Jump to content
Sign in to follow this  
vrazvanc

Daewoo Matiz E

Recommended Posts

Eu acum cateva saptamani am gasit un set de 4 capace noi la 6 dolari in SUA, 16 dolari transportul si 4 dolari TVA-ul. Pe 30 noiembrie a plecat si ieri era prin Germania la centrul de sortare DHL.

Share this post


Link to post

Aha , am gasit un Matiz pe aici prin apropiera la dezemembrat si am zis sa i-au de pe ala daca mai au piese pentru el sau daca mai au masina in sine , da oare semnalizari fata unde gasesc ?? 

Ca is c-am crapate 🤔

Edited by Mark-Damas 97' 98'

Share this post


Link to post
Acum 2 ore, Mark-Damas 97' 98' a spus:

...da oare semnalizari fata unde gasesc ?? 

Ca is c-am crapate 🤔

De la dezmembrari, daca vrei originale. Sau de la TYC, dreapta si stanga.

Share this post


Link to post
La 23.12.2021 la 18:46, vrazvanc a spus:

De la dezmembrari, daca vrei originale. Sau de la TYC, dreapta si stanga.

Multam , is originale ?? , adica asa arata ale mele pe stanga doar , scuze daca ma bag in topicu tau cu ceva poze ✌️pe dreapta sunt ok nu sunt crapate 

DSCF5257.JPG

DSCF5258.JPG

DSCF5259.JPG

DSCF5264.JPG

Share this post


Link to post

Am scris, de la TYC; deci atfermarket. Originale la dezmembrari.

Pune-i si niste capace in locul proiectoarelor  arata oribil fara. Sunt niste plastice perforate.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
La 28.12.2021 la 17:05, vrazvanc a spus:

Am scris, de la TYC; deci atfermarket. Originale la dezmembrari.

Pune-i si niste capace in locul proiectoarelor  arata oribil fara. Sunt niste plastice perforate.

Mersi de sfat si asta e aftermarket ma gandesc ;)) eu m-as fi gandit la ceva proiectoare , am avut pe Damas proiectoare si arata foarte fain da poate a avut protecti , numai are multe masini sau pierdut nici antena cand l-au sudat ultima data de atunci nu ii m-ai merge nici acul la benzina dar o sa le remediez la mine o sa renasca Matizul si o sa arate cum arata in tinerete oricum e e de-o seama cu mine e deja major ;)) si o sa aiba 19 ani la anu fiind din 2003 😁, de cand tot zic ca fac topic cu el dar tot nu gasesc cand si m-ai caut poze cum a pus si pe cel cu Damasul , la Damas am avut noroc ca am gasit ceva poze plus ca am facut la cateva in album , da le combin cumva ca am ceva poze interansante si cu bunicu Matizului , adica prima masina a matusi mele , o cobra W123 , o masina bestiala 😌 Da ma rog iar m-am lungit cu vorba ;)) mersi de pont inca odata o sa m-ai caut sa vad ceva dezembrari dar nu gasesc Matizuri pentru dezmembrat aici la mine in zone , fie sau vandut fie nu vor sa le dezmembreze si le tin asa sau m-ai sunt multi care circula inca cu ele 👍✌️

Edited by Mark-Damas 97' 98'
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru proiectoare as opta si eu, is o necesitate.

Share this post


Link to post

Si eu as fi vrut, dar primul impediment e ca sunt scumpe. Hai sa zicem ca trec peste asta, dar faptul ca nu am cablaje la masina pentru ele, zic "pas". Altfel as fi vrut si eu sa cumpar proiectoarele, maneta si sa le montez.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Tu stii ce si cum.

Eu unu nu imi pot inchipui tragaci fara proiectoare ceata. Au si astea rolul si rostul lor, face toti banii cu cablaj cu tot ce e f. foarte simplu. Ma rog, fiecare dupa cum crede.

Share this post


Link to post

Mie nu mi se pare simplu sa fac cablajul, cu sigurante, desfacut plastice volan, tarat pe sub masina etc. Mie mi-ar lua cateva ore bune, dar nu asta-i problema, ci ca zgarcitii nu au pus din fabrica 5 metri de fire.

Cu masina nu ar trebui sa plec la drum lung, iar orasul are iluminat stradal.

Share this post


Link to post

Am in plan montarea instalatiei de AC. Sa vedem cum evolueaza planul...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Eu la Matiz am avut proiectoare poloneze, cablaj super simplu si efect foarte bun. Cu AC-ul e cantec mare fiindca ai mult de demontat/montat, plus instalatia in sine, care nu e ieftina. Asta in conditiile in care guvernantilor nostri li s-a pus pata pe masinile mai vechi de 15 ani.

Share this post


Link to post

Proiectoarele poloneze mi se par urate, ca niste ochi bulbucati. 😁 Dar nu am nevoie de ele pe masina asta. E suficient stopul de ceata pe care-l are. DACA era instalatia prezenta si trebuia sa vin doar cu proiectoarele si maneta, era ca si rezolvata problema. Cu toate ca spuneti voi ca e simplu cu firele, tot nu merita in cazul meu.

In schimb, AC, da. Stiu ca e mult de munca, dar merita. Am studiat topicul dedicat si o sa-l rasfoiesc din nou. Acum sunt in cautare de piese. Pentru bebe vreau dotarea asta mai mult. Instalatii am gasit pe la 500 - 550 de lei (vandute). As da si 800 - 1000 de lei pe piese in stare foarte buna. Am gasit 1500 lei la gata, piese si montaj. Dar nu vreau sa las pe nimeni sa-mi faca ceva la masina.

Treaba asta cu masinile vechi o stiu. Dar pana "ce-o fi", nu ma intereseaza cati bani bag in ea, pentru ca nu vreau sa o vand; e prietenul nostru. Poate o sa dau ambele harburi (tot spun astia ca o sa primeasca doua) pe o masina electrica noua. Nu stiu ce va fi, iar pana atunci, eu tot o s-o bibilesc, pana in ultima clipa. 😏

Share this post


Link to post

Daca reusesti sa tii sub control problema ruginii, restul se merita din plin. Am avut fix una ca a ta, acelasi albastru. Super masinute de alergat si relativ incapatoare pentru gabaritul lor.

Share this post


Link to post

Asa e cu rugina, are flori pe o aipa si pe un colt al capotei si o gaura mica in prag si la pasajul unei roti din spate (reparate de mine). Nu mi se pare grav, la pretul ei de noua, si dupa atatia ani, avand in vedere ca sunt alte exemplare in stare mult mai jalnica. Si nu in ultimul rand, singurii bani pe care i-am bagat in ea, au fost: 200 lei - reparatia esapamentului si, sa zic, 50 lei - un burduf al casetei de directie; nu pomenesc de restul de bani bagati aiurea sau doar ca n-aveam eu ce face - excluzand, bineinteles, reviziile obligatorii. Atat a cedat la ea si de banii aia, in 91.000 km si 14 ani.

De asta ma etalez cu ea, nu ca e vreo limuzina, dar ca ma multumeste enorm si sunt surprins ca, dupa atatia ani, inca tin enorm la ea.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

mai stropeste-o preventiv cu ulei de in pe dedesubt. eu asa fac la aveo. un litru de ulei este cam 13-15 lei, il diluezi putin cu niste diluant si il stropesti cu pompa de pesticide.

Share this post


Link to post

Multumesc pe pont! Ca protectie i-am aplicat ceara la spray prin toate orificiile de dedesubt, prin usi si praguri. Si am, cumparat de mult, un spray cu vopsea cauciucata; am zis ca dau pe la rotile din spate, unde s-a cojit masiv stratul de vopsea din fabrica. E greu, la bloc, s-o bibilesc cum as vrea eu. O mai aranjez la tara cand ma mai duc cu ea.

Trebuie sa-i fac florile de pe aripa fata, cu prima ocazie. Arata urat si zboara mereu bucati de vopsea la spalatorie.

Share this post


Link to post

Ehei, asta cu ceara pe pentru bogati!  Vezi ca vopseaua aia cauciucata e pacatoasa, rugina lucreaza sub ea. Eu m-am documentat in directia asta pe forumurile americane. Acolo aia dau pe camionete, ca se le protejeze contra sarii de pe drumuri. De acolo am auzit de uleiul de in. La ei, sunt si service-uri care se ocupa cu asta, iti ridica masina pe elevator si ti-o stropesc.

Share this post


Link to post

Americanii nu sunt chiar cel mai bun model de urmat... ceara e f buna, doar ca nimic nu protejeaza perfect. Orice ai da pe ea, trebuie sa fie curatata bine rugina si/sau pasivizata. Chiar si asa, sansele sa apara din nou sunt mari, dar macar mai intarzie. Mai ales in zonele unde se aduna mizerie, gen pe sub aripi, capete de prag, in spatele barilor etc

Share this post


Link to post

Cu orice i-as da acum, in unele zone e foarte tarziu. Tabla din spatele barii (spate), e gaurita in dreptul rotii, de trece chiar si un motan prin ea. Asa am luat masina. Bine, nu-i un element de siguranta, sau o piesa importanta, dar e super dubios modul cum s-a gaurit. Bine ca, macar, aspectul exterior general e bun... 😄 De nu mi-ar mai zgaria (matui) capota ma^t,ele care se catara pe masina, era si mai bine.

Share this post


Link to post

Cu ulei de in mi-am dat sageacul la tara, nu stiu cum adera pe tabla... merita sa faci un test. La americani am vazut ca e la moda o chestie uleioasa/ceroasa de la Amsoil, cica cu 40$ faci un SUV pe dedesubt. La vechiul meu Matiz am gasit rugina intre terosonul de fabrica si tabla, deci sigur tabla de Matiz nu numai ca nu era de calitate, dar nici macar nu era tratata ca lumea inainte de vopsire.

Dar ce pot sa spun sigur este ca la Matiz si in general la orice masina, o data ce a inceput sa rugineasca, nu prea mai ai nici o sansa sa o salvezi 😞 . Poti sa ii prelungesti viata/ agonia, dar nu merita sa bagi multi bani si multa munca in ea. Ca idee la Matiz cand am reparat-o si revopsit-o am bagat vaselina in usi pentru ca nu am avut ceara si a tinut OK 2-3 ani. Dupa aceea a iesit din nou rugina la colturile usilor. Sunt sigur ca si cu ceara pateam la fel. 

Share this post


Link to post

Pai tocmai de aia ziceam, sub stratul ala cauciucat, lucreaza rugina. Solutia cea mai cinstita este uleiul, odata sau de doua ori pe an.  eu am dat la aveo.

Despre prelungirea vietii e vorba, sa te duca pana spre 20 de ani masina.

Share this post


Link to post

Mie stratul cauciucat, in pasajele rotilor spate, a inceput sa atarne... Trebuie curatat si aplicat altul (chiar am si tubul de spray, cumparat acum ceva ani), dar cum stau "bine" cu timpul, nu stiu cand sau daca se va intampla.

 

Intre timp i-am inlocuit player-ul audio. Ma plictisisem de Pioneer-ul "vechi", anost. Am pus un mp5, AKAI, cu display color si Bluetooth; chiar daca are iluminatul butoanelor albastru si nu verde, cum avea Tank-ul original. Dar sunt mult mai multumit, per total, fata de Pioneer, din toate punctele de vedere. S-a dovedit benefica munca mea de acum sase ani, cand, pe firele pentru audio, am pus papuci si mufe ISO. Potrivire PERFECTA si instalare in cateva minute. De mult nu am mai "patit" asa lucru frumos. 😄

- Revin cu poza -

 

Am dus jantele la SRZ, pentru reconditionat. 550 lei reconditionatul (sablat, polizat, vopsit + lac) si 150 lei vulcanizarea (demontat/montat/echilibrat anvelope si valve noi). Capacele centrale trebuie sa mi le reconditionez eu.

 

Am gasit, CU GREU - sper - , instalatie de AC, cu 600 de lei, la un centru de dezmembrari din Stalpu, Giurgiu. Am dat avans sa il demonteze si zilele ce urmeaza trec sa o iau. Nu am vazut masina donatoare, nu stiu ce-i de capul pieselor, dar... Doamne-ajuta! Nu stiu cum o sa evolueze toata treaba asta.

 

Urmeaza sambata, daca vremea tine cu mine, sa inlocuiesc uleiul motorului si filtrul de aer. Plus filtrul din habitaclu, pentru care am cumparat unul cu carbune activ. Uleiul tot Ravenol, 5 W40 si filtru Mahle.

Mi-am cumparat un set de rampe din plastic, sa le pot lua cu mine oriunde. Sunt cool, au si husa.

 

In rest, rugina sapa la greu pe sub vopsea, la ambele aripi. A inceput sa infloreasca si reparatia mea de la pasajul din spate...  Incepe s-arate a cazan, chiar daca unii oameni tot imi mai spun ca arata ca noua. Eu stiu mai bine.

- Nu stiu daca sa pun poze - sa ma laud - cu asa ceva...

 

Mi-am luat si un covoras (dedicat) cauciucat pentru portbagaj, pentru ca mi se plimbau bagajele si faceau un zgomot super enervant la fiecare curba.

- Revin cu poza -

 

Esapamentul, in continuare, curat (ruginiu). Cu tot cu talpa mea, din ce in ce mai grea. Deci benzina de la c u r v e (MOL) si uleiul ii prind bine. Am sesizat un zgomot, nu de mult, de motor fortat/subturat (cu vibratii), pe la 80 km/h l, cu treapta 5. Urat, de altfel, zgomot. Nu imi explic de ce. Daca spuneti ca-i subturat in IV, cu treapta cinci, eu schimb, de obicei, la 60 - 65 km/h, in a IV-a. Si nu a facut asa pana acum.

 

To be continued...

Edited by vrazvanc
  • Like 2

Share this post


Link to post
15 hours ago, vrazvanc said:

 

In rest, rugina sapa la greu pe sub vopsea, la ambele aripi. A inceput sa infloreasca si reparatia mea de la pasajul din spate...  Incepe s-arate a cazan, chiar daca unii oameni tot imi mai spun ca arata ca noua. Eu stiu mai bine.

- Nu stiu daca sa pun poze - sa ma laud - cu asa ceva..

To be continued...

nu e chestie de lauda, sunt sigur ca 80% din masinile de pe aici nu arata fix ca in poze, si au anumite dedesubturi, cu bune cu rele, dar dpmdv nu este nimic de ascuns, ideea forumului este sa ne ajutam si sa invatam unii de la alti.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Poza cu player-ul.Screenshot_20220414-002821_Gallery.thumb.png.bbe534cc8c3119b995b3db99409a7d53.png

Am luat instalatia de AC. Par OK componentele, sunt doar pline cu praf. Nu sunt mancate de rugina, strambe, compresorul nu curge.Screenshot_20220414-002828_Gallery.thumb.png.ef984e35ee8610df546548216f300eca.png

Edited by vrazvanc
  • Like 3

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...