Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Captiva White Pearl

Recommended Posts

De cand cu motorina scumpa in ultimii 1000km am experimentat cu mersul economic: ~105km/h pe autostrada si pe DN1, <60km/h cu a 4-a prin localitati si mers in general mai subturat. Inainte mergeam cu 120km/h pe autostrada, ~110k/h pe DN1 si <60km/h cu a 3-a prin localitati. In mod neasteptat consumul a scazut de la ~8.4l/100km la  ~7.4l/100km, desi turatia pe autostrada a scazut de la ~2400rpm la 2100 rpm. Consumul l-am facut de la plin la plin, in bord imi arata acum 6.8l/100km 🙂 

Se pare ca forma de sifonier o penalizeaza cel mai mult, altfel nu imi explic cum pot sa fac o economie de peste 1l/100km. Spre exp acum, pe ultimile drumuri Bucuresti - tara si Bucuresti-Calarasi am facut mai mult de 400km cu mai putin de 50% din rezervor, deci se poate si cu Captiva 😄 .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Se poate si mai bine, in detrimentul motorului.

Eu am observat ca cel mai bun consum la dizel e sub turbina, schimbi la 2000, pici pe 1500 dar iti iei adio de la motor mult mai repede 🙂

Share this post


Link to post

Da, nu am vrut sa merg la turatii sub turbina, cel putin nu pe distante mari. Prin sate am incercat un 60km/h cu a 4-a si nu a chitatit, insa asta a fost pe distante scurte, mi se pare aiurea sa merg subturat. Oricum ~7.0% este un consum absolut decent pentru Captiva, nu castig suficient ca sa merite sa merg ca melcul cu 90km/h pe autostrada si sa ma ia somnul 🙂 .

Am facut comanda ieri pt piesele de revizie - filtrele de motorina 166 lei si 330 lei uleiul si celelalte filtre, deci grosier 500 lei pt revizie. Planul este sa o fac ca de obicei saptamana asta in regie proprie, la tara. Tot atunci pun poze si dau detalii despre ce piese am luat.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Am facut revizia duminica la tara si bine am facut pentru ca pierd ulei. Masina avea 128199km si 14969km si 11.5 luni de la fosta revizie. In mod normal schimb uleiul la mai putini km, dar anul trecut am folosit masina 99% doar pentru drumuri in afara orasului si fara chinuiala in offroad 🙂 .

Din pacate se pare ca pierd ulei pe la garnitura superioara de la baia de ulei - Captiva are o baie de ulei clasica, de tabla in partea de jos si o parte de sus, din aluminiu pe unde poti sa umbli/ vezi si la distributie, arborele antivibratii etc. Din ce m-am prins pierde pe la ganitura de sus si se scurge pe baia de tabla, apoi pe cutia de transfer samd. E o problema comuna din pacate la modelul asta. Partea proasta este ca uleiul pierdut de ultima data de cand l-am verificat pe joja (undeva prin toamna trecuta) a fost suficient ca sa ajung cu uleiul la minim, deci trebuie sa tin un ochi pe joja si sa completez pana cand voi rezolva problema. Intrucat abia am schimbat uleiul daca nu pierde ca nebuna sper sa ma tina pana in toamna.

Ca tot veni vorba de uleiul schimbat, pentru prima data am pus Mobil 1 ESP 5W30 si pot spune ca m-am indragostit 😍. Masina a devenit mai silentioasa de la prima cheie, motorul toarce super linistit. Daca se va pastra la fel pe parcursul exploatarii, atunci cu siguranta voi ramane client fidel. Uleiul l-am cumparat anul trecut "la promotie" cu numai 149 lei, pretul era prea bun ca sa nu il iau. Sursa este de incredere (unul din magazinele online de la care cumpar) si am verificat si importatorul sa nu fie vreo firma fantoma. 

In rest masina a primit filtrele obisnuite de la ultimile revizii, de fapt o combinatie a lor.

- Filtru de aer Herth+Buss J1320920 - 52 lei

- Filtru de motorina Sofima S 6071 NE, modelul mai inalt de 109mm, nu l-am gasit peste tot, am dat comanda separata doar pt el - 166 lei

- Filtru de habitaclu Sofima S 4224 CA, cel mai ieftin cu carbon activ, pana acum si-a facut treaba bine - 81 lei

- Filtru de ulei MANN HU 7030 z - 81 lei

Total: 529 lei.

Filtrul de habitaclu si cele de motorina nu le-am schimbat din lipsa de timp, le schimb sapatamana asta.

In final niste poze cu filtrele noi vs filtrele vechi, precum si alte operatii de la revizie:

1452978416_20220327_144018(Large).thumb.jpg.e0a69c71c9d6932a20f68360ed59b925.jpg271986340_20220327_144007(Large).thumb.jpg.dc8c758c388b4d43c8e6d19e0baa3b72.jpg1160416269_20220327_143949(Large).thumb.jpg.bb6833df4d7dc4573f6e2a143b66a593.jpg924115594_20220327_143611(Large).thumb.jpg.46453c8a6c8915dc1f5f0604b4d09e0b.jpg733425585_20220327_143606(Large).thumb.jpg.a342e7c98e886d84511b175f3a3f2e44.jpg1814468978_20220327_142141(Large).thumb.jpg.5f2af2e7cd186e73d7e25860305fe5cd.jpg680985468_20220327_114924(Large).thumb.jpg.a06ff35f1e91530447def16717909671.jpg2134216719_20220327_144646(Large).thumb.jpg.ea0a345e9f574f0f254a1e428564297f.jpg

Edited by ches
  • Like 3

Share this post


Link to post

iti place sa comanzi filtru cu extra protectia aia, sau asa e stats pe orice cod ?

admisia este asa directa incat sa necesite astfel de filtrare?

Share this post


Link to post

Tot ce am cumparat pana acum are protectia aia, unii ii spuneau "filtru de iarna" cand luam la Epica, la Captiva cred ca este standard asa. Probabil e facut asa pt ca este garantat 4 ani/ 60000km. Eu il schimb anual/ la 15000km pt ca este ieftin si dupa cum se vede si in poze se cam inegreste intr-un an. Pana la schimbul asta nu am incercat sa ii indepartez protectia aia sa vad cum se murdareste dedesubt 🙂 . Nu imi dau seama daca s-ar simti o crestere de putere cu protectia scoasa si sincer mi-e frica sa fac experimente daca fabricantul a prevazut protectia din fabrica...  

Aerul vina de sub aripa dreapta.

Edit: am facut cam 500km cu ea pana acum si nu vad pe joja nici o miscare, deci pierderea de ulei nu este mare. Voi controla lunar joja si voi completa la nevoiepana la urmatorul schimb de ulei cand voi resigila baia (o sa fie munca dracu, o sa ii pun sa verifice si distributia si sa o fac si pe ea daca tot umblu).

Edited by ches

Share this post


Link to post

da este protectie pentru zapada, sa nu traga zapada direct in filtru, asta in cazul in care admisia este expusa, am vazut la Skoda in zonele reci vine cu astfel de filtru, dar admisia este foarte directa, si vis a vis de putere am vazut niste teste, da scade ceva pe acolo dar nu cred ca se simte nimic in realitate, oricum e binevenita extra filtrarea mai ales in offroad, eram doar curios daca vine stock asa.

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Si la bmw tot asa vine stock.

Share this post


Link to post

Update dupa un concediu de aproape 2 saptamani si >1700km .

Traseul a fost Bucuresti - Sibiu - Sarmisegetuza Regia - Rau de Mori (pe langa Hateg) - plimbari la greu prin zona Hategului - Polovragi - Bucuresti, apoi Bucuresti - Predeal si inapoi si in sfarsit Bucuresti - Plevna (Calarasi) si inapoi. Am mers si pe autostrada, si pe drum national/ judetean si pe drum forestier si masina s-a comportat excelent, iar consumul mediu a iesit in jur de 8.5l/100km desi am mers normal, nu la consum. Va dau si un pont daca ajungeti in Predeal si vreti sa mergeti la Susai - lasati masina unde incepe drumul forestier, s-a rupt foarte rau dupa iarna asta. Eu am fost nevoit sa fiu sofer pt cei batrani care nu puteau urca la picior si mi-a cam parut rau ca am chinuit masina...

Pe drumul Polovragi - Bucuresti (mai exact in Buc, pe bd. Timisoara) masina a implinit 130000km 🥳

458861915_Captiva_130000km-2022_04_21(Large).thumb.jpg.4694c8efa3b1b5ed1ceaf81b5fb2d60d.jpg

In final o poza din parcare, dupa o bine meritata spalare, inainte de a pune cauciucurile de vara. Apropo de cauciucuri, toamna trecuta am prin o oferta foarte buna la anvelope de vara si i-am luat 2 Nexen NFERA RU1 235/50R19 99V Made in Korea la numai 732 lei ambele. Acum 2 ani am dat >450 lei/buc, fix aceleasi anvelope. Nexenurile astea sunt confortabile si au aderenta f buna si pe ploaie si pe uscat, insa se tocesc destul de repede. Totusi la pretul asta nu puteam sa le refuz 🙂 .

335611142_20220427_140917(Large).thumb.jpg.0e08e0078a5813a19db9948606bad189.jpg

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post

La Susai am urcat chiar si cu Cielo, cu suspensie sport :)) Rupt a fost mereu, merg in fiecare an de cel putin 2-3 ori la detectie si mereu e praf... dar da, n-as baga Epica pe acolo, o distrug inutil.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am avut si eu placerea de a urca asta iarna pe acolo, si da, acela nu prea e drum de parcurs. Doar offroadere si ATVuri erau pe acolo, si doi rataciti, adica eu cu Captiva + un coleg cu un Hyundai i20 ce a urcat pana la ultima curba unde gheata cu noroi nu i-au mai permis sa inainteze.

Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si dupa 4 luni si jumatate si 6000 km (acum masina are 134450km) am schimbat si filtrele de motorina si filtrul de polen. De fiecare data m-am luat cu alte treburi la tara si cum nu mirosea urat in masina si cel de motorina mai avea viata (se schimba la 2ani/60000km oficial, eu am facut aproape 36000km cu el, aveam de gand sa-l schimb la 30000km, dar nu s-a putut 🙂 ).

Am cumparat si uleiul pentru cutia de transfer, de data asta am mers pe Liqui Moly Vollsynthetisches Hypoid Getriebeol (Ulei de transmisie hipoid complet sintetic) 75W90, adica fix ce cere manualul. Il voi schimba cu urmatoarea ocazie, acum mi-a fost sila sa aduc cricul si sa dau jos scutul, apoi sa ma chinuiesc sa il pun la loc... Teoretic mai am cel putin 15000-20000km de facut cu uleiul din cutie, dar sunt curios cum stau cu spanul. 

Mare atentie ca exista si ulei partial sintetic 75W90 de la Liqui Moly (pe sticla scrie Hypoid Getriebeol) si asta cica nu se impaca cu cutia de transfer a Captivei, trebuie schimbat mai des.

Drumuri bune tuturor!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vineri, pe 14 octombrie m-am apucat in sfarsit sa fac 2 lucruri pe care le tot amanam:

1. Sa schimb PCV-ul

2. Sa incerc sa curat EGR-ul cu spray special, de-ala cu furtunas.

Background: Masina nu mai tragea cum trebuie undeva intre 3500 si 4000 rpm, deci fix cand vroiam sa fac o depasire mai tare pe drum national si ma dadeam la ea. Totodata consumul a crescut de pe la 8l/100km la 9l/100km la acelasi regim de mers. In plus, in urma cu cateva saptamani am observat ceva mizerie de aburi de ulei pe capacul de plastic de la motor, care ulterior s-au dovedit ca veneau de la PCV.

Am cumparat cu 500 lei o supapa PCV. Da, 500 lei 😞 , pentru ca arata asa:

image.png.99f61dad34d5a6f7b215ca8f75f9b6fa.png

In prima camera e supapa propriu-zisa, apoi in urmatoarele 2 este un separator de gaze care merge mai bine sau mai prost, dupa care uleiul colectat se scurge inapoi in motor. Eu oricum mai am un oil catch can, deci nu ma bazez pe cel din PCV. Oricum la mine cedase etansarea de la PCV, dadea cu gaze printre capac si corpul de jos. Din pacate nu am poze, eram plin de ulei, asa ca nu am documentat procesul de schimbare, insa nu ia mai mult de 30min.

EGR-ul l-am curatat cu spray deconectand cotul de cauciuc care iese din intercooler si introducand furtunul spre admisie. Din pacate pana la EGR am cam 70cm si furtunul avea numai 40cm, dar chiar si asa se pare ca am facut treaba buna. Mai aproape de admisie nu pot sa ajung fara sa dau jos bateria, ECU, modulul de control al bujiior incandescente si alte cateva chestii, apoi trebuie puse partial la loc, apoi facuta curatarea, apoi desfacut iar totul, scos furtunas, etc si in final pus totul din nou la loc. Deci clar prea complicat ca sa merite chinuiala. Am folosit spray de la liqui Moly, este mai mare fata de cel de la Wynn's.

Dupa cele 2 operatiuni, consumul a scazut cu 0.8l/100km, deci ceva am facut bine 😄 . Ramane cand am timp si chef sa ma chinuiesc sa dau EGR-ul jos si sa il curat ca lumea, cred ca pot imbunatati consumul si mai mult daca fac curatarea cu trebuie.

Numai bine!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Acum 8 ore, ches a spus:

Am cumparat cu 500 lei o supapa PCV. Da, 500 lei 😞 , pentru ca arata asa:

Ala se numeste capac/membrana/filtru etc - "epurator". L-am schimbat si eu, la Mazda; 400 de lei m-a costat, pe original.

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post

Trebuier sa fac si eu la bmw aia cu pcv-ul, l-am mai schimbat de 2 ori de cand am masina, insa dupa ce l-am desfacut si am vazut ca nu are nici un filtru am zis sa il schimb mai rar, atat de rar incat cred ca are 4 ani de la ultima schimbare 🙂

BTW, arata similar 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, in plus fata de supapa propriu-zisa este un rahat de plastic ABS cu un "labirint". Nici urma de filtru sau ce mai aveau alea de BMW. 500 lei cel mai mic pret pt un aftermarket mi se pare enorm, costul nu ar trebui sa sara de 300 lei.

La BMW am impresia ca au scos filtrul pt ca se imbacsea prematur.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Exact, era la E46 non-facelift si aveau multe belele cu el, la facelift e ca la tine, o supapa si un decantor cu labirint, diferenta e de pret, uite 🙂

https://www.autoeco.ro/aerisitor-bloc-motor/bmw-seria+3+e46-320+d/16201/

Efectul de masina comuna, am si de unde alege.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ieri am incaltat Captiva de iarna, curand vom merge la munte si nu am vrut sa risc. Plus ca in perioada asta e foarte liber la vulcanizare 😛 . Dupa 4 ani de folosire 2 din cauciucurile de iarna au ajuns la semnul de limita pentru folosirea pe zapada. Asa ca am cumparat 2 anvelope noi, tot Hankook 215/70/R16, tot i*cept, dar de data asta versiunea noua (RS3 = W462), pretul fiind de 988 lei cu tot cu transport (479 lei/ buc + 30 lei transportul). De data asta au schimbat profilul, acum anvelopele sunt directionale. Pe spate am pastrat vechile i*cept evo2, astea mai merg 1 sau 2 sezoane, depinde de cat voi merge cu ele pe asfalt 🙂 . Hankook au crescut f mult in ultimii ani, de la niste anvelope medii de iarna au ajuns sa se bata pentru primele locuri. Dupa experienta foarte buna avuta cu cele vechi, le pot recomanda fara ezitare, au fost peste Nokianele de pe Epica care dupa 4 ani deja se simtea ca nu mai au aderenta asa de buna.

Ma gandesc sa schimb si uleiul, am facut aprox 10000km cu Mobil 1 din primavara pana acum, inca se tine bine, insa nu stiu cati km voi face iarna asta. Daca ajung cu el cu 13000-14000km in primavara, as face schimbul atunci. Daca ajung cu 14000km in februarie, deja ma gandesc ca trebuie sa ma bag sub masina pe frig si nu mai este amuzant 🙂 ...

Mai am de schimbat si uleiul de la cutia de transfer, deci oricum ma bag pe sub ea sapt viitoare daca prind o zi frumoasa, e de analizat daca ii scimb si uleiul de la motor sau  nu...

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ieri a fost o zi mai rece, asa ca fara chef de tavaleala m-am apucat sa schimb uleiul de la cutia de transfer. Masina are acum 139400km. Din fericire nu am gasit aproape deloc span in ulei, doar foarte putin prins de magnetul de la busonul de golire. Am verificat uleiul cu o lanterna puternica si nu am vazut span de aluminiu, ceea ce este de bine 🙂 . Vechiul ulei avea numai 43000 km, deci urmeaza recomandarea celor din SUA de a-l schimba la 20000-30000 mile (32000-48000 km), dar era destul de negru, probabil din cauza coatingului de pe angrenaje.

La schimb am folosit ulei de la Liqui Moly 75W90 full synthetic (cod producator 1024), special pentru angrenaje hypoide, adica fix ce recomanda in manualul utilizatorului. pretul a fost de aprox 120 lei/ 1 litru. Schimbul l-am facut cu ajutorul unei "siringi" de 500ml (vezi cutia), dar care s-a dovedit cam petarda (trage aer prin spate in loc as traga ulei). Dar si-a facut treaba, am tras de vreo 4 ori ca sa fiu sigur ca am facut plinul.

In final pun cateva poze. In ultima poza se poate vedea ca am imbracat evacuarea in banda izolatoare termica. Asta pentru ca se pare ca una din cauzele pentru care cutia de transfer cedeaza usor la Captiva model >2011 este ca GM a facut economie si a scos scutul termic care era pe generatia 1 de Captiva. "Bandajul" l-am facut acum aprox 2 ani cu ceva emotii pt ca arborele cardanic e vecin cu el 🙂 . Din fericire vad ca sta foarte bine si nu sunt semne ca s-ar desface, coliere isi fac treaba.

20221106_162807.thumb.jpg.9093b4a08d661b0d28d14ba92536cf85.jpg

 

20221106_162736.thumb.jpg.3453c4efad3ac767a330dad0c3c239a1.jpg

20221106_162853.thumb.jpg.af7f7f4a66f7a150cc0be3173aab95d6.jpg

Edited by ches
  • Like 6

Share this post


Link to post

Pe 3 decembrie a implinit 140000km, dar am uitat sa postez. Din pacate nu am prins poza fix pe 140000km pentru ca eram in coloana pe Valea Prahovei si in mod uimitor a inceput sa se miste repede coloana, asa ca nu am mai fost atent la kilometraj :)))

Captiva_140000km_2022_12_03_1.thumb.jpg.c03760fb85d74b6c82530ae4c88404ac.jpgCaptiva_140000km_2022_12_03_2.thumb.jpg.2397bdab29440a8056d638e5bc7ee7ef.jpg

Sarbatori fericite tuturor!

  • Like 4

Share this post


Link to post
On 10/27/2022 at 11:29 AM, ches said:

Ma gandesc sa schimb si uleiul, am facut aprox 10000km cu Mobil 1 din primavara pana acum, inca se tine bine, insa nu stiu cati km voi face iarna asta. Daca ajung cu el cu 13000-14000km in primavara, as face schimbul atunci. Daca ajung cu 14000km in februarie, deja ma gandesc ca trebuie sa ma bag sub masina pe frig si nu mai este amuzant 🙂 ...

Si ma gandeam bine asta toamna, pentru ca saptamana asta am asteptat caldura ca sa ma pot baga pe sub ea 🙂 .

Masina a implinit la revizia asta frumosii km in valoare de 141414, o pura intamplare de altfel, nu am calculat nimic. Si fix 13214.7 km si 10 luni de la fosta revizie. A trebuit sa fac revizia pentru ca am de gand sa merg la munte in mini vacanta asta de 4 zile si dus intors ajugeam spre 14000km de la fosta revizie. In plus, nu stiam cat timp va fi cald si nu aveam chef sa ma bag pe sub ea la -2 grade 🙂 .

20230118_120405.thumb.jpg.10c2abadef7724f40e623a166b6dd378.jpg

Mai jos se vede "setupul" folosit - locul de parcare, un lighean sub masina, un bidon de 5l si o palnie dintr-o sticla de 2l, neaparat de Cola 😄 

Am mers pe ulei Mobil 1 (232 lei/ 5l), mi s-a parut ca a tinut f bine cel pus anul trecut, motorul a ramas silentios si la rece, indiferent de temperatura de afara.

Celelalte piese au fost:

- Filtru ulei UFI 25.088.00 - 84 lei

- Filtru aer HERTH BUSS J1320920 - 70 lei

- Filtru polen SOFIMA S4224CA - 86 lei, pe acesta il montez la primavara dupa ce fac igienizarea sistemului de AC

-------------------------------------------

Total: 472 lei si ~ 2 ore de munca (cel mai mult timp il pierd cu scoaterea si punerea scutului)

20230118_110212.thumb.jpg.d69684293db5b765ba2863041cbbee5d.jpg

Am comandat si cochilia de la volan care avea o mica zgarietura in partea de sus si "am rezolvat-o de tot" cu o bricheta, se poate vedea isprava in pozele de la 140000km. Urmeaza sa o montez cand da caldura, acum plasticele sunt cam casante.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta a fost randul etrierilor de frana. Din pacate am constatat ca roata dreapta spate se incalzeste simtitor mai mult fata de cea de pe stanga si la viteze mai mari de 120 km/h incepea sa se auda un huruit. Am facut o inspectie si o curatare a corpului etrierelor, a garniturilor, a ghidurilor de la culise, precum si o gresare a culiselor la toti etrierii si am constatat ca la cel de pe dreapta spate se misca cam greu. Si unul din cele 2 pistonase de pe fata parea sa se miste mai greu, asa ca am cumparat kituri de reparatie pentru toti etrierii (fata+spate).

Joi seara am fost pe fuga la mecanic si mi-a reconditionat etrierul dreapta spate, cel cu probleme. A schimbat si garniturile si pistonasul; pistonasul vechi dupa o curatare rapida a devenit ca nou, nu exista nici-un fel de urme pe suprafata de contact cu garniturile, deci ramane ca piesa de schimb.

Vineri am prestat singur schimbarea placutelor pe spate (cele de pe masina erau aproape de minim) si apoi fi-miu m-a ajutat cu aerisirea franelor 🙂 . Cu ocazia asta am schimbat si  lichidul de frana, au trecut aproape 2 ani de la ultima schimbare. Am mers pe lichid de frana ATE.

De la reparatii am facut 2 drumuri la tara (2x150km) am tinut sub observatie temperatura jantelor. Aparent cea de pe dreapta fata inca e usor infranata, dar foarte putin, janta e nitel calda dupa un drum lung, dar nu are mai mult de 35-40grade. Astept vremea mai buna ca sa ma ocup si de fata.

Am cumparat placute noi si pt fata, cele de pe masina sunt pe la jumatate, dar daca tot umblu, fac totul cap-coada. De data asta voi incerca sa reconditionez singur etrierul, am cumparat si un set de clesti pentru obturat furtune, adica fix ce imi lipsea ca sa fac singur treaba 🙂 .

Costuri:

- 2 x Set reparatie etrier FRENKIT 240034 (doar garniturile) = 42 lei

- 2 x Piston etrier frana AUTOFREN SEINSA D025546 (diametru 40mm) = 112 lei

- Placute frana TRW GDB1715 = 175 lei

- Placute frana FEBI BILSTEIN 16631 = 129 lei

- Set reparatie etrier FRENKIT 245032 (doar garniturile) = 29 lei

- Set reparatie etrier AUTOFREN SEINSA D42261C (cu tot cu pistonase, diametru 45mm) = 65 lei

- Lichid frana ATE SL DOT4 = 40 lei 

- Manopera pt reconditionare 1 etrier spate = 120 lei

Total: 712 lei

  • Like 1

Share this post


Link to post
17 hours ago, ches said:

... am cumparat si un set de clesti pentru obturat furtune, adica fix ce imi lipsea ca sa fac singur treaba 🙂 .

"Toate imi sint ingaduite, dar nu toate imi sint de folos!"

Nu as strangula furtunele flexibile de frina nici ars cu ceara ! Daca, si doar daca cu probabilitatea de sub 0 (zero) ca cineva sa-mi "mingaie" sistemului de frinare si as constata tentativa, si ma repet, tentativa (nici n-ar apuca a pune clestele pe furtun) de a-mi sugruma furtunele cu clesti, as lua foc in secunda doi ! De ce nu, e discutabil, cert e ca tragaciului meu nu-i aplici acest tratament ! Ca se prea practica prin service metota clestilor ... fie acolo la ei iar "cine vede si nu stie crede c-asa tre sa fie".

Apropo, tine juniorul aproape ca sintem in mare nevoie de profesionisti in domeniu !

Share this post


Link to post

La Captiva sistemul e franare e mai ciudatel, spre exemplu nu pot sa aerisesc franele prin pompare decat dupa ce pornesc motorul, altfel nu face decat foarte putin presiune, arunca 2 picaturi si dupa aia nimic. In schimb aer pare sa intre inauntru, cel putin asa mi se pare...

Nu stiu daca asta inseamna ca pot sa schimb etrierul fara sa obturez furtunul sau fara sa blochez cumva curgerea lichidului de frana. Dar sincer nici nu vreau sa ma trezesc ca trebuie sa aerisesc pompa de ABS sau pompa de frana, mai ales ca nu este usor accesibila si, cum ziceam, este ciudata fata de orice alta masina pe care am avut-o...

 

 

Share this post


Link to post

Blochezi pedala de frana pe apasat (un bat, o tija, ceva intre scaun si pedala) si vei avea pierderi minime de lichid la demontare. In principiu nu ar trebui sa intre deloc aer pe conducta.

Asa am facut la toate masinile de pana acum si nu am avut probleme. Aerisirile toate cu motorul oprit.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...