul, din fericire fara sa ma murdaresc prea tare. Asa cum se poate vedea nici nu mai am nevoie de cric pt a schmba uleiul 🙂 .

20231001_165134.thumb.jpg.21034922e6ac536d61c0debe43095839.jpg

2. Apoi am desfacut filtrul de ulei si am curatat capacul cu o carpa curata. De ceva vreme evit sa dau cu carb cleaner/ brake cleaner acolo unde nu este nevoie, gen carcasa filtrului de ulei pt a evita contaminarea noului ulei (mai bine nitel ulei vechi ramas pe capac decat carb cleaner). Pentru a scoate uleiul din carcasa filtrului de ulei (cea montata pe masina) am sacrificat o carpa noua pentru ca am uitat seringa acasa 😞. Noul filtru de la Hertz+Bus pare de calitate buna, este filtru clasic de hartie fata de cel vechi care era dintr-un mesh textil. Dar important este sa filtreze cum trebuie.

20231001_165543.thumb.jpg.1edc40eb3238a4bebad58626e6950eb7.jpg20231001_165127.thumb.jpg.9269e45f41254e90eced7d57e6a1a7fe.jpg

Si cam atat ulei am gasit in oil catch can de asta vara pana acum (>5000km), destul de putin:

20231001_171708.thumb.jpg.5169061ae193e5059c19773d43dee84b.jpg

3. Dupa ce am turnat uleiul nou, am trecut la filtrul de aer. Si aici ati avut mare dreptate cu "prefiltrul" acela, mai mult face rau decat bine. La filtrul vechi am observat ca prefiltrul era foarte murdar, iar filtrul tragea mai mult pe margini, practic fiind obturat pe majoritatea suprafetei.

Prefiltru poza fata- spate, se observa ca este la fel de murdar pe ambele parti:

20231001_172936.thumb.jpg.568a14c70ac3ddf51d9c3c684cd24077.jpg20231001_172933.thumb.jpg.f67549aee149a2875871d11442319e73.jpg

Filtrul de aer - poze din zona de pe margine, se observa ca este murdar si intre pliuri:

 

20231001_172928.thumb.jpg.b6ac58dd25d62460ad1ba858a73e3a54.jpg

Filtru de aer, poza intre pliuri in mijlocul filtrului, se observa ca este mult mai curat, aproape ca filtrul nou, deci in zona respectiva nu mai ajunge aer din cauza prefiltrului:

20231001_172914.thumb.jpg.7a7e32013d12bac097da7346cd425862.jpg

In concluzie la flitrul nou montat am scos prefiltrul pentru ca masina sa respire mai bine. Uimitor consumul mi-a scazut cu aproape 1l/100km, de la 9.3 la 8.3 l/100km. Voi supravegheaza consumul indeaproape ca sa vad daca a fost un glitch sau este pe bune 🙂 .

20231001_173017.thumb.jpg.ad7bd419a7dc74671c5ad803c399e45d.jpg

Edited by ches
  • Like 4

Share this post


Link to post

Update: In weekend am reconditionat si etrierul stanga fata, ultimul ramas cu garniturile vechi, asa ca am scapat de grija etrierilor. Nu am mai scris in aprilie-mai, dar dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul. Tot atunci am inceput sa reconditionez toti etrierii, insa din lipsa de timp am reusit sa reconditionez doar etrierul stanga spate si dreapta fata. Masina a mers bine toata vara, dar imi statea un pitic pe creier ca a ramas cel de pe stanga fata... 🙂 

Pentru reparatia etrierului am folosit setul de reparatie etrier de la AUTOFREN SEINSA D42261C cumprat in primavara. Dar am folosit doar garniturile, pistonasele originale aratau bine si ceva mai bine prelucrate ca cele de la autofrein 🙂. De mentionat ca am scos pistonasele cu un compresor de aer cu acumulator, cel de la Xiaomi, au iesit surprinzator de repede, dar nici nu erau blocate 😉 .

Cu ocazia asta am schimbat si placutele de frana de pe fata, tot cu TRW GDB1715 ca si in trecut, tot cumparate in primavara.

Cost total: 240 lei

Poze nu am pentru ca eram murdar pe maini si ma grabeam sa termin cat mai repede.

  • Like 5

Share this post


Link to post

Se pare ca am inceput sa merg mai mult cu masina de cand cu pandemia 🙂. Daca pe 3 iulie sarbatoream 150mii km, dupa numai 7 luni si jumatate, pe 23 februarie 2024, Captiva a implinit 160 mii km:

Captiva_160000km_2024_02_23.thumb.jpg.5fb031251c9b20c3963f44f211175a57.jpg

"Evenimentul" s-a intamplat  pe soselele Bulgariei, dupa o tura la ski la Pamporovo. Drumurile Bulgariei au solicitat masina la maxim pentru ca pe langa depasiri facute "blana", am nimerit si pe niste drumuri proaste, ori pline de gropi, ori facute din piatra cubica 😮 .

Cauciucurile de la iarna de 16", precum si suspensia reglata pt drumuri proaste au facut ca intreaga aventura sa fie mai placuta 🙂 .

Ca minusuri - cand o calc exista undeva pe la 3800rpm un "sughit" in care simt ca nu mai trage la fel de bine, apoi pe la 4300 rpm incepe sa traga din nou.

Chestii de facut anul acesta: trebuie sa o duc la o verificare generala - tren de rulare (nu bate, nu troncane, dar au trecut ceva ani de la ultima verificare), verificare/schimb curea accesorii + intinzator, etansare/ schimb garnitura culbutori, precum si capacul distributiei + verificare lant si patine (transpira ulei pe acolo), verificare/ curatare injectoare, verificare/ reconditionare turbina.

  • Like 2

Share this post


Link to post
On 10/9/2023 at 11:20 AM, ches said:

...dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul.

Furtunele flexibile de frina pot fi verificate la fata locului de-s problematice ori ba. Ca ideie doar ...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Ai perfecta dreptate, dar cumparasem deja furtunul in caz ca este nevoie, asa ca l-am schimbat direct. In caz ca mai apare problema la vreo roata si nu am deja piesa (am cumparat deja mai multe furtune pt ca erau "la oferta" 😛 ) voi face testul.

Share this post


Link to post
7 hours ago, ches said:

(am cumparat deja mai multe furtune pt ca erau "la oferta" 😛 )

Lasa mama, lasa ...fie acolo sa nu trebuiasca ...😉

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Salutare,

Venise timpul sa bag bani in Captiva, asa ca am bagat 😄 . Nu mai tin minte daca am scris, dar peste 3500rpm simteam o pierdere de putere ca si cum as fi luat piciorul de pe acceleratie. Totodata, cand era rece afara, pornea sensibil mai greu. Am schimbat bujiile incandescente acum 2 ani si degeaba, tot asa facea.

Acum o luna am schimbat basculele (bucsi fata uzate, bucsi spate rupte) si am facut o constatare generala. A reiesit ca pierde ulei si ca turbina trebuie reconditionata (aici mecanicul a gresit-o). Pentru bascule am platit aprox 1100 lei piese + manopera.

Asa ca acum 2 sapt, pe 10 aprilie, am bagat-o in service pentru etansare garnituri pt ca pierdea peste tot - capac distributie (e pe lant), capac culbutori, baie ulei superioara, racitor ulei.

Pentru ca oricum ma rupea la manopera, am cerut si schimbare de distributie.

Si cum o cheltuiala duce la alta, am luat si injectoarele la verificat si reconditionat. Si bineinteles si turbina trecuta in deviz ca "de dus la reconditionat".

Rezultate:

- Turbina am luat-o si am dus-o la Auto Quick (eu am ales serviceul). Acolo a fost verificata pe banc si omul m-a sunat si mi-a spus ca merge perfect, nu are nici cel mai mic motiv sa o desfaca, desi a zis ca i-ar fi placut sa imi ia mai multi bani :). Omul mi-a dat turbina inapoi si raportul de test. Am platit 250 lei pt testare.

- Injectoarele le-am dus la TDS (Total Diesel Service), tot eu ia-m ales dupa review-uri si pt ca erau oarecum in zona. Aici am dat 200 lei testarea (50 lei/injector) si 600 lei pentru reconditionarea injectorului gasit cu probleme (deci unul chiar avea probleme). Tipii mi s-au parut f profi, am primit rtaportul de testare pe injectorul cu probleme, nou cod C3I de pus in ECU, toate au fost impachetate ca sa fie protejate si curate.

- Distributia, etansarea, garniturile si manopera pt demontat/montat tot (inclusiv turbina si injectoarele) au fost facute la Bosch Service de pe Sos. Morarilor. In general mi s-au parut f OK, distributia a fost montata de tipul care mi-a schimbat distributia si la Epica acum multi ani, foarte atent si calculat omul, face mecanica ca la carte. Dar scriu mai jos si ce mi s-a parut aiurea la ei. Am schimbat si cureaua de la accesorii (avea 6 ani), uleiul si filtru de ulei cu ocazia asta. Costul total piese + manopera: 11500 lei, o carca de bani.

Deci totalul ar fi 13650 lei.

Acum trec la partile mai naspa legate de service: primul mecanic, cel care a facut constatarea a bagat multe chestii din burta:

- turbina a fost trecuta ca fiind de reconditionat desi nu avea nimic. Mecanicul care mi-a facut distributia chiar mi-a zis ca turbina nu are nimic si ca o duc degeaba, dar am ales sa merg la sigur, asa ca m-am luat dupa primul.

- Tot mecanicul care a facut prima constatare a trecut la de schimbat supapa PCV, desi aia era schimbata de mine anul trecut si 100% nu are nici pe dracu. Le-am zis din start ca nu o schimb, ma ducea si aia la 1000 lei piese + manopera.

- Al doilea mecanic, cel care a facut distributia a blocat injectoarele, masina nu pornea. El mi-a zis ca a facut aerisirea sistemului de injectie corect si mi-a spus exact ce a facut, eu nu eram de fata. A trecut sa duc din nou injectoarele la TDS ca sa mi le deblocheze. Din fericire nu mi-au luat bani. A doua oara injectia a fost aerisita cu mine de fata si masina a pornit.

- Dupa ce au terminat cu masina, am luat-o si am facut o plimbare pana la Fundulea si inapoi. Tragea bine, insa era zgomotoasa, mai ales la relanti. M-am intors cu ea dupa proba si le-am spus, ei au zis ca injectoarele sunt problematice si ca nu au ce sa faca. Nici-unul din mecanicii de acolo nu s-a gandit ca injectorul reconditionat trebuie codat, asta desi avea un sticker portocaliu cu un cod pe el... noroc ca a fost trecut in documentatie si l-am putut coda singur. Mi se pare de cacao. Bineinteles ca dupa codare masina a inceput sa mearga super smooth si sa traga chiar mai bine ca prima oara.

 

Ca si concluzie masina merge excelent acum, trage mai bine, consuma si o idee mai putin (conform computerului de bord cu 0.4l/100km) si pot sa am incredere deplina in ea la drum lung.

 

 Cateva poze:

- Patinele de la distributie, as zice ca impecabile pentru cei >160.000km. Conform mecanicului si lantul era f OK. Deci distributia la Captiva 2.2 chiar este f OK, nu ca la mizeriile de VW 😄 . Nu prezinta decat foarte putina uzura, mai mergeau lejer inca 16000km 🙂 .
146406540_WhatsAppImage2024-04-22at17_29.52(2).thumb.jpeg.c120ee8100f688e21678bac6abc58e78.jpeg 1394951312_WhatsAppImage2024-04-22at17_29.52(4).thumb.jpeg.e5451a9f8c4b17c65293c6e88c8404c2.jpeg

 

- Seria injectorului cu probleme si codul vechi C3I, cel programat in memorie. Se poate vedea in poza urmatoare codul nou, generat de cei de la TDS dupa reconditionare.

766095842_WhatsAppImage2024-04-22at17_29_52.thumb.jpeg.f8c09d9e1ff4298f246e47ccd9e4b6fe.jpeg 837355064_WhatsAppImage2024-04-22at17_39_46.thumb.jpeg.9053d6a93096e84b63e2c9c530539744.jpeg

- Si ultima poza este cu corectiile calculatorului de injectie inainte si dupa codarea injectorului.

2033611030_WhatsAppImage2024-04-22at17_29.52(7).thumb.jpeg.374395f329dd77407b7201caf9f48700.jpeg 1479829766_WhatsAppImage2024-04-22at17_29.52(1).thumb.jpeg.e99b18e041348e3d421156897710e5e3.jpeg

 

Edited by ches
  • Like 3

Share this post


Link to post

🤭 La mizeriile de VW si alte masini “bengoase”, se schimba uleiul la 30.000 km. Nimeni nu le intretine ca noi, la maxim 10-15.000. Ori ca nu-i intereseaza, ori ca n-au bani de ele… nu stiu. Eu mai mult de 5-6000 de km nu am tinut niciodata un ulei, chiar daca am pus numai uleiuri bune.

Am carte service si la VW si la Mazda, de unde reies revizii la zeci de mii de km. Pica/se uzeaza toate, nu numai distributiile. Bine ca inca mai merg, saracile…

Imi place ca ai scris si despre experienta avuta cu mecanicii; de aia intentionez sa-mi cumpar un elevator, sa scap de ei pe cat de mult. Apropo de meseriasi, doar la Dacia 1310 Li nu se codeaza injectoarele, in rest cam da. 😄

Ai bagat CEVA bani in doamna! 😁

Drumuri bune s-aveti! 🙏

Edited by vrazvanc
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Mi se pare enorm cat ai platit pt demontat, montat, distributie si ulei. Si-o curea de accesorii.

Share this post


Link to post

Off topic: Am fost si eu de doua ori la cei de la Morarilor, odata cu revizie si odata cu probleme la senzorul de ABS de la o roata.

La revizie cel ce a schimbat filtrul de motorina a considerat ca e frumos sa stearga toate plasticele cu motorina varsata din filtru. Rezultatul: motor lucios, habitaclul mirosea a camion, noroc cu ozonificarea de la OMV ca am scos mirosul.

La senzor au umblat la fire, s-a rezolvat pe moment, dar de fapt era senzorul dus. Bonus, mi-au facut pentru un zgomot la directie deviz fain, 4000 de lei caseta de directie. Le-am multumit si am plecat, din recenzii am vazut e practica comuna sa se arunce la devize.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Da, caseta de directie au pus-o si la mine, dar ca reconditionare. Intentionez sa mai cer o parere, nu am pic de incredere in ce a zis mecanicul care a facut verificarea de rampa/ constatarea.

Pretul manoperei la distributia pe lant este sensibil mai scumpa ca cea pe curea. Din ce m-am mai uitat la alte service-uri manopera variaza intre 2000 si 3000 lei. Eu am platit 3000 lei pe manopera, deci ar fi in grafic 🙂 .

Din service-ul de la Morarilor am doar cativa mecanici la care o sa ma duc si doar la chestii pe care nu le pot rezolva singur. Sper sa nu mai fie nevoie sa ma duc la ei...

 

Edited by ches

Share this post


Link to post

Ce sa zic ... La acelasi service, acuzand o mica bataie la joc scurt de volan stanga-dreapta, mie mi s-a recomandatat clar SA NUfac reconditionare de caseta pentru ca nu este cazul (inca) si ca, din informatiile lor, este un comportament "normal" !

La aceeasi concluzie a ajuns si service-ul unde am facut motorul Nalucii, ca tot eram in zona 🙂

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...