Jump to content
Sign in to follow this  
mirceajo

Daewoo Evanda 2.0 At

Recommended Posts

Salutare,

Un mic update pe final de 2020 si cateva proiecte finalizate:

Incepem cu cedarea vasului de expansiune (a cedat teava traseului spre radiator) - 105 lei OEM la Radacini (stiu, noroc 🙂 )
125417702_285511492815320_8976097855157686346_n.thumb.jpg.2e3e528573c8a98b50115b62fa6b5579.jpg

Proiect 1: Incalzire bancheta spate.
Am folosit un kit oem dacia/renault (il aveam de mult)
1.thumb.jpg.167af307080bf15407c7e912d9072c42.jpg2.thumb.jpg.15e45ccb1d44b0a66290ce3c6024bf29.jpg3.thumb.jpg.b58ce635e892c20a880f90f5f2f73cc0.jpg4.thumb.jpg.d8159b208df1fd6f38799448788f8fbb.jpg5.thumb.jpg.b2b4bf8bb84f3c4c1c1c8c76f9ddd82e.jpg6.thumb.jpg.e6a6b2ab5b72cb6b4d7ec1cf87fa97f0.jpg7.thumb.jpg.21e5d5cb99bd36316b290162a4abd3d4.jpg8.thumb.jpg.b48a0422414a3854851f028eeb856bf1.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Proiectul 2: inclocuirea parbrizului - al meu avea crapatura de fo 2/3 ani si am avut rabdare pana am gasit unul OEM de Chevrolet Evanda care in plus senzor de ploaie si incalzire pe banda neagra de jos unde stau stergatoarele. In acest moment am legat doar incalzirea (am reprodus schema oem cu un releu si inlocuit butonul vechi cu cel de chevrolet care are si inscriptia parbrizului).

De mentionat faptul ca era parbrizul original al masinii din 2003 🙂 si multumiri speciale lui Lucian (cel care se uita urat la mine si detinator de Evanda)

P.S. chederul a iesit intreg si a fost refolosit.
P.S.2 Pentru senzor, inca ma mai gandesc daca sa-l fac sau nu, dar oricum trebuie o colaborare cu @DjDark pentru acest proiect.

1.thumb.jpg.cdc00e06f0067b9b32e5456a33034883.jpg2.thumb.jpg.bba442be45606988761f58bdfe18845c.jpg3.thumb.jpg.0654b10f83006ee74eda3e16249d0a66.jpg4.thumb.jpg.152993ec3bfa13081b8e926ede99655d.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Proiectul 3: Montarea vas lichid parbriz de Epica - se pare ca Epica are senzor nivel lichid parbriz, iar Evanda nu.. Ca o mica istorie, Magnusul avea aceasta echipare standard, dar se pare ca la Evanda au redus costurile, daaaar aveam preechipare de la bec in instalatie, pana la o mufa (ve-ti vedea in poze).
Eu doar a trebuie sa cumpar un vas cu senzor si mufa, tras 2 fire (unul la masa iar celalalt la mufa unde aveam deja preechiparea si voila)
1.thumb.jpg.0adda382db13333a424bab1f96fc43f8.jpg2.thumb.jpg.c0cf6c20dbd60af4da475efabd4908c0.jpg3.thumb.jpg.80d46d34109a786743c967c9ed1f043b.jpg4.thumb.jpg.7ba646fc88385cde1e47ec11c2b8cfd0.jpg5.thumb.jpg.e4864116121dc4fcfa93c8e53460801b.jpg6.thumb.jpg.63b185125157fd9eca0a43411f1424d7.jpg7.thumb.jpg.0513f98f21126c1a4f6588dc46ba9054.jpg8.thumb.jpg.cfab26a239eb9666fd9472fdaafd1903.jpg9.thumb.jpg.c208fa32baa240998217448b98b7878c.jpg

Edited by mirceajo
pus poze
  • Like 4

Share this post


Link to post

Si ultima interventie pana in revelion.. etrier spate stanga gripat.
Cu toate ca am upgrade a sistemul de franare de Epica (discuri, etrieri, pompa frana si abs) pe spate am schimbat doar portetrierul, etrierul fiind acelasi, in concluzie nu am umblat nicioadata la ei pana acum. 
Ideea este ca pana acum cand am tot pus placute si impingeam pistonasul intra fara probleme. Aparent problema era cand trebuia sa iasa (garnitura antipraf era iesit un pic si a ruginit inelul de metal de sub ganitura si nu permitea pistonului sa iasa, dar pistonul este ok, fara rugina). Am curatat etrierul si pus garnitura corect iar bonus am desfacut si curatat ceilalati etrieri for siguranta (ca tot era masina pe elevator) aerisit franele, inlocuit placutele spate si gata.

P.S. se vede in poze cu sa inrosit discul iar placutele (puse noi in august) s-au macinat.
 
Daca tot am prins masina pe elevator am schimbat si bucsa dreapta de la bascula (pe care nu am apucat sa o schimba in august pe motiv de oboseala si nu a vrut sa iasa) + pivotul de pe stanga (pentru ca am schimbat dreapta de nevoie si imi place sa fie pereche)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Edited by mirceajo
poze
  • Like 2

Share this post


Link to post

Cateva poze cu Eva si la final cu sora ei:
127539945_456381905760708_2428461937876170375_n.thumb.jpg.dd1fc59044d55426d730fd844ffc7092.jpg122904413_654743242076121_6311253064342941755_n.thumb.jpg.976840bbbd8a0b24a7ddedcfe88ac256.jpg122894642_825857924830899_6270414718411539534_n.thumb.jpg.1813300a5e136877239c2c5321a49b66.jpg140439949_459921001684632_1737819219596240471_n.thumb.jpg.4f0620169d0a8d6647318f314922541a.jpg128066228_425853455093436_7327979574828293035_n.thumb.jpg.37d98f79dee41477b52333a388d0ddd9.jpg130587791_383551356237207_1421515129357189691_n.thumb.jpg.d700b9de674f51330cb44b2a525f6976.jpg

Si prima poza pe anul asta, spalata la -8 grade:
139431423_2750034925308825_1488045026541303791_n.thumb.jpg.8dc0b5f1bb69d03067052cc5bd25b12d.jpg

P.S. Masina asta nu a probleme cu inghetat de broaste sau altele 🙂

Edited by mirceajo
  • Like 4

Share this post


Link to post

Arata foarte fain masina, felicitari!

Cu etrierii am tras si eu la Epica pana cand am invatat ca e bine sa cureti cu grija garnitura anti-praf si etrierul in zona aia cu o periuta de dinti inmuiata in apa cu sapun cand schimbi placutele. Bineinteles sa faci asta inainte sa impingi pistonasul. Un alt sfat bun primit de la mecanic a fost sa nu las placutele pana ajung la 2-3mm carne pentru ca atunci se intinde mult garnitura antipraf si intra mizerie la garnitura cu secriune patrata.

Cumpara din timp un set de garnituri si niste pistonase (merg foarte bine si aftermarket) pentru ca este posibil ca problema sa revina. La mine curatarea pistonaselor pe spate fara schimbarea garnitulor a tinut fix 2 saptamani 😞 . Dupa ce am schimbat tot si am aplicat cele 2 chestii scrise mai sus nu am mai avut niciodata nici o problema.

Edit: Si chestia e f parsiva, masina are putere sa traga si nu o simteam infranata. Numai la mana simteam ca sunt prea calde.

Edited by ches

Share this post


Link to post
On 1/29/2021 at 3:51 PM, ches said:

Arata foarte fain masina, felicitari!

Cu etrierii am tras si eu la Epica pana cand am invatat ca e bine sa cureti cu grija garnitura anti-praf si etrierul in zona aia cu o periuta de dinti inmuiata in apa cu sapun cand schimbi placutele. Bineinteles sa faci asta inainte sa impingi pistonasul. Un alt sfat bun primit de la mecanic a fost sa nu las placutele pana ajung la 2-3mm carne pentru ca atunci se intinde mult garnitura antipraf si intra mizerie la garnitura cu secriune patrata.

Cumpara din timp un set de garnituri si niste pistonase (merg foarte bine si aftermarket) pentru ca este posibil ca problema sa revina. La mine curatarea pistonaselor pe spate fara schimbarea garnitulor a tinut fix 2 saptamani 😞 . Dupa ce am schimbat tot si am aplicat cele 2 chestii scrise mai sus nu am mai avut niciodata nici o problema.

Edit: Si chestia e f parsiva, masina are putere sa traga si nu o simteam infranata. Numai la mana simteam ca sunt prea calde.

Multumesc pentru aprecieri 🙂 

Eu cam la 2 ani desfac etrieri si ii curat (de obicei).
Placutele cand ajung la jumate le cam schimb 🙂
Cat despre garnituri aftermarket.. nu prea ne-am inteles, am mers tot pe alea oem ale masinii, pentru ca pot fi refolosite daca nu sunt rupte.

P.S. Poate mai ajungi joi 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

'mnezeule de cand nu am mai intrat pe aici..

Hai sa vedem pe unde am ramas 🙂
Final Februarie ca tot omu' care se pregateste de vara, am vopsit jantele de 17:
1.jpg.85d47d458e857b14e1621cf4fd1341f7.jpg2.thumb.jpg.12e7b9e64754e783147477ed5eee2605.jpg3.thumb.jpg.99920654ff8e9451c75c21cdac674a65.jpg4.thumb.jpg.745938a557c5ec3138a9029aeacffcf6.jpg5.thumb.jpg.b3c8a8c08ce6ae4039d36de2c25e4215.jpg6.thumb.jpg.5a6e13e1f4560ef25ea040b783477d9a.jpg

.. si dupa o bucurie vine si necazul, a doua zi seara sa produs o extorsiune a unui degajament cu o groapa si rezultatul.. pai il vedeti in poze.. trist de altfel..
7.thumb.jpg.f2e1b029d512468f84226bc7f230d0e9.jpg8.thumb.jpg.45a9d3a4a2a22e119b17a91e9a0bdbec.jpg9.thumb.jpg.e157bebed7bc9d4aab71fac68e743bad.jpg

so.. anvelopa noua, indreptat janta pe interior, curata putin unde a fost julita si asa ramane, momentan. anvelopa noua impreuna cu cea de pe fata stanga au fost puse pe spate si spatele in fata pentru ca aveau uzura egala.
Da, a trebuit sa indrept si roata care era pe spate dreapta la momentul ala 🙂


 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cateva luni mai tarziu, in parcare.. mai apare o zgarietura, ba un numar stramb..bucurestisme.
10.thumb.jpg.9875d2bd5defa39dd44acef4acb71503.jpg

Bonus am adaugat un rezonator in plus, imprumutat de la Epica (cel de pe radiator).
11.thumb.jpg.788cdcf1ced39cc9a12f35e57a2430b3.jpg

 

Undeva prin Mai a urmat o curatare interior + ceara K2 si sesiune foto.. bineneteles 🙂
13.thumb.jpg.d7c1f60af98f2dd564d8b7d89ee50240.jpg14.thumb.jpg.373a24ead7ac495fccf8048b6d85f161.jpg15.thumb.jpg.c863c6530e3dabd8a22af36076cbf63b.jpg

 

Edited by mirceajo
  • Like 1

Share this post


Link to post

intr-o dimineata in drum spre munca a inceput sa mearga in 3 si cum am SCAN100 in masina, m-am mufat direct si am vazut un mistfire pe cilindru 4.
In seara aia am scos capacul sa ajung la fise, le-am apasat putin si nu mai facea, crezand ca a iesit de la vibratii.

Urmatorul weekend am mers la tara si pe autostrada imi da un sut in mers si zic gata, demontez si verific. Surpriza a fost sa vad ca fisa era spintecata, iar bujiile se invartea ceramica in metal la 3 din 4. cea de pe cilindru 4 iesise saiba intre ceramica si metal (probabil tine in tensiune ceramica) si cred ca ea a provocat spintecarea fisei.
Din pacate nu am avut ce face la tara. am izolat fisa sa nu mai piarda scanteie si in seara aia cand am ajuns acasa am pus fisele vechi la loc si niste bujii iridium, ce am gasit si eu seara la mine si la Lucian :)) 

Bonus am curata si motorul putin.

P.S. Da, am un prezon rupt la galerie 🙂
 

Edited by mirceajo
  • Like 3

Share this post


Link to post

Undeva pe la jumatatea lui Iunie am primit propunerea de a filma Evanda, probabil multi ati vazut deja clipul dar pun poze si linkul aici 🙂
Da, masina mea era in filmare si apre si Lucian in cadru 🙂

 

25.thumb.jpg.deba57d034e07a58d36ab9080be47274.jpg26.thumb.jpg.26f0606e074d9a30577ef4a4a7c21f2c.jpg27.thumb.jpg.e186b89b1c6487b1d9bb9782eb6cd563.jpg28.thumb.jpg.71e3615d9366a9998f05d688ff0bce5d.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Momentan ma opresc cu o drumetie facuta in septembrie, 1100 km. Buc - Aiud - Campia Turzii - Sibiu - Buc.
Masina se comporta bine, iar la confort bate muuulte masini din noile generatii.
32.thumb.jpg.e9b51e707413fb553c5ce1bedf5f5f95.jpg33.thumb.jpg.5ee83f21557a43485410544423078bc8.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Ah.. era sa uit.. Sambata trecuta am inlocuit fuzetele fata.
Ale mele aveam gaura mai mare pentru capetele de bara din comertul actual (ori largite ori alt model la vremea aia). Cand bagam capul de bara 1 sfert din con iesea in afara si trebuie sa pun saibe distantiere pentru a putea strange. Mai mult de atat, in timp, daca conul era prea inauntru bagat il tragea din pastila si incepeau sa apalude capetele de bara.
Am optat pentru unele de pe Epica si totul este ok acum.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ti-ai mai adus si tu aminte de topicul asta 🙂 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

E super faina Evanda ta dar si Nubira e bestiala , sa ai noroc de ele si ca mai multi kilometri 👍✌️

Share this post


Link to post
On 10/26/2021 at 4:31 PM, Mark-Damas 97' 98' said:

E super faina Evanda ta dar si Nubira e bestiala , sa ai noroc de ele si ca mai multi kilometri 👍✌️

Multumesc! 
Nubira fuse si se duse 🙂 e pe la Ploiesti acum 🙂

  • Like 2

Share this post


Link to post

Hai ca am uitat sa ma laud :))

Eva o arde pe 18 acum

C226C110-6F32-42F9-A8CC-231C48EEF366.thumb.jpeg.0c3907ac0ad8759a4757a1bc636551ef.jpeg
3F2B0450-3370-499D-8EE6-2CC023A604FA.thumb.jpeg.3b2176f73e1d67be701e3e02f4267c55.jpeg

Edited by mirceajo
  • Like 4

Share this post


Link to post

Pot sa jur ca am vazut masina ta in sectorul 3, cred ca era parcata si chiar i-am aratat sotiei si i-am explicat cat de rar e modelul asta :))

Share this post


Link to post

Foarte posibil, acolo stam 🙂

Share this post


Link to post

Salutare,

Se mai completam cu ceva poze si povesti 🙂
Prima poveste cum spala fimiu masina la tara, dar nu suficient 🙂
1.thumb.jpg.039d5c2d9a7c9bf971d53cfa5d8b6fdb.jpg2.thumb.jpg.f6908ef98a5af19519e0564e117e48d6.jpg3.thumb.jpg.09ace704680393b5eb8c9518ea32125f.jpg4.thumb.jpg.c95379ac4b594fe4771360de4622ff5a.jpg

Cateva zile mai tarziu o mica sesiune foto "masa" de america
5.thumb.jpg.f276641a54decfc6d19a938b8f3680fd.jpg6.thumb.jpg.b70b3b5adf33c3fb7a93b6b8976c437c.jpg7.thumb.jpg.bbfe6ba5629d6216ee5c5a7f496d8bec.jpg8.thumb.jpg.7680fe91fa067dafa0f2397e07e88f28.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca tot nu a fost zapada la capitala, am pus rotile de iarna doar la nevoie (ITP si un drum la Cluj).
ITP-ul facut pe bune #evandarezista 🙂
9.thumb.jpg.2ab1ae01afd0daf822a7831ea6c42974.jpg10.thumb.jpg.bbeaf783ee24ac64dc1e0326e58e3e3e.jpg

 

Cum spuneam am facut un Bucuresti - Cluj - Aiud - Bucuresti intr-o zi, totul ok si un consum de 9.4% la dus si un 9% retur (140 km/h cu pilot tot ce era autostrada, cam 500km, iar in rest 90-120 cu depasiri normale si putin fortat pe dealu negru, pe curbe :)) ).
11.thumb.jpg.72448fce50172b0f1a3cfb02e5e1c626.jpg

 

Normal ca dupa drumul de Cluj, din lipsa de zapada, am pus vara la loc (total 3 sapt iarna pe masina :)) ) dar nu inainte sa trecem pe la vulcanizare unde am indreptat 2 jante iar restul doar echilibrat, urmat de o geometrie.
12.thumb.jpg.42a612f7440bb5b5e7be013779ef849e.jpg13.thumb.jpg.2b0b1fc4df3c96733c5582fd0c905f90.jpg14.thumb.jpg.e687b6a1694a16aac7dd70ef68425a2f.jpg15.thumb.jpg.8b696c364ffd3a17bb734e74886ab416.jpg

 

La o sueta cu sorsa'
16.thumb.jpg.a9678c05fa44644c693d917542a4cbe2.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...