Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Am si eu o dracovenie d-asta de baterie cu li-ion care chipurile poate sa iti porneasca masina. In realitate are niste celule li-ion sau li-po de aprox 10Ah care probabil pot livra pana la de 20 de ori curentul indicat de capacitate, adica 200A, probabil suficient cat sa porneasca un Matiz, dar cu siguranta insuficient ca sa porneasca Captiva sau orice diesel in general 🙂. Al meu momentan serveste ca baterie portabila, adica cam ce faci si tu in poza cu ea 😄 . Sper sa nu fie nevoie sa o folosesc vreodata, dar daca va fi, atunci probabil ca o voi pune de cateva ori ca sa incarce putin bateria masinii si apoi ii dau la cheie. Practic asa curentul va fi tras si din bateria masinii si din asta cu li-ion.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Eu am pus ochii pe o vipera. Ori porneste ori o ia mama lu' proces verbal, ii dau scinteie de o zapacesc ! 😉

Share this post


Link to post

Hehe, radeti... 😝

@ches Am citit review-uri, oamenii spuneau ca au pornit motoare mai mari, inclusiv Diesel. Cei nemultumiti (cativa), fie n-au stiut sa-l foloseasca, fie l-au nimerit defect.

La 330 de lei, sper sa fie OK. Are mai mult de 200A.

@Viktor Am si de-ala, luat de pe faleza din Bulgaria. Dar e pentru caini si oameni rai... 😂

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Am rezolvat, concluzia e ca masina e buna si bateria de KKT. Pe viitor, exclus, clar, Varta. Mult mai bun a fost vechiul Energizer.

 

Am asa:

- 12.90V bateria;

- 301EN capacitate, din 330 declarati, SOH: 93%;

Screenshot_20230329_171221_Gallery.thumb.png.e2b487b9e880a6d7b92019c451825f48.png

- 10.63V la pornire motor. Testerul a aratat "normal". Mie mi se pare ca scade cam mult;

- 14.70V incarcare fara consumatori. Testerul indica "high", dar motorul era rece si putin mai turat, poate (sper) de aia. Inca am palpait de becuri;

- 14.36V incarcare cu consumatori (faza lunga + ceata, A/C cu treapta 4 aeroterma - am uitat dezaburirea... Testerul a indicat "normal";

- piesa de rezistenta = 21mA si 22-25mA (cu alarma armata) consum in stand-by. Aparatul are 10A si 4 digits; cred ca sunt 21, nu 210mA. In poza e multimetrul si specificatiile. Deci ceasul de bord si playerul sunt de comitet. Si cam in 60 de zile s-ar consuma, in stand-by, bateria.

20230331_031810.thumb.jpg.cbf4fd80d4da61a03b9e20ee1872d408.jpg

 

Daca tot am umblat, am cosmetizat tava pe care sta bateria, desi trebuie vopsita. N-am avut timp sa desfac cele "zeci" de suruburi in care e prinsa si am lasat-o asa. Am vopsit, in schimb, tijele si chestia de sus care tin bateria.

 

Am mai vopsit si placa de la hayon, cea luata de la dezmembrari, care era decolorata de soare. Arata ceva mai OK... Am folosit un puff, cu vopsea gri-inchis (trebuia un gri mai inchis), pe baza de apa, pentru textile.

20230330_224424.thumb.jpg.70635b8604c349fd8fb7c2f77b692052.jpg

 

Aveam mai multe poze, dar "facute" de taica-meu. Facute, in ghilimele, ca nu le-am mai gasit. Batranetea...

 

Si nu in ultimul rand, Ravenol-ul 5W 40 ii place foarte mult, e 100% la nivel (MAX) si e curat.

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post
7 hours ago, vrazvanc said:

Am rezolvat, concluzia e ca masina e buna si bateria de KKT. Pe viitor, exclus, clar, Varta.

Te-ai linistit ? 😉

Acuma, eu unu iti dau crezare de ai avut experiente nu tocmai placute cu Varta. Ce m-ar interesa e unde a fost fabricata bateria in cauza, probabil sa nu fie originala China de unde si bataia de cap.

Share this post


Link to post
Acum 7 ore, Viktor a spus:

Te-ai linistit ?

Cam pe cand am instalat noua baterie, dupa am montat si ceasul de bord si player-ul. Bine ca sunt OK. Omul de la care am luat ceasul de bord, s-a facut nevazut dupa vanzare, pur si simplu imi respingea apelurile si nu mi-a mai raspuns la SMS-uri. Voiam sa-l mai intreb, ulterior, daca mai are si alte piese (isi dezmembra Matiz-ul). Si mi-a dat de gandit comportamentul, daca nu cumva e ceva ciudat cu ceasul. Deci de aici atatea investigatii. 🙂

 

Bateria nu stiu unde e fabricata, chiar m-am uitat pe toate partile. Scrie ceva de Johnson Controls, Germany, dar nu clar Made in... Am cumparat-o de la "Vrum Auto".

 

Oricum e o mizerie, din punctul meu de vedere, pentru ca am gasit praf alb pe deasupra ei, cum pateam cu Rombat-ul.

Share this post


Link to post

Probabil e vorba de acelasi tip ce vinde ceasuri de bord de unica folosinta.

Share this post


Link to post

Adaug 2 experiente personale, neplacute cu Varta, ambele luate din surse serioase. Eu unul mai merg pe Varta doar pentru bateriile de telecomanda ...

Share this post


Link to post

@Viktor Mi s-au parut seriosi, au preturi bune si mi-au adus, in ambele cazuri, bateriile acasa, mi le-au montat pe masina, au facut verificarile si mi-au oferit garantia pe loc.

 

Acum 3 ore, Salex a spus:

Eu unul mai merg pe Varta doar pentru bateriile de telecomanda ...

😃 Eu am niste acumulatori Varta, AA si, in camera foto, imediat ajunge de la 3 liniute, la una, bateria. In schimb folosesc baterii si acumulatori de la LiDL, care sunt net superioare.

 

Am facut si azi ceva: am inlocuit senzorul pozitie ax cu came si am curatat senzorul MAP. Cel din urma era curat, dar... nu cred ca mi se pare, insa atunci cand calc brusc, spre podea acceleratia (pe loc), motorul se tureaza destul de puternic, de mi-a fost si frica s-o calc pana la podea. Inainte, o calcam brusc, pana la podea si cam "abia" se tura. Si n-are de ce sa fie placebo, ca nu ma asteptam la nicio schimbare de comportament.

Share this post


Link to post
Acum 21 ore, vrazvanc a spus:

Si n-are de ce sa fie placebo

M-am plimbat azi. O placere. Nu se mai gatuie in treapta III si parca "trage" mai normal. Imi place. La cald a pornit bine, dar mai vedem.

Repet, nu cred ca mi se pare, ca nu ma asteptam sa se schimbe ceva.

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 3/27/2023 at 3:36 PM, vrazvanc said:

 mi-am cumparat set de oglinzi cu reglaj din interior.

Urmeaza sa le montez

Cum e cu oglinzile ... le-ai montat ?

Share this post


Link to post
Acum 23 ore, adrian_r5 a spus:

Cum e cu oglinzile ... le-ai montat ?

Nu si nu cred ca le voi monta curand.

Am fost un bad ass si mi-am rupt mana, cazand de pe bicicleta...

  • Sad 1

Share this post


Link to post
5 minutes ago, vrazvanc said:

mi-am rupt mana, 

sanatate iti doresc !

Share this post


Link to post

Multumesc mult!!!

 

Bonus: mi-am cumparat si un scuter SH, nu tocmai in stare buna, pe care am apucat sa-l dezmembrez, in ideea de a-l aranja.

Acum ma asteapta si el. Am apucat sa comand si toate piesele necesare.

😤

image (1).jpeg

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post

Bicicleta ii superioara tragaciului cu motor ! Miscare, condtie fizica, regenerare plamini, sistem muscular la zi si nu placinta ... Sa nu mai zic ca mersul pe jos ii cu mult mai sanatos ! Vad trotinete din alea bengoase la tot coltul de parca a plouat cu ele. De mai apare si covoru' lu' Aladin ... adios bataie de cap a invata copiii a merge. Mda. Io o sa vreau cirje cu rotile si tenisi patine !

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Rahat... s-a dus A/C-ul. A pierdut presiunea. M-am suparat de am vrut sa-i dau foc, pana fiu-meu a luat-o-n brate - ii era dor de ea. Eu zic c-o s-ajunga 100% la Remat, daca va mai fi programul. M-am saturat, dupa ce ca sunt eu cum sunt cu mana asta.. 

Ideea a fost asa, acum doua luni, cand am bagat-o-n garaj, mergea A/C-ul. Acum, daca mai are maxim 1 bar (sa zic, "la ochi" - am apasat ventilele).

Nu mai zic, am uitat borna la baterie = dupa doua luni -> 8 volti. Nici Varta de pe Mazda nu tine mai bine.

Am vorbit cu baietii la care am fost, de mi-au incarcat si verificat instalatia si i-am rugat sa ma rezolve. M-au linistit.

Am rezolvat, in teorie si cu distributia. O duc la reprezentanta unde-mi duc Mazda. E un mecanic care cica a avut Matiz.

Oglinzile cu reglaj la multivara.

Sa vedem...

Share this post


Link to post

Nasoală treabă, mai ales că folosisei piese noi (dacă îmi aduc bine aminte). Să ne ții la curent cu cauza/rezolvarea problemei. Unul din motivele pentru care tot ezit să mă apuc de AC, deși stau cu piesele sub pat. Dai o cârcă de bani pe piese, te chinui cu montajul, ca mai apoi să te trezești fără freon în niciun an de zile.....

Share this post


Link to post
Acum 14 minute, Horica00 a spus:

mai ales că folosisei piese noi (dacă îmi aduc bine aminte).

Inafara de o bucatica de conducta si doua furtunuri, da, asa e.

De la service mi s-a spus ca cel mai probabil e vreun O-ring. Din calcule, reies ~3 gr de gaz pe zi, ceea ce e foarte greu de depistat.

De munca mi-e si mie si sincer nu ma asteptam asa curand sa raman fara.

Am crezut c-o sa am un pic de noroc, dar n-a fost.

Share this post


Link to post
18 minutes ago, vrazvanc said:

Inafara de o bucatica de conducta si doua furtunuri, da, asa e.

De la service mi s-a spus ca cel mai probabil e vreun O-ring. Din calcule, reies ~3 gr de gaz pe zi, ceea ce e foarte greu de depistat.

De munca mi-e si mie si sincer nu ma asteptam asa curand sa raman fara.

Am crezut c-o sa am un pic de noroc, dar n-a fost.

În cazul ăsta mi-aș îndrepta atenția către piesele vechi, mai ales dacă nu ai schimbat o-ring-urile. Na, fiind coapte de timp și vreme , șansele să se fi compromis la prima demontare a conductelor sunt foarte mari. Mie mi-au zis clar că nu-mi montează compresorul fără să vin cu o-ring-uri noi.

Share this post


Link to post

O-ringuri 100% toate noi, de culoare verde, speciale pentru A/C.

De la service au dat vina pe-un montaj defectuos, dar stiu ce-am facut, am avut grija sa nu le ciupesc.

M-am uitat peste tot, totul e uscat. Nu stiu pe unde ar fi putut iesi freonul, ca mai iesea si putin ulei impreuna cu el.

Revin cu post.

 

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
On 6/10/2023 at 12:48 AM, vrazvanc said:

O-ringuri 100% toate noi, de culoare verde, speciale pentru A/C.

De la service au dat vina pe-un montaj defectuos, dar stiu ce-am facut, am avut grija sa nu le ciupesc.

M-am uitat peste tot, totul e uscat. Nu stiu pe unde ar fi putut iesi freonul, ca mai iesea si putin ulei impreuna cu el.

Revin cu post.

 

În condițiile astea, ar trebui verificate reperele ce nu sunt noi. Mi-aș îndrepta atenția și către valva aia de zisesei parcă că a fost schimbată. Dacă nu e originală sau nu e de Matiz, sunt șanse să scape lent pe acolo. Eu schimbasem un ventil la uscător. Ventilul fiind luat de pe o conductă de Hyundai, am fost atenționat că sunt șanse să iasă freon pe acolo. Nu în cantități mari, dar suficient încât să necesite reîncărcare la un an sau doi.

Oricum, sper să se rezolve.

Share this post


Link to post

Azi trebuia sa ajung la service, dar au spus ca nu mai au freon  a ramas pe joi. Nu mai fac experiente in alta parte, imi plac oamenii de aici, astept.

Baiatul mi-a probat ambele ventile, dar vorba ta, nu neg sa iasa, cate putin, gaz pe la ea...

O sa-l rog sa se uite cu lapma UV, poate-poate depistam.

Share this post


Link to post
1 hour ago, vrazvanc said:

Azi trebuia sa ajung la service, dar au spus ca nu mai au freon  a ramas pe joi. Nu mai fac experiente in alta parte, imi plac oamenii de aici, astept.

Baiatul mi-a probat ambele ventile, dar vorba ta, nu neg sa iasa, cate putin, gaz pe la ea...

O sa-l rog sa se uite cu lapma UV, poate-poate depistam.

E posibil sa fie de la un ventil, ca asa am avut si eu la Nubira. Pierdea incet pe acolo.

Share this post


Link to post

Am recitit, cam putina substanta de contrast introdusa la incarcare, sa speram ca lampa cu UV o sa sa "isi dea silinta"

Share this post


Link to post

@pompiliu92 Ar fi bine/simplu. Dar orice ar fi, se rezolva. Doar ca sunt frustrat cu mana asta, ca nu pot sa ma "dezlantui". 😒

@Salex Da, nu a mai avut baiatul substanta si a pus doar ~2 gr. M-a sfatuit sa vin la el, sa-mi reincarce instalatia, sa adauge cantitatea necesara de substanta de contrast, dupa care sa revin dupa cateva saptamani sa verifice. Chiar si acum o sa-l rog sa se uite, poate-poate am noroc sa vada ceva.

 

Bonus: a mai aparut o noua dihanie in parc... Un Phaeton, care si la ala e nevoie de munca (nu mai zic de bani). Dar era o masina pe care mi-o doream de foarte multi ani.

Cine s-o mai urca pe bicicleta ca sa nu polueze... M-am razbunat cu un 3 litri Diesel pentru mana asta. 😄

 

Revenind la Matiz si Varta. S-a dus capacitatea bateriei, de la 330 Ah la 280, din cauza celor doua descarcari serioase.

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...