Jump to content
Sign in to follow this  
dsasorin

Radiator Ac Aveo Cu Pete Negre

Recommended Posts

Salut baieti.

Am Aveo sedan 2008. (dar cred ca piesele sunt din 2007).

 

1. Eu trebuie sa inlocuiesc la cateva luni freonul din instalatia de AC.

Am fost la un service cu masina, si mesterul s-a uitat cu ochiul liber sa vada pe unde scapa (mai era freon in instalatie, plus ca aveam substanta de contrast bagata inainte). S-a uitat pe la tevi, compresor si radiator AC. Tot ce a gasit suspect, a fost prezenta unor pete negricioase (nu gri) pe radiator, exact in fata portiunii expuse catre inainte, nu la sita deasa, ci in partea de jos a radiatorului. A zis ca este radiatorul spart din cauza pietricelelor pe care le-am luat in bot in viteza. M-am uitat si eu si am vazut destul de multe pete, si extinse, de cativa zeci de cm2. A zis ca petele sunt de la uleiul din instalia de AC, care a supurat din radiator. Dar urme verzi de freon nu s-au vazut nicaieri.

Apoi a zis: schimbat radiator + filtru uscator (620 lei + 200 lei manopera)

 

M-am dus la altcineva sa-mi zica ceva in sensul asta. (alt service, care imi umpluse initial cu freon, la care robotelul aparat TEXA a spus ca sunt scurgeri, dar a putut baga totusi freon). S-a uitat si celalalt mester cu lanterna cu lumina UV, de data asta. S-a uitat peste tot. Nu a gasit nimic, nicio scurgere. Si i-am zis: nu cumva este scurgere pe la radiator, ca ia uite ce pete negre de ulei am pe radiator ! Si zice ca nu, ca alea nu sunt scurgeri, ca nu-i pe acolo scurgere. Si nici pete verzui de freon curs nu a vazut. Insa nu a stiut sa zica pe unde curge.

 

A. Pe unde naiba am scapari, de trebuie sa umplu la 2-3 luni din nou ?

B. Are dreptate primul mester care zice ca pica pe la radiator, ca acolo se vad pete negre de ulei scurs ? (service-ul respectiv face reparatii in sensul asta, cat si la compresoare, deci este 100% in domeniu). Ca ma pune sa schimb radiatorul, si ma duce la 900 lei. Pai daca nu-i de la radiator, si il schimb degeaba ? Cine are dreptate ?

 

 

2. Chiar daca imi baga freon acum in instalatia AC, totusi, sistemul nu raceste la fel de bine ca atunci cand masina era noua. De ce ?

Mesterul spune ca presiunile (joasa si inalta) sunt bune pe circuit. Cineva spunea ca din cauza ca este infundat radiatorul AC sau filtrul uscator. In plus, cica daca filtrul uscator nu este bun, freonul se "pierde", eficienta AC scade. Are dreptate ?

 

3. Nelegat de scurgeri de freon.

Cand am freon dupa ce umplu la ceteva luni, si dau drumul la AC, si merge cat de cat bine, imediat dupa ce sting AC, si las doar pe ventilatie, imi apare un miros intepator, de trebuie sa deschid geamurile sa respir aer curat. Am mers la service, mi-au pus o scula electrica TEXA AIR care cica igienizeaza sistemul AC (20 min cu sistemul AC pornit cu ventilatia pusa pe recirculare). Acum, dupa, este o oarecare imbunatatire, in sensul ca nu am scapat definitiv de miros, tot se mai simte. Ce sa fac sa dispara mirosul definitiv? Am zis ca daca vine mesterul cu scula dedicata de igienizare este mai performanta decat de spray-urile din comert speciale.

 

Pareri, va rog.

 

Merci.

 

 

Share this post


Link to post

Despre primele probleme expuse,nu ma pot pronunta,daca nu sunt siguri cei insotiti si de diferite scule.Pot spune,insa,ceva,despre chestiunea cu mirosul.Dar miros greu,imputit,nu intepator.Mirosul de care vorbesc apare,dupa 2-3 ani,din cauza umezelii care favorizeaza aparitia unor ciuperci,pe vaporizator(radiatorul care raceste aerul.Am incercar,si eu,cu spray,asa zis special.Cea mai buna solutie gasita este ventilatorul pe viteza maxima,ridicat grila de la parbriz in partea dreapta si turnat treptat,in curentul de aer,o sticluta de parfum ieftin.Masina se umple de miros de parfum prost,timp de cateva zile,dar mirosul greu dispare pentru vreo daua sezoane.

Share this post


Link to post

Eu la Cielo aveam o singura spartura in radiator, ce facea o pata uleioasa cat o moneda de 50 de bani, si la lampa cu ultraviolete abia daca se zarea ceva. La umplerea instalatiei tinea presiunea de test, apoi pierdea freonul in doua saptamani. Deci, cam ai sansa sa il ai gaurit.

Share this post


Link to post

uite, am facut niste poze sugestive

Se vad:

- pete pe radiator in partea de jos, unde nu este grilaj + pata la baza filtrului uscator

- se vede ca sus nu sunt pete, ca este grilaj, deci protejat radiatorul de pietricele.

 

 

 

 

 

post-13299-0-84016500-1468617340_thumb.jpg

post-13299-0-96542000-1468617345_thumb.jpg

post-13299-0-44496600-1468617351_thumb.jpg

post-13299-0-81396400-1468617356_thumb.jpg

post-13299-0-48402700-1468617362_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sunt prea multe pete, e stropit de pe drum sau din alta parte, dacă scăpa prin toate nu puteai nici măcar baga freon. Totuși o spărtura poate fi acolo. Eu as mai ruga la un alt service sa dea cu lampa pe radiator. În habitaclu ai ceva probleme cu aburit geamuri din senin?

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Si eu zic ca petele alea sunt din alta parte.

 

Verifica cu lampa de UV pe la teava pe unde se scurge condensul din masina (nu stiu unde e aia la Aveo).

Pierdere freon + lipsa scurgeri vizible + miros intepator = probabilitate mare ca radiatorul din interior (vaporizatorul) sa fie spart - sau macar vreo conducta fisurata pe acolo.

Totusi, daca zici ca te tine 2-3 luni s-ar putea ca scurgerea sa fie prea mica incat sa se poata depista in apa de condens.

Share this post


Link to post

si pata de pe filtrul uscator ? filtru care nu este expus pe directia inainte ....

 

iar mirosul apare DUPA ce sting AC, nu in timpul functionarii...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...