Jump to content
Sign in to follow this  
Viktor

Ghidusii Homemade

Recommended Posts

Iote de ce-i in stare o bujie (NGK in cazul de fata) daca ii extragi electrodul si ii tai filetul. Numa buna ca si diametru interior (4mm) si duritate montata drept duza pe un pistol de sablat homemade. Chiar mai rezistenta uzurii decit duze de sablat originale.

 

07.jpg

 

08.jpg

Edited by Viktor
  • Like 3

Share this post


Link to post

Asa. Sablare urmata de o mina de grund si si una de vopsea de care nu mi-s 100% multumit, avind in vedere temperatura de lucru nu tocmai avantajoasa vopsirii cu toate ca fu incalzite atit jantele cit si vopseaua. Ma rog, pe ultima suta de metri fiind cu inghetul la usa si necesitatea de a avea galosi de iarna, de moment au ramas astfel si ramine fi slefuite fin si revopsite cind o fi vreme buna, de data asta cu galosii scosi de pe jante asa cum ar fi corect. Suna a un soi de Mesterul Manole da' nu e, ori da ? Nu stiu ... da' un pitic acolo tot e !

 

05.jpg

06.jpg

Share this post


Link to post

De aia trebuie sa iti faci vara sanie si iarna car ... ca sa se dea vopseaua usor pe sanie 😄

Share this post


Link to post

E f bine, din avion nu se vede ca au mici defecte 🙂 Ce bine e sa ai un garaj utilat...

Share this post


Link to post
14 hours ago, ches said:

De aia trebuie sa iti faci vara sanie si iarna car ... ca sa se dea vopseaua usor pe sanie 😄

Adevar graira-i, iarna nu-i ca vara !

Am tot uitat de ele asta vara cu toate ca erau planuite pentru reconditionare, mi-o cazut fisa cind veni vorba sa le duc la echilibrat, d e ceva timp imi cazuse si un compresor, noul sistem de sablare nu era finalizat, s-au cam tinut lant si astfel am mosolit-o pina in ultimul ceas da' rezolvata macar partial. Simteam minusul aderentei galosilor de vara iar dupa cum incapatinarea nu s-o dat batuta ... m-am apucat de ele.

10 hours ago, Geo_ZGA said:

E f bine, din avion nu se vede ca au mici defecte 🙂 Ce bine e sa ai un garaj utilat...

Probabil nici din drona lu' unchiu' Trump sa nu se vada insa mustrarile de constiinta nu trec cu una cu doua, pe fiecare zi ce trece o sa-mi iasa cite un fir de par alb stiind ca am facut o treaba doar pe jumatate doar ca nu am prea avut incotro, o trebuit sa protejez sablarea daca tot nu am avut astimpar. In conditii normale, temperatura de lucru indicata e undeva in jur de 20˘cu materialul nici rece da' nici fierbinte ca sa iasa treaba-treaba. La un sub 10˘ la care am vopsit eu ... ma mir ca s-a prins vopseaua de ele la cum simteam ca-mi ingheata pistolul de vopsit in mina de la aerul rece impins de compresor. Asta e, de moment ramin astfel s-apoi trebuie sa ma decid de le slefui si revopsec ori le barbieresc de tot si primesc o vopsea pentru temperaturi inalte (ce o am deja) dupa care incinse la un ~85˘conform indicatiilor de pe ambalaj pentru a se imprima sanatos in fieratanie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Amu, sa ne si fudulim nitel cu noul proiect.

Pina nu demult m-am folosit de o instalatie de sablat cu vacum, linii separate (aer/nisip) si amestec in pistolul de sablat. Luind vorba cu un amic despre butelii gen, imi facu cadou una de hidrofor, batrioara ce-i drept dar destul de OK asa ca am pus osul la treaba si am adus-o la adevar cazind pe dorinta arzatoare de a eficientiza sablatul, cu asta am sablat jantele recent.

In linii mari cum lucra modelul asta : nisipul introdus in butelie ii pus sub presiune de aer ce forteaza iesirea print-run ventil bila pentru reglaj debit nisip urmat de un T-u cu duza aer (interioara) la baza buteliei unde se formeaza amestecul si trimisa in "pistolul de sablat", in bujie mai bine zis. Merge de minune !

 

b2.jpg

b1.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Mai zilele trecute o nins intr-atit incit sa-mi fac damblaua minuind coarnele mult indragitului harley davidson de iarna. Foarte putina zapada din pacate, cel putin o juma' de metru de-ar fi sa ma lafaiesc in largul meu ...

 

plug1.jpg

plug2.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

In lucru inca , bare (portbagaj) transversale cu montaj dupa chipul si asemanarea barelor logitudinale . Barele in sine subtiri in carne in schimb foarte dure , mi-au dat de furca in a le gauri . N-am de gind a cara vrute si nevrute pe "acoperis" insa , cind astfel cad zarurile si se cere portbagaj exterior , sa fie ! Chestii usoare in schimb lungi ce depasesc 2.5m si nu incap in interior , ancorate la exterior .

 

bare1 triat 01.jpg

bare2 triat 02.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si-am comis-o !

Modificare adusa in ce priveste suruburile de montaj , inlocuite cu suruburi cap imbus si adincite in tubulatura metalica pentru a ramine razant cu bara in sine . Stift-uri de siguranta ce mentin clemele pe pozitie in momentul infiletari/defiletari suruburilor (stabilizare clema permanenta).  Pisla cu banda adeziva petru protectie contact intre cele doua bare si cam atit . Montaj foarte simplu si rapid : clemele inferioare pozitionate la 90°cu bara , montata bara pe pozitie , intoarsa clema pe sub bara longitudinala si strins surubul .

Cert e ca pe piata nu gasiti asa ceva asadar , faceti repejor lista cine mai doreste cine mai pofteste acuma cit e suduitorul in priza ! Astea 101% n-or sa zboare de pe acoperis !

 

 

02.jpg

03.jpg

01.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Arata fff bine. Si chiar e misto ideea, si eu as fi vrut sa am barile pe Pinin cat mai joase... dar in comert nu exista, cel putin eu nu am vazut.

Share this post


Link to post

Inaltimea acestora a fost unul din piticii ce nu incapea in discutie a fi altfel , la limita , cit mai joase posibil si doi la mina , lungimea acestora sa nu atirne in afara longitudinalelor , maxim sa cada pe ele dar nimic mai mult. In prima faza am rasfoit net-ul sa vad posibilitati ce ar cade pe cerinte . Se gasesc de noi insa universale (la pret acceptabil) ce mie unu nu-mi trebue ca n-o sa cada patent cit ii lumea in plus am patit-o odata cu un soi de universale ce au zburat cu tot cu pachet de pe cupola ... Iar cele expres pentru modelul in cauza (avind unghiurile barelor modelate imbirligate rau) is foarte scumpe si inalte , iar cele ceva mai joase acceptabile aj zice is extrem de scumpe la care am zis pas. Preturi deja nesimtite pentru niste rahaturi de transversale ! S-apoi de astfel stau lucrurile zic ... mi le confectionez eu cu minuta mea ! N-or fi de pus in vitrina da' prototipuri sigur , mai ales la ce-mi trebuie mie si ce rar folosesc asa ceva ... Material este , scule sint , ceva pricepere se agata ... osu' la treaba !

Share this post


Link to post

Ceva similar am patit un urma cu vreo  ~15 ani moment in care mi s-a luat de "briceagul chinezesc", adica chestiile astea universale bun la toate ce pe mine unu ma lasa rece. Bare portbagax expres pentru modelul in cauza, in confectionez unu ce 100% nu-l ia vintul de pe acoperis, ori deloc ! Nu ne sta in fire a gafa a doua oara, a comite aceiasi greseala !

Share this post


Link to post

Revenim nitel la ghidusie cu o imbunatatire necesara. Situatia a cazut in asa fel incit, de cum am terminat barele portbagaj a doua zi deja s-au cerut puse la treaba, pur si simplu astfel au cazut zarurile. Cu atit mai bine zic, macar au parte de-o prima proba. Nu am cronometrat da' nu dureaza 5min pentru a fi montate pe pozitie. Bon, pina aici totul in regula. Pasul doi a constat in a ancora "pachetul" pe ele unde, avind in vedere ca intre bare si cupola is doar 30mm ... mi-a cam dat de furca ancoratul, sa trec acele chingi (sau cum le-o zice...) printre bara si cupola nu e tocmai agreabil mai ales daca nu doresti a deteriora vopseaua pe cupola. Acuma, daca e sa ancorezi o data de doua ori mai merge, da' dupa cum noi punem problema pe termen lung si ma mai si grabesc cu ancoratul am toate sansele sa las urme pe cupola ceia ce nu-mi doresc ! Conexiuni rapide si sigure, ceia ce am vinat printre altele. Bon. Miscarea cea mai grea abea  acum isi face prezenta si anume sa gindesc, sa-mi pun mintea la contrubutie incit sa impac moftul cu necesitatea. In prima faza ma gindeam sa dau citeva gauri de 6mm in bare iar prin intermediul unor suruburi sa montez piulite ochi. Nu e bine ! Astea vor fi fixe si-or sa cada fix unde nu trebuie, ori cade "pachetul" fix pe el ori la o distanta prea mare. Sa tai canal pe lungul si centrul barei prin care sa ma leg cu surub si inel ancora ... iarasi nu e bine ca ma trezesc cu bara plina de apa, impuritati si toate cele ce iarasi nu da bine, in plus, nu am posibilitatea de a introduce patina culisanta in bara pentru a asigura o priza buna si mai deteriorez si bara, iarasi nu e bine ! Si astfel a trecut o zi, a trecut doua cind ce sa vezi, stind eu asa pe ideolog (pricepeti voi ce-i ala ideolog, acel coltisor de urgenta unde de regula se nasc cele mai bune idei) imi aduc aminte ca am pe undeva un soi de cleme 4 la numar (si speranta ca le am pe toate, de le am inca) ce posibil sa cada la fix pe bare cu pisla de protectie inclus. Bingo ! le-am gasit cu suruburi si piulite (alea cu protectie plastic) cam obosite saracele da o reconditionare merita din plin asa ca la treaba ! Curatate exemplar, grunduite, vopsite, apoi pisla cu autoadeziv dupa care am alergat vreo doua'j de km ca nu aveam de 1.5mm grosime ci doar de 3.5mm ce era prea groasa. Lipita pisla, suruburi noi, barele sus si o proba de ancorare. Merge treaba de minune. Iar acele cleme pot fi culisate (prin detensionarea suruburilor) fix unde se cere, unde situatia impune. Cam asta ar fi rezultatul.

 

 

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

Share this post


Link to post

Am mai nimicit un pitic !

Pedaloasa (bicicleta) a primit o noua scula speciala si anume, afet de centrat roti.

 

20230716_095537.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si-am mai nimicit un pitic ! Ca tot ne pricepem in ale lemnului.

Bike stand !

 

 

10.jpg

09.jpg

08.jpg

07.jpg

06.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...