Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

dragut playerul, zici ca e de acolo, in rest bafta la puzzle, o igienizare corecta, suflat bine tot, gresata turbina, grija mare sa nu intre mizerie in instalatie, si personal as face un test de vacum inainte sa pun bordul la loc, ca sa fiu sigur ca e totul ok.

Share this post


Link to post
1 oră în urmă, Rafi a spus:

dragut playerul, zici ca e de acolo

Asa mi se pare si mie, pare mai OEM. Si chiar daca-i "AKAI", jur ca se aude mai tare si mai bine fata de Pioneer, la mini-difuzoarele masinii. Ala distorsiona prea mult, prea multe reglaje, efecte etc.

AC-ul l-au demontat niste Dorei si doar compresorul avea doua bucatele de carpa in gauri; ca in rest nu putea sa intre mizerie. 😄 Deja in uscator am vazut mizerie in interior. Piesele sunt (sau erau, pana sa fie demontate) in stare impecabila, chiar am ramas surprins. Merci! Si chiar ca puzzle, cand ma gandesc la faptul ca nu mi-au dat nici piulitele si suruburule... Le-o vinde separat, mai scump. 😄 Ma ocup, sa vedem timp cand e. Pacat ca nu mai am "colegi de suferinta" si nici ai nostri nu mai intra pe aici - cu Matizuri. Cred ca sunt pe cont propriu. 🤭

Dar la ce te referi cand spui "gresata turbina"?

Bordul nu-l demontez, incerc nici bara sa n-o dau jos. Vad eu.

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post

ventilatorul in capete are niste rulmenti\lagare in care se roteste, daca tot ai acces lejer merita curatat si dat cu putina vaselina, sa nu ai surprize sa scartaie...

Share this post


Link to post

Aaa, aeroterma. Pai n-o pun pe aia de la dezmembrari, ci o las pe a mea; e mai curata. Si oricum, se demonteaza in 30 de secunde si pot umbla la ea oricand.

Share this post


Link to post

Gata schimbul de ulei, la 91.577 km. Interiorul motorului sper sa arate cum se vede in zona culbutorilor.

Filtrul de aer arata bine dupa doi ani, deci voi pastra ritmul de inlocuire.

Am pus poza si cu covorasul dedicat pentru portbagaj. Nu m-a mai deranjat niciun bagaj, sa se plimbe si sa bubuie.

Pentru esapament, nu am Macro la telefon sa se vada mai bine.

Filtrul de habitaclu l-am inlocuit, cu unul tot pentru hota, dar cu carbune activ. Cel vechi se vede ca avea tot felul de gunoaie.

Am pus si poza cu florile frumoase de pe aripa cea mai afectata...

Intre timp i-am cumparat si curea pentru compresor, Gates.

Bune rampele achizitionate, mai joase fata de cele facute de mine, dar m-am descurcat.

 

 

Screenshot_20220416-210554_Gallery.png

Screenshot_20220416-210556_Gallery.png

Screenshot_20220416-210541_Gallery.png

Screenshot_20220416-210544_Gallery.png

Screenshot_20220416-210552_Gallery.png

Screenshot_20220416-210547_Gallery.png

Screenshot_20220416-210549_Gallery.png

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Am cumparat un set de garnituri (O-ringuri), speciale pentru instalatiile de climatizare, ca sa fiu sigur. Plus o surubelnita pentru ventilele AC. Le-as schimba si pe alea, sa nu am surprize. O sa vad.

De ce mi-e absolut cel mai teama?! De suportii compresorului (doi), ce trebuie montati pe motor. Trebuie sa umblu la trei suruburi care tin motorul pe suport. Daca se rup alea, Adios masina. Celelalte doua, care sunt pe bloc, nu stiu daca mai au filet in ele - de rugina... Am eu surubelnita cu impact (300Nm), am torta, trusa cu tarozi, dar nu as vrea sa le fac proba la tarozi. Ce bine ar fi sa fie necesare doar cheile. Iau in calcul sa ma duc la service, sa montez suportii.

Share this post


Link to post

salut! as vrea si eu sa schimb oring-urile la ac-ul de la aveo. exista set special de oringuri sau sunt universale?

Share this post


Link to post

Salut,

Am sunat la Radacini si nu au, ci vin odata cu conductele.

Eu le-am luat pe ASTEA.

trusa-cu-oringuri-clima-270-buc.jpg

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
La 14.04.2022 la 0:24, vrazvanc a spus:

Poza cu player-ul.Screenshot_20220414-002821_Gallery.thumb.png.bbe534cc8c3119b995b3db99409a7d53.png

Am luat instalatia de AC. Par OK componentele, sunt doar pline cu praf. Nu sunt mancate de rugina, strambe, compresorul nu curge.Screenshot_20220414-002828_Gallery.thumb.png.ef984e35ee8610df546548216f300eca.png

Hopa , spor sa vedem ce iese poate imi pun si eu daca iti iese instalarea ;))) 

Share this post


Link to post
La 16.04.2022 la 21:14, vrazvanc a spus:

Gata schimbul de ulei, la 91.577 km. Interiorul motorului sper sa arate cum se vede in zona culbutorilor.

Filtrul de aer arata bine dupa doi ani, deci voi pastra ritmul de inlocuire.

Am pus poza si cu covorasul dedicat pentru portbagaj. Nu m-a mai deranjat niciun bagaj, sa se plimbe si sa bubuie.

Pentru esapament, nu am Macro la telefon sa se vada mai bine.

Filtrul de habitaclu l-am inlocuit, cu unul tot pentru hota, dar cu carbune activ. Cel vechi se vede ca avea tot felul de gunoaie.

Am pus si poza cu florile frumoase de pe aripa cea mai afectata...

Intre timp i-am cumparat si curea pentru compresor, Gates.

Bune rampele achizitionate, mai joase fata de cele facute de mine, dar m-am descurcat.

 

 

Screenshot_20220416-210554_Gallery.png

Screenshot_20220416-210556_Gallery.png

Screenshot_20220416-210541_Gallery.png

Screenshot_20220416-210544_Gallery.png

Screenshot_20220416-210552_Gallery.png

Screenshot_20220416-210547_Gallery.png

Screenshot_20220416-210549_Gallery.png

Flitrul de aer ar merita schimbat pentru ca asa arata si la mine , era destul de prafuit si uleiul trebuie sa il schimb si eu pentru ca e deja de un an si as pune ceva OEM adica de Daewoo , GM , tu ce ulei ai pus ??? plus ca eu trebuie sa schimb si antigelul pentru ca e c-am inegrit si la partea cu rugina , florile alea deja sunt c-am de speriat si la mine au aparut si a mai fost reparat la aripi :))😏

Share this post


Link to post
La 14.04.2022 la 23:38, vrazvanc a spus:

Asa mi se pare si mie, pare mai OEM. Si chiar daca-i "AKAI", jur ca se aude mai tare si mai bine fata de Pioneer, la mini-difuzoarele masinii. Ala distorsiona prea mult, prea multe reglaje, efecte etc.

AC-ul l-au demontat niste Dorei si doar compresorul avea doua bucatele de carpa in gauri; ca in rest nu putea sa intre mizerie. 😄 Deja in uscator am vazut mizerie in interior. Piesele sunt (sau erau, pana sa fie demontate) in stare impecabila, chiar am ramas surprins. Merci! Si chiar ca puzzle, cand ma gandesc la faptul ca nu mi-au dat nici piulitele si suruburule... Le-o vinde separat, mai scump. 😄 Ma ocup, sa vedem timp cand e. Pacat ca nu mai am "colegi de suferinta" si nici ai nostri nu mai intra pe aici - cu Matizuri. Cred ca sunt pe cont propriu. 🤭

Dar la ce te referi cand spui "gresata turbina"?

Bordul nu-l demontez, incerc nici bara sa n-o dau jos. Vad eu.

Boxele sunt cele originale sau le-ai schimbat ??

Share this post


Link to post
La 08.07.2014 la 13:34, vrazvanc a spus:

OK, ce s-a mai intamplat intre timp:

 

Pai km, 59.000 :roll:

 

Inlocuit uleiul la CV cu Ravenol-ul 75W85. Eram sigur ca n-o sa simt o diferenta mare, dar totusi, din start treapta III se simte mai bine, cu II e aproape cam aceeasi poveste, intra greut si se mai aude cate un carait rar.

Am aranjat bine (zic eu) saiba de aluminiu care pierdea putin ulei, am pus scut nou.post-36075-0-13304700-1404815533_thumb.jpgpost-36075-0-81004900-1404815541_thumb.jpg

 

Am incercat sa reconditionez capacele, dar erau intr-o stare prea nasoala ca se le mai pot face ca noi, adica erau zgariate de la borduri.post-36075-0-14187500-1404815494_thumb.jpgpost-36075-0-82367200-1404815504_thumb.jpg

De aproape arata acceptabil, de la distanta au cel putin o culoare uniforma.post-36075-0-57061900-1404815525_thumb.jpgpost-36075-0-64537700-1404815514_thumb.jpgpost-36075-0-71337400-1404815558_thumb.jpg

Urmeaza alt set cand ce am facut eu incepe sa se duca.

 

Din plictiseala, la sofer:post-36075-0-60916900-1404815550_thumb.jpg

 

Am verificat si timoneria, dar nu am reusit sa misc piulita de reglaj, oricum, mi-am dat seama ca nu s-au lasat cablurile.

 

In rest sunt multumit, am mers 350 km (extern) cu ~15 litri de benzina.

Cum l-ai pus ?? manerul de la sofer ??

Share this post


Link to post
La 30.10.2016 la 16:44, vrazvanc a spus:

...Dupa 10 ani fara doua luni, de stat si in Ferentexas si pe trotuare si in soare si si, exceptand ultimul an :D

Urmeaza ITP saptamana viitoare.

post-36075-0-81042600-1477838305_thumb.jpg

post-36075-0-75524400-1477838322_thumb.jpg

post-36075-0-41940000-1477838332_thumb.jpg

post-36075-0-86594700-1477838345_thumb.jpg

post-36075-0-11631600-1477838363_thumb.jpg

post-36075-0-08952000-1477838379_thumb.jpg

post-36075-0-01424900-1477838391_thumb.jpg

post-36075-0-44782600-1477838399_thumb.jpg

post-36075-0-87073400-1477838408_thumb.jpg

post-36075-0-73509300-1477838417_thumb.jpg

post-36075-0-25749900-1477838451_thumb.jpg

post-36075-0-16861300-1477838463_thumb.jpg

Rugina aia ai rezolvat-o intre timp ?? 

Share this post


Link to post
Acum 41 minute, Mark-Damas 97' 98' a spus:

Hopa , spor sa vedem ce iese poate imi pun si eu daca iti iese instalarea ;))) 

Trebuie sa iasa, numai sa nu am probleme cu suruburile de pe motor.

 

Filtrul de aer, din cate am inteles, e mai permisiv dpdv al microparticulelor, nou, fata de ceva utilizat. E bine cat l-am tinut, arata bine.

 

Ulei Ravenol 5 W40.

 

Filtrul de habitaclu e cel cu balariile pe el. Cel nou n-am motiv sa-l pozez, e un filtru de hota, negru.

Pentru care, apropo, trebuie sa improvizez alta solutie de a avea filtru dupa montarea AC-ului.

 

Difuzoare am pus Pioneer pe fata si Crunch pe spate.

 

Manerul, simplu. Am scos dopurile si l-am insurubat...

 

Rugina pasajului rotii spate, da, am facut-o. A inceput iar, trebuie sa umblu din nou.

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post
Acum 2 minute, vrazvanc a spus:

Trebuie sa iasa, numai sa nu am probleme cu suruburile de pe motor.

 

Filtrul de aer, din cate am inteles, e mai permisiv dpdv al microparticulelor, nou, fata de ceva utilizat. E bine cat l-am tinut, arata bine.

 

Ulei Ravenol 5 W40.

 

Filtrul de habitaclu e cel cu balariile pe el. Cel nou n-am motiv sa-l pozez, e un filtru de hota, negru.

Pentru care, apropo, trebuie sa improvizez alta solutie de a avea filtru dupa montarea AC-ului.

 

Difuzoare am pus Pioneer pe fata si Crunch pe spate.

 

Manerul, simplu. Am scos dopurile si l-am insurubat...

 

Rugina pasajului rotii spate, da, am facut-o. A inceput iar, trebuie sa umblu din nou.

Ahaa si la capota cum e ?? si am avut cred ca e revopsita , aa si am vrut sa mai zic , de rugina de la capota cum ?? mai ai sau prin alte locuri ascunse sau nu ai descoperit inca alte locuri cu rugina ?? ce zici de ulei GM ?? adica original cica acum e mai ieftin din ce am vazut si cred ca 10w-40 trebuie sa pun al meu fiind printre primele modele as incerca sa vad si manerul si din ce am vazut al tau e cu mult mai diferit de al meu are din ce vad boxe in fata , buzunare in fata si boxe in spate si suport , de suport de ala , de unde pot face rost ?? al tau a venit cu masina nu ?? Si ce zici daca schimb boxele din spate ?? cu altele nu o sa mai baraie oare ?? sau e si de la casetofonul original ?? 

Aa si ce zici , da-mi un sfat te rog , sa incep topic cu masina adica bine am mai intrebat si am tot zis dar sunt in impas vreau sa il fac gen ca si cel de la Damas adica poze vechi si evolutia masini pe parcursul anilor sau sa incep cum ai facut tu si mai pun in el pe parcurs , nu prea am gasit poze :)) mai vechi , aa si ce zici de uleiul asta ?? 

https://altex.ro/pachet-schimb-ulei-gm-pentru-daewoo-matiz-0-8-cmc-benzina/cpd/AUTPSU005/

Share this post


Link to post

La capota am un colt cu umflaturi, dar n-a mai avansat. Am lasat-o in pace.

Rugina nu mai e, in rest, pe masina. Chiar m-am uitat cand am schimbat uleiul, pe dedesubt si e super OK.

 

Uleiul GM e OK, l-am avut si eu in motor. Dar am preferat ceva mai bun, cu toate ca nu fac multi km. Poti sa-i pui si setul din link, e OK si merita banii, dar eu nu as folosi 10 W.

 

Manerul e la fel in toate patru locuri, e identic.

 

Buzunarul si fetele de difuzoare eu le-am pus, nu avea. Nu stiu la ce suport te referi, dar difuzoarele, pe spate, le-am pus in locul lor si polita portbagajului o gasesti la dezmembrari (nu stiu daca se mai gaseste noua - era 140 lei). Baraitul e de la difuzoare, daca sunt vechi.

 

Ce mai astepti, deschide topic cu masina!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Acum 2 ore, vrazvanc a spus:

La capota am un colt cu umflaturi, dar n-a mai avansat. Am lasat-o in pace.

Rugina nu mai e, in rest, pe masina. Chiar m-am uitat cand am schimbat uleiul, pe dedesubt si e super OK.

 

Uleiul GM e OK, l-am avut si eu in motor. Dar am preferat ceva mai bun, cu toate ca nu fac multi km. Poti sa-i pui si setul din link, e OK si merita banii, dar eu nu as folosi 10 W.

 

Manerul e la fel in toate patru locuri, e identic.

 

Buzunarul si fetele de difuzoare eu le-am pus, nu avea. Nu stiu la ce suport te referi, dar difuzoarele, pe spate, le-am pus in locul lor si polita portbagajului o gasesti la dezmembrari (nu stiu daca se mai gaseste noua - era 140 lei). Baraitul e de la difuzoare, daca sunt vechi.

 

Ce mai astepti, deschide topic cu masina!

Hai mersi de sfat , da polita aia nu suport , pentru bagaje e pu-i o palarie ceva , la Superb si Octavia am mai vazut polita aia si la Golf Plus la unchiul meu chiar Luni , da chiar cu se desface panoul de la usa cu torx sau merge si cu surubelnita ?? nu as vrea sa stric filetul si tot legat de Ulei al tau e Euro 4 nu ?? al meu e Euro 3 de asta am zis ca din prima generatie si nu stiu merge 5 ?? cred ca tot 5 au pus si ultima data sau ce e acum , Castrol bidon alb si da boxele sunt vechi cele originale poate pe pot face ceva ;))

Share this post


Link to post

Fata usii cu surubelnita stea se desface, dupa care tragi de ea.

Euro III e a mea. Matiz Euro IV, nu exista.

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

La 20.04.2022 la 16:54, Mark-Damas 97' 98' a spus:

generatie si nu stiu merge 5 ?? cred ca tot 5

Am gresit, euro 5 (V) am vrut sa scriu.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
On 4/14/2022 at 10:38 PM, vrazvanc said:

 Si chiar daca-i "AKAI", jur ca se aude mai tare si mai bine fata de Pioneer, la mini-difuzoarele masinii. Ala distorsiona prea mult, prea multe reglaje, efecte etc.

"chiar daca-i AKAI" ?!? 🙂  Ti se pare ca-i vreo chinezarie? Tine bine de el, e din categoria oldies but goldies! 

Share this post


Link to post

AKAI a fost ceva, acum e altceva... Dar chiar si-asa, tot e ceva. E o chinezarie, fata de Japonia, unde erau facute, se simte si arata a China, dar sunt foarte multumit si o sa il tin. De exemplu mi-a facut figuri cu un SD, depinde cum il misti, il citeste sau nu. Tipic chinezariilor de trei-la-zete-mii.

Oricum, Pioneer-ul ala il dau, nu mi-a fost drag de el de cand l-am luat.

 

M-am ocupat si de capacele jantelor... nu pot spune ca le-am facut ca noi, ca nu-i cazul. Ocupat fiind, le-am aranjat in graba. Revin maine cu poze. Sper sa nu-mi cada fata, dupa ce se usuca vopseaua + lacul.

Share this post


Link to post

Gata, s-au uscat.

Arata... merge. Nici masina nu-i noua. Trebuia mai mult timp alocat pentru curatarea lor. Nu pot sa pun o poza mai calitativa, nu se incarca.

Screenshot_20220424-164414_Gallery.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
5 hours ago, vrazvanc said:

Gata, s-au uscat.

Arata... merge. Nici masina nu-i noua. Trebuia mai mult timp alocat pentru curatarea lor. Nu pot sa pun o poza mai calitativa, nu se incarca.

Screenshot_20220424-164414_Gallery.png

Hai ca arata bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...